Na startu 43. ročníku Rallye Český Krumlov 2015 tradičně nebude chybět početná skupina jihočeských posádek. Nejsilnější zastoupení má promotér soutěže, tým ČK motorsport, který vysílá na trať hned šest soutěžních dvojic.
Nejvíce budou vidět dámy Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou, které se přihlásily do Evropské trofeje a se svým Renaultem Clio R3 tak odstartují v první skupině soutěžících ještě před špičkou domácího mistrovství.
Příjemným překvapením je návrat manželské posádky Jiřího a Evy Trojanových na závodní tratě. Loňskou sezonu katovický matador vynechal, s koncem kariéry se však nehodlal smířit, a tak během zimy se domluvil s Josefem Petákem a odkoupil jeho špičkový Renault Clio R3.
Pod hlavičkou ČK motorsportu odstartují rovněž Václav Stejskal junior navigovaný Stanislavem Viktorou (Renault Clio), Josef Koupal se Zdeňkem Jobem (Škoda Fabia) a s dalším dvoulitrovým Renaultem Clio také Vlastimil Daňhel. Mezi historiky bude týmovým želízkem v ohni posádka Petr Michálek - Roman Maryška (Suzuki Swift GTi).
Velké naděje vkládal pořádající tým do divácky atraktivního stroje v podobě Porsche 996 GT3 CUP s evropským šampionem historiků 2011 Miroslavem Janotou za volantem, dva týdny před českokrumlovskou soutěží však jezdec z Bukové u Příbramě, jenž měl startovat za ČK motorsport, těžce havaroval při testu na Podbrdské Rallye Legend a nový vůz odepsal.
V seznamu přihlášených najdete i další domácí soutěžáky - spolujezdce Vlastimila Hodaně Františka Poláčka (Škoda Felicia Kit Car), českobudějovického pilota Jana Jinderleho (Honda Civic 1.6 VTi), posádku Ivan Ivanov - Luboš Košner (Citroën Saxo VTS) nebo navigátory Zbyňka Pilse a Petra Vojtu.
V poli historiků pojedou Jan Krejča s Pavlem Šárkou (Škoda 130 LR), Jiří Jevický s Romanem Votavou (Mercedes 190 E), bratrská dvojice Martina a Petra Fazekašových (Škoda Favorit 136 L) nebo manželé Jiří a Kateřina Teskovi (Trabant 601 R).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.