Vedoucí posádka Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye Václav Pech jun. – Petr Uhel udělala další podstatný krok v obhajobě mistrovského titulu z loňského roku.
Jihomoravská rallye Hustopeče tentokrát divákům i závodníkům ukázala přívětivou tvář a po oba závodní dny vládlo příjemné letní počasí. Divácká návštěva čtvrté soutěže domácího mistrovství byla velmi slušná, k čemuž jistě přispěly i atraktivní úseky na šotolině, které se na žádné jiné soutěži v ČR v takové míře nevyskytují. „Rallye Hustopeče je charakterem velmi odlišná od všech ostatních závodů. Úzké asfaltové cesty, po kterých vedou rychlostní zkoušky, jsou pokryté prachem z vinohradů a často se zde střídají i šotolinové úseky. To způsobuje menší přilnavost vozu a tím pádem se zde jezdí většími smyky než kdekoliv jinde. To se muselo líbit všem divákům, kdy to rychle bez dlouhých smyků na šotolině ani nejde,“ říká k záludnostem Rallye Hustopeče Václav Pech jun.,
MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo týmu EuroOil – invelt se od první rychlostní zkoušky usadilo na čele výsledkové listiny a až do cíle soutěže vedení neopustilo. „Nebylo to rozhodně tak jednoduché zde vyhrát, jak to na první pohled vypadá. K chybě je vždy velmi blízko a zrádných míst bylo na trati celé soutěže množství. V závěru jsme si díky slušnému náskoku na naše nejbližší soupeře mohli dovolit jet více takticky a kontrolovat pozici. Teď celý team čekají náročné dva týdny před mladoboleslavskou Rallye Bohemia, ve kterých se musí stačit kompletní repase a příprava Miníka,“ naznačuje plány na nejbližší období Václav Pech jun.
Posádka Václav jun. – Petr Uhel z EuroOil – invelt teamu zvítězila v Rallye Hustopeče s náskokem 26,6 vteřiny na Miroslava Jakeše s novým vozem Citroën DS3 R5 a před třetím Martinem Vlčkem se Škodou Fabia S2000.
//S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?