Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou se chystají obhajovat dvoukolkový titul

Smékal, Egon - Hýbnerová, Monika
Smékal, Egon - Hýbnerová, Monika , foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 9. dubna 2015 19:04
Sdílej:

Bez velkých změn, ale s o to větší chutí, se připravuje na novou sezonu zlínská dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Cílem smíšené posádky bude boj o prestižní titul ve dvoukolkách ve velkém domácím mistrovství.

Rok 2014 zakončila zlínská posádka týmu Egon Smékal Bens Racing – Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou na pódiových umístěních. Ve velkém mistráku dokázali zvítězit v dvoukolkách. Rallysprintové mistrovství nebylo pro Egona s Monikou prioritní, přesto i tady byli úspěšní, když na konci roku převzali poháry za druhá místa ve dvoukolkách i třídě. To byla loňská sezona…

A ta letošní již hlasitě klepe na dveře. Tým vyplnil zimní přestávku důkladnou přípravou vozu. „Citroën, s kterým jsme soutěžili v loňském roce, prošel důkladnou kontrolou, včetně repasí důležitých součástí. Náš plán byl, že do letošní sezony vstoupíme s novým maxem, ale finanční stránka zavelela jinak. Jsme s Monikou závodníci tělem i duší a chceme odjet celou sezonu a ne pouze pár závodů, proto jsem zvolil úsporný režim, a tudíž bude auto beze změn,“ uvedl k původně chystaným změnám ohledně vozu Egon Smékal. Během přestávky mezi jednotlivými sezonami ovšem nezahálela ani samotná posádka. Především šlo o silovou přípravu v domovském Tiger clubu Zlín. Jako ideální test Citroënu DS3 R3T před nadcházející sezonou posloužila týmu testovací rychlostní zkouška v Žíželicích. „Zdejší erzeta mi plně vyhovuje, neboť na tomto krátkém úseku najdu hned tři druhy povrchu, včetně všech specifik rallyové tratě. Auto si zde mohu připravit dle svých představ. Během tohoto testu jsme vyzkoušeli několik nastavení, s kterými jsem maximálně spokojený. Citroën je na sezonu špičkově připravený,“ prozradil Egon Smékal. Posádka má jasno i v tom, kde se v letošním roce objeví. V kalendáři má zatrhnuto několik termínů vztahujících se k závodům rallysprintové série, ten hlavní důraz ovšem Egon s Monikou vidí ve velkém Mistrovství ČR v rally. „Letošní sezonu začneme na Valašské rally, což bude pro nás jakýsi velký ostrý test před Rally Šumava. Z toho vyplývá, že naší prioritou budou závody Mistrovství ČR v rally a sprinty budeme využívat jako testy. To ovšem neznamená, že na jednodenních soutěžích pojedeme nějakou údržbu, i tady se budeme snažit o dobré výsledky. Cíl do sezony je u nás jasný – chceme obhájit loňský titul z dvoukolek a uspět i v Citroën Trophy Cupu. Otázka je, jestli to bude se starší koncepcí vozu na silnější maxy stačit,“ nastínil plány do sezony Egon Smékal. Posádka našla i pomocnou ruku u promotéru vozů Citroën pro ČR. „Tímto bych chtěl poděkovat promotérovi Citroën Trophy ČR a Citroënu ČR za krásnou cenu z loňské sezony, zapůjčení vozu Citroën DS3 na celou rallyovou sezónu 2015. Valašská rally se blíží a celý tým zve naše fanoušky do Valašského Meziříčí. Přijeďte a fanděte, těšíme se na vás,“ doplnil pozvánku Egon Smékal. 

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.