Superkart Adama Kouta pokořila rekord divácké superspeciálky
Vítěz 43. Rallye Český Krumlov 2015 Jan Kopecký sice ovládl oba průjezdy diváckou Super RZ na českobudějovickém výstavišti, nejrychlejším pilotem ale paradoxně nebyl. Nového traťového rekordu dosáhla při exhibiční jízdě MS KART - Superkart prachatické stáje za volantem s loňským vicemistrem Evropy a vítězem seriálu European Superkart Series Adamem Koutem.
Podle neoficiálního měření byl pětadvacetiletý jezdec o sedmnáct sekund na jedno kolo rychlejší než tovární Škoda Fabia R5! „O tom čase jsem také slyšel, ale zdálo se mi to nemožné, když jsem viděl, jak rychle jela špička startovního pole,“ uvedl překvapený jezdec, jenž v sobotu nachystal návštěvníkům Budvar Rallye Arény parádní podívanou.
„Bylo to úplně něco jiného, než na co jsem v superkartu zvyklý. Stromy a obrubníky byly hodně blízko trati, takže jsem jel dost opatrně. Jízdu jsem si ale moc užil a doufám, že divákům se to také líbilo,“ hodnotil své vystoupení při českokrumlovské rallye Adam Kout. „Pořadatelům soutěže moc děkuji, že jsem se mohl s károu zúčastnit takového podniku a ukázat superkart před tak početným českým publikem,“ dodal nadějný závodník.
MS KART - Superkart
• podvozek: MS KART
• motor: DEA - dvouválcová dvoutaktní dvěstěpadesátka
• maximální rychlost: 250 km/h
• maximální výkon motoru: 100 koní při 12 970 otáčkách
• celková váha s jezdcem: 220 kg
Pavel Kacerovský
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.