S rozporuplnými pocity odjížděl z čtvrtého závodu mezinárodního mistrovství ČR v rally, který proběhl v polovině června v Hustopečích a jejím blízkém okolí Egon Smékal. Na konci závodu se sice těšil z druhého místa ve dvoukolkách, ale problémů bylo tentokráte dost.
Po nevydařeném domácím sprintu v Slušovicích, kde dvojici Smékal – Hýbnerová technická závada a následná havárie vyřadila z cesty k dalšímu pěknému výsledku, si zlínská posádka chtěla spravit chuť v Hustopečích. Mechanici vyléčili Citroen DS3 R3T z bolístek po havárii a Egon s Monikou se mohli plně soustředit na seznamovací jízdy rally mezi vinicemi. Již po tréninku však bylo jasné, že závod bude velmi náročný především na techniku. „Do Hustopečí jezdím velice rád, i když se nám tam dlouhodobě nedaří. Ale z letošního ročníku mám zvláštní pocity. Páteční rychlostní zkoušky byly pěkné a náročné, ale sobotní etapa mě spíše připadala, jako nutné nahánění ostrých kilometrů, kdy trať často kopírovala páteční erzety a byla doplněna již tak hodně profláklou okruhovou rychlostkou. Dalším našim problémem před závodem byla funkčnost brzd. Ty se nám nakonec podařilo do startu opravit, ale museli jsme odstartovat s ne ideálně nastaveným vozem, takže setup vozu jsme dělali až na druhou sekci,“ přiblížil chmurné momenty z úvodu závodu Egon Smékal.
„V průběhu závodu jsme se hodně potrápili s brzdami, které jsou na této rally extrémně namáhané. Tomu jsme museli v sobotu přizpůsobit i styl jízdy a jet v klidu a hlavou. Před soutěží jsme si dali za jeden z cílů dokončit hustopečskou rally neboť po tři roky jsme cíl tady neviděli. Ale dojíždět okruhovou zkoušku s propadlým brzdovým pedálem, to je opravdu velký adrenalin, který nechci nijak často vyhledávat,“ popsala problémy v průběhu úvodní etapy Monika Hýbnerová. Již v průběhu pátečních rychlostních zkoušek se ukazoval Egonův předstartovní předpoklad o rychlých Renaultech, jako správný. Adam Kobliha naděloval zlínskému jezdci vteřinku po vteřince a po čtyřech erzetách Smékal ztrácel na Koblihu 21,8 vteřiny. „Adam jede skvěle a sportovně musím přiznat, že na něj nemáme. Trošku nás hendikepují brzdy, ale i bez tohoto technického problému by nám nejspíše ujížděl,“ uvedl v cíli 1. etapy Egon Smékal. V polovině rally patřilo zlínské posádce průběžně 10. místo v absolutní klasifikaci a druhá příčka mezi dvoukolkami.
I když se Egon s Monikou snažili v sobotní etapě něco s výsledkem udělat, obraz závodu se od páteční části moc neměnil. A to se Smékal rozhodně neflákal. Například první ranní erzetu projel s dvoukolkou v průměrné rychlosti blížící se 109km/hod. Odstup od Koblihy postupně narůstal a v cíli rally se zastavil na více, jak jedné minutě. „Rally mezi vinohrady má své neopakovatelné kouzlo a já jsem s druhým místem ve dvoukolkách spokojený. Charakter tratě nám nedával větší šance bojovat o vítězství v 2WD. My jsme dělali, co jsme mohli a když bylo jasné, že lepší to nebude, tak jsem se soustředil na udržení naší pozice a pošetření techniky, abychom nakonec nemuseli odstoupit kvůli již zmiňovaným brzdám.“ řekl po soutěži Egon Smékal. Průběžné umístění po první etapě Egon s Monikou neudrželi, přesto hlavní cíl daný před soutěží splnil a hustopečskou rally dokončili. K tomu si odvezli domů poháry za 2. místo ve třídě RC3, 2. místo ve dvoukolkách, 2.místo v Citroen Trophy a 1. místo mezi smíšenými posádkami a v absolutní klasifikaci dokončili závod na 12. místě. Nejbližším startem posádky Egon Smékal – Monika Hýbnerová bude účast na Rally Bohemia, která se jede v termínu 11.- 13. července.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.