Vítězstvím mezi dvoukolkami a ve třídě zakončila letošní sezonu smíšená posádka ze Zlína Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Při Říha Group Partr Rally Vsetín navíc navázali Egon s Monikou na šňůru vítězství ve třídě, kterou načali na valašském sprintu v roce 2011.
Do Vsetína odjížděli Smékal s Hýbnerovou s čerstvým skalpem ve své kariéře, kde při Rally Příbram po velkém boji s Adamem Koblihou vybojovali mistrovský titul v kategorii dvoukolek v rámci MMČR. Vsetínský sprint se tedy nesl na oslavné vlně a slavit mohla posádka i v cíli závěrečného rallysprintového podniku. „Tréninky probíhaly za deště a bez problémů, meteorologové ovšem slibovali na sobotní závod pěkné slunečné počasí. Jejich předpověď se vydařila a my vyráželi do krásného podzimního závodu,“ uvedla Monika Hýbnerová.
První dvě rychlostní zkoušky byly pro mnohé posádky velmi zrádné díky oslizlému uklouzanému asfaltu. Všichni ovšem měli stejné podmínky a výborně se s nimi vypořádala i zlínská posádka. „První průjezdy RZ Semetín - Hošťálková se mi zdály pocitově pomalé. Při přejezdu do servisu jsme s Mončou měli dialog: Já „Hele pocitově se mi zdá, že jsme jeli strašně pomalu.“ Monika: „Jo, máš pravdu.“ Proto se Monika podívala na průběžné výsledky a zjistila, že jsme soupeřům docela uskočili. „Hele, ale my nejedeme zase až tak pomalu, už vedeme o 16 vteřin,“ podala mi Monika dobrou zprávu, která v nás vyvolala radost z dobře odvedené práce,“ popsal dění z úvodu soutěže Egon Smékal.
Dobrá a uvolněná nálada provázela posádku i ve zbytku sprintu. Egon s Monikou si závod maximálně užívali. Po osmi rychlostních zkouškách zářili Zlíňáci v cíli štěstím. V absolutní klasifikaci dosáhli na pěkné 15. místo, více ovšem posádku těšilo vítězství ve dvoukolkách a třídě. „Závod jsme si užívali. Každou rychlostní zkoušku jsme jeli v klidu a s dobrou náladou. Poslední zkoušky jsme potřebovali už jen dojet, přesto jsme nejeli nijak pomalu. Na poslední erzetě jsme lehce ztratili, je ovšem pěkné vyhrát na těžkém sprintu o půl minuty před soupeři,“ podělila se o dojmy v cíli Monika Hýbnerová. Spokojenost vyzařovala i z Egona Smékala. „Vsetínský sprint mi v posledních startech přináší pouze radost. Po několika odstoupeních jsem zde v roce 2011 jel poprvé s Monikou a od tohoto roku se datují naše pravidelná vítězství ve třídě a ve dvoukolkách. Tentokrát to bylo počtvrté. Tak to vypadá, že Monika má na tento závod u mne předplacené sedadlo. Poslední sprint sezony se nám líbil. Nyní nás čeká zimní pauza, kterou vyplníme přestavbou citroënu do novější evoluce DS3 R3T MAX. Chtěl bych poděkovat našim partnerům, mechanikům, Monice i všem, kteří nás podporovali a mají zásluhu na výsledku ve Vsetíně.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.