Do startu rally zbývají necelé dva měsíce. „XXIII. Rally Vyškov“ proběhne dle Kalendáře automobilových podniků FAS AČR na rok 2015 ve dnech 24. července a 25. července 2015 jako součást Rallysprint serie a Poháru 2+.
Záštitu nad „XXIII. Rally Vyškov“ převzalo město Vyškov a Ing. Ivo Bárek, místopředseda Senátu Parlamentu České republiky.
„XXIII. Rally Vyškov“ je jednoetapovou soutěží, mající tři sekce a čtyři rychlostní zkoušky na tratích v okolí Vyškova. Každá rychlostní zkouška se jede dvakrát. Celková délka tratí rychlostních zkoušek je více jak 70 km. Pořadatelé vycházeli z hodnocení minulých ročníků a připravili tratě rychlostních zkoušek tak, aby splňovaly stanovené podmínky a byly atraktivní pro soutěžící i pro diváky. Koncepce organizace soutěže je pojata jako dvoudenní. V pátek 24. července 2015 proběhnou administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy posádek s tratí soutěže a vlastní soutěž proběhne v sobotu 25. července 2015. Start a cíl rally je plánován ve Vyškově na parkovišti u kruhového objezdu u Agrodomu. Prostory pro ředitelství soutěže budou, tak jako v loňském roce, umístěny v areálu městského úřadu ve Vyškově. Servisní areál bude v prostoru vyškovského letiště.
Organizační výbor připravil návrh koncepce trati rally a rychlostních zkoušek tak, aby vyhovovala sportovním řádům, byla maximálně bezpečná jak pro soutěžící, tak i pro diváky a současně co nejméně omezovala veřejnou dopravu a co nejméně zatěžovala obyvatele dotčených lokalit. Potěšující je ta skutečnost, že požadavkům pořadatelů bylo ze strany starostů obcí a majitelů lokalit vyhověno a přes nesouhlas s využitím komunikací ve vojenských lesích a ve Vojenském újezdu Březina byly problémy se stavbou trati vyřešeny a navrhované tratě rychlostních zkoušek byly příslušnými orgány odsouhlaseny.
Ze strany obcí jsou dále odsouhlaseny trasy vedení přejezdů mezi rychlostními zkouškami a vedení objízdných tras.
Průběžně jsou zpracovávány potřebné dokumenty a ve stanovených termínech předkládány ke schválení. Je dohodnut termín kontroly tratí rychlostních zkoušek se zástupcem Asociace jezdců rally. Harmonogram přípravy rally je ze strany pořadatelů průběžně plněn a v současné době nic nebrání tomu, aby se vyškovská rally v plánovaném termínu uskutečnila. A to i přesto, že kolují zvěsti o problémech pořadatelů, a že vyškovská rally se „snad ani neuskuteční“.
Při organizačním zabezpečení „XXIII. Rally Vyškov“ udělají pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR vše pro to, aby byla zachována standardní úroveň vyškovské soutěže, s jakou se setkávali činovníci, soutěžní posádky, pořadatelé a diváci v minulých letech. Cílem pořádání vyškovské rally je i propagace Vyškova, vyškovského regionu a spolupodílejících se institucí a firem. Hlavním cílem pořadatelů je bezpečnost soutěže jak pro diváky, tak i soutěžní posádky a především to, aby se soutěžící i diváci na vyškovskou rally rádi vraceli.
O dalším stavu příprav „XXIII. Rally Vyškov“ vás budeme informovat na stránkách Hanáckého rally klubu v AČR - www. rallyvyskov.cz.
Za organizační výbor pro přípravu „XXIII. Rally Vyškov“
Ing. Ladislav Petráš - předseda Hanáckého rally klubu v AČR
Jaromír Palásek - ředitel rally
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?