Na České tratě se vrací posádka Peták – Benešová s Opelem ADAM cup Hájek Rally Teamu.
Hájek Rally Team máme zafixovaný ve spojitosti s krásným Opelem Kadett C-GT/E 16V s nímž v roce 2011 posádka Miroslav Janota – Pavel Dresler získala titul mistrů Evropy v rally historických automobilů a s nímž se Hájek Rally Team zúčastnil několika rally exhibicí, kdy se za volantem historika objevili například Jimmy McRae, Petr Fulín, Tomáš a Břetislav Enge nebo Juha Kankkunen. Na historického Opela Kadett ještě zcela jistě dojde, teď je ale čas představit si nový projekt, do kterého se Ctirad Hájek se svým týmem aktuálně pouští.
Posádku Josef Peták – Alena Benešová není třeba českým fanouškům automobilových soutěží dlouze představovat. Motoristický mlutiinstrumentalista Josef Peták se po špičkovém závodění na sajdkárách přes okruhy dostal až do rally, kde jak sám říká, začínal novou kariéru až jako šestatřicetiletý, což je v dnešním měřítku docela unikum. Za svou kariéru soutěžního jezdce Josef Peták získával ostruhy s mnoha dvoukolkami například od Nissanu Sunny, přes Renault Clio S1600 až po monstrózní Peugeot 306 Maxi KIT. Na svém kontě má několik titulů mistra republiky a rovněž stovky kilometrů za volantem silných čtyřkolek včetně vozů skupiny A, S2000 i WRC. Josef Peták se svou spolujezdkyní Alenou Benešovou sice při loňské Rally Příbram říkali, že s pravidelnou účastí v rally nejspíše končí, ale my dnes můžeme říci, že tomu tak není a zkušené duo Peták – Benešová se bude na tratích rychlostních zkoušek objevovat i v tomto roce a to s vozem Opel ADAM cup Hájek Rally Teamu.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Pepy Petáka si nesmírně vážím jako jezdce i jako člověka, který v rally něco dokázal, uměl se pro sport obětovat a má ledacos za sebou. Je to velký bojovník a velký srdcař a mě při představení projektu Opel ADAM v Sosnové letos na jaře napadlo, že by byla škoda, když by tento člověk měl jen tak sedět doma, když toho ještě může na tratích rychlostních zkoušek dost dokázat a hlavně svoje zkušenosti předat mladým. O mě se ví, že bych moc rád podporoval nějakého mladého jezdce v rally, a taky se mi moc líbila idea německého Opel ADAM cupu – hledáme nového Waltera Röhrla. I proto jsem před dvěma roky silně usiloval o to, aby se Opel ADAM cup v ČR uskutečnil. Teď se to podařilo Zdeňku Pekárkovi a XTG Motorsport dotáhnout do konce a cup se v ČR pojede. Mě napadla možná zcela bláznivá a možná absurdní věc. Koupil jsem jednoho ADAMA a rozhodl jsem se, že do něj posadím Pepu Petáka, kterého považuji za jednoho z nejlepších českých soutěžáků a dvoukolkářů vůbec. Pepa Peták pojede s ADAMem tak, aby mladým v poháru nastavoval laťku, jak se s takovým autem dá jet a předával jim zkušenosti. Náš tým bude před každým sprintem připravený mladým jezdcům poskytnout rady od přípravy rozpisu, přes volbu pneumatik, po celkovou taktiku. Pepa Peták toho má mladým dost co říci, a my jim chceme dát šanci, aby nemuseli na vše přicházet sami a nemuseli si natlouci čenich. Pepa je svou radou může mnohem rychleji posunout dopředu. Pokud se tady v dohledné době objeví mladý jezdec, který bude Pepu Petáka soustavně s ADAMem porážet, pak jsem připraven mu nabídnout svojí podporu včetně závodního auta, a další podporu k zajištění startů ve stejném rozsahu, jakou ji letos ode mě bude mít Josef Peták.“
Josef Peták: „Vážím si nabídky, kterou jsem od Ctirada Hájka letos dostal a upřímně už jsem ani nedoufal, že se s Alenou ještě svezeme. Loni jsem v Příbrami říkal, že končíme, ale to bylo z finančních důvodů. Chuti a nadšení k závodění máme ještě hodně, ale než přišel s nabídkou Ctirad Hájek, neměli jsme dostatečný rozpočet. Moc se mi líbí myšlenka pomoci mladým v soutěžáckém růstu a třeba nastartovat nějakou další kariéru nadějnému mladíkovi. Do cupu nejdeme kvůli tomu, abychom „vyžírali“ prize money mladým, ale kvůli tomu, že chceme zmapovat kvalitu a úroveň poháru. Myslím si, že nebudu stále rychlý, a že třeba nebude dlouho trvat a nějaký mladík mě z auta vysadí a Ctirad pak začne podporovat jeho. Mám za to, že můžeme mladým ještě předat nějaké zkušenosti a pozitivně je motivovat. Mě osobně cupové závodění baví a začínal jsem s ním. Nemám žádný problém v cupovém závodění kariéru končit. Pokud se mě ptáte na závodní Opel ADAM cup, pak je to samozřejmě hodně jednoduché auto s nižším výkonem a je to trochu, jako kdybych jel na pionýru oproti silným závodním autům s nimiž jsem jezdil. Na naučení a nebo sbírání zkušeností je to ale naopak asi nejlepší auto, které jsem zažil. Proto se s Alčou na nadcházející sezonu dost těšíme a chceme si ji hlavně užít a po tom, co jsme se dohodli se Ctiradem Hájkem si myslím, že se nám to s jeho týmem povede.“
Jiří Hlávka, manažer Hájek Rally Teamu: „Angažování Pepíka Petáka nás napadlo na poslední chvíli a pak už šlo vše strašně rychle, jak je u Ctirada Hájka obvyklé. Koupilo se auto, to se rychle repasuje a dostane nový design, který odkazuje na historii Opelů Kadett Hájek Rally Teamu. S Hájek Rally Teamem můžeme mladým jezdcům nabídnout určitou podporu a předat zkušenosti od závodění přes mediální prezentaci, prostě všechno, co budou jako soutěžní jezdci potřebovat. Chceme dát šanci novému rally talentu a toho potom v růstu dál podporovat. To je hlavní idea tohoto projektu s Pepou Petákem.“
První příležitostí, kde se Opel ADAM s Josefem Petákem za volantem představí divákům, bude nedělní Jarní Setkání mistrů volantu 29. března v Sosnové. Tady se v exhibičním závodě postaví malý „oplík“ v souboji závodnímu tahači Buggyra Big Boy s Davidem Vršeckým za volantem.
Sledujte www.hajek-reklama.cz a facebook
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.