Necelý měsíc zbývá do startu 11. ročníku vsetínského sprintu, který se uskuteční ve dnech 17. - 18. října 2014. V letošním roce přibyl nový partner a oficiální název soutěže je XI. Říha Group - Partr Rally Vsetín 2014.
Přípravy letošního ročníku započaly již začátkem letošního roku a pořadatelé pomalu, ale jistě s přípravami finišují. Diváci i posádky se tak mohou těšit na krásný závěr sprintové sezony. V červenci se uskutečnila kontrola tratě se zástupcem Asociace jezdců rally. Při letošním ročníku čeká na všechny zúčastněné několik novinek.
Jednou z hlavních novinek je přesunutí a soustředění prezentací posádek, ředitelství rally, tiskového střediska, administrativní a technické přejímky i startovní a cílové rampy rally na jedno místo. Z důvodu rekonstrukce Vsetínského zámku bude mít vsetínský sprint své zázemí v nově otevřeném Autosalonu Škoda společnosti Samohýl motor na ulici Štěpánské ve Vsetíně, ve kterém při minulých ročnících probíhaly přejímky. V autosalonu Škoda se bude konat ve čtvrtek i v pátek prezentace posádek. V pátek se v prostorách autosalonu uskuteční také administrativní a technická přejímka. V době od 19:00 do 20:30 proběhne před autosalonem v prostoru startovní rampy představení vybraných posádek. Po slavnostním startu bude následovat, jako při předešlých ročnících, autogramiáda v prostorách Bowling centra Bonver ve vsetínské části Luh.
Další novinky se týkají rychlostních zkoušek. Ředitel rally Petr Gryger k novinkám trati řekl následující: „Na Horní Jasénce již od jarních měsíců probíhá havarijní oprava mostu, která měla být dokončena do termínu naší rally. Z Ředitelství silnic Zlínského kraje nám bohužel přišla nemilá zpráva, že termín dokončení opravy se do rally nestihne. Z tohoto důvodu jsme byli nuceni v letošním roce vynechat oblíbenou RZ Vesník, která dosud nikdy nechyběla a jela se při každém ročníku Rally Vsetín. Ve spolupráci s obcí Hošťálková, za což jí patří velké poděkování, se nám podařilo zajistit za Vesník adekvátní náhradu. Tato rychlostní zkouška je neméně náročná a má vysokou sportovní úroveň.“ V harmonogramu nechybí vsetínské klasiky jako je rychlostní zkouška Bystřička, která je nejdelším měřeným úsekem rally. Beze změny oproti loňsku zůstává rychlostní zkouška Semetín. Rychlostní zkouška Jabloňová se již v minulých letech jela, ale v letošním roce se pojede v pozměněné podobě. Servisní areál je již tradičně situován v ulici „u Bečvy“ a v přilehlém areálu stadionu TJ MEZ Ohrada. Uzavřeného parkoviště pro posádky bude jako v předešlých letech v areálu firmy OPEN RE-ECO na Jiráskově ulici.
Ve spolupráci se vsetínskou firmou Internext, která je významných poskytovatelem internetových a datových služeb ve zlínském kraji, se nám podařilo připravit a spustit zcela nové internetové stránky rally, které se budeme snažit dále rozvíjet a vylepšovat.
Do uzávěrky přihlášek zbývají necelé 2 týdny a již evidujeme první přihlášené posádky. Uzávěrka přihlášek byla s ohledem na Rally Příbram stanovena na pondělí 6.10.2014 ve 24:00.
Jak už je tomu na Vsetíně zvykem, ani letos nebude nouze o velké a důležité souboje, kdy se bude rozhodovat o titulu mistra republiky ve sprintrally. Ve hře o pódiová umístění v absolutní klasifikaci je domácí Jaromír Tomaštík, Jan Sýkora, Martin Vlček a Karel Trněný. Uvidíme, kdo se v cíli vsetínské rally bude radovat nejvíce.
Foto: Rallyzone.cz/ Martina Urbanová a Tomáš Urban
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?