Bez velkých změn, ale s o to větší chutí, se připravuje na novou sezonu zlínská dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Cílem smíšené posádky bude boj o prestižní titul ve dvoukolkách ve velkém domácím mistrovství.
Rok 2014 zakončila zlínská posádka týmu Egon Smékal Bens Racing – Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou na pódiových umístěních. Ve velkém mistráku dokázali zvítězit v dvoukolkách. Rallysprintové mistrovství nebylo pro Egona s Monikou prioritní, přesto i tady byli úspěšní, když na konci roku převzali poháry za druhá místa ve dvoukolkách i třídě. To byla loňská sezona…
A ta letošní již hlasitě klepe na dveře. Tým vyplnil zimní přestávku důkladnou přípravou vozu. „Citroën, s kterým jsme soutěžili v loňském roce, prošel důkladnou kontrolou, včetně repasí důležitých součástí. Náš plán byl, že do letošní sezony vstoupíme s novým maxem, ale finanční stránka zavelela jinak. Jsme s Monikou závodníci tělem i duší a chceme odjet celou sezonu a ne pouze pár závodů, proto jsem zvolil úsporný režim, a tudíž bude auto beze změn,“ uvedl k původně chystaným změnám ohledně vozu Egon Smékal. Během přestávky mezi jednotlivými sezonami ovšem nezahálela ani samotná posádka. Především šlo o silovou přípravu v domovském Tiger clubu Zlín. Jako ideální test Citroënu DS3 R3T před nadcházející sezonou posloužila týmu testovací rychlostní zkouška v Žíželicích. „Zdejší erzeta mi plně vyhovuje, neboť na tomto krátkém úseku najdu hned tři druhy povrchu, včetně všech specifik rallyové tratě. Auto si zde mohu připravit dle svých představ. Během tohoto testu jsme vyzkoušeli několik nastavení, s kterými jsem maximálně spokojený. Citroën je na sezonu špičkově připravený,“ prozradil Egon Smékal. Posádka má jasno i v tom, kde se v letošním roce objeví. V kalendáři má zatrhnuto několik termínů vztahujících se k závodům rallysprintové série, ten hlavní důraz ovšem Egon s Monikou vidí ve velkém Mistrovství ČR v rally. „Letošní sezonu začneme na Valašské rally, což bude pro nás jakýsi velký ostrý test před Rally Šumava. Z toho vyplývá, že naší prioritou budou závody Mistrovství ČR v rally a sprinty budeme využívat jako testy. To ovšem neznamená, že na jednodenních soutěžích pojedeme nějakou údržbu, i tady se budeme snažit o dobré výsledky. Cíl do sezony je u nás jasný – chceme obhájit loňský titul z dvoukolek a uspět i v Citroën Trophy Cupu. Otázka je, jestli to bude se starší koncepcí vozu na silnější maxy stačit,“ nastínil plány do sezony Egon Smékal. Posádka našla i pomocnou ruku u promotéru vozů Citroën pro ČR. „Tímto bych chtěl poděkovat promotérovi Citroën Trophy ČR a Citroënu ČR za krásnou cenu z loňské sezony, zapůjčení vozu Citroën DS3 na celou rallyovou sezónu 2015. Valašská rally se blíží a celý tým zve naše fanoušky do Valašského Meziříčí. Přijeďte a fanděte, těšíme se na vás,“ doplnil pozvánku Egon Smékal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.