Na startu 43. ročníku Rallye Český Krumlov 2015 tradičně nebude chybět početná skupina jihočeských posádek. Nejsilnější zastoupení má promotér soutěže, tým ČK motorsport, který vysílá na trať hned šest soutěžních dvojic.
Nejvíce budou vidět dámy Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou, které se přihlásily do Evropské trofeje a se svým Renaultem Clio R3 tak odstartují v první skupině soutěžících ještě před špičkou domácího mistrovství.
Příjemným překvapením je návrat manželské posádky Jiřího a Evy Trojanových na závodní tratě. Loňskou sezonu katovický matador vynechal, s koncem kariéry se však nehodlal smířit, a tak během zimy se domluvil s Josefem Petákem a odkoupil jeho špičkový Renault Clio R3.
Pod hlavičkou ČK motorsportu odstartují rovněž Václav Stejskal junior navigovaný Stanislavem Viktorou (Renault Clio), Josef Koupal se Zdeňkem Jobem (Škoda Fabia) a s dalším dvoulitrovým Renaultem Clio také Vlastimil Daňhel. Mezi historiky bude týmovým želízkem v ohni posádka Petr Michálek - Roman Maryška (Suzuki Swift GTi).
Velké naděje vkládal pořádající tým do divácky atraktivního stroje v podobě Porsche 996 GT3 CUP s evropským šampionem historiků 2011 Miroslavem Janotou za volantem, dva týdny před českokrumlovskou soutěží však jezdec z Bukové u Příbramě, jenž měl startovat za ČK motorsport, těžce havaroval při testu na Podbrdské Rallye Legend a nový vůz odepsal.
V seznamu přihlášených najdete i další domácí soutěžáky - spolujezdce Vlastimila Hodaně Františka Poláčka (Škoda Felicia Kit Car), českobudějovického pilota Jana Jinderleho (Honda Civic 1.6 VTi), posádku Ivan Ivanov - Luboš Košner (Citroën Saxo VTS) nebo navigátory Zbyňka Pilse a Petra Vojtu.
V poli historiků pojedou Jan Krejča s Pavlem Šárkou (Škoda 130 LR), Jiří Jevický s Romanem Votavou (Mercedes 190 E), bratrská dvojice Martina a Petra Fazekašových (Škoda Favorit 136 L) nebo manželé Jiří a Kateřina Teskovi (Trabant 601 R).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.