S rozporuplnými pocity odjížděl z čtvrtého závodu mezinárodního mistrovství ČR v rally, který proběhl v polovině června v Hustopečích a jejím blízkém okolí Egon Smékal. Na konci závodu se sice těšil z druhého místa ve dvoukolkách, ale problémů bylo tentokráte dost.
Po nevydařeném domácím sprintu v Slušovicích, kde dvojici Smékal – Hýbnerová technická závada a následná havárie vyřadila z cesty k dalšímu pěknému výsledku, si zlínská posádka chtěla spravit chuť v Hustopečích. Mechanici vyléčili Citroen DS3 R3T z bolístek po havárii a Egon s Monikou se mohli plně soustředit na seznamovací jízdy rally mezi vinicemi. Již po tréninku však bylo jasné, že závod bude velmi náročný především na techniku. „Do Hustopečí jezdím velice rád, i když se nám tam dlouhodobě nedaří. Ale z letošního ročníku mám zvláštní pocity. Páteční rychlostní zkoušky byly pěkné a náročné, ale sobotní etapa mě spíše připadala, jako nutné nahánění ostrých kilometrů, kdy trať často kopírovala páteční erzety a byla doplněna již tak hodně profláklou okruhovou rychlostkou. Dalším našim problémem před závodem byla funkčnost brzd. Ty se nám nakonec podařilo do startu opravit, ale museli jsme odstartovat s ne ideálně nastaveným vozem, takže setup vozu jsme dělali až na druhou sekci,“ přiblížil chmurné momenty z úvodu závodu Egon Smékal.
„V průběhu závodu jsme se hodně potrápili s brzdami, které jsou na této rally extrémně namáhané. Tomu jsme museli v sobotu přizpůsobit i styl jízdy a jet v klidu a hlavou. Před soutěží jsme si dali za jeden z cílů dokončit hustopečskou rally neboť po tři roky jsme cíl tady neviděli. Ale dojíždět okruhovou zkoušku s propadlým brzdovým pedálem, to je opravdu velký adrenalin, který nechci nijak často vyhledávat,“ popsala problémy v průběhu úvodní etapy Monika Hýbnerová. Již v průběhu pátečních rychlostních zkoušek se ukazoval Egonův předstartovní předpoklad o rychlých Renaultech, jako správný. Adam Kobliha naděloval zlínskému jezdci vteřinku po vteřince a po čtyřech erzetách Smékal ztrácel na Koblihu 21,8 vteřiny. „Adam jede skvěle a sportovně musím přiznat, že na něj nemáme. Trošku nás hendikepují brzdy, ale i bez tohoto technického problému by nám nejspíše ujížděl,“ uvedl v cíli 1. etapy Egon Smékal. V polovině rally patřilo zlínské posádce průběžně 10. místo v absolutní klasifikaci a druhá příčka mezi dvoukolkami.
I když se Egon s Monikou snažili v sobotní etapě něco s výsledkem udělat, obraz závodu se od páteční části moc neměnil. A to se Smékal rozhodně neflákal. Například první ranní erzetu projel s dvoukolkou v průměrné rychlosti blížící se 109km/hod. Odstup od Koblihy postupně narůstal a v cíli rally se zastavil na více, jak jedné minutě. „Rally mezi vinohrady má své neopakovatelné kouzlo a já jsem s druhým místem ve dvoukolkách spokojený. Charakter tratě nám nedával větší šance bojovat o vítězství v 2WD. My jsme dělali, co jsme mohli a když bylo jasné, že lepší to nebude, tak jsem se soustředil na udržení naší pozice a pošetření techniky, abychom nakonec nemuseli odstoupit kvůli již zmiňovaným brzdám.“ řekl po soutěži Egon Smékal. Průběžné umístění po první etapě Egon s Monikou neudrželi, přesto hlavní cíl daný před soutěží splnil a hustopečskou rally dokončili. K tomu si odvezli domů poháry za 2. místo ve třídě RC3, 2. místo ve dvoukolkách, 2.místo v Citroen Trophy a 1. místo mezi smíšenými posádkami a v absolutní klasifikaci dokončili závod na 12. místě. Nejbližším startem posádky Egon Smékal – Monika Hýbnerová bude účast na Rally Bohemia, která se jede v termínu 11.- 13. července.
//Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?