Již tento pátek odstartuje 11. ročník vsetínského sprintu. Ve startovní listině najdeme celkem 120 posádek.
Se startovním číslem jedna odstartuje domácí Miroslav Jakeš s Citroenem DS3 R5, Dvojku má Jan Sýkora s Fordem Siestou R5 a třetí vyjede Roman Odložilík taktéž s Fordem Fiesta R5. Dosavadní lídr klasifikace jednodenních závodů – Jaromír Tomaštík – poveze na svém Subaru Impreza WRC startovní číslo 5. Dále nechybí mezi přihlášenými posádkami mnoho ostřílených borců jako Jan Dohnal, Martin Vlček nebo Karel Trněný. Ze zahraničních posádek si do Vsetína přijede zazávodit německá hvězda rally Matthias Kahle, který usedne do Škody Fabie WRC.
V pátek 17. 10. 2014 od 19,00 do 20,30 hodin proběhne na startovní rampě před Autosalonem Škoda – Samohýl ve Vsetíně na Štěpánské ulici, představení vybraných posádek před rally. Od 20 hodin se uskuteční autogramiáda předních jezdců v Bowling Clubu Bonver. Sobotní start do rally je pro všechny posádky ze servisního areálu.
Jako první rychlostní zkouška se pojede Semetín, který oproti loňskému ročníku neprošel většími změnami. Start úvodní rychlostní zkoušky je v 9:08. Po Semetíně následuje novinka letošního roku, a to rychlostka, která nese název Hošťálková. Startuje se nad zámkem v Hošťálkové a pokračuje se po místní komunikaci, která nabízí mnoho horizontů i ostrých zatáček. RZ vede ke vleku na Trojáku, kde se stáčí zpět směrem do Hošťálkové. Přírodní retardér tvoří ve sjezdu k cíli autobusová točna, přičemž samotný cíl je umístěn před pilou v obci. Po novince následuje klasika, měřený úsek Jabloňová, která je oproti jiným rokům lehce pozměněná. Změnou je odbočení směrem na Dušnou, cíl je pak umístěn při příjezdu do obce Malá Bystřice. Jako poslední na posádky čeká erzeta Bystřička, která je nejdelší měřeným úsekem v letošním roce. Rychlostní zkouška Bystřička zůstává oproti loňsku téměř beze změn. Jiný je průjezd parkovištěm pod přehradou. V tomto místě je situováno divácké místo s názvem Rocksteel Aréna. Každá rychlostní zkouška se pojede dvakrát, takže na všechny čeká ještě jednou to samé ve stejném pořadí.
Na 16:30 hodin je naplánovaný cíl a předávání pohárů na cílové rampě před Autosalonem Škoda - Samohýl.
Na všechny se těšíme již brzy ve Vsetíně!
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.