Dva krásné závody si na své konto připsala na přelomu prázdnin brněnská posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková. Nejprve P+P dokončili náročnou Barum rally a o týden později slavili vítězství v dvoukolkách na vyškovsku.
Startovní číslo 60 bylo na Barum Czech Rally Zlín 2014 přiděleno smíšené posádce Patrik Rujbr – Petra Řiháková startující opět s vozem Renault Clio R3. Oba se na vrchol sezony velmi těšili a zároveň neskrývali obavy z těžké soutěže. „Již při seznamovacích jízdách se potvrdilo, že Barumka je právem považována za jednu z nejtěžších soutěží u nás i v Evropě. Charakter rychlostních zkoušek, kdy se mění druhy asfaltu i jízdní tempo byly náročné. Největší respekt jsme měli z erzet Semetín a Pindula,“ vrátil se k zlínské rally Patrik Rujbr.
Diváky obleženou městskou speciálkou proletěli Patrik s Petrou na jistotu a v pátém čase třídy. Největší boje ovšem přišly v následujících dvou dnech. Hned první sobotní RZ Slušovice přinesla posádce lehkou krizi. „Je krásné, když vás davy diváků ženou vpřed, ale je taky třeba někdy krotit vášně. To platilo hlavně ve chvíli, kdy jsem na slušovickém okruhu po skoku byl trošku rychlejší a následující zatáčku jsem bral více, než bylo potřeba. Najednou jsem se ocitl na louce a proti mě byl postaven reklamní billboard. Někdy i špatná reklama je dobrá reklama, proto jsem si to namířil přímo do středu reklamní plachty a zbořil ji. A pak rychle na cestu a trádá pokračoval v erzetě,“ popsal krizovou situaci v úvodu první etapy Patrik. Jezdecká chybka ovšem posádku nabudila k dobrému výkonu a při RZ Semetín, která je známá srdečním sjezdem do cíle zkoušky, zajeli Patrik s Petrou druhý čas ve třídě. Dobrá nálada vydržela v závodním autě pouze krátkou chvíli.
„Při druhém průjezdu Slušovicemi jsem si dávala bacha na billboardy, ale lehce nás zradila technika. Opět byl v tom namočený populární skok, kdy po dopadu vozu se zřejmě z naší perfektní jízdy polekala řídící jednotka a způsobila malý výpadek. Renault přestal fungovat, odstavili jsme jej za mlíko a pomalu se loučili se závodem. Napadlo mne zkusit vůz nastartovat, ten chytl a my mohli pokračovat v rally,“ přiblížil druhý nepříjemný moment v soutěži brněnský jezdec. Do konce sobotní etapy zajeli Rujbr s Řihákovou ještě dva časy na bedně ve třídě a polovinu rally zakončili na 32. místě absolutně a 6. místě ve třídě RC3.
Nedělních šest erzet si Patrik s Petrou užívali a jízdou se bavili. Do konce rally stihli vylepšit absolutní klasifikaci na 25. místo a ve třídě RC3 místo čtvrté. V rámci hodnocení MMČR pak je brněnská posádka klasifikována na 15. místě absolutně a do výčtu patří i 2. místo v Renault cupu. „V pátek jsme začali povedenou noční zkouškou, ale v sobotu přišly problémy. Jezdecká chyba pramení z snahy dosáhnout dobrý čas a ztráta při bourání billboardu nebyla velká. Výpadek řídící jednotky nás ovšem zbrzdil o přibližně čtyřicet vteřin. Až na tuto drobnost fungovalo auto skvěle. Klobouk dolů před výkonem Adama Koblihy. Velké díky mechanikům ale také divákům podél trati, kteří vytvořili neskutečnou atmosféru. Z výsledku máme velkou radost,“ podělila se o dojmy v cíli unavená Petra Řiháková.
Posádce ani nestačila uschnout propocená kombinéza a už stála znovu na startu soutěže, tentokráte Rally Vyškov, čtvrtý podnik rallysprintového mistrovství. Z Brna to měla posádka co by kamenem dohodila a tak byl tento sprint považován za domácí soutěž. „Krásné a rychlé zkoušky, které se hodně lišily od těch, na kterých jsme závodili před týdnem. Zejména erzeta ve vojenském prostoru byla enormně náročná. My jsme si před startem dali za cíl porazit Egona Smékala a proto jsme vstupovali do sprintu zatáhnout hned od začátku,“ prozradil plán do sprintu Patrik Rujbr. Cíl daný před soutěží se Patrikovi s Petrou dařilo plnit a postupně získávali na zlínského jezdce desetinky vteřin. Po 4.RZ to byl náskok 6,3 vteřiny a průběžné vedení ve třídě i dvoukolkách. Posádku hřála i 9. příčka v absolutní klasifikaci. Druhý průjezd RZ v vojenském prostoru přinesl chybičku a s ní i malé problémy v cestě za výborným výsledkem. „Na blátě nám auto uklouzlo a my se pomalu sunuli na strom vedle cesty, který nás naštěstí odrazil zpět na cestu. Krom drobné ztráty z náskoku a lehce pomuchlané karoserie se nic vážnějšího nestalo,“ přiblížil krizovečku Rujbr. Po šesti měřených erzetách vedl Patrik před Egonem o pouhých 0,9 vteřiny. Aby byl závod dramatičtější na předposlední zkoušce zlínský jezdec porazil posádku v Renaultu právě o tento rozdíl. Do poslední zkoušky tedy vstupovaly obě smíšené posádky v nule a jejich vzájemný souboj měla rozhodnout 9,2 km dlouhá zkouška. Jediná vteřina nakonec rozhodla v vítězství Patrika s Petrou.
„Je super, když je s kým bojovat a my jsme si souboj s Egonem užívali. Sice jsme si lehce zavařili, ale to je rally. Do poslední zkoušky jsme šly obě posádky s maximálním nasazení a obě jsme chtěly vyhrát. Sportovně přiznám, že jsme měli více štěstí my, neboť Smékala lehce zbrzdil na defektu jedoucí Firla. Egon vzal porážku sportovně a v cíli nechybělo potřepání rukou. V našem táboře zavládla velká radost a spokojenost,“ uvedl Patrik Rujbr. Vedle vítězství v dvoukolkách, třídě 5 a mezi smíšenými posádkami náleží Patrikovi a Petře i 8. místo v absolutní klasifikaci. Po krátké pauze se Rujbr s Řihákovou postaví znovu na start spritového podniku, Rally Jeseníky totiž startuje již 20. září.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.