Fanouškové rallysportu sice netrpělivě sledují přípravy všech týmů na druhý podnik sezony v Českém Krumlově, hustopečští pořadatelé hlásí definitivní podobu svého závodu. Ten se uskuteční ve dnech 19. – 20. června 2015. XI. ročník AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2015 se bude započítáván do MČR 2015 a MČR historických automobilů (sobotní etapa).
Potvrzen je oficiální start AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče v pátek 19. června v 19:30 hodin (posádky HA ještě o hodinu dříve) z Dukelského náměstí v Hustopečích, první etapa bude zakončena krátce před 23. hodinou.
Sobotní část závodu odstartuje v 9:30 hodin a po 45minutovém servisu v areálu hustopečské společnosti MOSS logistics vyrazí posádky na další porci ostrých kilometrů. Na cílovou rampu se vítězná dvojice vrátí v 15:20 hodin.
„Každým dnem se na oficiálních stránkách soutěže objeví Zvláštní ustanovení letošního jedenáctého ročníku, které posádkám nabídne první informace k finální skladbě trati hustopečské rally,“ vypovídá ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Formát trati půjde odhadnout z přiloženého harmonogramu, ale detailnější informace budou pořadatelé uvolňovat až s blížícím se začátkem závodu. Nyní můžeme alespoň fanoušky informovat o změně místa shakedownu. Ten se po pauze vrací na část RZ Starovice. Pátek tak bude věnován nejen druhému dni seznamovacích jízd, administrativním a technickým přejímkám (8 – 13,30 hodin), ale zejména možnosti naposledy si odzkoušet závodní speciály před ostrým startem. Testovací trať bude otevřena mezi 15 – 18 hodinou.
„Vyslyšeli jsme připomínky posádek na loňský ročník testovací zkoušky, stejně jako fanoušků na špatnou přístupnost shakedownu. Vracíme se tedy na osvědčené Starovice. Na posádky čeká část RZ 6, 9, samozřejmě v opačném směru. Více najdete v přiložené mapce,“ doplňuje Kouřil.
Pořadatelský tým Agrotec Autoklubu očekává nabitou startovní listinu v čele se žhavou novinkou továrního týmu Škoda Motorsport – Fabií R5, stejně jako v minulých sezonách však myslí i na posádky slabších tříd, pro které bude určeno po celou dobu uzávěrky přihlášek nižší startovné.
Agrotec Rally
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?