Již tento pátek odstartuje 11. ročník vsetínského sprintu. Ve startovní listině najdeme celkem 120 posádek.
Se startovním číslem jedna odstartuje domácí Miroslav Jakeš s Citroenem DS3 R5, Dvojku má Jan Sýkora s Fordem Siestou R5 a třetí vyjede Roman Odložilík taktéž s Fordem Fiesta R5. Dosavadní lídr klasifikace jednodenních závodů – Jaromír Tomaštík – poveze na svém Subaru Impreza WRC startovní číslo 5. Dále nechybí mezi přihlášenými posádkami mnoho ostřílených borců jako Jan Dohnal, Martin Vlček nebo Karel Trněný. Ze zahraničních posádek si do Vsetína přijede zazávodit německá hvězda rally Matthias Kahle, který usedne do Škody Fabie WRC.
V pátek 17. 10. 2014 od 19,00 do 20,30 hodin proběhne na startovní rampě před Autosalonem Škoda – Samohýl ve Vsetíně na Štěpánské ulici, představení vybraných posádek před rally. Od 20 hodin se uskuteční autogramiáda předních jezdců v Bowling Clubu Bonver. Sobotní start do rally je pro všechny posádky ze servisního areálu.
Jako první rychlostní zkouška se pojede Semetín, který oproti loňskému ročníku neprošel většími změnami. Start úvodní rychlostní zkoušky je v 9:08. Po Semetíně následuje novinka letošního roku, a to rychlostka, která nese název Hošťálková. Startuje se nad zámkem v Hošťálkové a pokračuje se po místní komunikaci, která nabízí mnoho horizontů i ostrých zatáček. RZ vede ke vleku na Trojáku, kde se stáčí zpět směrem do Hošťálkové. Přírodní retardér tvoří ve sjezdu k cíli autobusová točna, přičemž samotný cíl je umístěn před pilou v obci. Po novince následuje klasika, měřený úsek Jabloňová, která je oproti jiným rokům lehce pozměněná. Změnou je odbočení směrem na Dušnou, cíl je pak umístěn při příjezdu do obce Malá Bystřice. Jako poslední na posádky čeká erzeta Bystřička, která je nejdelší měřeným úsekem v letošním roce. Rychlostní zkouška Bystřička zůstává oproti loňsku téměř beze změn. Jiný je průjezd parkovištěm pod přehradou. V tomto místě je situováno divácké místo s názvem Rocksteel Aréna. Každá rychlostní zkouška se pojede dvakrát, takže na všechny čeká ještě jednou to samé ve stejném pořadí.
Na 16:30 hodin je naplánovaný cíl a předávání pohárů na cílové rampě před Autosalonem Škoda - Samohýl.
Na všechny se těšíme již brzy ve Vsetíně!
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.