Vítězstvím mezi dvoukolkami a ve třídě zakončila letošní sezonu smíšená posádka ze Zlína Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Při Říha Group Partr Rally Vsetín navíc navázali Egon s Monikou na šňůru vítězství ve třídě, kterou načali na valašském sprintu v roce 2011.
Do Vsetína odjížděli Smékal s Hýbnerovou s čerstvým skalpem ve své kariéře, kde při Rally Příbram po velkém boji s Adamem Koblihou vybojovali mistrovský titul v kategorii dvoukolek v rámci MMČR. Vsetínský sprint se tedy nesl na oslavné vlně a slavit mohla posádka i v cíli závěrečného rallysprintového podniku. „Tréninky probíhaly za deště a bez problémů, meteorologové ovšem slibovali na sobotní závod pěkné slunečné počasí. Jejich předpověď se vydařila a my vyráželi do krásného podzimního závodu,“ uvedla Monika Hýbnerová.
První dvě rychlostní zkoušky byly pro mnohé posádky velmi zrádné díky oslizlému uklouzanému asfaltu. Všichni ovšem měli stejné podmínky a výborně se s nimi vypořádala i zlínská posádka. „První průjezdy RZ Semetín - Hošťálková se mi zdály pocitově pomalé. Při přejezdu do servisu jsme s Mončou měli dialog: Já „Hele pocitově se mi zdá, že jsme jeli strašně pomalu.“ Monika: „Jo, máš pravdu.“ Proto se Monika podívala na průběžné výsledky a zjistila, že jsme soupeřům docela uskočili. „Hele, ale my nejedeme zase až tak pomalu, už vedeme o 16 vteřin,“ podala mi Monika dobrou zprávu, která v nás vyvolala radost z dobře odvedené práce,“ popsal dění z úvodu soutěže Egon Smékal.
Dobrá a uvolněná nálada provázela posádku i ve zbytku sprintu. Egon s Monikou si závod maximálně užívali. Po osmi rychlostních zkouškách zářili Zlíňáci v cíli štěstím. V absolutní klasifikaci dosáhli na pěkné 15. místo, více ovšem posádku těšilo vítězství ve dvoukolkách a třídě. „Závod jsme si užívali. Každou rychlostní zkoušku jsme jeli v klidu a s dobrou náladou. Poslední zkoušky jsme potřebovali už jen dojet, přesto jsme nejeli nijak pomalu. Na poslední erzetě jsme lehce ztratili, je ovšem pěkné vyhrát na těžkém sprintu o půl minuty před soupeři,“ podělila se o dojmy v cíli Monika Hýbnerová. Spokojenost vyzařovala i z Egona Smékala. „Vsetínský sprint mi v posledních startech přináší pouze radost. Po několika odstoupeních jsem zde v roce 2011 jel poprvé s Monikou a od tohoto roku se datují naše pravidelná vítězství ve třídě a ve dvoukolkách. Tentokrát to bylo počtvrté. Tak to vypadá, že Monika má na tento závod u mne předplacené sedadlo. Poslední sprint sezony se nám líbil. Nyní nás čeká zimní pauza, kterou vyplníme přestavbou citroënu do novější evoluce DS3 R3T MAX. Chtěl bych poděkovat našim partnerům, mechanikům, Monice i všem, kteří nás podporovali a mají zásluhu na výsledku ve Vsetíně.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?