Již tento pátek odstartuje 11. ročník vsetínského sprintu. Ve startovní listině najdeme celkem 120 posádek.
Se startovním číslem jedna odstartuje domácí Miroslav Jakeš s Citroenem DS3 R5, Dvojku má Jan Sýkora s Fordem Siestou R5 a třetí vyjede Roman Odložilík taktéž s Fordem Fiesta R5. Dosavadní lídr klasifikace jednodenních závodů – Jaromír Tomaštík – poveze na svém Subaru Impreza WRC startovní číslo 5. Dále nechybí mezi přihlášenými posádkami mnoho ostřílených borců jako Jan Dohnal, Martin Vlček nebo Karel Trněný. Ze zahraničních posádek si do Vsetína přijede zazávodit německá hvězda rally Matthias Kahle, který usedne do Škody Fabie WRC.
V pátek 17. 10. 2014 od 19,00 do 20,30 hodin proběhne na startovní rampě před Autosalonem Škoda – Samohýl ve Vsetíně na Štěpánské ulici, představení vybraných posádek před rally. Od 20 hodin se uskuteční autogramiáda předních jezdců v Bowling Clubu Bonver. Sobotní start do rally je pro všechny posádky ze servisního areálu.
Jako první rychlostní zkouška se pojede Semetín, který oproti loňskému ročníku neprošel většími změnami. Start úvodní rychlostní zkoušky je v 9:08. Po Semetíně následuje novinka letošního roku, a to rychlostka, která nese název Hošťálková. Startuje se nad zámkem v Hošťálkové a pokračuje se po místní komunikaci, která nabízí mnoho horizontů i ostrých zatáček. RZ vede ke vleku na Trojáku, kde se stáčí zpět směrem do Hošťálkové. Přírodní retardér tvoří ve sjezdu k cíli autobusová točna, přičemž samotný cíl je umístěn před pilou v obci. Po novince následuje klasika, měřený úsek Jabloňová, která je oproti jiným rokům lehce pozměněná. Změnou je odbočení směrem na Dušnou, cíl je pak umístěn při příjezdu do obce Malá Bystřice. Jako poslední na posádky čeká erzeta Bystřička, která je nejdelší měřeným úsekem v letošním roce. Rychlostní zkouška Bystřička zůstává oproti loňsku téměř beze změn. Jiný je průjezd parkovištěm pod přehradou. V tomto místě je situováno divácké místo s názvem Rocksteel Aréna. Každá rychlostní zkouška se pojede dvakrát, takže na všechny čeká ještě jednou to samé ve stejném pořadí.
Na 16:30 hodin je naplánovaný cíl a předávání pohárů na cílové rampě před Autosalonem Škoda - Samohýl.
Na všechny se těšíme již brzy ve Vsetíně!
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.