Necelý měsíc zbývá do startu 11. ročníku vsetínského sprintu, který se uskuteční ve dnech 17. - 18. října 2014. V letošním roce přibyl nový partner a oficiální název soutěže je XI. Říha Group - Partr Rally Vsetín 2014.
Přípravy letošního ročníku započaly již začátkem letošního roku a pořadatelé pomalu, ale jistě s přípravami finišují. Diváci i posádky se tak mohou těšit na krásný závěr sprintové sezony. V červenci se uskutečnila kontrola tratě se zástupcem Asociace jezdců rally. Při letošním ročníku čeká na všechny zúčastněné několik novinek.
Jednou z hlavních novinek je přesunutí a soustředění prezentací posádek, ředitelství rally, tiskového střediska, administrativní a technické přejímky i startovní a cílové rampy rally na jedno místo. Z důvodu rekonstrukce Vsetínského zámku bude mít vsetínský sprint své zázemí v nově otevřeném Autosalonu Škoda společnosti Samohýl motor na ulici Štěpánské ve Vsetíně, ve kterém při minulých ročnících probíhaly přejímky. V autosalonu Škoda se bude konat ve čtvrtek i v pátek prezentace posádek. V pátek se v prostorách autosalonu uskuteční také administrativní a technická přejímka. V době od 19:00 do 20:30 proběhne před autosalonem v prostoru startovní rampy představení vybraných posádek. Po slavnostním startu bude následovat, jako při předešlých ročnících, autogramiáda v prostorách Bowling centra Bonver ve vsetínské části Luh.
Další novinky se týkají rychlostních zkoušek. Ředitel rally Petr Gryger k novinkám trati řekl následující: „Na Horní Jasénce již od jarních měsíců probíhá havarijní oprava mostu, která měla být dokončena do termínu naší rally. Z Ředitelství silnic Zlínského kraje nám bohužel přišla nemilá zpráva, že termín dokončení opravy se do rally nestihne. Z tohoto důvodu jsme byli nuceni v letošním roce vynechat oblíbenou RZ Vesník, která dosud nikdy nechyběla a jela se při každém ročníku Rally Vsetín. Ve spolupráci s obcí Hošťálková, za což jí patří velké poděkování, se nám podařilo zajistit za Vesník adekvátní náhradu. Tato rychlostní zkouška je neméně náročná a má vysokou sportovní úroveň.“ V harmonogramu nechybí vsetínské klasiky jako je rychlostní zkouška Bystřička, která je nejdelším měřeným úsekem rally. Beze změny oproti loňsku zůstává rychlostní zkouška Semetín. Rychlostní zkouška Jabloňová se již v minulých letech jela, ale v letošním roce se pojede v pozměněné podobě. Servisní areál je již tradičně situován v ulici „u Bečvy“ a v přilehlém areálu stadionu TJ MEZ Ohrada. Uzavřeného parkoviště pro posádky bude jako v předešlých letech v areálu firmy OPEN RE-ECO na Jiráskově ulici.
Ve spolupráci se vsetínskou firmou Internext, která je významných poskytovatelem internetových a datových služeb ve zlínském kraji, se nám podařilo připravit a spustit zcela nové internetové stránky rally, které se budeme snažit dále rozvíjet a vylepšovat.
Do uzávěrky přihlášek zbývají necelé 2 týdny a již evidujeme první přihlášené posádky. Uzávěrka přihlášek byla s ohledem na Rally Příbram stanovena na pondělí 6.10.2014 ve 24:00.
Jak už je tomu na Vsetíně zvykem, ani letos nebude nouze o velké a důležité souboje, kdy se bude rozhodovat o titulu mistra republiky ve sprintrally. Ve hře o pódiová umístění v absolutní klasifikaci je domácí Jaromír Tomaštík, Jan Sýkora, Martin Vlček a Karel Trněný. Uvidíme, kdo se v cíli vsetínské rally bude radovat nejvíce.
Foto: Rallyzone.cz/ Martina Urbanová a Tomáš Urban
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?