Na České tratě se vrací posádka Peták – Benešová s Opelem ADAM cup Hájek Rally Teamu.
Hájek Rally Team máme zafixovaný ve spojitosti s krásným Opelem Kadett C-GT/E 16V s nímž v roce 2011 posádka Miroslav Janota – Pavel Dresler získala titul mistrů Evropy v rally historických automobilů a s nímž se Hájek Rally Team zúčastnil několika rally exhibicí, kdy se za volantem historika objevili například Jimmy McRae, Petr Fulín, Tomáš a Břetislav Enge nebo Juha Kankkunen. Na historického Opela Kadett ještě zcela jistě dojde, teď je ale čas představit si nový projekt, do kterého se Ctirad Hájek se svým týmem aktuálně pouští.
Posádku Josef Peták – Alena Benešová není třeba českým fanouškům automobilových soutěží dlouze představovat. Motoristický mlutiinstrumentalista Josef Peták se po špičkovém závodění na sajdkárách přes okruhy dostal až do rally, kde jak sám říká, začínal novou kariéru až jako šestatřicetiletý, což je v dnešním měřítku docela unikum. Za svou kariéru soutěžního jezdce Josef Peták získával ostruhy s mnoha dvoukolkami například od Nissanu Sunny, přes Renault Clio S1600 až po monstrózní Peugeot 306 Maxi KIT. Na svém kontě má několik titulů mistra republiky a rovněž stovky kilometrů za volantem silných čtyřkolek včetně vozů skupiny A, S2000 i WRC. Josef Peták se svou spolujezdkyní Alenou Benešovou sice při loňské Rally Příbram říkali, že s pravidelnou účastí v rally nejspíše končí, ale my dnes můžeme říci, že tomu tak není a zkušené duo Peták – Benešová se bude na tratích rychlostních zkoušek objevovat i v tomto roce a to s vozem Opel ADAM cup Hájek Rally Teamu.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Pepy Petáka si nesmírně vážím jako jezdce i jako člověka, který v rally něco dokázal, uměl se pro sport obětovat a má ledacos za sebou. Je to velký bojovník a velký srdcař a mě při představení projektu Opel ADAM v Sosnové letos na jaře napadlo, že by byla škoda, když by tento člověk měl jen tak sedět doma, když toho ještě může na tratích rychlostních zkoušek dost dokázat a hlavně svoje zkušenosti předat mladým. O mě se ví, že bych moc rád podporoval nějakého mladého jezdce v rally, a taky se mi moc líbila idea německého Opel ADAM cupu – hledáme nového Waltera Röhrla. I proto jsem před dvěma roky silně usiloval o to, aby se Opel ADAM cup v ČR uskutečnil. Teď se to podařilo Zdeňku Pekárkovi a XTG Motorsport dotáhnout do konce a cup se v ČR pojede. Mě napadla možná zcela bláznivá a možná absurdní věc. Koupil jsem jednoho ADAMA a rozhodl jsem se, že do něj posadím Pepu Petáka, kterého považuji za jednoho z nejlepších českých soutěžáků a dvoukolkářů vůbec. Pepa Peták pojede s ADAMem tak, aby mladým v poháru nastavoval laťku, jak se s takovým autem dá jet a předával jim zkušenosti. Náš tým bude před každým sprintem připravený mladým jezdcům poskytnout rady od přípravy rozpisu, přes volbu pneumatik, po celkovou taktiku. Pepa Peták toho má mladým dost co říci, a my jim chceme dát šanci, aby nemuseli na vše přicházet sami a nemuseli si natlouci čenich. Pepa je svou radou může mnohem rychleji posunout dopředu. Pokud se tady v dohledné době objeví mladý jezdec, který bude Pepu Petáka soustavně s ADAMem porážet, pak jsem připraven mu nabídnout svojí podporu včetně závodního auta, a další podporu k zajištění startů ve stejném rozsahu, jakou ji letos ode mě bude mít Josef Peták.“
Josef Peták: „Vážím si nabídky, kterou jsem od Ctirada Hájka letos dostal a upřímně už jsem ani nedoufal, že se s Alenou ještě svezeme. Loni jsem v Příbrami říkal, že končíme, ale to bylo z finančních důvodů. Chuti a nadšení k závodění máme ještě hodně, ale než přišel s nabídkou Ctirad Hájek, neměli jsme dostatečný rozpočet. Moc se mi líbí myšlenka pomoci mladým v soutěžáckém růstu a třeba nastartovat nějakou další kariéru nadějnému mladíkovi. Do cupu nejdeme kvůli tomu, abychom „vyžírali“ prize money mladým, ale kvůli tomu, že chceme zmapovat kvalitu a úroveň poháru. Myslím si, že nebudu stále rychlý, a že třeba nebude dlouho trvat a nějaký mladík mě z auta vysadí a Ctirad pak začne podporovat jeho. Mám za to, že můžeme mladým ještě předat nějaké zkušenosti a pozitivně je motivovat. Mě osobně cupové závodění baví a začínal jsem s ním. Nemám žádný problém v cupovém závodění kariéru končit. Pokud se mě ptáte na závodní Opel ADAM cup, pak je to samozřejmě hodně jednoduché auto s nižším výkonem a je to trochu, jako kdybych jel na pionýru oproti silným závodním autům s nimiž jsem jezdil. Na naučení a nebo sbírání zkušeností je to ale naopak asi nejlepší auto, které jsem zažil. Proto se s Alčou na nadcházející sezonu dost těšíme a chceme si ji hlavně užít a po tom, co jsme se dohodli se Ctiradem Hájkem si myslím, že se nám to s jeho týmem povede.“
Jiří Hlávka, manažer Hájek Rally Teamu: „Angažování Pepíka Petáka nás napadlo na poslední chvíli a pak už šlo vše strašně rychle, jak je u Ctirada Hájka obvyklé. Koupilo se auto, to se rychle repasuje a dostane nový design, který odkazuje na historii Opelů Kadett Hájek Rally Teamu. S Hájek Rally Teamem můžeme mladým jezdcům nabídnout určitou podporu a předat zkušenosti od závodění přes mediální prezentaci, prostě všechno, co budou jako soutěžní jezdci potřebovat. Chceme dát šanci novému rally talentu a toho potom v růstu dál podporovat. To je hlavní idea tohoto projektu s Pepou Petákem.“
První příležitostí, kde se Opel ADAM s Josefem Petákem za volantem představí divákům, bude nedělní Jarní Setkání mistrů volantu 29. března v Sosnové. Tady se v exhibičním závodě postaví malý „oplík“ v souboji závodnímu tahači Buggyra Big Boy s Davidem Vršeckým za volantem.
Sledujte www.hajek-reklama.cz a facebook
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.