Již za týden se jede poslední závod rallysprintové sezóny, Říha Group Rally Vsetín 2014. Již nyní vychází seznam přihlášených.
Máme se na co těšit. R5tky Odložilíka a Jakeše. WRC Tomaštíka, Trněného a Kahleho. S 2000covky Trnovce, Adolfa, Dohnala, po "demontáži" motoru v Příbrami, snad i Martina Vlčka, dále Kurky (test před RAlly du Valais). Nováčkem v této třídě bude Miloš Vágner. Smečka Lancerů - za volantem budou Kirnig, Růžička, Mikulaštík, Ševčík, také mistr třídy Březík a Jaroslav Pešl. Své Subaru, pochroumané výletem přes stromy na louku v Jeseníkách, dal dohromady i Zimmerman. Pojede i Olga Lounová.
Ve dvoukolkách je přihlášen i jejich mistr Rujbr, ale také mistr dvoukolek velkých soutěží Smékal.
Soutěž se jede i jako soutěž Poháru v Rally. Sice již bez jistých mistrů Hladíka s Krajčou a druhého v pořadí, rychlého, Palduse. Určitě se bude na co dívat. Lady VFTS - Němec, Lekeš. Favority Vraje, Hlouška a Kovandy, Ford Escort RS 20000 Karbana ale i další posádky.
Celkem je přihlášeno 128 posádek. Poslední soutěž roku každoročně naznačí, jakým směrem se budou ubírat třeba mistří tříd, že si třeba vyzkoušejí již auto v jíno třídě, ale leotšní rok ukazuje pouze na změnu vozu u Miloše Vágnera, kdy Lancer vystřídala Fabia S2000. Uvidíme zda z toho lze něco usuzovat. Nechme se překvapit.
SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?