Hájek Rally team přijel na Setkání mistrů v dokonalé mistrovské sestavě, které kraloval čtyřnásobný mistr světa v rally.
Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy je akcí, kde se představují divákům mistři volantu nejrůznějších motoristických disciplín. Bezpochyby jednu z největších hvězd historie motoristického sportu do Sosnové letos přivezl Hájek Rally team. Byl jí Fin Juha Kankkunen, vítěz Rallye Paříž Dakar, čtyřnásobný mistr světa a hlavně velký srdcař a milovník motoristického sportu, který ani ve zralém věku nedokáže bez závodního volantu existovat. Jezdec, který zažil dobu skupiny „B“ v plném rozkvětu, a získal svůj první titul mistra světa právě s „béčkem“ si při Setkání mistrů vyzkoušel Opel Kadett C-GT/E 16V, který jej překvapil svou snadnou ovladatelností, ale jak sám mistr volantu Juha Kankkunen poznamenal, tak k plné spokojenosti by potřeboval pár stovek koní navíc a pohon všech kol. Právě toho se mu ale dostalo se Škodou Fabia WRC s níž Juha také jezdil, a v Lancii Delta HF turbo, kterou pro něj pořadatelé připravili jako malé překvapení. Jednalo se o originální tovární kus s nímž Juha před více než dvěma desítkami let závodil v mistrovství světa.
Ve žlutých Kadettech Hájek Rally teamu se ale během víkendu představili i Tomáš s Břetislavem Enge. Tomáš Enge nenechal nikoho na pochybách, že právě on je jedním z nejlepších českých závodníků napříč všemi disciplínami. Lehkost s jakou vodil Opel Kadett C-GT/E 16V byla nevídaná a společně s Břetislavem Enge předvedli divákům během nedělního programu i správnou show, na kterou se bude dlouho vzpomínat. V servisním zázemí Hájek Rally teamu, který bylo díky spolupráci s Křenek Motorsport nepřehlédnutelné, se během víkendu vystřídaly stovky fanoušků, kteří si přišli pro podpis Juhy, Břéti i Tomáše.
Ctirad Hájek – majitel týmu: „Mám obrovskou radost, že se mi se skvělým týmem lidí, které mám kolem sebe, podařilo dát dohromady letošní účast na Setkání mistrů. Juha Kankkunen je pro nás živoucí legenda a pro náš celý tým je to nedostižný zážitek s takovou personou spolupracovat. Děkuji Petrovi Eliášovi, že dal vše takhle skvěle dohromady, Jirkovi Hlávkovi za organizaci našeho týmu, kam jsme mimořádně přibrali i dvě Škody Fabia WRC, Jirkovi Bryndovi za vedení mechaniků a Mirkovi Janotovi za přípravu aut. Podle ohlasu všech lidí, kteří se u nás během víkendu zastavili, mám dojem, že se jim naše vystoupení na Setkání mistrů líbilo, a my už teď přemýšlíme, jak na tuhle dosud nevídanou akci navážeme. Něco nás už ale napadá, tak se nechte překvapit. Bylo nádherné, jak na nás lidé reagovali a pro mě bylo zážitkem osobně a neformálně se potkat se skvělými lidmi jako je Igor Drotár, Martin Prokop a další. Pro nás byl tenhle víkend mimořádný zážitek, i když si všichni z týmu včetně našich aut pořádně mákli. Vše se povedlo i díky bezchybné organizaci a pomoci ze strany Autodromu Sosnová. Jedinou pihou na kráse na téhle nádherné akci pro mě zůstává chladnost a možná i laxnost s jakou k ní přistoupil Opel Česká republika, s nímž jsme dlouhou dobu spolupracovali a propagovali jej, jak nejlépe jsme dokázali. Dokážeme si představit, že by zastoupení této automobilky mohlo mít o podobnou propagaci větší zájem. Není to ale věc, která by nám dokázala vzít radost z celého Setkání mistrů a ještě jednou děkuji všem, kteří nám pomohli a nebo nám alespoň fandili. Hájek Rally team už teď spřádá plány na další akci a mě nezbývá nic jiného, co říct, než jen: „No, a držme si palce.“
Juha Kankkunen: „Byl to pro mě velmi příjemně strávený víkend mezi velmi nadšenými lidmi, kteří milují motorsport. Bylo to cítit na každém kroku a byl jsem překvapen, jak je motorsport v České republice populární a jak profesionálně byla akce připravená. V týmu Ctirada Hájka jsou také profesionálové, s nimiž byla radost spolupracovat a připadal jsem si, jako kdybychom byli staří známí. Díky všem divákům, kteří přišli i v té zimně, která byla ještě větší, než je teď u nás ve Finsku. Omlouvám se, že jsem v neděli nejel tolikrát, jak bylo připraveno. Svezení se Škodou Fabia WRC i s Kadettem byl pro mě nový zážitek, ale postihla mě nevolnost a horečka a musel jsem trochu zvolnit. Přeji všem fanouškům hodně úspěchů a věřím, že jsme se neviděli naposledy.“
Tomáš Enge: „Po více než dvaceti letech jsem si zazávodil s tátou a za to patří velký dík Ctiradu Hájkovi, že nám dal tuhle možnost. Řídit Kadett pro mě byla opravdová zábava a moc jsem si tohle hravé auto užil. Je lehké a přitom má slušný výkon. Díky řízení bez posilovačů dostaly pořádně zabrat moje ruce, ale to k motorsportu patří. Chtěli jsme se hlavně pobavit a pobavit i diváky, ale to asi dobře poznali. Byla to zábava a byl jsem rád, že můžu spolupracovat s Mirkem Janotou a být ve stejném týmu s Juhou Kankkunenem.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.