Fanouškové rallysportu sice netrpělivě sledují přípravy všech týmů na druhý podnik sezony v Českém Krumlově, hustopečští pořadatelé hlásí definitivní podobu svého závodu. Ten se uskuteční ve dnech 19. – 20. června 2015. XI. ročník AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2015 se bude započítáván do MČR 2015 a MČR historických automobilů (sobotní etapa).
Potvrzen je oficiální start AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče v pátek 19. června v 19:30 hodin (posádky HA ještě o hodinu dříve) z Dukelského náměstí v Hustopečích, první etapa bude zakončena krátce před 23. hodinou.
Sobotní část závodu odstartuje v 9:30 hodin a po 45minutovém servisu v areálu hustopečské společnosti MOSS logistics vyrazí posádky na další porci ostrých kilometrů. Na cílovou rampu se vítězná dvojice vrátí v 15:20 hodin.
„Každým dnem se na oficiálních stránkách soutěže objeví Zvláštní ustanovení letošního jedenáctého ročníku, které posádkám nabídne první informace k finální skladbě trati hustopečské rally,“ vypovídá ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Formát trati půjde odhadnout z přiloženého harmonogramu, ale detailnější informace budou pořadatelé uvolňovat až s blížícím se začátkem závodu. Nyní můžeme alespoň fanoušky informovat o změně místa shakedownu. Ten se po pauze vrací na část RZ Starovice. Pátek tak bude věnován nejen druhému dni seznamovacích jízd, administrativním a technickým přejímkám (8 – 13,30 hodin), ale zejména možnosti naposledy si odzkoušet závodní speciály před ostrým startem. Testovací trať bude otevřena mezi 15 – 18 hodinou.
„Vyslyšeli jsme připomínky posádek na loňský ročník testovací zkoušky, stejně jako fanoušků na špatnou přístupnost shakedownu. Vracíme se tedy na osvědčené Starovice. Na posádky čeká část RZ 6, 9, samozřejmě v opačném směru. Více najdete v přiložené mapce,“ doplňuje Kouřil.
Pořadatelský tým Agrotec Autoklubu očekává nabitou startovní listinu v čele se žhavou novinkou továrního týmu Škoda Motorsport – Fabií R5, stejně jako v minulých sezonách však myslí i na posádky slabších tříd, pro které bude určeno po celou dobu uzávěrky přihlášek nižší startovné.
Agrotec Rally
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?