Egon Smékal - bez brzd pro stříbro v dvoukolkách

rally hustopeče
rally hustopeče, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 26. června 2014 21:11
Sdílej:

S rozporuplnými pocity odjížděl z čtvrtého závodu mezinárodního mistrovství ČR v rally, který proběhl v polovině června v Hustopečích a jejím blízkém okolí Egon Smékal. Na konci závodu se sice těšil z druhého místa ve dvoukolkách, ale problémů bylo tentokráte dost.

Po nevydařeném domácím sprintu v Slušovicích, kde dvojici Smékal – Hýbnerová technická závada a následná havárie vyřadila z cesty k dalšímu pěknému výsledku, si zlínská posádka chtěla spravit chuť v Hustopečích. Mechanici vyléčili Citroen DS3 R3T z bolístek po havárii a Egon s Monikou se mohli plně soustředit na seznamovací jízdy rally mezi vinicemi. Již po tréninku však bylo jasné, že závod bude velmi náročný především na techniku. „Do Hustopečí jezdím velice rád, i když se nám tam dlouhodobě nedaří. Ale z letošního ročníku mám zvláštní pocity. Páteční rychlostní zkoušky byly pěkné a náročné, ale sobotní etapa mě spíše připadala, jako nutné nahánění ostrých kilometrů, kdy trať často kopírovala páteční erzety a byla doplněna již tak hodně profláklou okruhovou rychlostkou. Dalším našim problémem před závodem byla funkčnost brzd. Ty se nám nakonec podařilo do startu opravit, ale museli jsme odstartovat s ne ideálně nastaveným vozem, takže setup vozu jsme dělali až na druhou sekci,“ přiblížil chmurné momenty z úvodu závodu Egon Smékal.

„V průběhu závodu jsme se hodně potrápili s brzdami, které jsou na této rally extrémně namáhané. Tomu jsme museli v sobotu přizpůsobit i styl jízdy a jet v klidu a hlavou. Před soutěží jsme si dali za jeden z cílů dokončit hustopečskou rally neboť po tři roky jsme cíl tady neviděli. Ale dojíždět okruhovou zkoušku s propadlým brzdovým pedálem, to je opravdu velký adrenalin, který nechci nijak často vyhledávat,“ popsala problémy v průběhu úvodní etapy Monika Hýbnerová. Již v průběhu pátečních rychlostních zkoušek se ukazoval Egonův předstartovní předpoklad o rychlých Renaultech, jako správný. Adam Kobliha naděloval zlínskému jezdci vteřinku po vteřince a po čtyřech erzetách Smékal ztrácel na Koblihu 21,8 vteřiny. „Adam jede skvěle a sportovně musím přiznat, že na něj nemáme. Trošku nás hendikepují brzdy, ale i bez tohoto technického problému by nám nejspíše ujížděl,“ uvedl v cíli 1. etapy Egon Smékal. V polovině rally patřilo zlínské posádce průběžně 10. místo v absolutní klasifikaci a druhá příčka mezi dvoukolkami.

I když se Egon s Monikou snažili v sobotní etapě něco s výsledkem udělat, obraz závodu se od páteční části moc neměnil. A to se Smékal rozhodně neflákal. Například první ranní erzetu projel s dvoukolkou v průměrné rychlosti blížící se 109km/hod. Odstup od Koblihy postupně narůstal a v cíli rally se zastavil na více, jak jedné minutě. „Rally mezi vinohrady má své neopakovatelné kouzlo a já jsem s druhým místem ve dvoukolkách spokojený. Charakter tratě nám nedával větší šance bojovat o vítězství v 2WD. My jsme dělali, co jsme mohli a když bylo jasné, že lepší to nebude, tak jsem se soustředil na udržení naší pozice a pošetření techniky, abychom nakonec nemuseli odstoupit kvůli již zmiňovaným brzdám.“ řekl po soutěži Egon Smékal. Průběžné umístění po první etapě Egon s Monikou neudrželi, přesto hlavní cíl daný před soutěží splnil a hustopečskou rally dokončili. K tomu si odvezli domů poháry za 2. místo ve třídě RC3, 2. místo ve dvoukolkách, 2.místo v Citroen Trophy a 1. místo mezi smíšenými posádkami a v absolutní klasifikaci dokončili závod na 12. místě. Nejbližším startem posádky Egon Smékal – Monika Hýbnerová bude účast na Rally Bohemia, která se jede v termínu 11.- 13. července.

  //
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.