Již za týden se jede poslední závod rallysprintové sezóny, Říha Group Rally Vsetín 2014. Již nyní vychází seznam přihlášených.
Máme se na co těšit. R5tky Odložilíka a Jakeše. WRC Tomaštíka, Trněného a Kahleho. S 2000covky Trnovce, Adolfa, Dohnala, po "demontáži" motoru v Příbrami, snad i Martina Vlčka, dále Kurky (test před RAlly du Valais). Nováčkem v této třídě bude Miloš Vágner. Smečka Lancerů - za volantem budou Kirnig, Růžička, Mikulaštík, Ševčík, také mistr třídy Březík a Jaroslav Pešl. Své Subaru, pochroumané výletem přes stromy na louku v Jeseníkách, dal dohromady i Zimmerman. Pojede i Olga Lounová.
Ve dvoukolkách je přihlášen i jejich mistr Rujbr, ale také mistr dvoukolek velkých soutěží Smékal.
Soutěž se jede i jako soutěž Poháru v Rally. Sice již bez jistých mistrů Hladíka s Krajčou a druhého v pořadí, rychlého, Palduse. Určitě se bude na co dívat. Lady VFTS - Němec, Lekeš. Favority Vraje, Hlouška a Kovandy, Ford Escort RS 20000 Karbana ale i další posádky.
Celkem je přihlášeno 128 posádek. Poslední soutěž roku každoročně naznačí, jakým směrem se budou ubírat třeba mistří tříd, že si třeba vyzkoušejí již auto v jíno třídě, ale leotšní rok ukazuje pouze na změnu vozu u Miloše Vágnera, kdy Lancer vystřídala Fabia S2000. Uvidíme zda z toho lze něco usuzovat. Nechme se překvapit.
SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.