Egon Smékal – když se kolo polámalo

rally kopná
rally kopná, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 4. června 2014 21:55
Sdílej:

Na domácím sprintu v Slušovicích nemohla chybět průběžně vedoucí posádka dvoukolek i třídy 5 v jednodenních soutěžích Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou. Do závodu vstupovala smíšená dvojice s cílem urvat plný počet bodů. Tento cíl, ovšem zůstal nesplněný.

Po třech úspěšných startech, kdy Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou slavili vítězství v rámci MČR a MMČR ve třídě a v dvoukolkách, přišel na řadu nejnáročnější sprint letošního kalendáře - II. antiradary.net Rallysprint Kopná 2014. Pečlivá příprava proběhla před závodem u všech zúčastněných týmu. Mechanici si masírovali svaly, Monika ořezala tužky, Egon se rozcvičoval v tělocvičně Tiger Clubu Zlín a důkladnou přípravou prošel i vůz Citroen DS3 R3T. „I když jsou rychlostní zkoušky na Kopné už jaksi notoricky známé, vždy jsou velmi náročné a důkladně prověří posádky. My jsme se na domácí sprint poctivě připravovali a věřím, že se naše průprava odrazí ve výsledku. Vstupujeme do závodu v pozici favoritů na vítězství ve dvoukolkách a toto postavení chceme potvrdit,“ avizoval před startem druhého sprintu letošní sezony Egon Smékal.

Egon s Monikou rozjeli sobotní závod velmi slušně a po první rundě erzet si vyjeli náskok pětadvaceti vteřin. „Jedeme v pohodě, auto funguje, nemáme nejmenší problém,“ avizovala s úsměvem na rtech v servisu Monika Hýbnerová. Nevím, kdy se mění pohodová jízda u Egona, ale je nutné vyzdvihnout 12. absolutně nejrychlejší čas při prvním průjezdu RZ Kameňák, kdy zlínský jezdec za sebou nechal několik vozů silnějších kategorií. První třetinu závodu zakončili Smékal s Hýbnerovou na 17. místě absolutně a průběžné vedení patřilo posádce jak v kategorii 2WD, tak i třídě5.

Z druhého kola rychlostních zkoušek odjeli Egon s Monikou pouze Hvozdnou a Kameňák, na obou měřených testech nenašli přemožitele z dvoukolek. Na RZ Kopná dojeli k havárii Zdeňka Zdráhaly a tím pro ně rychlostní zkouška předčasně ukončena. Posádka dostala přidělený náhradní čas a po šesti erzetách figurovala zlínská dvojice na průběžném 14. místě. „Na jedné z zkoušek sice zahrozil deštík, ale bylo to pouze pár kapek. Jedeme ve svém tempu a bez problémů,“ hlásila Monika Hýbnerová.

Do konce sprintu zbývaly pouze dvě rychlostní zkoušky a slavnostní cílová rampa. Té se ovšem dvojice Egon Smékal Bens Racing Teamu nedočkala. Při druhém průjezdu RZ Raková došlo k technické závadě u citroenu a následné havárii, z které vyšla posádka bez zranění. „V průběhu erzety nám bez varování upadlo zadní kolo. Nešlo o jezdeckou chybu a ani se nejednalo o chybu mechaniků, kteří by špatně uchytili kolo. Závadu musíme prozkoumat. Ve chvíli, kdy jsme „šli do třech“ se auto dostalo do smyku a následně skončilo v poli. Já i Monča jsme v pořádku, Citroen utrpěl menší šrámy,“ popsal důvody odstoupení Egon Smékal. Zlínská posádka tedy nenavázala další vítězný uzlík v letošní sezoně. „Přesto musím hodnotit Kopnou, jako kvalitně organizačně uspořádanou a Minaříci zaslouží opět mou pochvalu. Kopná je náročný a velmi krásný sprint. Nám se nepodařilo dovézt vůz až do cíle, ale příští rok to určitě napravíme. Nyní nás čekají Hustopeče, kde si chceme spravit náladu,“ uvedl závěrem Egon Smékal.

 
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.