Slovenský RUFA Šport Team po úspešnej sezóne, v ktorej obhájil titul absolútneho slovenského majstra v rally, čaká štvorica voľných podujatí. Po Auto Show hlási splnenie aj druhej časti misie.
V rámci prvej mimo súťažnej misie získal slovenský RUFA Šport Team na 5. Auto Show 2014 zlato, ale aj bronz v absolútnom hodnotení. Počas uplynulého víkendu ho čakala druhá misia, ktorou bolo podujatie XIII. Global Assistance Setkání mistrů v Sosnovej. Aj tu žal úspech, keď spoločne s jazdcom Grzegorzom Grzybom a Fordom Fiesta R5 dojazdil v rámci vyraďovacích jázd na štvrtom mieste. „Misiu sme splnili k mojej veľkej spokojnosti. V sobotu, ale aj v nedeľu Grzegorz povozil vo Forde Fiesta R5 niektorých reklamných partnerov nášho RUFA Šport Teamu, ale rad prišiel aj na niektorých manažérov JM Racingu, mechanikov, či kamarátov. V rámci súťažnej nedele Grzegorz ukázal, že Ford Fiesta R5 funguje výborne a vyjazdil vo veľmi silnej konkurencii rally kategórie štvrté miesto absolútneho poradia, pričom pred ním skončili iba dve vozidlá najnovšej špecifikácie WRC a jedna R5-ka. Som spokojný,“ vyhlásil po Setkání mistrů manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman.
Jazdec Grzegorz Grzyb predviedol na trati výborný výkon najskôr pri meraní času, neskôr aj pri vzájomných súbojoch v rozjazdách porazil Martina Semeráda a Antonína Tlusťáka. V boji o semifinále však podľahol Janovi Černému, ktorý štartoval na vozidle Peugeot 208 T16 R5. Viac už Grzegorz Grzyb: „Tak ako každý rok sme sa v Sosnovej veľmi dobre zabávali. Podarilo sa mi zistiť kde má Ford Fiesta R5 hranice, funguje podstatne lepšie Škoda Fabia S2000, s ktorou sme získali majstrovský titul a myslím si, že R5-ka bude dobrá voľba do budúcnosti. Ešte nás čaká dvojica voľných podujatí, pričom na Pražskom Rallysprinte budem štartovať opäť s Fordom Fiesta R5. Ďakujem RUFA Šport Teamu a manažérovi Ľubovi Klemanovi za možnosť zúčastniť sa už spomínaných podujatí.“
Ako už Grzegorz Grzyb nadškrtol, ďalším podujatím pre RUFA Šport Team bude už nasledujúci víkend Pražský Rallysprint. O tom sa však viac dozviete v ďalšej správe slovenského RUFA Šport Teamu.
foto: www.autosportfoto.sk/Tomáš Mansfeld
Miro Majláth
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.