Necelý měsíc zbývá do startu 11. ročníku vsetínského sprintu, který se uskuteční ve dnech 17. - 18. října 2014. V letošním roce přibyl nový partner a oficiální název soutěže je XI. Říha Group - Partr Rally Vsetín 2014.
Přípravy letošního ročníku započaly již začátkem letošního roku a pořadatelé pomalu, ale jistě s přípravami finišují. Diváci i posádky se tak mohou těšit na krásný závěr sprintové sezony. V červenci se uskutečnila kontrola tratě se zástupcem Asociace jezdců rally. Při letošním ročníku čeká na všechny zúčastněné několik novinek.
Jednou z hlavních novinek je přesunutí a soustředění prezentací posádek, ředitelství rally, tiskového střediska, administrativní a technické přejímky i startovní a cílové rampy rally na jedno místo. Z důvodu rekonstrukce Vsetínského zámku bude mít vsetínský sprint své zázemí v nově otevřeném Autosalonu Škoda společnosti Samohýl motor na ulici Štěpánské ve Vsetíně, ve kterém při minulých ročnících probíhaly přejímky. V autosalonu Škoda se bude konat ve čtvrtek i v pátek prezentace posádek. V pátek se v prostorách autosalonu uskuteční také administrativní a technická přejímka. V době od 19:00 do 20:30 proběhne před autosalonem v prostoru startovní rampy představení vybraných posádek. Po slavnostním startu bude následovat, jako při předešlých ročnících, autogramiáda v prostorách Bowling centra Bonver ve vsetínské části Luh.
Další novinky se týkají rychlostních zkoušek. Ředitel rally Petr Gryger k novinkám trati řekl následující: „Na Horní Jasénce již od jarních měsíců probíhá havarijní oprava mostu, která měla být dokončena do termínu naší rally. Z Ředitelství silnic Zlínského kraje nám bohužel přišla nemilá zpráva, že termín dokončení opravy se do rally nestihne. Z tohoto důvodu jsme byli nuceni v letošním roce vynechat oblíbenou RZ Vesník, která dosud nikdy nechyběla a jela se při každém ročníku Rally Vsetín. Ve spolupráci s obcí Hošťálková, za což jí patří velké poděkování, se nám podařilo zajistit za Vesník adekvátní náhradu. Tato rychlostní zkouška je neméně náročná a má vysokou sportovní úroveň.“ V harmonogramu nechybí vsetínské klasiky jako je rychlostní zkouška Bystřička, která je nejdelším měřeným úsekem rally. Beze změny oproti loňsku zůstává rychlostní zkouška Semetín. Rychlostní zkouška Jabloňová se již v minulých letech jela, ale v letošním roce se pojede v pozměněné podobě. Servisní areál je již tradičně situován v ulici „u Bečvy“ a v přilehlém areálu stadionu TJ MEZ Ohrada. Uzavřeného parkoviště pro posádky bude jako v předešlých letech v areálu firmy OPEN RE-ECO na Jiráskově ulici.
Ve spolupráci se vsetínskou firmou Internext, která je významných poskytovatelem internetových a datových služeb ve zlínském kraji, se nám podařilo připravit a spustit zcela nové internetové stránky rally, které se budeme snažit dále rozvíjet a vylepšovat.
Do uzávěrky přihlášek zbývají necelé 2 týdny a již evidujeme první přihlášené posádky. Uzávěrka přihlášek byla s ohledem na Rally Příbram stanovena na pondělí 6.10.2014 ve 24:00.
Jak už je tomu na Vsetíně zvykem, ani letos nebude nouze o velké a důležité souboje, kdy se bude rozhodovat o titulu mistra republiky ve sprintrally. Ve hře o pódiová umístění v absolutní klasifikaci je domácí Jaromír Tomaštík, Jan Sýkora, Martin Vlček a Karel Trněný. Uvidíme, kdo se v cíli vsetínské rally bude radovat nejvíce.
Foto: Rallyzone.cz/ Martina Urbanová a Tomáš Urban
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?