Letošní trať XXII. antiradary.net Rallysprint Kopná vychází z osvědčeného formátu z předchozích let.
Druhý podnik sedmidílného seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally měří v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty celkem 178,11 km a obsahuje osm náročných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích s názvy Kameňák, Kopná, Raková a Hvozdná v celkové délce 77,96 km. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili velmi obtížné erzety, které důkladně prověří připravenost jednotlivých posádek a vozového parku.
Organizátoři kolem motoristické rodiny Minaříků uspořádají opět tzv. rallysprint na pětníku v okolí Slušovic. „Je to náš záměr. Letos jsme hledali nové úseky, ale narazili jsme na neochotu některých starostů nebo vlastníků jednotlivých pozemků. V dnešní době hledat nové části úseků rychlostních zkoušek je velmi složitý proces a většinou narazíte na neochotu lidí. Točíme se pořád kolem osvědčených úseků, vymyslet nové tratě je téměř nadlidský úkol. Proto vycházíme z loňské podoby tratě, některé erzety jedeme v protisměru,“ uvedl Josef Minařík, ředitel antiradary.net Rallysprintu Kopná.
Perlou v itineráři Kopné je náročný a nejdelší úsek Kameňák v délce 13,15 km. V letošním ročníku se jede v opačném směru, start se nachází v Držkové a v úvodní části posádky prověří známý úsek Podhoran. Přes obec Vlčkovou vede náročná trať se sérií mnoha zatáček lesním úsekem až k cíli u cesty z Hutí na Rusavu. „Jsme rádi, že můžeme Kameňák jet i letos. Je to jedna z nejkrásnějších erzet v České republice. Máme zde s majitelem cesty dohodu o zpoplatnění každého průjezdu soutěžního vozu. V dalším roce nás už nechtějí pustit do této oblasti. Uvidíme, jak to dopadne, byla by škoda o tento krásný úsek přijít,“ upřesnil Josef Minařík.
Klasický úsek s názvem Kopná se jel v určitých podobách od prvního ročníku. Letos se jede s jedinou změnou. Do itineráře této tradiční erzety se vrátil náročný retardér u nového penzionu s pravým vracákem u autobusové točny. Rychlostní zkouška Raková se jede ve stejné podobě jako loni, neboť zásadní změny u této erzety narazily na neochotu kompetentních lidí a vlastníků pozemků. Čtvrtý úsek s názvem Hvozdná v blízkosti servisního areálu u dostihové dráhy doznal změn. Jede se se srovnání s loňskem v protisměru a cíl se nachází ještě před obávaným padákem do části Nové dvory. „Tento známý a divácky dobře přístupný úsek jsem oprášili v loňském roce, když nám vypadla z itineráře Májová. Ve Slušovicích se pojede koncem prázdnin opět populární barumka, tak jsme nechtěli jet ve stejném směru a zvolili start za obcí Veselá. V předchozích letech došlo ve známém padáku k řadě havárií, proto jsme ho vypustili a letmý cíl bude umístěn dvě stě metrů po pravém odbočení za Březovou,“ vysvětlil Minařík. Pořadatelé vyzývají diváky slušovického rallysprintu, aby svým chování a ukázněným přístupem přispěli ke zdárnému průběhu soutěže. „Je důležité, aby respektovali všechny pokyny pořadatelů, stáli na rychlostních zkouškách v diváckých zónách. Divácké tipy na každou erzetu najdete v oficiálním programu, který je v prodeji od víkendu na vybraných čerpacích stanicích v okolí rally. Příjezd k diváckým místům bude značen, vstupné na Kopné tradičně nevybíráme,“ upřesnil Josef Minařík. Na letošní ročník Rallysprintu Kopná se přihlásil úctyhodný počet celkem 139 posádek. Další informace najdete na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a v dalších tiskových informacích. Pro zástupce sdělovacích prostředků se připravena na úterní poledne ve Slušovicích tisková konference, kde se představí například Tomáš Kostka nebo Antonín Tlusťák. Nejoblíbenější český rallysprint už klepe na dveře.Časový harmonogram rychlostních zkoušek:XXII. antiradary.net Rallysprint Kopná 2014 – sobota 31. květnaRZ 1 Kameňák (13,15 km) 09:23 hodRZ 2 Kopná (10,40 km) 09:54 hodRZ 3 Raková (9,02 km) 10:25 hodRZ 4 Hvozdná (6,41 km) 12:03 hodRZ 5 Kameňák (13,15 km) 13:30 hodRZ 6 Kopná (10,40 km) 13:01 hodRZ 7 Raková (9,02 km) 14:40 hodRZ 8 Hvozdná (6,41 km) 15:07 hod
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.