Celkem 67 posádek z České republiky a Slovenska se přihlásilo pořadatelům z Rallysprint Klubu v AČR
Podkopná Lhota na závěrečný podnik letošní sezony v automobilových soutěžích, kterým je tradičně Mikuláš Zaremba rally. Tento volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky se pojede v sobotu 6. prosince již popáté s tradičním centrem ve Slušovicích. K největším diváckým tahákům se řadí Tomáš Kostka, Roman Odložilík, Antonín Tlusťák nebo slovenští jezdci Jaroslav Melichárek, Igor Drotár a Martin Koči.
Seznam přihlášených posádek na Mikulášskou rally se zaplňoval každým dnem a nakonec se zastavil na číslici 67. „Počítali jsme původně s tím, že se nám přihlásí kolem padesáti posádek. Konečným číslem téměř sedmdesáti soutěžících jsme příjemně překvapeni. Je vidět, že o mikulášský rallysprint je stále velký zájem. Fanoušci se mají opravdu na co těšit. Prim budou hrát především moravské posádky, nicméně přihlášeno je hodně kvalitních posádek i ze Slovenska,“ pověděl Josef Minařík, ředitel Mikuláš Zaremba rally. Fanoušci uvidí se Slušovicích v akci mimo jiné celkem pět vozů specifikace WRC, dále tři vozy kategorie Super 2000 a dva vozy kategorie R5.
Velkým tahákem mikulášské rally bude Tomáš Kostka, vítěz letošního Rallysprintu Kopná se posadí za volant špičkového vozu Ford Fiesta RS WRC. Kostku bude navigovat Richard Kresta a pojedou ve Slušovicích v barvách úspěšného slovenského týmu Rufa Sport. Diváky svým jezdeckým uměním určitě potěší loňští rallysprintoví mistři a bronzová posádka v letošním českém šampionátu Roman Odložilík, Martin Tureček na voze Ford Fiesta R5 nebo účastníci mistrovství světa a stříbrná posádka z nedávného Pražského rallysprintu Jaroslav Melichárek, Erik Melichárek ze Slovenska na voze Ford Fiesta RS WRC. S vozy specifikace WRC se dále představí slovenský vicemistr Igor Drotár (Škoda Fabia WRC) nebo jeho krajané Tomáš Kukučka (Škoda Fabia WRC) a Radovan Mozner (Škoda Octavia WRC). Do vozů kategorie Super 2000 usednou Antonín Tlusťák, Jan Jelínek a Robert Kořístka (všichni Škoda Fabia S2000). Vedle Odložilíka osedlá vůz Ford Fiesta R5 i Slovák Vlastimil Majerčák. Silná plejáda jezdců zaslala přihlášku s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, v seznamu přihlášených figurují s tímto vozem úřadující rallysprintový šampion Jaromír Tomaštík, dále bronzový jezdec juniorského mistrovství světa v rally Martin Koči ze Slovenska, Jaroslav Pešl, Vladimír Barvík, Tomáš Růžička nebo Pavel Ševčík.
Zajímavá jména najdeme rovněž mezi „dvoukolkáři“. Přihlášeni jsou rallysprintový mistr ve třídě 6 Adam Kobliha, dále Lubomír Minařík (oba Renault Clio R3), účastník juniorského mistrovství Evropy a autokrosový šampion Tomáš Pospíšilík, dále Marcel Svačina (oba Citroën C2 R2 Max), Ondřej Bisaha (Citroën DS3 R3T Max), Josef Peták (Opel Adam Cup) nebo Petr Vraj jr. (Peugeot 208 R2). Zajímavou posádku najdeme ve třídě 9, kde se představí na voze Honda Civic VTi rallysprintoví mistři v produkčních vozech Martin Březík s Markem Omelkou.
Do Slušovic se přijedou rozloučit s letošní sezonou rallysportu i známá jména ze showbyznysu. Za volant Renaultu Clio Sport usedne herec David Suchařípa, vůz Honda Civic VTi osedlá jeho kolega z branže Lukáš Langmajer. Divákům své
jezdecké umění předvedou i dvě zástupkyně něžného pohlaví, na startu se objeví Martina Daňhelová a Hana Baďurová (obě Renault Clio Sport).
Trať letošní Mikuláš Zaremba rally měří celkem 71 kilometrů a obsahuje pět rychlostních zkoušek na dvou úsecích (Dostihovka okruh, Bernardýnská) v délce 30 kilometrů. První posádka se vydá na trať úvodní rychlostní zkoušky kolem slušovické dosthové dráhy ve 12:08 hodin, cíl je naplánován před šestnáctou hodinou. Další informace včetně mapy rally a servisní zóny naleznete na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?