Do startu rally zbývají necelé dva měsíce. „XXIII. Rally Vyškov“ proběhne dle Kalendáře automobilových podniků FAS AČR na rok 2015 ve dnech 24. července a 25. července 2015 jako součást Rallysprint serie a Poháru 2+.
Záštitu nad „XXIII. Rally Vyškov“ převzalo město Vyškov a Ing. Ivo Bárek, místopředseda Senátu Parlamentu České republiky.
„XXIII. Rally Vyškov“ je jednoetapovou soutěží, mající tři sekce a čtyři rychlostní zkoušky na tratích v okolí Vyškova. Každá rychlostní zkouška se jede dvakrát. Celková délka tratí rychlostních zkoušek je více jak 70 km. Pořadatelé vycházeli z hodnocení minulých ročníků a připravili tratě rychlostních zkoušek tak, aby splňovaly stanovené podmínky a byly atraktivní pro soutěžící i pro diváky. Koncepce organizace soutěže je pojata jako dvoudenní. V pátek 24. července 2015 proběhnou administrativní a technické přejímky a seznamovací jízdy posádek s tratí soutěže a vlastní soutěž proběhne v sobotu 25. července 2015. Start a cíl rally je plánován ve Vyškově na parkovišti u kruhového objezdu u Agrodomu. Prostory pro ředitelství soutěže budou, tak jako v loňském roce, umístěny v areálu městského úřadu ve Vyškově. Servisní areál bude v prostoru vyškovského letiště.
Organizační výbor připravil návrh koncepce trati rally a rychlostních zkoušek tak, aby vyhovovala sportovním řádům, byla maximálně bezpečná jak pro soutěžící, tak i pro diváky a současně co nejméně omezovala veřejnou dopravu a co nejméně zatěžovala obyvatele dotčených lokalit. Potěšující je ta skutečnost, že požadavkům pořadatelů bylo ze strany starostů obcí a majitelů lokalit vyhověno a přes nesouhlas s využitím komunikací ve vojenských lesích a ve Vojenském újezdu Březina byly problémy se stavbou trati vyřešeny a navrhované tratě rychlostních zkoušek byly příslušnými orgány odsouhlaseny.
Ze strany obcí jsou dále odsouhlaseny trasy vedení přejezdů mezi rychlostními zkouškami a vedení objízdných tras.
Průběžně jsou zpracovávány potřebné dokumenty a ve stanovených termínech předkládány ke schválení. Je dohodnut termín kontroly tratí rychlostních zkoušek se zástupcem Asociace jezdců rally. Harmonogram přípravy rally je ze strany pořadatelů průběžně plněn a v současné době nic nebrání tomu, aby se vyškovská rally v plánovaném termínu uskutečnila. A to i přesto, že kolují zvěsti o problémech pořadatelů, a že vyškovská rally se „snad ani neuskuteční“.
Při organizačním zabezpečení „XXIII. Rally Vyškov“ udělají pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR vše pro to, aby byla zachována standardní úroveň vyškovské soutěže, s jakou se setkávali činovníci, soutěžní posádky, pořadatelé a diváci v minulých letech. Cílem pořádání vyškovské rally je i propagace Vyškova, vyškovského regionu a spolupodílejících se institucí a firem. Hlavním cílem pořadatelů je bezpečnost soutěže jak pro diváky, tak i soutěžní posádky a především to, aby se soutěžící i diváci na vyškovskou rally rádi vraceli.
O dalším stavu příprav „XXIII. Rally Vyškov“ vás budeme informovat na stránkách Hanáckého rally klubu v AČR - www. rallyvyskov.cz.
Za organizační výbor pro přípravu „XXIII. Rally Vyškov“
Ing. Ladislav Petráš - předseda Hanáckého rally klubu v AČR
Jaromír Palásek - ředitel rally
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?