Bez velkých změn, ale s o to větší chutí, se připravuje na novou sezonu zlínská dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Cílem smíšené posádky bude boj o prestižní titul ve dvoukolkách ve velkém domácím mistrovství.
Rok 2014 zakončila zlínská posádka týmu Egon Smékal Bens Racing – Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou na pódiových umístěních. Ve velkém mistráku dokázali zvítězit v dvoukolkách. Rallysprintové mistrovství nebylo pro Egona s Monikou prioritní, přesto i tady byli úspěšní, když na konci roku převzali poháry za druhá místa ve dvoukolkách i třídě. To byla loňská sezona…
A ta letošní již hlasitě klepe na dveře. Tým vyplnil zimní přestávku důkladnou přípravou vozu. „Citroën, s kterým jsme soutěžili v loňském roce, prošel důkladnou kontrolou, včetně repasí důležitých součástí. Náš plán byl, že do letošní sezony vstoupíme s novým maxem, ale finanční stránka zavelela jinak. Jsme s Monikou závodníci tělem i duší a chceme odjet celou sezonu a ne pouze pár závodů, proto jsem zvolil úsporný režim, a tudíž bude auto beze změn,“ uvedl k původně chystaným změnám ohledně vozu Egon Smékal. Během přestávky mezi jednotlivými sezonami ovšem nezahálela ani samotná posádka. Především šlo o silovou přípravu v domovském Tiger clubu Zlín. Jako ideální test Citroënu DS3 R3T před nadcházející sezonou posloužila týmu testovací rychlostní zkouška v Žíželicích. „Zdejší erzeta mi plně vyhovuje, neboť na tomto krátkém úseku najdu hned tři druhy povrchu, včetně všech specifik rallyové tratě. Auto si zde mohu připravit dle svých představ. Během tohoto testu jsme vyzkoušeli několik nastavení, s kterými jsem maximálně spokojený. Citroën je na sezonu špičkově připravený,“ prozradil Egon Smékal. Posádka má jasno i v tom, kde se v letošním roce objeví. V kalendáři má zatrhnuto několik termínů vztahujících se k závodům rallysprintové série, ten hlavní důraz ovšem Egon s Monikou vidí ve velkém Mistrovství ČR v rally. „Letošní sezonu začneme na Valašské rally, což bude pro nás jakýsi velký ostrý test před Rally Šumava. Z toho vyplývá, že naší prioritou budou závody Mistrovství ČR v rally a sprinty budeme využívat jako testy. To ovšem neznamená, že na jednodenních soutěžích pojedeme nějakou údržbu, i tady se budeme snažit o dobré výsledky. Cíl do sezony je u nás jasný – chceme obhájit loňský titul z dvoukolek a uspět i v Citroën Trophy Cupu. Otázka je, jestli to bude se starší koncepcí vozu na silnější maxy stačit,“ nastínil plány do sezony Egon Smékal. Posádka našla i pomocnou ruku u promotéru vozů Citroën pro ČR. „Tímto bych chtěl poděkovat promotérovi Citroën Trophy ČR a Citroënu ČR za krásnou cenu z loňské sezony, zapůjčení vozu Citroën DS3 na celou rallyovou sezónu 2015. Valašská rally se blíží a celý tým zve naše fanoušky do Valašského Meziříčí. Přijeďte a fanděte, těšíme se na vás,“ doplnil pozvánku Egon Smékal.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?