Necelý měsíc zbývá do startu 11. ročníku vsetínského sprintu, který se uskuteční ve dnech 17. - 18. října 2014. V letošním roce přibyl nový partner a oficiální název soutěže je XI. Říha Group - Partr Rally Vsetín 2014.
Přípravy letošního ročníku započaly již začátkem letošního roku a pořadatelé pomalu, ale jistě s přípravami finišují. Diváci i posádky se tak mohou těšit na krásný závěr sprintové sezony. V červenci se uskutečnila kontrola tratě se zástupcem Asociace jezdců rally. Při letošním ročníku čeká na všechny zúčastněné několik novinek.
Jednou z hlavních novinek je přesunutí a soustředění prezentací posádek, ředitelství rally, tiskového střediska, administrativní a technické přejímky i startovní a cílové rampy rally na jedno místo. Z důvodu rekonstrukce Vsetínského zámku bude mít vsetínský sprint své zázemí v nově otevřeném Autosalonu Škoda společnosti Samohýl motor na ulici Štěpánské ve Vsetíně, ve kterém při minulých ročnících probíhaly přejímky. V autosalonu Škoda se bude konat ve čtvrtek i v pátek prezentace posádek. V pátek se v prostorách autosalonu uskuteční také administrativní a technická přejímka. V době od 19:00 do 20:30 proběhne před autosalonem v prostoru startovní rampy představení vybraných posádek. Po slavnostním startu bude následovat, jako při předešlých ročnících, autogramiáda v prostorách Bowling centra Bonver ve vsetínské části Luh.
Další novinky se týkají rychlostních zkoušek. Ředitel rally Petr Gryger k novinkám trati řekl následující: „Na Horní Jasénce již od jarních měsíců probíhá havarijní oprava mostu, která měla být dokončena do termínu naší rally. Z Ředitelství silnic Zlínského kraje nám bohužel přišla nemilá zpráva, že termín dokončení opravy se do rally nestihne. Z tohoto důvodu jsme byli nuceni v letošním roce vynechat oblíbenou RZ Vesník, která dosud nikdy nechyběla a jela se při každém ročníku Rally Vsetín. Ve spolupráci s obcí Hošťálková, za což jí patří velké poděkování, se nám podařilo zajistit za Vesník adekvátní náhradu. Tato rychlostní zkouška je neméně náročná a má vysokou sportovní úroveň.“ V harmonogramu nechybí vsetínské klasiky jako je rychlostní zkouška Bystřička, která je nejdelším měřeným úsekem rally. Beze změny oproti loňsku zůstává rychlostní zkouška Semetín. Rychlostní zkouška Jabloňová se již v minulých letech jela, ale v letošním roce se pojede v pozměněné podobě. Servisní areál je již tradičně situován v ulici „u Bečvy“ a v přilehlém areálu stadionu TJ MEZ Ohrada. Uzavřeného parkoviště pro posádky bude jako v předešlých letech v areálu firmy OPEN RE-ECO na Jiráskově ulici.
Ve spolupráci se vsetínskou firmou Internext, která je významných poskytovatelem internetových a datových služeb ve zlínském kraji, se nám podařilo připravit a spustit zcela nové internetové stránky rally, které se budeme snažit dále rozvíjet a vylepšovat.
Do uzávěrky přihlášek zbývají necelé 2 týdny a již evidujeme první přihlášené posádky. Uzávěrka přihlášek byla s ohledem na Rally Příbram stanovena na pondělí 6.10.2014 ve 24:00.
Jak už je tomu na Vsetíně zvykem, ani letos nebude nouze o velké a důležité souboje, kdy se bude rozhodovat o titulu mistra republiky ve sprintrally. Ve hře o pódiová umístění v absolutní klasifikaci je domácí Jaromír Tomaštík, Jan Sýkora, Martin Vlček a Karel Trněný. Uvidíme, kdo se v cíli vsetínské rally bude radovat nejvíce.
Foto: Rallyzone.cz/ Martina Urbanová a Tomáš Urban
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?