Na České tratě se vrací posádka Peták – Benešová s Opelem ADAM cup Hájek Rally Teamu.
Hájek Rally Team máme zafixovaný ve spojitosti s krásným Opelem Kadett C-GT/E 16V s nímž v roce 2011 posádka Miroslav Janota – Pavel Dresler získala titul mistrů Evropy v rally historických automobilů a s nímž se Hájek Rally Team zúčastnil několika rally exhibicí, kdy se za volantem historika objevili například Jimmy McRae, Petr Fulín, Tomáš a Břetislav Enge nebo Juha Kankkunen. Na historického Opela Kadett ještě zcela jistě dojde, teď je ale čas představit si nový projekt, do kterého se Ctirad Hájek se svým týmem aktuálně pouští.
Posádku Josef Peták – Alena Benešová není třeba českým fanouškům automobilových soutěží dlouze představovat. Motoristický mlutiinstrumentalista Josef Peták se po špičkovém závodění na sajdkárách přes okruhy dostal až do rally, kde jak sám říká, začínal novou kariéru až jako šestatřicetiletý, což je v dnešním měřítku docela unikum. Za svou kariéru soutěžního jezdce Josef Peták získával ostruhy s mnoha dvoukolkami například od Nissanu Sunny, přes Renault Clio S1600 až po monstrózní Peugeot 306 Maxi KIT. Na svém kontě má několik titulů mistra republiky a rovněž stovky kilometrů za volantem silných čtyřkolek včetně vozů skupiny A, S2000 i WRC. Josef Peták se svou spolujezdkyní Alenou Benešovou sice při loňské Rally Příbram říkali, že s pravidelnou účastí v rally nejspíše končí, ale my dnes můžeme říci, že tomu tak není a zkušené duo Peták – Benešová se bude na tratích rychlostních zkoušek objevovat i v tomto roce a to s vozem Opel ADAM cup Hájek Rally Teamu.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Pepy Petáka si nesmírně vážím jako jezdce i jako člověka, který v rally něco dokázal, uměl se pro sport obětovat a má ledacos za sebou. Je to velký bojovník a velký srdcař a mě při představení projektu Opel ADAM v Sosnové letos na jaře napadlo, že by byla škoda, když by tento člověk měl jen tak sedět doma, když toho ještě může na tratích rychlostních zkoušek dost dokázat a hlavně svoje zkušenosti předat mladým. O mě se ví, že bych moc rád podporoval nějakého mladého jezdce v rally, a taky se mi moc líbila idea německého Opel ADAM cupu – hledáme nového Waltera Röhrla. I proto jsem před dvěma roky silně usiloval o to, aby se Opel ADAM cup v ČR uskutečnil. Teď se to podařilo Zdeňku Pekárkovi a XTG Motorsport dotáhnout do konce a cup se v ČR pojede. Mě napadla možná zcela bláznivá a možná absurdní věc. Koupil jsem jednoho ADAMA a rozhodl jsem se, že do něj posadím Pepu Petáka, kterého považuji za jednoho z nejlepších českých soutěžáků a dvoukolkářů vůbec. Pepa Peták pojede s ADAMem tak, aby mladým v poháru nastavoval laťku, jak se s takovým autem dá jet a předával jim zkušenosti. Náš tým bude před každým sprintem připravený mladým jezdcům poskytnout rady od přípravy rozpisu, přes volbu pneumatik, po celkovou taktiku. Pepa Peták toho má mladým dost co říci, a my jim chceme dát šanci, aby nemuseli na vše přicházet sami a nemuseli si natlouci čenich. Pepa je svou radou může mnohem rychleji posunout dopředu. Pokud se tady v dohledné době objeví mladý jezdec, který bude Pepu Petáka soustavně s ADAMem porážet, pak jsem připraven mu nabídnout svojí podporu včetně závodního auta, a další podporu k zajištění startů ve stejném rozsahu, jakou ji letos ode mě bude mít Josef Peták.“
Josef Peták: „Vážím si nabídky, kterou jsem od Ctirada Hájka letos dostal a upřímně už jsem ani nedoufal, že se s Alenou ještě svezeme. Loni jsem v Příbrami říkal, že končíme, ale to bylo z finančních důvodů. Chuti a nadšení k závodění máme ještě hodně, ale než přišel s nabídkou Ctirad Hájek, neměli jsme dostatečný rozpočet. Moc se mi líbí myšlenka pomoci mladým v soutěžáckém růstu a třeba nastartovat nějakou další kariéru nadějnému mladíkovi. Do cupu nejdeme kvůli tomu, abychom „vyžírali“ prize money mladým, ale kvůli tomu, že chceme zmapovat kvalitu a úroveň poháru. Myslím si, že nebudu stále rychlý, a že třeba nebude dlouho trvat a nějaký mladík mě z auta vysadí a Ctirad pak začne podporovat jeho. Mám za to, že můžeme mladým ještě předat nějaké zkušenosti a pozitivně je motivovat. Mě osobně cupové závodění baví a začínal jsem s ním. Nemám žádný problém v cupovém závodění kariéru končit. Pokud se mě ptáte na závodní Opel ADAM cup, pak je to samozřejmě hodně jednoduché auto s nižším výkonem a je to trochu, jako kdybych jel na pionýru oproti silným závodním autům s nimiž jsem jezdil. Na naučení a nebo sbírání zkušeností je to ale naopak asi nejlepší auto, které jsem zažil. Proto se s Alčou na nadcházející sezonu dost těšíme a chceme si ji hlavně užít a po tom, co jsme se dohodli se Ctiradem Hájkem si myslím, že se nám to s jeho týmem povede.“
Jiří Hlávka, manažer Hájek Rally Teamu: „Angažování Pepíka Petáka nás napadlo na poslední chvíli a pak už šlo vše strašně rychle, jak je u Ctirada Hájka obvyklé. Koupilo se auto, to se rychle repasuje a dostane nový design, který odkazuje na historii Opelů Kadett Hájek Rally Teamu. S Hájek Rally Teamem můžeme mladým jezdcům nabídnout určitou podporu a předat zkušenosti od závodění přes mediální prezentaci, prostě všechno, co budou jako soutěžní jezdci potřebovat. Chceme dát šanci novému rally talentu a toho potom v růstu dál podporovat. To je hlavní idea tohoto projektu s Pepou Petákem.“
První příležitostí, kde se Opel ADAM s Josefem Petákem za volantem představí divákům, bude nedělní Jarní Setkání mistrů volantu 29. března v Sosnové. Tady se v exhibičním závodě postaví malý „oplík“ v souboji závodnímu tahači Buggyra Big Boy s Davidem Vršeckým za volantem.
Sledujte www.hajek-reklama.cz a facebook
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.