Na startu 43. ročníku Rallye Český Krumlov 2015 tradičně nebude chybět početná skupina jihočeských posádek. Nejsilnější zastoupení má promotér soutěže, tým ČK motorsport, který vysílá na trať hned šest soutěžních dvojic.
Nejvíce budou vidět dámy Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou, které se přihlásily do Evropské trofeje a se svým Renaultem Clio R3 tak odstartují v první skupině soutěžících ještě před špičkou domácího mistrovství.
Příjemným překvapením je návrat manželské posádky Jiřího a Evy Trojanových na závodní tratě. Loňskou sezonu katovický matador vynechal, s koncem kariéry se však nehodlal smířit, a tak během zimy se domluvil s Josefem Petákem a odkoupil jeho špičkový Renault Clio R3.
Pod hlavičkou ČK motorsportu odstartují rovněž Václav Stejskal junior navigovaný Stanislavem Viktorou (Renault Clio), Josef Koupal se Zdeňkem Jobem (Škoda Fabia) a s dalším dvoulitrovým Renaultem Clio také Vlastimil Daňhel. Mezi historiky bude týmovým želízkem v ohni posádka Petr Michálek - Roman Maryška (Suzuki Swift GTi).
Velké naděje vkládal pořádající tým do divácky atraktivního stroje v podobě Porsche 996 GT3 CUP s evropským šampionem historiků 2011 Miroslavem Janotou za volantem, dva týdny před českokrumlovskou soutěží však jezdec z Bukové u Příbramě, jenž měl startovat za ČK motorsport, těžce havaroval při testu na Podbrdské Rallye Legend a nový vůz odepsal.
V seznamu přihlášených najdete i další domácí soutěžáky - spolujezdce Vlastimila Hodaně Františka Poláčka (Škoda Felicia Kit Car), českobudějovického pilota Jana Jinderleho (Honda Civic 1.6 VTi), posádku Ivan Ivanov - Luboš Košner (Citroën Saxo VTS) nebo navigátory Zbyňka Pilse a Petra Vojtu.
V poli historiků pojedou Jan Krejča s Pavlem Šárkou (Škoda 130 LR), Jiří Jevický s Romanem Votavou (Mercedes 190 E), bratrská dvojice Martina a Petra Fazekašových (Škoda Favorit 136 L) nebo manželé Jiří a Kateřina Teskovi (Trabant 601 R).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?