Česká Sosnová patrí už 20 rokov k dejisku výnimočného stretnutia veľkých majstrov volantu. Na jednej trati sa tu uplynulý víkend stretli nielen českí a slovenskí majstri: čerešničkou na torte bola aj účasť veľkého svetového šampióna Juhu Kankkunena. Vo veľkom štýle sa predviedol aj náš Igor Drotár.
Do poslednej medzery zaplnené tribúny areálu v Sosnovej burácali radosťou počas tejto automobilovej slávnosti, kde sa teda ukázal aj štvornásobný majster sveta v rally Fín Juha Kankkunen. Pod jedným stanom a na rovnakom aute Škoda Fabia WRC s ním zdieľal túto motoristickú udalosť aj Prešovčan Igor Drotár:
„Setkání mistrů si každoročne veľmi užívam. Tentokrát nás svojou účasťou nesmierne potešil aj hrdina mojej mladosti, veľký Juha Kankkunen. Obaja sme dokonca jazdili na Škode Fabia WRC. V sobotu som sa po tréningových jazdách stretol aj s priateľmi a legendami motoršportu, medzi ktoré bezpochyby patria aj Tomáš Enge s otcom Břetislavom. No a napokon som sa spriatelil aj so samotným Kankkunenom. Navštívili ma tiež moji bývalí súputníci, ktorí už dlhšie nesúťažia. Potešili ma ich slová chvály na moju adresu. Veľmi veľa mi dali aj chvíle strávené s fotografom Václavom Fialom, ktorý ostal po nehode vo WRC na vozíčku. Povozil som jeho aj jeho kamaráta Jaroslava Rýpara, rovnako vozíčkara, pričom mi obaja dali množstvo pozitívnej energie. Spolu so mnou si na mieste spolujazdca užilo radosť z rýchlosti niekoľko skvelých ľudí. Na tejto trati sa dá naozaj ukázať, čo je to športová jazda,“ hovorí Igor a pokračuje:
„Počasie nebolo na november vôbec zlé. Navyše tento ročník sa usporiadateľom podaril skutočne excelentne. Náš stan, pod ktorým som sa stretol s Kankkunenom, Tomášom a Břetislavom Engem skvele zorganizoval tím Hájek. Pritiahlo to ku nám aj množstvo úžasných fanúšikov. Čo sa samotnej jazdy týka, na nedávnej Autoshow sa nám podarilo odstrániť závadu, ktorá nás dlhšie trápila. Tu som sa do svojho auta opäť zamiloval, jazdilo skvele. Výsledkom boli aj výborné časy. V sobotu sme však zničili pneumatiky a tie nedeľňajšie mi prišli dosť tvrdé, nesedeli mi tak, ako by som chcel. Napriek tomu som si zajazdil doslova inšpiratívne časy. Až štyria sme boli v 1,5 sekunde! Bola to doslova oslava motoristického športu. Zároveň chcem pochváliť bratov Melichárekovcov, ktorí jazdili skvele a víťazstvo im ušlo len o pár desatín sekundy. Už teraz sa teším na Pražský Rallyšprint.“
Tipcars Pražský Rallysprint 2014 zažijú diváci v okolí Strahovského štadióna v Prahe už túto sobotu 29. novembra.
Igor Drotár potešil počas víkendu na Setkání mistrů množstvo fanúšikov. Špeciálne však jedného, komu motoršport veľa dal, no veľa aj vzal. Fotograf Václav Fiala fotil Igora množstvo rokov. Potom prišla nešťastná nehoda na WRC v Nemecku, kedy ho neubrzdené súťažné vozidlo pripravilo o pohyblivosť nôh. Ako prežíval zážitok na mieste spolujazdca s Igorom Drotárom za volantom, nám porozprával sám Vašek. Jemu tentokrát patrí aj slovo na záver: „Nejvíce se mi na svezení ve WRC líbilo to, že vůbec někomu stojím za to, aby mi tuto možnost dal. Dále pak velice pozitivní a pohodová atmosféra která byla prostě všude kolem. Strach jsem měl pouze z toho, jak se vlastně dostane vozíčkář do závodního auta. Igor Drotár mě naprosto odzbrojil, když na tuto otázku odpověděl, že se nemám bát když jsem to ještě nezkusil. Samotná jízda se moc popsat nedá, ta se musí prostě zažít. Síla vozu WRC je pro normálního člověka nepředstavitelná. Ta akcelerace a naopak síla brzd je něco neskutečného. Jako perlička je pak přejezd mostu a razantní sjezd dolů, při kterém prakticky ztrácí kola kontakt s dřevěným povrchem. Závěrem bych chtěl moc poděkovat za vstřícné přijetí a za přístup ke mě jako k člověku a ne jen jako k vozíčkáři. Alespoň na určitou dobu jsem mohl zapomenout na překážky, které mi život připravil. Největší díky si pak určitě zaslouží Tibor Szabosi, Igor Drotár a Tomáš Mansfeld. Sečteno a podtrženo to byl zážitek, na který se jen tak nezapomíná.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.