Na domácím sprintu v Slušovicích nemohla chybět průběžně vedoucí posádka dvoukolek i třídy 5 v jednodenních soutěžích Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou. Do závodu vstupovala smíšená dvojice s cílem urvat plný počet bodů. Tento cíl, ovšem zůstal nesplněný.
Po třech úspěšných startech, kdy Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou slavili vítězství v rámci MČR a MMČR ve třídě a v dvoukolkách, přišel na řadu nejnáročnější sprint letošního kalendáře - II. antiradary.net Rallysprint Kopná 2014. Pečlivá příprava proběhla před závodem u všech zúčastněných týmu. Mechanici si masírovali svaly, Monika ořezala tužky, Egon se rozcvičoval v tělocvičně Tiger Clubu Zlín a důkladnou přípravou prošel i vůz Citroen DS3 R3T. „I když jsou rychlostní zkoušky na Kopné už jaksi notoricky známé, vždy jsou velmi náročné a důkladně prověří posádky. My jsme se na domácí sprint poctivě připravovali a věřím, že se naše průprava odrazí ve výsledku. Vstupujeme do závodu v pozici favoritů na vítězství ve dvoukolkách a toto postavení chceme potvrdit,“ avizoval před startem druhého sprintu letošní sezony Egon Smékal.
Egon s Monikou rozjeli sobotní závod velmi slušně a po první rundě erzet si vyjeli náskok pětadvaceti vteřin. „Jedeme v pohodě, auto funguje, nemáme nejmenší problém,“ avizovala s úsměvem na rtech v servisu Monika Hýbnerová. Nevím, kdy se mění pohodová jízda u Egona, ale je nutné vyzdvihnout 12. absolutně nejrychlejší čas při prvním průjezdu RZ Kameňák, kdy zlínský jezdec za sebou nechal několik vozů silnějších kategorií. První třetinu závodu zakončili Smékal s Hýbnerovou na 17. místě absolutně a průběžné vedení patřilo posádce jak v kategorii 2WD, tak i třídě5.
Z druhého kola rychlostních zkoušek odjeli Egon s Monikou pouze Hvozdnou a Kameňák, na obou měřených testech nenašli přemožitele z dvoukolek. Na RZ Kopná dojeli k havárii Zdeňka Zdráhaly a tím pro ně rychlostní zkouška předčasně ukončena. Posádka dostala přidělený náhradní čas a po šesti erzetách figurovala zlínská dvojice na průběžném 14. místě. „Na jedné z zkoušek sice zahrozil deštík, ale bylo to pouze pár kapek. Jedeme ve svém tempu a bez problémů,“ hlásila Monika Hýbnerová.
Do konce sprintu zbývaly pouze dvě rychlostní zkoušky a slavnostní cílová rampa. Té se ovšem dvojice Egon Smékal Bens Racing Teamu nedočkala. Při druhém průjezdu RZ Raková došlo k technické závadě u citroenu a následné havárii, z které vyšla posádka bez zranění. „V průběhu erzety nám bez varování upadlo zadní kolo. Nešlo o jezdeckou chybu a ani se nejednalo o chybu mechaniků, kteří by špatně uchytili kolo. Závadu musíme prozkoumat. Ve chvíli, kdy jsme „šli do třech“ se auto dostalo do smyku a následně skončilo v poli. Já i Monča jsme v pořádku, Citroen utrpěl menší šrámy,“ popsal důvody odstoupení Egon Smékal. Zlínská posádka tedy nenavázala další vítězný uzlík v letošní sezoně. „Přesto musím hodnotit Kopnou, jako kvalitně organizačně uspořádanou a Minaříci zaslouží opět mou pochvalu. Kopná je náročný a velmi krásný sprint. Nám se nepodařilo dovézt vůz až do cíle, ale příští rok to určitě napravíme. Nyní nás čekají Hustopeče, kde si chceme spravit náladu,“ uvedl závěrem Egon Smékal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.