Superkart Adama Kouta pokořila rekord divácké superspeciálky
Vítěz 43. Rallye Český Krumlov 2015 Jan Kopecký sice ovládl oba průjezdy diváckou Super RZ na českobudějovickém výstavišti, nejrychlejším pilotem ale paradoxně nebyl. Nového traťového rekordu dosáhla při exhibiční jízdě MS KART - Superkart prachatické stáje za volantem s loňským vicemistrem Evropy a vítězem seriálu European Superkart Series Adamem Koutem.
Podle neoficiálního měření byl pětadvacetiletý jezdec o sedmnáct sekund na jedno kolo rychlejší než tovární Škoda Fabia R5! „O tom čase jsem také slyšel, ale zdálo se mi to nemožné, když jsem viděl, jak rychle jela špička startovního pole,“ uvedl překvapený jezdec, jenž v sobotu nachystal návštěvníkům Budvar Rallye Arény parádní podívanou.
„Bylo to úplně něco jiného, než na co jsem v superkartu zvyklý. Stromy a obrubníky byly hodně blízko trati, takže jsem jel dost opatrně. Jízdu jsem si ale moc užil a doufám, že divákům se to také líbilo,“ hodnotil své vystoupení při českokrumlovské rallye Adam Kout. „Pořadatelům soutěže moc děkuji, že jsem se mohl s károu zúčastnit takového podniku a ukázat superkart před tak početným českým publikem,“ dodal nadějný závodník.
MS KART - Superkart
• podvozek: MS KART
• motor: DEA - dvouválcová dvoutaktní dvěstěpadesátka
• maximální rychlost: 250 km/h
• maximální výkon motoru: 100 koní při 12 970 otáčkách
• celková váha s jezdcem: 220 kg
Pavel Kacerovský
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.