Juha Kankkunen i Tomáš s Břetislavem Enge v Hájek Teamu sklidili v Sosnové ovace

Kankkunen, Juha
Kankkunen, Juha, foto: Frýba, Petr
Petr Eliáš 24. listopadu 2014 21:47
Sdílej:

Hájek Rally team přijel na Setkání mistrů v dokonalé mistrovské sestavě, které kraloval čtyřnásobný mistr světa v rally.

Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy je akcí, kde se představují divákům mistři volantu nejrůznějších motoristických disciplín. Bezpochyby jednu z největších hvězd historie motoristického sportu do Sosnové letos přivezl Hájek Rally team. Byl jí Fin Juha Kankkunen, vítěz Rallye Paříž Dakar, čtyřnásobný mistr světa a hlavně velký srdcař a milovník motoristického sportu, který ani ve zralém věku nedokáže bez závodního volantu existovat. Jezdec, který zažil dobu skupiny „B“ v plném rozkvětu, a získal svůj první titul mistra světa právě s „béčkem“ si při Setkání mistrů vyzkoušel Opel Kadett C-GT/E 16V, který jej překvapil svou snadnou ovladatelností, ale jak sám mistr volantu Juha Kankkunen poznamenal, tak k plné spokojenosti by potřeboval pár stovek koní navíc a pohon všech kol. Právě toho se mu ale dostalo se Škodou Fabia WRC s níž Juha také jezdil, a v Lancii Delta HF turbo, kterou pro něj pořadatelé připravili jako malé překvapení. Jednalo se o originální tovární kus s nímž Juha před více než dvěma desítkami let závodil v mistrovství světa.

 

Ve žlutých Kadettech Hájek Rally teamu se ale během víkendu představili i Tomáš s Břetislavem Enge. Tomáš Enge nenechal nikoho na pochybách, že právě on je jedním z nejlepších českých závodníků napříč všemi disciplínami. Lehkost s jakou vodil Opel Kadett C-GT/E 16V byla nevídaná a společně s Břetislavem Enge předvedli divákům během nedělního programu i správnou show, na kterou se bude dlouho vzpomínat. V servisním zázemí Hájek Rally teamu, který bylo díky spolupráci s Křenek Motorsport nepřehlédnutelné, se během víkendu vystřídaly stovky fanoušků, kteří si přišli pro podpis Juhy, Břéti i Tomáše.  

Ctirad Hájek – majitel týmu: „Mám obrovskou radost, že se mi se skvělým týmem lidí, které mám kolem sebe, podařilo dát dohromady letošní účast na Setkání mistrů. Juha Kankkunen je pro nás živoucí legenda a pro náš celý tým je to nedostižný zážitek s takovou personou spolupracovat. Děkuji Petrovi Eliášovi, že dal vše takhle skvěle dohromady, Jirkovi Hlávkovi za organizaci našeho týmu, kam jsme mimořádně přibrali i dvě Škody Fabia WRC, Jirkovi Bryndovi za vedení mechaniků a Mirkovi Janotovi za přípravu aut. Podle ohlasu všech lidí, kteří se u nás během víkendu zastavili, mám dojem, že se jim naše vystoupení na Setkání mistrů líbilo, a my už teď přemýšlíme, jak na tuhle dosud nevídanou akci navážeme. Něco nás už ale napadá, tak se nechte překvapit. Bylo nádherné, jak na nás lidé reagovali a pro mě bylo zážitkem osobně a neformálně se potkat se skvělými lidmi jako je Igor Drotár, Martin Prokop a další. Pro nás byl tenhle víkend mimořádný zážitek, i když si všichni z týmu včetně našich aut pořádně mákli. Vše se povedlo i díky bezchybné organizaci a pomoci ze strany Autodromu Sosnová. Jedinou pihou na kráse na téhle nádherné akci pro mě zůstává chladnost a možná i laxnost s jakou k ní přistoupil Opel Česká republika, s nímž jsme dlouhou dobu spolupracovali a propagovali jej, jak nejlépe jsme dokázali. Dokážeme si představit, že by zastoupení této automobilky mohlo mít o podobnou propagaci větší zájem. Není to ale věc, která by nám dokázala vzít radost z celého Setkání mistrů a ještě jednou děkuji všem, kteří nám pomohli a nebo nám alespoň fandili. Hájek Rally team už teď spřádá plány na další akci a mě nezbývá nic jiného, co říct, než jen: „No, a držme si palce.“

 

Juha Kankkunen: „Byl to pro mě velmi příjemně strávený víkend mezi velmi nadšenými lidmi, kteří milují motorsport. Bylo to cítit na každém kroku a byl jsem překvapen, jak je motorsport v České republice populární a jak profesionálně byla akce připravená. V týmu Ctirada Hájka jsou také profesionálové, s nimiž byla radost spolupracovat a připadal jsem si, jako kdybychom byli staří známí. Díky všem divákům, kteří přišli i v té zimně, která byla ještě větší, než je teď u nás ve Finsku. Omlouvám se, že jsem v neděli nejel tolikrát, jak bylo připraveno. Svezení se Škodou Fabia WRC i s Kadettem byl pro mě nový zážitek, ale postihla mě nevolnost a horečka a musel jsem trochu zvolnit. Přeji všem fanouškům hodně úspěchů a věřím, že jsme se neviděli naposledy.“

Tomáš Enge: „Po více než dvaceti letech jsem si zazávodil s tátou a za to patří velký dík Ctiradu Hájkovi, že nám dal tuhle možnost. Řídit Kadett pro mě byla opravdová zábava a moc jsem si tohle hravé auto užil. Je lehké a přitom má slušný výkon. Díky řízení bez posilovačů dostaly pořádně zabrat moje ruce, ale to k motorsportu patří. Chtěli jsme se hlavně pobavit a pobavit i diváky, ale to asi dobře poznali. Byla to zábava a byl jsem rád, že můžu spolupracovat s Mirkem Janotou a být ve stejném týmu s Juhou Kankkunenem.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?