Na domácím sprintu v Slušovicích nemohla chybět průběžně vedoucí posádka dvoukolek i třídy 5 v jednodenních soutěžích Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou. Do závodu vstupovala smíšená dvojice s cílem urvat plný počet bodů. Tento cíl, ovšem zůstal nesplněný.
Po třech úspěšných startech, kdy Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou slavili vítězství v rámci MČR a MMČR ve třídě a v dvoukolkách, přišel na řadu nejnáročnější sprint letošního kalendáře - II. antiradary.net Rallysprint Kopná 2014. Pečlivá příprava proběhla před závodem u všech zúčastněných týmu. Mechanici si masírovali svaly, Monika ořezala tužky, Egon se rozcvičoval v tělocvičně Tiger Clubu Zlín a důkladnou přípravou prošel i vůz Citroen DS3 R3T. „I když jsou rychlostní zkoušky na Kopné už jaksi notoricky známé, vždy jsou velmi náročné a důkladně prověří posádky. My jsme se na domácí sprint poctivě připravovali a věřím, že se naše průprava odrazí ve výsledku. Vstupujeme do závodu v pozici favoritů na vítězství ve dvoukolkách a toto postavení chceme potvrdit,“ avizoval před startem druhého sprintu letošní sezony Egon Smékal.
Egon s Monikou rozjeli sobotní závod velmi slušně a po první rundě erzet si vyjeli náskok pětadvaceti vteřin. „Jedeme v pohodě, auto funguje, nemáme nejmenší problém,“ avizovala s úsměvem na rtech v servisu Monika Hýbnerová. Nevím, kdy se mění pohodová jízda u Egona, ale je nutné vyzdvihnout 12. absolutně nejrychlejší čas při prvním průjezdu RZ Kameňák, kdy zlínský jezdec za sebou nechal několik vozů silnějších kategorií. První třetinu závodu zakončili Smékal s Hýbnerovou na 17. místě absolutně a průběžné vedení patřilo posádce jak v kategorii 2WD, tak i třídě5.
Z druhého kola rychlostních zkoušek odjeli Egon s Monikou pouze Hvozdnou a Kameňák, na obou měřených testech nenašli přemožitele z dvoukolek. Na RZ Kopná dojeli k havárii Zdeňka Zdráhaly a tím pro ně rychlostní zkouška předčasně ukončena. Posádka dostala přidělený náhradní čas a po šesti erzetách figurovala zlínská dvojice na průběžném 14. místě. „Na jedné z zkoušek sice zahrozil deštík, ale bylo to pouze pár kapek. Jedeme ve svém tempu a bez problémů,“ hlásila Monika Hýbnerová.
Do konce sprintu zbývaly pouze dvě rychlostní zkoušky a slavnostní cílová rampa. Té se ovšem dvojice Egon Smékal Bens Racing Teamu nedočkala. Při druhém průjezdu RZ Raková došlo k technické závadě u citroenu a následné havárii, z které vyšla posádka bez zranění. „V průběhu erzety nám bez varování upadlo zadní kolo. Nešlo o jezdeckou chybu a ani se nejednalo o chybu mechaniků, kteří by špatně uchytili kolo. Závadu musíme prozkoumat. Ve chvíli, kdy jsme „šli do třech“ se auto dostalo do smyku a následně skončilo v poli. Já i Monča jsme v pořádku, Citroen utrpěl menší šrámy,“ popsal důvody odstoupení Egon Smékal. Zlínská posádka tedy nenavázala další vítězný uzlík v letošní sezoně. „Přesto musím hodnotit Kopnou, jako kvalitně organizačně uspořádanou a Minaříci zaslouží opět mou pochvalu. Kopná je náročný a velmi krásný sprint. Nám se nepodařilo dovézt vůz až do cíle, ale příští rok to určitě napravíme. Nyní nás čekají Hustopeče, kde si chceme spravit náladu,“ uvedl závěrem Egon Smékal.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.