Zatímco srpen patřil v motoristickém kalendáři k volnějším měsícům, přelom srpna a září dal všem českým vyznavačům rally pořádně zabrat. Jednak byla na řadě soutěž ze všech nejtěžší a nejslavnější, zlínská Barum Czech Rally Zlín, a týden po ní se přihlásil o slovo i čtvrtý letošní sprint, konající se v okolí Vyškova.
Pro posádky, které se účastní obou seriálů, nic jednoduchého. Martin Vlček s Richardem Lasevičem mají dobře rozjeté oba šampionáty, a tak ani Vyškov, ani domácí barumku nemohli vynechat. Bylo jasné, že je čekají dva náročné víkendy hned po sobě v maximálním nasazení. Na Barum rally se „Vlčák“ už několik let neúspěšně snaží o dosažení cílové rampy. Předloni zůstal stát jen několik kilometrů před cílem s technickou závadou, během předešlého ročníku přemíra snahy vyústila v kolostřešní kombinaci. Letos se proto rozhodl zcela změnit strategii. „Po sedmiletém marném snažení jsme to letos pojali opačně. Dříve jsme se moc snažili dojet do cíle a nevycházelo to, letos jsme vše vzali z druhé strany - počínaje přístupem, kdy jsme si jízdu opravdu užívali, až po změnu tradičního ubytování za novou lokalitu, a výsledek se dostavil,“ prozrazuje svůj recept na úspěch pilot.
Už desáté místo po první etapě bylo na nejobsazenějším českém závodě slušným počinem. V neděli navíc pole favoritů ještě prořídlo, a tak mohla posádka Svarmetal Motorsportu svůj výsledek vylepšit. Osmé místo absolutně, pozice pátých nejrychlejších Čechů a na sedmý pokus konečně zdolaná barumka znamenaly pro „Vlčákovu“ výpravu více než uspokojivý výsledek. „Jediné, co se nezměnilo, byla Pindula - opět jsme ji neprojeli normálně. Při prvním průjezdu jsme absolvovali výlet na louku a při druhém jsme dojeli sanitku, mířící k Romanu Odložilíkovi dříve, než nám stačili vyvěsit žlutou vlajku. Byli jsme moc rádi, když jsme viděli, že posádka je relativně v pořádku… Takže lze konstatovat, že vše se dá změnit, pouze Pindula je pro nás neměnnou konstantou,“ zhodnotil závod „Vlčák“.
Richard Lasevič jeho slova doplnil: „Barumka měla být vrcholem letošní sezony a nám poskytla sedmý pokus na její zdolání. Byla to opravdu naše imaginární K2, kterou jsme konečně zlezli. Sice bylo pár problémů s dobíjením, s motorem, s výletem na Pinduli (jak jinak taky a kde jinde, že?), nejvíce mne ale rozhodil rozjetý zip u kombinézy a následný stres, že nebudu moci vykonávat jisté potřeby, jako jiní kluci. Vše ale nakonec dopadlo skvěle a my si mohli udělat zářez do palubovky.“
Na oslavu špičkového výsledku, ale i na načerpání sil a přípravu techniky zbylo před vyškovskou rally jen několik dní. Vzhledem k tomu, že se „Vlčák“ choval k fabii zdvořile, řešili mechanici z Orsák Rally Sportu naštěstí jen standardní údržbu. Ve čtvrtek se tedy posádka mohla vydat směrem k Vyškovu, kde sprintové mistrovství chybělo dlouhé čtyři roky. Říká se, že nic netrvá věčně a stejné to bohužel bylo i s charakterem dříve atraktivní a oblíbené soutěže. „Pamatoval jsem si tuto rally jako rychlou, ale i docela technickou. Bohužel, z minulých tratí zbylo torzo a soutěž zůstala jen rychlou. Přesto patří pořadatelům dík, že zvládli v časovém a finančním presu soutěž uskutečnit, jinak by torzo zbylo i z „malého mistráku“. Hned po seznamovačkách se zdálo být jasné, které vozy obsadí první dvě místa a tak se také stalo,“ neskrýval rozčarování z trati Richard, který shodou okolností přesně před dvaceti lety absolvoval svůj první vyškovský start ve voze Wartburg, zvaném Helmut.
Očekávaný scénář se naplnil. Na rychlých úsecích, zpomalených retardéry, se cítily jako ryby ve vodě silná „wéercéčka“, a tak na většině „erzet“ vypadalo pořadí první Tomaštík, druhý Trněný. Pouze lesní Kuchlovská „erzeta“ se charakterem vymykala a po suverenitě „wrců“ zde nebylo ani památky. Její souhrnná kilometráž bohužel netvořila ani třetinu z celkové délky závodu. „Snažili jsme se trochu znepříjemnit „wrcům“ život jízdou ve stylu "živé nás nedostanou", ale bylo to marné, bylo to marné, bylo to marné. Mít ojnice ručičky a boxerky, tak odcházíme s Vlčákem každý s monoklem. Tím pádem se bojovalo až o pozice od třetího místa a my jsme moc rádi, že jsme to právě my, kdo bronz vybojoval. Mezi pozitiva řadíme i výborně fungující pneumatiky Hankook, které jsme měli obuté po celou soutěž,“ uzavřel hodnocení poklidné, vydařené, ale tentokrát dost „letecké“ vyškovské rally Richard Lasevič.Osmé místo z barumky a bronz z Vyškova znamenají pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem upevnění lichotivého postavení v obou seriálech. Čtvrtá pozice v klasifikaci Mezinárodního mistrovství ČR v rally a zejména třetí příčka v Mistrovství ČR ve sprintrally jsou jasným signálem, že pro posádku Svarmetal Motorsportu sezona zdaleka nekončí. Nejbližší start je naplánován na sobotu 20. září, kdy se uskuteční další díl sprintového seriálu - Rally Jeseníky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?