Vítězstvím mezi dvoukolkami a ve třídě zakončila letošní sezonu smíšená posádka ze Zlína Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Při Říha Group Partr Rally Vsetín navíc navázali Egon s Monikou na šňůru vítězství ve třídě, kterou načali na valašském sprintu v roce 2011.
Do Vsetína odjížděli Smékal s Hýbnerovou s čerstvým skalpem ve své kariéře, kde při Rally Příbram po velkém boji s Adamem Koblihou vybojovali mistrovský titul v kategorii dvoukolek v rámci MMČR. Vsetínský sprint se tedy nesl na oslavné vlně a slavit mohla posádka i v cíli závěrečného rallysprintového podniku. „Tréninky probíhaly za deště a bez problémů, meteorologové ovšem slibovali na sobotní závod pěkné slunečné počasí. Jejich předpověď se vydařila a my vyráželi do krásného podzimního závodu,“ uvedla Monika Hýbnerová.
První dvě rychlostní zkoušky byly pro mnohé posádky velmi zrádné díky oslizlému uklouzanému asfaltu. Všichni ovšem měli stejné podmínky a výborně se s nimi vypořádala i zlínská posádka. „První průjezdy RZ Semetín - Hošťálková se mi zdály pocitově pomalé. Při přejezdu do servisu jsme s Mončou měli dialog: Já „Hele pocitově se mi zdá, že jsme jeli strašně pomalu.“ Monika: „Jo, máš pravdu.“ Proto se Monika podívala na průběžné výsledky a zjistila, že jsme soupeřům docela uskočili. „Hele, ale my nejedeme zase až tak pomalu, už vedeme o 16 vteřin,“ podala mi Monika dobrou zprávu, která v nás vyvolala radost z dobře odvedené práce,“ popsal dění z úvodu soutěže Egon Smékal.
Dobrá a uvolněná nálada provázela posádku i ve zbytku sprintu. Egon s Monikou si závod maximálně užívali. Po osmi rychlostních zkouškách zářili Zlíňáci v cíli štěstím. V absolutní klasifikaci dosáhli na pěkné 15. místo, více ovšem posádku těšilo vítězství ve dvoukolkách a třídě. „Závod jsme si užívali. Každou rychlostní zkoušku jsme jeli v klidu a s dobrou náladou. Poslední zkoušky jsme potřebovali už jen dojet, přesto jsme nejeli nijak pomalu. Na poslední erzetě jsme lehce ztratili, je ovšem pěkné vyhrát na těžkém sprintu o půl minuty před soupeři,“ podělila se o dojmy v cíli Monika Hýbnerová. Spokojenost vyzařovala i z Egona Smékala. „Vsetínský sprint mi v posledních startech přináší pouze radost. Po několika odstoupeních jsem zde v roce 2011 jel poprvé s Monikou a od tohoto roku se datují naše pravidelná vítězství ve třídě a ve dvoukolkách. Tentokrát to bylo počtvrté. Tak to vypadá, že Monika má na tento závod u mne předplacené sedadlo. Poslední sprint sezony se nám líbil. Nyní nás čeká zimní pauza, kterou vyplníme přestavbou citroënu do novější evoluce DS3 R3T MAX. Chtěl bych poděkovat našim partnerům, mechanikům, Monice i všem, kteří nás podporovali a mají zásluhu na výsledku ve Vsetíně.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?