Na domácím sprintu v Slušovicích nemohla chybět průběžně vedoucí posádka dvoukolek i třídy 5 v jednodenních soutěžích Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou. Do závodu vstupovala smíšená dvojice s cílem urvat plný počet bodů. Tento cíl, ovšem zůstal nesplněný.
Po třech úspěšných startech, kdy Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou slavili vítězství v rámci MČR a MMČR ve třídě a v dvoukolkách, přišel na řadu nejnáročnější sprint letošního kalendáře - II. antiradary.net Rallysprint Kopná 2014. Pečlivá příprava proběhla před závodem u všech zúčastněných týmu. Mechanici si masírovali svaly, Monika ořezala tužky, Egon se rozcvičoval v tělocvičně Tiger Clubu Zlín a důkladnou přípravou prošel i vůz Citroen DS3 R3T. „I když jsou rychlostní zkoušky na Kopné už jaksi notoricky známé, vždy jsou velmi náročné a důkladně prověří posádky. My jsme se na domácí sprint poctivě připravovali a věřím, že se naše průprava odrazí ve výsledku. Vstupujeme do závodu v pozici favoritů na vítězství ve dvoukolkách a toto postavení chceme potvrdit,“ avizoval před startem druhého sprintu letošní sezony Egon Smékal.
Egon s Monikou rozjeli sobotní závod velmi slušně a po první rundě erzet si vyjeli náskok pětadvaceti vteřin. „Jedeme v pohodě, auto funguje, nemáme nejmenší problém,“ avizovala s úsměvem na rtech v servisu Monika Hýbnerová. Nevím, kdy se mění pohodová jízda u Egona, ale je nutné vyzdvihnout 12. absolutně nejrychlejší čas při prvním průjezdu RZ Kameňák, kdy zlínský jezdec za sebou nechal několik vozů silnějších kategorií. První třetinu závodu zakončili Smékal s Hýbnerovou na 17. místě absolutně a průběžné vedení patřilo posádce jak v kategorii 2WD, tak i třídě5.
Z druhého kola rychlostních zkoušek odjeli Egon s Monikou pouze Hvozdnou a Kameňák, na obou měřených testech nenašli přemožitele z dvoukolek. Na RZ Kopná dojeli k havárii Zdeňka Zdráhaly a tím pro ně rychlostní zkouška předčasně ukončena. Posádka dostala přidělený náhradní čas a po šesti erzetách figurovala zlínská dvojice na průběžném 14. místě. „Na jedné z zkoušek sice zahrozil deštík, ale bylo to pouze pár kapek. Jedeme ve svém tempu a bez problémů,“ hlásila Monika Hýbnerová.
Do konce sprintu zbývaly pouze dvě rychlostní zkoušky a slavnostní cílová rampa. Té se ovšem dvojice Egon Smékal Bens Racing Teamu nedočkala. Při druhém průjezdu RZ Raková došlo k technické závadě u citroenu a následné havárii, z které vyšla posádka bez zranění. „V průběhu erzety nám bez varování upadlo zadní kolo. Nešlo o jezdeckou chybu a ani se nejednalo o chybu mechaniků, kteří by špatně uchytili kolo. Závadu musíme prozkoumat. Ve chvíli, kdy jsme „šli do třech“ se auto dostalo do smyku a následně skončilo v poli. Já i Monča jsme v pořádku, Citroen utrpěl menší šrámy,“ popsal důvody odstoupení Egon Smékal. Zlínská posádka tedy nenavázala další vítězný uzlík v letošní sezoně. „Přesto musím hodnotit Kopnou, jako kvalitně organizačně uspořádanou a Minaříci zaslouží opět mou pochvalu. Kopná je náročný a velmi krásný sprint. Nám se nepodařilo dovézt vůz až do cíle, ale příští rok to určitě napravíme. Nyní nás čekají Hustopeče, kde si chceme spravit náladu,“ uvedl závěrem Egon Smékal.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?