Vedoucí posádka Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye Václav Pech jun. – Petr Uhel udělala další podstatný krok v obhajobě mistrovského titulu z loňského roku.
Jihomoravská rallye Hustopeče tentokrát divákům i závodníkům ukázala přívětivou tvář a po oba závodní dny vládlo příjemné letní počasí. Divácká návštěva čtvrté soutěže domácího mistrovství byla velmi slušná, k čemuž jistě přispěly i atraktivní úseky na šotolině, které se na žádné jiné soutěži v ČR v takové míře nevyskytují. „Rallye Hustopeče je charakterem velmi odlišná od všech ostatních závodů. Úzké asfaltové cesty, po kterých vedou rychlostní zkoušky, jsou pokryté prachem z vinohradů a často se zde střídají i šotolinové úseky. To způsobuje menší přilnavost vozu a tím pádem se zde jezdí většími smyky než kdekoliv jinde. To se muselo líbit všem divákům, kdy to rychle bez dlouhých smyků na šotolině ani nejde,“ říká k záludnostem Rallye Hustopeče Václav Pech jun.,
MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo týmu EuroOil – invelt se od první rychlostní zkoušky usadilo na čele výsledkové listiny a až do cíle soutěže vedení neopustilo. „Nebylo to rozhodně tak jednoduché zde vyhrát, jak to na první pohled vypadá. K chybě je vždy velmi blízko a zrádných míst bylo na trati celé soutěže množství. V závěru jsme si díky slušnému náskoku na naše nejbližší soupeře mohli dovolit jet více takticky a kontrolovat pozici. Teď celý team čekají náročné dva týdny před mladoboleslavskou Rallye Bohemia, ve kterých se musí stačit kompletní repase a příprava Miníka,“ naznačuje plány na nejbližší období Václav Pech jun.
Posádka Václav jun. – Petr Uhel z EuroOil – invelt teamu zvítězila v Rallye Hustopeče s náskokem 26,6 vteřiny na Miroslava Jakeše s novým vozem Citroën DS3 R5 a před třetím Martinem Vlčkem se Škodou Fabia S2000.
//
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.