Jak „Vlčák“ zdolal svoji K-dvojku

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 14. září 2014 19:24
Sdílej:

Zatímco srpen patřil v motoristickém kalendáři k volnějším měsícům, přelom srpna a září dal všem českým vyznavačům rally pořádně zabrat. Jednak byla na řadě soutěž ze všech nejtěžší a nejslavnější, zlínská Barum Czech Rally Zlín, a týden po ní se přihlásil o slovo i čtvrtý letošní sprint, konající se v okolí Vyškova.

Pro posádky, které se účastní obou seriálů, nic jednoduchého. Martin Vlček s Richardem Lasevičem mají dobře rozjeté oba šampionáty, a tak ani Vyškov, ani domácí barumku nemohli vynechat. Bylo jasné, že je čekají dva náročné víkendy hned po sobě v maximálním nasazení. Na Barum rally se „Vlčák“ už několik let neúspěšně snaží o dosažení cílové rampy. Předloni zůstal stát jen několik kilometrů před cílem s technickou závadou, během předešlého ročníku přemíra snahy vyústila v kolostřešní kombinaci. Letos se proto rozhodl zcela změnit strategii. „Po sedmiletém marném snažení jsme to letos pojali opačně. Dříve jsme se moc snažili dojet do cíle a nevycházelo to, letos jsme vše vzali z druhé strany - počínaje přístupem, kdy jsme si jízdu opravdu užívali, až po změnu tradičního ubytování za novou lokalitu, a výsledek se dostavil,“ prozrazuje svůj recept na úspěch pilot.

Už desáté místo po první etapě bylo na nejobsazenějším českém závodě slušným počinem. V neděli navíc pole favoritů ještě prořídlo, a tak mohla posádka Svarmetal Motorsportu svůj výsledek vylepšit. Osmé místo absolutně, pozice pátých nejrychlejších Čechů a na sedmý pokus konečně zdolaná barumka znamenaly pro „Vlčákovu“ výpravu více než uspokojivý výsledek. „Jediné, co se nezměnilo, byla Pindula - opět jsme ji neprojeli normálně. Při prvním průjezdu jsme absolvovali výlet na louku a při druhém jsme dojeli sanitku, mířící k Romanu Odložilíkovi dříve, než nám stačili vyvěsit žlutou vlajku. Byli jsme moc rádi, když jsme viděli, že posádka je relativně v pořádku… Takže lze konstatovat, že vše se dá změnit, pouze Pindula je pro nás neměnnou konstantou,“ zhodnotil závod „Vlčák“.

Richard Lasevič jeho slova doplnil: „Barumka měla být vrcholem letošní sezony a nám poskytla sedmý pokus na její zdolání. Byla to opravdu naše imaginární K2, kterou jsme konečně zlezli. Sice bylo pár problémů s dobíjením, s motorem, s výletem na Pinduli (jak jinak taky a kde jinde, že?), nejvíce mne ale rozhodil rozjetý zip u kombinézy a následný stres, že nebudu moci vykonávat jisté potřeby, jako jiní kluci. Vše ale nakonec dopadlo skvěle a my si mohli udělat zářez do palubovky.“

Na oslavu špičkového výsledku, ale i na načerpání sil a přípravu techniky zbylo před vyškovskou rally jen několik dní. Vzhledem k tomu, že se „Vlčák“ choval k fabii zdvořile, řešili mechanici z Orsák Rally Sportu naštěstí jen standardní údržbu. Ve čtvrtek se tedy posádka mohla vydat směrem k Vyškovu, kde sprintové mistrovství chybělo dlouhé čtyři roky. Říká se, že nic netrvá věčně a stejné to bohužel bylo i s charakterem dříve atraktivní a oblíbené soutěže. „Pamatoval jsem si tuto rally jako rychlou, ale i docela technickou. Bohužel, z minulých tratí zbylo torzo a soutěž zůstala jen rychlou. Přesto patří pořadatelům dík, že zvládli v časovém a finančním presu soutěž uskutečnit, jinak by torzo zbylo i z „malého mistráku“. Hned po seznamovačkách se zdálo být jasné, které vozy obsadí první dvě místa a tak se také stalo,“ neskrýval rozčarování z trati Richard, který shodou okolností přesně před dvaceti lety absolvoval svůj první vyškovský start ve voze Wartburg, zvaném Helmut.

Očekávaný scénář se naplnil. Na rychlých úsecích, zpomalených retardéry, se cítily jako ryby ve vodě silná „wéercéčka“, a tak na většině „erzet“ vypadalo pořadí první Tomaštík, druhý Trněný. Pouze lesní Kuchlovská „erzeta“ se charakterem vymykala a po suverenitě „wrců“ zde nebylo ani památky. Její souhrnná kilometráž bohužel netvořila ani třetinu z celkové délky závodu. „Snažili jsme se trochu znepříjemnit „wrcům“ život jízdou ve stylu "živé nás nedostanou", ale bylo to marné, bylo to marné, bylo to marné. Mít ojnice ručičky a boxerky, tak odcházíme s Vlčákem každý s monoklem. Tím pádem se bojovalo až o pozice od třetího místa a my jsme moc rádi, že jsme to právě my, kdo bronz vybojoval. Mezi pozitiva řadíme i výborně fungující pneumatiky Hankook, které jsme měli obuté po celou soutěž,“ uzavřel hodnocení poklidné, vydařené, ale tentokrát dost „letecké“ vyškovské rally Richard Lasevič.Osmé místo z barumky a bronz z Vyškova znamenají pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem upevnění lichotivého postavení v obou seriálech. Čtvrtá pozice v klasifikaci Mezinárodního mistrovství ČR v rally a zejména třetí příčka v Mistrovství ČR ve sprintrally jsou jasným signálem, že pro posádku Svarmetal Motorsportu sezona zdaleka nekončí. Nejbližší start je naplánován na sobotu 20. září, kdy se uskuteční další díl sprintového seriálu - Rally Jeseníky.

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?