Vítězstvím mezi dvoukolkami a ve třídě zakončila letošní sezonu smíšená posádka ze Zlína Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Při Říha Group Partr Rally Vsetín navíc navázali Egon s Monikou na šňůru vítězství ve třídě, kterou načali na valašském sprintu v roce 2011.
Do Vsetína odjížděli Smékal s Hýbnerovou s čerstvým skalpem ve své kariéře, kde při Rally Příbram po velkém boji s Adamem Koblihou vybojovali mistrovský titul v kategorii dvoukolek v rámci MMČR. Vsetínský sprint se tedy nesl na oslavné vlně a slavit mohla posádka i v cíli závěrečného rallysprintového podniku. „Tréninky probíhaly za deště a bez problémů, meteorologové ovšem slibovali na sobotní závod pěkné slunečné počasí. Jejich předpověď se vydařila a my vyráželi do krásného podzimního závodu,“ uvedla Monika Hýbnerová.
První dvě rychlostní zkoušky byly pro mnohé posádky velmi zrádné díky oslizlému uklouzanému asfaltu. Všichni ovšem měli stejné podmínky a výborně se s nimi vypořádala i zlínská posádka. „První průjezdy RZ Semetín - Hošťálková se mi zdály pocitově pomalé. Při přejezdu do servisu jsme s Mončou měli dialog: Já „Hele pocitově se mi zdá, že jsme jeli strašně pomalu.“ Monika: „Jo, máš pravdu.“ Proto se Monika podívala na průběžné výsledky a zjistila, že jsme soupeřům docela uskočili. „Hele, ale my nejedeme zase až tak pomalu, už vedeme o 16 vteřin,“ podala mi Monika dobrou zprávu, která v nás vyvolala radost z dobře odvedené práce,“ popsal dění z úvodu soutěže Egon Smékal.
Dobrá a uvolněná nálada provázela posádku i ve zbytku sprintu. Egon s Monikou si závod maximálně užívali. Po osmi rychlostních zkouškách zářili Zlíňáci v cíli štěstím. V absolutní klasifikaci dosáhli na pěkné 15. místo, více ovšem posádku těšilo vítězství ve dvoukolkách a třídě. „Závod jsme si užívali. Každou rychlostní zkoušku jsme jeli v klidu a s dobrou náladou. Poslední zkoušky jsme potřebovali už jen dojet, přesto jsme nejeli nijak pomalu. Na poslední erzetě jsme lehce ztratili, je ovšem pěkné vyhrát na těžkém sprintu o půl minuty před soupeři,“ podělila se o dojmy v cíli Monika Hýbnerová. Spokojenost vyzařovala i z Egona Smékala. „Vsetínský sprint mi v posledních startech přináší pouze radost. Po několika odstoupeních jsem zde v roce 2011 jel poprvé s Monikou a od tohoto roku se datují naše pravidelná vítězství ve třídě a ve dvoukolkách. Tentokrát to bylo počtvrté. Tak to vypadá, že Monika má na tento závod u mne předplacené sedadlo. Poslední sprint sezony se nám líbil. Nyní nás čeká zimní pauza, kterou vyplníme přestavbou citroënu do novější evoluce DS3 R3T MAX. Chtěl bych poděkovat našim partnerům, mechanikům, Monice i všem, kteří nás podporovali a mají zásluhu na výsledku ve Vsetíně.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.