Hájek Rally team přijel na Setkání mistrů v dokonalé mistrovské sestavě, které kraloval čtyřnásobný mistr světa v rally.
Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy je akcí, kde se představují divákům mistři volantu nejrůznějších motoristických disciplín. Bezpochyby jednu z největších hvězd historie motoristického sportu do Sosnové letos přivezl Hájek Rally team. Byl jí Fin Juha Kankkunen, vítěz Rallye Paříž Dakar, čtyřnásobný mistr světa a hlavně velký srdcař a milovník motoristického sportu, který ani ve zralém věku nedokáže bez závodního volantu existovat. Jezdec, který zažil dobu skupiny „B“ v plném rozkvětu, a získal svůj první titul mistra světa právě s „béčkem“ si při Setkání mistrů vyzkoušel Opel Kadett C-GT/E 16V, který jej překvapil svou snadnou ovladatelností, ale jak sám mistr volantu Juha Kankkunen poznamenal, tak k plné spokojenosti by potřeboval pár stovek koní navíc a pohon všech kol. Právě toho se mu ale dostalo se Škodou Fabia WRC s níž Juha také jezdil, a v Lancii Delta HF turbo, kterou pro něj pořadatelé připravili jako malé překvapení. Jednalo se o originální tovární kus s nímž Juha před více než dvěma desítkami let závodil v mistrovství světa.
Ve žlutých Kadettech Hájek Rally teamu se ale během víkendu představili i Tomáš s Břetislavem Enge. Tomáš Enge nenechal nikoho na pochybách, že právě on je jedním z nejlepších českých závodníků napříč všemi disciplínami. Lehkost s jakou vodil Opel Kadett C-GT/E 16V byla nevídaná a společně s Břetislavem Enge předvedli divákům během nedělního programu i správnou show, na kterou se bude dlouho vzpomínat. V servisním zázemí Hájek Rally teamu, který bylo díky spolupráci s Křenek Motorsport nepřehlédnutelné, se během víkendu vystřídaly stovky fanoušků, kteří si přišli pro podpis Juhy, Břéti i Tomáše.
Ctirad Hájek – majitel týmu: „Mám obrovskou radost, že se mi se skvělým týmem lidí, které mám kolem sebe, podařilo dát dohromady letošní účast na Setkání mistrů. Juha Kankkunen je pro nás živoucí legenda a pro náš celý tým je to nedostižný zážitek s takovou personou spolupracovat. Děkuji Petrovi Eliášovi, že dal vše takhle skvěle dohromady, Jirkovi Hlávkovi za organizaci našeho týmu, kam jsme mimořádně přibrali i dvě Škody Fabia WRC, Jirkovi Bryndovi za vedení mechaniků a Mirkovi Janotovi za přípravu aut. Podle ohlasu všech lidí, kteří se u nás během víkendu zastavili, mám dojem, že se jim naše vystoupení na Setkání mistrů líbilo, a my už teď přemýšlíme, jak na tuhle dosud nevídanou akci navážeme. Něco nás už ale napadá, tak se nechte překvapit. Bylo nádherné, jak na nás lidé reagovali a pro mě bylo zážitkem osobně a neformálně se potkat se skvělými lidmi jako je Igor Drotár, Martin Prokop a další. Pro nás byl tenhle víkend mimořádný zážitek, i když si všichni z týmu včetně našich aut pořádně mákli. Vše se povedlo i díky bezchybné organizaci a pomoci ze strany Autodromu Sosnová. Jedinou pihou na kráse na téhle nádherné akci pro mě zůstává chladnost a možná i laxnost s jakou k ní přistoupil Opel Česká republika, s nímž jsme dlouhou dobu spolupracovali a propagovali jej, jak nejlépe jsme dokázali. Dokážeme si představit, že by zastoupení této automobilky mohlo mít o podobnou propagaci větší zájem. Není to ale věc, která by nám dokázala vzít radost z celého Setkání mistrů a ještě jednou děkuji všem, kteří nám pomohli a nebo nám alespoň fandili. Hájek Rally team už teď spřádá plány na další akci a mě nezbývá nic jiného, co říct, než jen: „No, a držme si palce.“
Juha Kankkunen: „Byl to pro mě velmi příjemně strávený víkend mezi velmi nadšenými lidmi, kteří milují motorsport. Bylo to cítit na každém kroku a byl jsem překvapen, jak je motorsport v České republice populární a jak profesionálně byla akce připravená. V týmu Ctirada Hájka jsou také profesionálové, s nimiž byla radost spolupracovat a připadal jsem si, jako kdybychom byli staří známí. Díky všem divákům, kteří přišli i v té zimně, která byla ještě větší, než je teď u nás ve Finsku. Omlouvám se, že jsem v neděli nejel tolikrát, jak bylo připraveno. Svezení se Škodou Fabia WRC i s Kadettem byl pro mě nový zážitek, ale postihla mě nevolnost a horečka a musel jsem trochu zvolnit. Přeji všem fanouškům hodně úspěchů a věřím, že jsme se neviděli naposledy.“
Tomáš Enge: „Po více než dvaceti letech jsem si zazávodil s tátou a za to patří velký dík Ctiradu Hájkovi, že nám dal tuhle možnost. Řídit Kadett pro mě byla opravdová zábava a moc jsem si tohle hravé auto užil. Je lehké a přitom má slušný výkon. Díky řízení bez posilovačů dostaly pořádně zabrat moje ruce, ale to k motorsportu patří. Chtěli jsme se hlavně pobavit a pobavit i diváky, ale to asi dobře poznali. Byla to zábava a byl jsem rád, že můžu spolupracovat s Mirkem Janotou a být ve stejném týmu s Juhou Kankkunenem.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.