Na České tratě se vrací posádka Peták – Benešová s Opelem ADAM cup Hájek Rally Teamu.
Hájek Rally Team máme zafixovaný ve spojitosti s krásným Opelem Kadett C-GT/E 16V s nímž v roce 2011 posádka Miroslav Janota – Pavel Dresler získala titul mistrů Evropy v rally historických automobilů a s nímž se Hájek Rally Team zúčastnil několika rally exhibicí, kdy se za volantem historika objevili například Jimmy McRae, Petr Fulín, Tomáš a Břetislav Enge nebo Juha Kankkunen. Na historického Opela Kadett ještě zcela jistě dojde, teď je ale čas představit si nový projekt, do kterého se Ctirad Hájek se svým týmem aktuálně pouští.
Posádku Josef Peták – Alena Benešová není třeba českým fanouškům automobilových soutěží dlouze představovat. Motoristický mlutiinstrumentalista Josef Peták se po špičkovém závodění na sajdkárách přes okruhy dostal až do rally, kde jak sám říká, začínal novou kariéru až jako šestatřicetiletý, což je v dnešním měřítku docela unikum. Za svou kariéru soutěžního jezdce Josef Peták získával ostruhy s mnoha dvoukolkami například od Nissanu Sunny, přes Renault Clio S1600 až po monstrózní Peugeot 306 Maxi KIT. Na svém kontě má několik titulů mistra republiky a rovněž stovky kilometrů za volantem silných čtyřkolek včetně vozů skupiny A, S2000 i WRC. Josef Peták se svou spolujezdkyní Alenou Benešovou sice při loňské Rally Příbram říkali, že s pravidelnou účastí v rally nejspíše končí, ale my dnes můžeme říci, že tomu tak není a zkušené duo Peták – Benešová se bude na tratích rychlostních zkoušek objevovat i v tomto roce a to s vozem Opel ADAM cup Hájek Rally Teamu.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Pepy Petáka si nesmírně vážím jako jezdce i jako člověka, který v rally něco dokázal, uměl se pro sport obětovat a má ledacos za sebou. Je to velký bojovník a velký srdcař a mě při představení projektu Opel ADAM v Sosnové letos na jaře napadlo, že by byla škoda, když by tento člověk měl jen tak sedět doma, když toho ještě může na tratích rychlostních zkoušek dost dokázat a hlavně svoje zkušenosti předat mladým. O mě se ví, že bych moc rád podporoval nějakého mladého jezdce v rally, a taky se mi moc líbila idea německého Opel ADAM cupu – hledáme nového Waltera Röhrla. I proto jsem před dvěma roky silně usiloval o to, aby se Opel ADAM cup v ČR uskutečnil. Teď se to podařilo Zdeňku Pekárkovi a XTG Motorsport dotáhnout do konce a cup se v ČR pojede. Mě napadla možná zcela bláznivá a možná absurdní věc. Koupil jsem jednoho ADAMA a rozhodl jsem se, že do něj posadím Pepu Petáka, kterého považuji za jednoho z nejlepších českých soutěžáků a dvoukolkářů vůbec. Pepa Peták pojede s ADAMem tak, aby mladým v poháru nastavoval laťku, jak se s takovým autem dá jet a předával jim zkušenosti. Náš tým bude před každým sprintem připravený mladým jezdcům poskytnout rady od přípravy rozpisu, přes volbu pneumatik, po celkovou taktiku. Pepa Peták toho má mladým dost co říci, a my jim chceme dát šanci, aby nemuseli na vše přicházet sami a nemuseli si natlouci čenich. Pepa je svou radou může mnohem rychleji posunout dopředu. Pokud se tady v dohledné době objeví mladý jezdec, který bude Pepu Petáka soustavně s ADAMem porážet, pak jsem připraven mu nabídnout svojí podporu včetně závodního auta, a další podporu k zajištění startů ve stejném rozsahu, jakou ji letos ode mě bude mít Josef Peták.“
Josef Peták: „Vážím si nabídky, kterou jsem od Ctirada Hájka letos dostal a upřímně už jsem ani nedoufal, že se s Alenou ještě svezeme. Loni jsem v Příbrami říkal, že končíme, ale to bylo z finančních důvodů. Chuti a nadšení k závodění máme ještě hodně, ale než přišel s nabídkou Ctirad Hájek, neměli jsme dostatečný rozpočet. Moc se mi líbí myšlenka pomoci mladým v soutěžáckém růstu a třeba nastartovat nějakou další kariéru nadějnému mladíkovi. Do cupu nejdeme kvůli tomu, abychom „vyžírali“ prize money mladým, ale kvůli tomu, že chceme zmapovat kvalitu a úroveň poháru. Myslím si, že nebudu stále rychlý, a že třeba nebude dlouho trvat a nějaký mladík mě z auta vysadí a Ctirad pak začne podporovat jeho. Mám za to, že můžeme mladým ještě předat nějaké zkušenosti a pozitivně je motivovat. Mě osobně cupové závodění baví a začínal jsem s ním. Nemám žádný problém v cupovém závodění kariéru končit. Pokud se mě ptáte na závodní Opel ADAM cup, pak je to samozřejmě hodně jednoduché auto s nižším výkonem a je to trochu, jako kdybych jel na pionýru oproti silným závodním autům s nimiž jsem jezdil. Na naučení a nebo sbírání zkušeností je to ale naopak asi nejlepší auto, které jsem zažil. Proto se s Alčou na nadcházející sezonu dost těšíme a chceme si ji hlavně užít a po tom, co jsme se dohodli se Ctiradem Hájkem si myslím, že se nám to s jeho týmem povede.“
Jiří Hlávka, manažer Hájek Rally Teamu: „Angažování Pepíka Petáka nás napadlo na poslední chvíli a pak už šlo vše strašně rychle, jak je u Ctirada Hájka obvyklé. Koupilo se auto, to se rychle repasuje a dostane nový design, který odkazuje na historii Opelů Kadett Hájek Rally Teamu. S Hájek Rally Teamem můžeme mladým jezdcům nabídnout určitou podporu a předat zkušenosti od závodění přes mediální prezentaci, prostě všechno, co budou jako soutěžní jezdci potřebovat. Chceme dát šanci novému rally talentu a toho potom v růstu dál podporovat. To je hlavní idea tohoto projektu s Pepou Petákem.“
První příležitostí, kde se Opel ADAM s Josefem Petákem za volantem představí divákům, bude nedělní Jarní Setkání mistrů volantu 29. března v Sosnové. Tady se v exhibičním závodě postaví malý „oplík“ v souboji závodnímu tahači Buggyra Big Boy s Davidem Vršeckým za volantem.
Sledujte www.hajek-reklama.cz a facebook
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?