Vedoucí posádka Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye Václav Pech jun. – Petr Uhel udělala další podstatný krok v obhajobě mistrovského titulu z loňského roku.
Jihomoravská rallye Hustopeče tentokrát divákům i závodníkům ukázala přívětivou tvář a po oba závodní dny vládlo příjemné letní počasí. Divácká návštěva čtvrté soutěže domácího mistrovství byla velmi slušná, k čemuž jistě přispěly i atraktivní úseky na šotolině, které se na žádné jiné soutěži v ČR v takové míře nevyskytují. „Rallye Hustopeče je charakterem velmi odlišná od všech ostatních závodů. Úzké asfaltové cesty, po kterých vedou rychlostní zkoušky, jsou pokryté prachem z vinohradů a často se zde střídají i šotolinové úseky. To způsobuje menší přilnavost vozu a tím pádem se zde jezdí většími smyky než kdekoliv jinde. To se muselo líbit všem divákům, kdy to rychle bez dlouhých smyků na šotolině ani nejde,“ říká k záludnostem Rallye Hustopeče Václav Pech jun.,
MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo týmu EuroOil – invelt se od první rychlostní zkoušky usadilo na čele výsledkové listiny a až do cíle soutěže vedení neopustilo. „Nebylo to rozhodně tak jednoduché zde vyhrát, jak to na první pohled vypadá. K chybě je vždy velmi blízko a zrádných míst bylo na trati celé soutěže množství. V závěru jsme si díky slušnému náskoku na naše nejbližší soupeře mohli dovolit jet více takticky a kontrolovat pozici. Teď celý team čekají náročné dva týdny před mladoboleslavskou Rallye Bohemia, ve kterých se musí stačit kompletní repase a příprava Miníka,“ naznačuje plány na nejbližší období Václav Pech jun.
Posádka Václav jun. – Petr Uhel z EuroOil – invelt teamu zvítězila v Rallye Hustopeče s náskokem 26,6 vteřiny na Miroslava Jakeše s novým vozem Citroën DS3 R5 a před třetím Martinem Vlčkem se Škodou Fabia S2000.
//Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.