Bez velkých změn, ale s o to větší chutí, se připravuje na novou sezonu zlínská dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Cílem smíšené posádky bude boj o prestižní titul ve dvoukolkách ve velkém domácím mistrovství.
Rok 2014 zakončila zlínská posádka týmu Egon Smékal Bens Racing – Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou na pódiových umístěních. Ve velkém mistráku dokázali zvítězit v dvoukolkách. Rallysprintové mistrovství nebylo pro Egona s Monikou prioritní, přesto i tady byli úspěšní, když na konci roku převzali poháry za druhá místa ve dvoukolkách i třídě. To byla loňská sezona…
A ta letošní již hlasitě klepe na dveře. Tým vyplnil zimní přestávku důkladnou přípravou vozu. „Citroën, s kterým jsme soutěžili v loňském roce, prošel důkladnou kontrolou, včetně repasí důležitých součástí. Náš plán byl, že do letošní sezony vstoupíme s novým maxem, ale finanční stránka zavelela jinak. Jsme s Monikou závodníci tělem i duší a chceme odjet celou sezonu a ne pouze pár závodů, proto jsem zvolil úsporný režim, a tudíž bude auto beze změn,“ uvedl k původně chystaným změnám ohledně vozu Egon Smékal. Během přestávky mezi jednotlivými sezonami ovšem nezahálela ani samotná posádka. Především šlo o silovou přípravu v domovském Tiger clubu Zlín. Jako ideální test Citroënu DS3 R3T před nadcházející sezonou posloužila týmu testovací rychlostní zkouška v Žíželicích. „Zdejší erzeta mi plně vyhovuje, neboť na tomto krátkém úseku najdu hned tři druhy povrchu, včetně všech specifik rallyové tratě. Auto si zde mohu připravit dle svých představ. Během tohoto testu jsme vyzkoušeli několik nastavení, s kterými jsem maximálně spokojený. Citroën je na sezonu špičkově připravený,“ prozradil Egon Smékal. Posádka má jasno i v tom, kde se v letošním roce objeví. V kalendáři má zatrhnuto několik termínů vztahujících se k závodům rallysprintové série, ten hlavní důraz ovšem Egon s Monikou vidí ve velkém Mistrovství ČR v rally. „Letošní sezonu začneme na Valašské rally, což bude pro nás jakýsi velký ostrý test před Rally Šumava. Z toho vyplývá, že naší prioritou budou závody Mistrovství ČR v rally a sprinty budeme využívat jako testy. To ovšem neznamená, že na jednodenních soutěžích pojedeme nějakou údržbu, i tady se budeme snažit o dobré výsledky. Cíl do sezony je u nás jasný – chceme obhájit loňský titul z dvoukolek a uspět i v Citroën Trophy Cupu. Otázka je, jestli to bude se starší koncepcí vozu na silnější maxy stačit,“ nastínil plány do sezony Egon Smékal. Posádka našla i pomocnou ruku u promotéru vozů Citroën pro ČR. „Tímto bych chtěl poděkovat promotérovi Citroën Trophy ČR a Citroënu ČR za krásnou cenu z loňské sezony, zapůjčení vozu Citroën DS3 na celou rallyovou sezónu 2015. Valašská rally se blíží a celý tým zve naše fanoušky do Valašského Meziříčí. Přijeďte a fanděte, těšíme se na vás,“ doplnil pozvánku Egon Smékal.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?