S rozporuplnými pocity odjížděl z čtvrtého závodu mezinárodního mistrovství ČR v rally, který proběhl v polovině června v Hustopečích a jejím blízkém okolí Egon Smékal. Na konci závodu se sice těšil z druhého místa ve dvoukolkách, ale problémů bylo tentokráte dost.
Po nevydařeném domácím sprintu v Slušovicích, kde dvojici Smékal – Hýbnerová technická závada a následná havárie vyřadila z cesty k dalšímu pěknému výsledku, si zlínská posádka chtěla spravit chuť v Hustopečích. Mechanici vyléčili Citroen DS3 R3T z bolístek po havárii a Egon s Monikou se mohli plně soustředit na seznamovací jízdy rally mezi vinicemi. Již po tréninku však bylo jasné, že závod bude velmi náročný především na techniku. „Do Hustopečí jezdím velice rád, i když se nám tam dlouhodobě nedaří. Ale z letošního ročníku mám zvláštní pocity. Páteční rychlostní zkoušky byly pěkné a náročné, ale sobotní etapa mě spíše připadala, jako nutné nahánění ostrých kilometrů, kdy trať často kopírovala páteční erzety a byla doplněna již tak hodně profláklou okruhovou rychlostkou. Dalším našim problémem před závodem byla funkčnost brzd. Ty se nám nakonec podařilo do startu opravit, ale museli jsme odstartovat s ne ideálně nastaveným vozem, takže setup vozu jsme dělali až na druhou sekci,“ přiblížil chmurné momenty z úvodu závodu Egon Smékal.
„V průběhu závodu jsme se hodně potrápili s brzdami, které jsou na této rally extrémně namáhané. Tomu jsme museli v sobotu přizpůsobit i styl jízdy a jet v klidu a hlavou. Před soutěží jsme si dali za jeden z cílů dokončit hustopečskou rally neboť po tři roky jsme cíl tady neviděli. Ale dojíždět okruhovou zkoušku s propadlým brzdovým pedálem, to je opravdu velký adrenalin, který nechci nijak často vyhledávat,“ popsala problémy v průběhu úvodní etapy Monika Hýbnerová. Již v průběhu pátečních rychlostních zkoušek se ukazoval Egonův předstartovní předpoklad o rychlých Renaultech, jako správný. Adam Kobliha naděloval zlínskému jezdci vteřinku po vteřince a po čtyřech erzetách Smékal ztrácel na Koblihu 21,8 vteřiny. „Adam jede skvěle a sportovně musím přiznat, že na něj nemáme. Trošku nás hendikepují brzdy, ale i bez tohoto technického problému by nám nejspíše ujížděl,“ uvedl v cíli 1. etapy Egon Smékal. V polovině rally patřilo zlínské posádce průběžně 10. místo v absolutní klasifikaci a druhá příčka mezi dvoukolkami.
I když se Egon s Monikou snažili v sobotní etapě něco s výsledkem udělat, obraz závodu se od páteční části moc neměnil. A to se Smékal rozhodně neflákal. Například první ranní erzetu projel s dvoukolkou v průměrné rychlosti blížící se 109km/hod. Odstup od Koblihy postupně narůstal a v cíli rally se zastavil na více, jak jedné minutě. „Rally mezi vinohrady má své neopakovatelné kouzlo a já jsem s druhým místem ve dvoukolkách spokojený. Charakter tratě nám nedával větší šance bojovat o vítězství v 2WD. My jsme dělali, co jsme mohli a když bylo jasné, že lepší to nebude, tak jsem se soustředil na udržení naší pozice a pošetření techniky, abychom nakonec nemuseli odstoupit kvůli již zmiňovaným brzdám.“ řekl po soutěži Egon Smékal. Průběžné umístění po první etapě Egon s Monikou neudrželi, přesto hlavní cíl daný před soutěží splnil a hustopečskou rally dokončili. K tomu si odvezli domů poháry za 2. místo ve třídě RC3, 2. místo ve dvoukolkách, 2.místo v Citroen Trophy a 1. místo mezi smíšenými posádkami a v absolutní klasifikaci dokončili závod na 12. místě. Nejbližším startem posádky Egon Smékal – Monika Hýbnerová bude účast na Rally Bohemia, která se jede v termínu 11.- 13. července.
//Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?