Hájek Rally team přijel na Setkání mistrů v dokonalé mistrovské sestavě, které kraloval čtyřnásobný mistr světa v rally.
Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy je akcí, kde se představují divákům mistři volantu nejrůznějších motoristických disciplín. Bezpochyby jednu z největších hvězd historie motoristického sportu do Sosnové letos přivezl Hájek Rally team. Byl jí Fin Juha Kankkunen, vítěz Rallye Paříž Dakar, čtyřnásobný mistr světa a hlavně velký srdcař a milovník motoristického sportu, který ani ve zralém věku nedokáže bez závodního volantu existovat. Jezdec, který zažil dobu skupiny „B“ v plném rozkvětu, a získal svůj první titul mistra světa právě s „béčkem“ si při Setkání mistrů vyzkoušel Opel Kadett C-GT/E 16V, který jej překvapil svou snadnou ovladatelností, ale jak sám mistr volantu Juha Kankkunen poznamenal, tak k plné spokojenosti by potřeboval pár stovek koní navíc a pohon všech kol. Právě toho se mu ale dostalo se Škodou Fabia WRC s níž Juha také jezdil, a v Lancii Delta HF turbo, kterou pro něj pořadatelé připravili jako malé překvapení. Jednalo se o originální tovární kus s nímž Juha před více než dvěma desítkami let závodil v mistrovství světa.
Ve žlutých Kadettech Hájek Rally teamu se ale během víkendu představili i Tomáš s Břetislavem Enge. Tomáš Enge nenechal nikoho na pochybách, že právě on je jedním z nejlepších českých závodníků napříč všemi disciplínami. Lehkost s jakou vodil Opel Kadett C-GT/E 16V byla nevídaná a společně s Břetislavem Enge předvedli divákům během nedělního programu i správnou show, na kterou se bude dlouho vzpomínat. V servisním zázemí Hájek Rally teamu, který bylo díky spolupráci s Křenek Motorsport nepřehlédnutelné, se během víkendu vystřídaly stovky fanoušků, kteří si přišli pro podpis Juhy, Břéti i Tomáše.
Ctirad Hájek – majitel týmu: „Mám obrovskou radost, že se mi se skvělým týmem lidí, které mám kolem sebe, podařilo dát dohromady letošní účast na Setkání mistrů. Juha Kankkunen je pro nás živoucí legenda a pro náš celý tým je to nedostižný zážitek s takovou personou spolupracovat. Děkuji Petrovi Eliášovi, že dal vše takhle skvěle dohromady, Jirkovi Hlávkovi za organizaci našeho týmu, kam jsme mimořádně přibrali i dvě Škody Fabia WRC, Jirkovi Bryndovi za vedení mechaniků a Mirkovi Janotovi za přípravu aut. Podle ohlasu všech lidí, kteří se u nás během víkendu zastavili, mám dojem, že se jim naše vystoupení na Setkání mistrů líbilo, a my už teď přemýšlíme, jak na tuhle dosud nevídanou akci navážeme. Něco nás už ale napadá, tak se nechte překvapit. Bylo nádherné, jak na nás lidé reagovali a pro mě bylo zážitkem osobně a neformálně se potkat se skvělými lidmi jako je Igor Drotár, Martin Prokop a další. Pro nás byl tenhle víkend mimořádný zážitek, i když si všichni z týmu včetně našich aut pořádně mákli. Vše se povedlo i díky bezchybné organizaci a pomoci ze strany Autodromu Sosnová. Jedinou pihou na kráse na téhle nádherné akci pro mě zůstává chladnost a možná i laxnost s jakou k ní přistoupil Opel Česká republika, s nímž jsme dlouhou dobu spolupracovali a propagovali jej, jak nejlépe jsme dokázali. Dokážeme si představit, že by zastoupení této automobilky mohlo mít o podobnou propagaci větší zájem. Není to ale věc, která by nám dokázala vzít radost z celého Setkání mistrů a ještě jednou děkuji všem, kteří nám pomohli a nebo nám alespoň fandili. Hájek Rally team už teď spřádá plány na další akci a mě nezbývá nic jiného, co říct, než jen: „No, a držme si palce.“
Juha Kankkunen: „Byl to pro mě velmi příjemně strávený víkend mezi velmi nadšenými lidmi, kteří milují motorsport. Bylo to cítit na každém kroku a byl jsem překvapen, jak je motorsport v České republice populární a jak profesionálně byla akce připravená. V týmu Ctirada Hájka jsou také profesionálové, s nimiž byla radost spolupracovat a připadal jsem si, jako kdybychom byli staří známí. Díky všem divákům, kteří přišli i v té zimně, která byla ještě větší, než je teď u nás ve Finsku. Omlouvám se, že jsem v neděli nejel tolikrát, jak bylo připraveno. Svezení se Škodou Fabia WRC i s Kadettem byl pro mě nový zážitek, ale postihla mě nevolnost a horečka a musel jsem trochu zvolnit. Přeji všem fanouškům hodně úspěchů a věřím, že jsme se neviděli naposledy.“
Tomáš Enge: „Po více než dvaceti letech jsem si zazávodil s tátou a za to patří velký dík Ctiradu Hájkovi, že nám dal tuhle možnost. Řídit Kadett pro mě byla opravdová zábava a moc jsem si tohle hravé auto užil. Je lehké a přitom má slušný výkon. Díky řízení bez posilovačů dostaly pořádně zabrat moje ruce, ale to k motorsportu patří. Chtěli jsme se hlavně pobavit a pobavit i diváky, ale to asi dobře poznali. Byla to zábava a byl jsem rád, že můžu spolupracovat s Mirkem Janotou a být ve stejném týmu s Juhou Kankkunenem.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.