Vítězstvím mezi dvoukolkami a ve třídě zakončila letošní sezonu smíšená posádka ze Zlína Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Při Říha Group Partr Rally Vsetín navíc navázali Egon s Monikou na šňůru vítězství ve třídě, kterou načali na valašském sprintu v roce 2011.
Do Vsetína odjížděli Smékal s Hýbnerovou s čerstvým skalpem ve své kariéře, kde při Rally Příbram po velkém boji s Adamem Koblihou vybojovali mistrovský titul v kategorii dvoukolek v rámci MMČR. Vsetínský sprint se tedy nesl na oslavné vlně a slavit mohla posádka i v cíli závěrečného rallysprintového podniku. „Tréninky probíhaly za deště a bez problémů, meteorologové ovšem slibovali na sobotní závod pěkné slunečné počasí. Jejich předpověď se vydařila a my vyráželi do krásného podzimního závodu,“ uvedla Monika Hýbnerová.
První dvě rychlostní zkoušky byly pro mnohé posádky velmi zrádné díky oslizlému uklouzanému asfaltu. Všichni ovšem měli stejné podmínky a výborně se s nimi vypořádala i zlínská posádka. „První průjezdy RZ Semetín - Hošťálková se mi zdály pocitově pomalé. Při přejezdu do servisu jsme s Mončou měli dialog: Já „Hele pocitově se mi zdá, že jsme jeli strašně pomalu.“ Monika: „Jo, máš pravdu.“ Proto se Monika podívala na průběžné výsledky a zjistila, že jsme soupeřům docela uskočili. „Hele, ale my nejedeme zase až tak pomalu, už vedeme o 16 vteřin,“ podala mi Monika dobrou zprávu, která v nás vyvolala radost z dobře odvedené práce,“ popsal dění z úvodu soutěže Egon Smékal.
Dobrá a uvolněná nálada provázela posádku i ve zbytku sprintu. Egon s Monikou si závod maximálně užívali. Po osmi rychlostních zkouškách zářili Zlíňáci v cíli štěstím. V absolutní klasifikaci dosáhli na pěkné 15. místo, více ovšem posádku těšilo vítězství ve dvoukolkách a třídě. „Závod jsme si užívali. Každou rychlostní zkoušku jsme jeli v klidu a s dobrou náladou. Poslední zkoušky jsme potřebovali už jen dojet, přesto jsme nejeli nijak pomalu. Na poslední erzetě jsme lehce ztratili, je ovšem pěkné vyhrát na těžkém sprintu o půl minuty před soupeři,“ podělila se o dojmy v cíli Monika Hýbnerová. Spokojenost vyzařovala i z Egona Smékala. „Vsetínský sprint mi v posledních startech přináší pouze radost. Po několika odstoupeních jsem zde v roce 2011 jel poprvé s Monikou a od tohoto roku se datují naše pravidelná vítězství ve třídě a ve dvoukolkách. Tentokrát to bylo počtvrté. Tak to vypadá, že Monika má na tento závod u mne předplacené sedadlo. Poslední sprint sezony se nám líbil. Nyní nás čeká zimní pauza, kterou vyplníme přestavbou citroënu do novější evoluce DS3 R3T MAX. Chtěl bych poděkovat našim partnerům, mechanikům, Monice i všem, kteří nás podporovali a mají zásluhu na výsledku ve Vsetíně.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.