Na startu 43. ročníku Rallye Český Krumlov 2015 tradičně nebude chybět početná skupina jihočeských posádek. Nejsilnější zastoupení má promotér soutěže, tým ČK motorsport, který vysílá na trať hned šest soutěžních dvojic.
Nejvíce budou vidět dámy Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou, které se přihlásily do Evropské trofeje a se svým Renaultem Clio R3 tak odstartují v první skupině soutěžících ještě před špičkou domácího mistrovství.
Příjemným překvapením je návrat manželské posádky Jiřího a Evy Trojanových na závodní tratě. Loňskou sezonu katovický matador vynechal, s koncem kariéry se však nehodlal smířit, a tak během zimy se domluvil s Josefem Petákem a odkoupil jeho špičkový Renault Clio R3.
Pod hlavičkou ČK motorsportu odstartují rovněž Václav Stejskal junior navigovaný Stanislavem Viktorou (Renault Clio), Josef Koupal se Zdeňkem Jobem (Škoda Fabia) a s dalším dvoulitrovým Renaultem Clio také Vlastimil Daňhel. Mezi historiky bude týmovým želízkem v ohni posádka Petr Michálek - Roman Maryška (Suzuki Swift GTi).
Velké naděje vkládal pořádající tým do divácky atraktivního stroje v podobě Porsche 996 GT3 CUP s evropským šampionem historiků 2011 Miroslavem Janotou za volantem, dva týdny před českokrumlovskou soutěží však jezdec z Bukové u Příbramě, jenž měl startovat za ČK motorsport, těžce havaroval při testu na Podbrdské Rallye Legend a nový vůz odepsal.
V seznamu přihlášených najdete i další domácí soutěžáky - spolujezdce Vlastimila Hodaně Františka Poláčka (Škoda Felicia Kit Car), českobudějovického pilota Jana Jinderleho (Honda Civic 1.6 VTi), posádku Ivan Ivanov - Luboš Košner (Citroën Saxo VTS) nebo navigátory Zbyňka Pilse a Petra Vojtu.
V poli historiků pojedou Jan Krejča s Pavlem Šárkou (Škoda 130 LR), Jiří Jevický s Romanem Votavou (Mercedes 190 E), bratrská dvojice Martina a Petra Fazekašových (Škoda Favorit 136 L) nebo manželé Jiří a Kateřina Teskovi (Trabant 601 R).
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?