Do startu rally zbývají necelé dva měsíce. „XXIII. Rally Vyškov“ proběhne dle Kalendáře automobilových podniků FAS AČR na rok 2015 ve dnech 24. července a 25. července 2015 jako součást Rallysprint serie a Poháru 2+.
Záštitu nad „XXIII. Rally Vyškov“ převzalo město Vyškov a Ing. Ivo Bárek, místopředseda Senátu Parlamentu České republiky.
„XXIII. Rally Vyškov“ je jednoetapovou soutěží, mající tři sekce a čtyři rychlostní zkoušky na tratích v okolí Vyškova. Každá rychlostní zkouška se jede dvakrát. Celková délka tratí rychlostních zkoušek je více jak 70 km. Pořadatelé vycházeli z hodnocení minulých ročníků a připravili tratě rychlostních zkoušek tak, aby splňovaly stanovené podmínky a byly atraktivní pro soutěžící i pro diváky. Koncepce organizace soutěže je pojata jako dvoudenní. V pátek 24. července 2015 proběhnou administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy posádek s tratí soutěže a vlastní soutěž proběhne v sobotu 25. července 2015. Start a cíl rally je plánován ve Vyškově na parkovišti u kruhového objezdu u Agrodomu. Prostory pro ředitelství soutěže budou, tak jako v loňském roce, umístěny v areálu městského úřadu ve Vyškově. Servisní areál bude v prostoru vyškovského letiště.
Organizační výbor připravil návrh koncepce trati rally a rychlostních zkoušek tak, aby vyhovovala sportovním řádům, byla maximálně bezpečná jak pro soutěžící, tak i pro diváky a současně co nejméně omezovala veřejnou dopravu a co nejméně zatěžovala obyvatele dotčených lokalit. Potěšující je ta skutečnost, že požadavkům pořadatelů bylo ze strany starostů obcí a majitelů lokalit vyhověno a přes nesouhlas s využitím komunikací ve vojenských lesích a ve Vojenském újezdu Březina byly problémy se stavbou trati vyřešeny a navrhované tratě rychlostních zkoušek byly příslušnými orgány odsouhlaseny.
Ze strany obcí jsou dále odsouhlaseny trasy vedení přejezdů mezi rychlostními zkouškami a vedení objízdných tras.
Průběžně jsou zpracovávány potřebné dokumenty a ve stanovených termínech předkládány ke schválení. Je dohodnut termín kontroly tratí rychlostních zkoušek se zástupcem Asociace jezdců rally. Harmonogram přípravy rally je ze strany pořadatelů průběžně plněn a v současné době nic nebrání tomu, aby se vyškovská rally v plánovaném termínu uskutečnila. A to i přesto, že kolují zvěsti o problémech pořadatelů, a že vyškovská rally se „snad ani neuskuteční“.
Při organizačním zabezpečení „XXIII. Rally Vyškov“ udělají pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR vše pro to, aby byla zachována standardní úroveň vyškovské soutěže, s jakou se setkávali činovníci, soutěžní posádky, pořadatelé a diváci v minulých letech. Cílem pořádání vyškovské rally je i propagace Vyškova, vyškovského regionu a spolupodílejících se institucí a firem. Hlavním cílem pořadatelů je bezpečnost soutěže jak pro diváky, tak i soutěžní posádky a především to, aby se soutěžící i diváci na vyškovskou rally rádi vraceli.
O dalším stavu příprav „XXIII. Rally Vyškov“ vás budeme informovat na stránkách Hanáckého rally klubu v AČR - www. rallyvyskov.cz.
Za organizační výbor pro přípravu „XXIII. Rally Vyškov“
Ing. Ladislav Petráš - předseda Hanáckého rally klubu v AČR
Jaromír Palásek - ředitel rally
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?