Superkart Adama Kouta pokořila rekord divácké superspeciálky
Vítěz 43. Rallye Český Krumlov 2015 Jan Kopecký sice ovládl oba průjezdy diváckou Super RZ na českobudějovickém výstavišti, nejrychlejším pilotem ale paradoxně nebyl. Nového traťového rekordu dosáhla při exhibiční jízdě MS KART - Superkart prachatické stáje za volantem s loňským vicemistrem Evropy a vítězem seriálu European Superkart Series Adamem Koutem.
Podle neoficiálního měření byl pětadvacetiletý jezdec o sedmnáct sekund na jedno kolo rychlejší než tovární Škoda Fabia R5! „O tom čase jsem také slyšel, ale zdálo se mi to nemožné, když jsem viděl, jak rychle jela špička startovního pole,“ uvedl překvapený jezdec, jenž v sobotu nachystal návštěvníkům Budvar Rallye Arény parádní podívanou.
„Bylo to úplně něco jiného, než na co jsem v superkartu zvyklý. Stromy a obrubníky byly hodně blízko trati, takže jsem jel dost opatrně. Jízdu jsem si ale moc užil a doufám, že divákům se to také líbilo,“ hodnotil své vystoupení při českokrumlovské rallye Adam Kout. „Pořadatelům soutěže moc děkuji, že jsem se mohl s károu zúčastnit takového podniku a ukázat superkart před tak početným českým publikem,“ dodal nadějný závodník.
MS KART - Superkart
• podvozek: MS KART
• motor: DEA - dvouválcová dvoutaktní dvěstěpadesátka
• maximální rychlost: 250 km/h
• maximální výkon motoru: 100 koní při 12 970 otáčkách
• celková váha s jezdcem: 220 kg
Pavel Kacerovský
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.