Letošní trať XXII. antiradary.net Rallysprint Kopná vychází z osvědčeného formátu z předchozích let.
Druhý podnik sedmidílného seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally měří v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty celkem 178,11 km a obsahuje osm náročných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích s názvy Kameňák, Kopná, Raková a Hvozdná v celkové délce 77,96 km. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili velmi obtížné erzety, které důkladně prověří připravenost jednotlivých posádek a vozového parku.
Organizátoři kolem motoristické rodiny Minaříků uspořádají opět tzv. rallysprint na pětníku v okolí Slušovic. „Je to náš záměr. Letos jsme hledali nové úseky, ale narazili jsme na neochotu některých starostů nebo vlastníků jednotlivých pozemků. V dnešní době hledat nové části úseků rychlostních zkoušek je velmi složitý proces a většinou narazíte na neochotu lidí. Točíme se pořád kolem osvědčených úseků, vymyslet nové tratě je téměř nadlidský úkol. Proto vycházíme z loňské podoby tratě, některé erzety jedeme v protisměru,“ uvedl Josef Minařík, ředitel antiradary.net Rallysprintu Kopná.
Perlou v itineráři Kopné je náročný a nejdelší úsek Kameňák v délce 13,15 km. V letošním ročníku se jede v opačném směru, start se nachází v Držkové a v úvodní části posádky prověří známý úsek Podhoran. Přes obec Vlčkovou vede náročná trať se sérií mnoha zatáček lesním úsekem až k cíli u cesty z Hutí na Rusavu. „Jsme rádi, že můžeme Kameňák jet i letos. Je to jedna z nejkrásnějších erzet v České republice. Máme zde s majitelem cesty dohodu o zpoplatnění každého průjezdu soutěžního vozu. V dalším roce nás už nechtějí pustit do této oblasti. Uvidíme, jak to dopadne, byla by škoda o tento krásný úsek přijít,“ upřesnil Josef Minařík.
Klasický úsek s názvem Kopná se jel v určitých podobách od prvního ročníku. Letos se jede s jedinou změnou. Do itineráře této tradiční erzety se vrátil náročný retardér u nového penzionu s pravým vracákem u autobusové točny. Rychlostní zkouška Raková se jede ve stejné podobě jako loni, neboť zásadní změny u této erzety narazily na neochotu kompetentních lidí a vlastníků pozemků. Čtvrtý úsek s názvem Hvozdná v blízkosti servisního areálu u dostihové dráhy doznal změn. Jede se se srovnání s loňskem v protisměru a cíl se nachází ještě před obávaným padákem do části Nové dvory. „Tento známý a divácky dobře přístupný úsek jsem oprášili v loňském roce, když nám vypadla z itineráře Májová. Ve Slušovicích se pojede koncem prázdnin opět populární barumka, tak jsme nechtěli jet ve stejném směru a zvolili start za obcí Veselá. V předchozích letech došlo ve známém padáku k řadě havárií, proto jsme ho vypustili a letmý cíl bude umístěn dvě stě metrů po pravém odbočení za Březovou,“ vysvětlil Minařík. Pořadatelé vyzývají diváky slušovického rallysprintu, aby svým chování a ukázněným přístupem přispěli ke zdárnému průběhu soutěže. „Je důležité, aby respektovali všechny pokyny pořadatelů, stáli na rychlostních zkouškách v diváckých zónách. Divácké tipy na každou erzetu najdete v oficiálním programu, který je v prodeji od víkendu na vybraných čerpacích stanicích v okolí rally. Příjezd k diváckým místům bude značen, vstupné na Kopné tradičně nevybíráme,“ upřesnil Josef Minařík. Na letošní ročník Rallysprintu Kopná se přihlásil úctyhodný počet celkem 139 posádek. Další informace najdete na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a v dalších tiskových informacích. Pro zástupce sdělovacích prostředků se připravena na úterní poledne ve Slušovicích tisková konference, kde se představí například Tomáš Kostka nebo Antonín Tlusťák. Nejoblíbenější český rallysprint už klepe na dveře.Časový harmonogram rychlostních zkoušek:XXII. antiradary.net Rallysprint Kopná 2014 – sobota 31. květnaRZ 1 Kameňák (13,15 km) 09:23 hodRZ 2 Kopná (10,40 km) 09:54 hodRZ 3 Raková (9,02 km) 10:25 hodRZ 4 Hvozdná (6,41 km) 12:03 hodRZ 5 Kameňák (13,15 km) 13:30 hodRZ 6 Kopná (10,40 km) 13:01 hodRZ 7 Raková (9,02 km) 14:40 hodRZ 8 Hvozdná (6,41 km) 15:07 hod
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?