Fanouškové rallysportu sice netrpělivě sledují přípravy všech týmů na druhý podnik sezony v Českém Krumlově, hustopečští pořadatelé hlásí definitivní podobu svého závodu. Ten se uskuteční ve dnech 19. – 20. června 2015. XI. ročník AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2015 se bude započítáván do MČR 2015 a MČR historických automobilů (sobotní etapa).
Potvrzen je oficiální start AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče v pátek 19. června v 19:30 hodin (posádky HA ještě o hodinu dříve) z Dukelského náměstí v Hustopečích, první etapa bude zakončena krátce před 23. hodinou.
Sobotní část závodu odstartuje v 9:30 hodin a po 45minutovém servisu v areálu hustopečské společnosti MOSS logistics vyrazí posádky na další porci ostrých kilometrů. Na cílovou rampu se vítězná dvojice vrátí v 15:20 hodin.
„Každým dnem se na oficiálních stránkách soutěže objeví Zvláštní ustanovení letošního jedenáctého ročníku, které posádkám nabídne první informace k finální skladbě trati hustopečské rally,“ vypovídá ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Formát trati půjde odhadnout z přiloženého harmonogramu, ale detailnější informace budou pořadatelé uvolňovat až s blížícím se začátkem závodu. Nyní můžeme alespoň fanoušky informovat o změně místa shakedownu. Ten se po pauze vrací na část RZ Starovice. Pátek tak bude věnován nejen druhému dni seznamovacích jízd, administrativním a technickým přejímkám (8 – 13,30 hodin), ale zejména možnosti naposledy si odzkoušet závodní speciály před ostrým startem. Testovací trať bude otevřena mezi 15 – 18 hodinou.
„Vyslyšeli jsme připomínky posádek na loňský ročník testovací zkoušky, stejně jako fanoušků na špatnou přístupnost shakedownu. Vracíme se tedy na osvědčené Starovice. Na posádky čeká část RZ 6, 9, samozřejmě v opačném směru. Více najdete v přiložené mapce,“ doplňuje Kouřil.
Pořadatelský tým Agrotec Autoklubu očekává nabitou startovní listinu v čele se žhavou novinkou továrního týmu Škoda Motorsport – Fabií R5, stejně jako v minulých sezonách však myslí i na posádky slabších tříd, pro které bude určeno po celou dobu uzávěrky přihlášek nižší startovné.
Agrotec Rally
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.