Nejvýznamnější automobilový podnik na území České republiky BARUM CZECH RALLY ZLÍN bude i v dalších letech součástí prestižního seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally jezdců (ERC).
Promotér šampionátu společnost Eurosport Events Ltd. zveřejnila předběžný kalendář deseti soutěží, kde zlínská rally opět figuruje mezi evropskou smetánkou. V roce 2015 se pojede pětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín v osvědčeném termínu, a to tradičně poslední prázdninový víkend. Kalendář ještě podléhá definitivnímu schválení ze strany FIA Světové rady motoristického sportu na zasedání v katarském Dauhá začátkem prosince.
Oblíbenému a hojně navštěvovanému motoristickému podniku na území České republiky hrozilo vypadnutí z evropského kalendáře. Přitom zlínská rally je nepřetržitě od roku 1984 součástí mistrovství Evropy a patří k základním pilířům tohoto šampionátu. „Jsme velmi rádi, že i přes velký tlak jsme zůstali v kalendáři pro rok 2015. Před letošní barumkou nebylo nic jisté a celková situace pro nás nebyla příznivá. Věděli jsme, že v následujícím roce dojde ke snížení soutěží ze současných dvanácti podniků na deset. Pořádáme rally v zemi, kde lidé fandí automobilovým soutěžím, kde se narodila Škodovka, kde soutěžní týmy z České republiky jezdí v hojném počtu na další rally v rámci FIA Mistrovství Evropy, a kde je zlínská rally velmi oblíbená u zahraničních jezdců. A i přesto jsme byli ve vážném ohroženi,“ uvedl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Před letošním ročníkem se situace okolo zlínské rally a jejího možného vypadnutí z kalendáře ME hodně zmedializovala. Organizátorům vypršela v letošním roce dlouholetá smlouva s promotérem šampionátu a v létě začala náročná jednání ohledně nové spolupráce. „Byli jsme mile překvapení vlnou podpory a jasným impulzem, že rally na této vrcholné úrovni v České republice chceme. Chtěli bychom tímto poděkovat Magistrátu města Zlín a Zlínskému kraji, že se za nás jasně postavili a barumku dlouhodobě podporují. Dále díky patří dlouholetému generálnímu partnerovi Continental Barum s.r.o., Autoklubu České republiky, agentuře CzechTourism a dalším partnerům, díky kterým máme možnost rally na této úrovni uspořádat i v budoucnu,“ upřesnil Regner.
Každoročně zlínskou rally navštíví v rozmanitém Zlínském kraji a okolí neuvěřitelný počet nadšených motoristických fanoušků z celé Evropy. „Všem fandům, kteří naši rally navštíví a podílí se na nádherné atmosféře, patří velké poděkování. S radostí oznamuji, že Barum Czech Rally Zlín se uskuteční i v roce 2015, a to v termínu 28. - 30. srpna. Bude opět součástí FIA Mistrovství Evropy v rally, ERC Junior pro mladé nadějné jezdce a bude se započítávat do Mistrovství České republiky v rally. Děkuji všem za podporu,“ uzavřel Miloslav Regner.
Předběžný kalendář FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) 2015:
4. – 6. ledna: Jänner Rallye (Rakousko, asfalt, led, sníh)
6. – 8. února: Rally Liepaja (Lotyšsko, šotolina, led, sníh, JERC)
2. – 4. dubna: Circuit of Ireland Rally (Severní Irsko, asfalt, JERC)
4. – 6. června: SATA Rallye Acores (Portugalsko, šotolina, JERC)
25. – 27. června: Geko Ypres Rally (Belgie, asfalt, JERC)
17. – 19. července: auto24 Rally Estonia (Estonsko, šotolina JERC)
28. – 30. srpna: Barum Czech Rally Zlín (Česká republika, asfalt, JERC)
25. – 27. září: Cyprus Rally (Kypr, šotolina)
9. – 11. října: Rally of Greece (Řecko, šotolina)
5. – 7. listopadu: Giru di Corsica-Tour de Corse (Francie, asfalt)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.