Na České tratě se vrací posádka Peták – Benešová s Opelem ADAM cup Hájek Rally Teamu.
Hájek Rally Team máme zafixovaný ve spojitosti s krásným Opelem Kadett C-GT/E 16V s nímž v roce 2011 posádka Miroslav Janota – Pavel Dresler získala titul mistrů Evropy v rally historických automobilů a s nímž se Hájek Rally Team zúčastnil několika rally exhibicí, kdy se za volantem historika objevili například Jimmy McRae, Petr Fulín, Tomáš a Břetislav Enge nebo Juha Kankkunen. Na historického Opela Kadett ještě zcela jistě dojde, teď je ale čas představit si nový projekt, do kterého se Ctirad Hájek se svým týmem aktuálně pouští.
Posádku Josef Peták – Alena Benešová není třeba českým fanouškům automobilových soutěží dlouze představovat. Motoristický mlutiinstrumentalista Josef Peták se po špičkovém závodění na sajdkárách přes okruhy dostal až do rally, kde jak sám říká, začínal novou kariéru až jako šestatřicetiletý, což je v dnešním měřítku docela unikum. Za svou kariéru soutěžního jezdce Josef Peták získával ostruhy s mnoha dvoukolkami například od Nissanu Sunny, přes Renault Clio S1600 až po monstrózní Peugeot 306 Maxi KIT. Na svém kontě má několik titulů mistra republiky a rovněž stovky kilometrů za volantem silných čtyřkolek včetně vozů skupiny A, S2000 i WRC. Josef Peták se svou spolujezdkyní Alenou Benešovou sice při loňské Rally Příbram říkali, že s pravidelnou účastí v rally nejspíše končí, ale my dnes můžeme říci, že tomu tak není a zkušené duo Peták – Benešová se bude na tratích rychlostních zkoušek objevovat i v tomto roce a to s vozem Opel ADAM cup Hájek Rally Teamu.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Pepy Petáka si nesmírně vážím jako jezdce i jako člověka, který v rally něco dokázal, uměl se pro sport obětovat a má ledacos za sebou. Je to velký bojovník a velký srdcař a mě při představení projektu Opel ADAM v Sosnové letos na jaře napadlo, že by byla škoda, když by tento člověk měl jen tak sedět doma, když toho ještě může na tratích rychlostních zkoušek dost dokázat a hlavně svoje zkušenosti předat mladým. O mě se ví, že bych moc rád podporoval nějakého mladého jezdce v rally, a taky se mi moc líbila idea německého Opel ADAM cupu – hledáme nového Waltera Röhrla. I proto jsem před dvěma roky silně usiloval o to, aby se Opel ADAM cup v ČR uskutečnil. Teď se to podařilo Zdeňku Pekárkovi a XTG Motorsport dotáhnout do konce a cup se v ČR pojede. Mě napadla možná zcela bláznivá a možná absurdní věc. Koupil jsem jednoho ADAMA a rozhodl jsem se, že do něj posadím Pepu Petáka, kterého považuji za jednoho z nejlepších českých soutěžáků a dvoukolkářů vůbec. Pepa Peták pojede s ADAMem tak, aby mladým v poháru nastavoval laťku, jak se s takovým autem dá jet a předával jim zkušenosti. Náš tým bude před každým sprintem připravený mladým jezdcům poskytnout rady od přípravy rozpisu, přes volbu pneumatik, po celkovou taktiku. Pepa Peták toho má mladým dost co říci, a my jim chceme dát šanci, aby nemuseli na vše přicházet sami a nemuseli si natlouci čenich. Pepa je svou radou může mnohem rychleji posunout dopředu. Pokud se tady v dohledné době objeví mladý jezdec, který bude Pepu Petáka soustavně s ADAMem porážet, pak jsem připraven mu nabídnout svojí podporu včetně závodního auta, a další podporu k zajištění startů ve stejném rozsahu, jakou ji letos ode mě bude mít Josef Peták.“
Josef Peták: „Vážím si nabídky, kterou jsem od Ctirada Hájka letos dostal a upřímně už jsem ani nedoufal, že se s Alenou ještě svezeme. Loni jsem v Příbrami říkal, že končíme, ale to bylo z finančních důvodů. Chuti a nadšení k závodění máme ještě hodně, ale než přišel s nabídkou Ctirad Hájek, neměli jsme dostatečný rozpočet. Moc se mi líbí myšlenka pomoci mladým v soutěžáckém růstu a třeba nastartovat nějakou další kariéru nadějnému mladíkovi. Do cupu nejdeme kvůli tomu, abychom „vyžírali“ prize money mladým, ale kvůli tomu, že chceme zmapovat kvalitu a úroveň poháru. Myslím si, že nebudu stále rychlý, a že třeba nebude dlouho trvat a nějaký mladík mě z auta vysadí a Ctirad pak začne podporovat jeho. Mám za to, že můžeme mladým ještě předat nějaké zkušenosti a pozitivně je motivovat. Mě osobně cupové závodění baví a začínal jsem s ním. Nemám žádný problém v cupovém závodění kariéru končit. Pokud se mě ptáte na závodní Opel ADAM cup, pak je to samozřejmě hodně jednoduché auto s nižším výkonem a je to trochu, jako kdybych jel na pionýru oproti silným závodním autům s nimiž jsem jezdil. Na naučení a nebo sbírání zkušeností je to ale naopak asi nejlepší auto, které jsem zažil. Proto se s Alčou na nadcházející sezonu dost těšíme a chceme si ji hlavně užít a po tom, co jsme se dohodli se Ctiradem Hájkem si myslím, že se nám to s jeho týmem povede.“
Jiří Hlávka, manažer Hájek Rally Teamu: „Angažování Pepíka Petáka nás napadlo na poslední chvíli a pak už šlo vše strašně rychle, jak je u Ctirada Hájka obvyklé. Koupilo se auto, to se rychle repasuje a dostane nový design, který odkazuje na historii Opelů Kadett Hájek Rally Teamu. S Hájek Rally Teamem můžeme mladým jezdcům nabídnout určitou podporu a předat zkušenosti od závodění přes mediální prezentaci, prostě všechno, co budou jako soutěžní jezdci potřebovat. Chceme dát šanci novému rally talentu a toho potom v růstu dál podporovat. To je hlavní idea tohoto projektu s Pepou Petákem.“
První příležitostí, kde se Opel ADAM s Josefem Petákem za volantem představí divákům, bude nedělní Jarní Setkání mistrů volantu 29. března v Sosnové. Tady se v exhibičním závodě postaví malý „oplík“ v souboji závodnímu tahači Buggyra Big Boy s Davidem Vršeckým za volantem.
Sledujte www.hajek-reklama.cz a facebook
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.