Letošní trať XXII. antiradary.net Rallysprint Kopná vychází z osvědčeného formátu z předchozích let.
Druhý podnik sedmidílného seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally měří v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty celkem 178,11 km a obsahuje osm náročných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích s názvy Kameňák, Kopná, Raková a Hvozdná v celkové délce 77,96 km. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili velmi obtížné erzety, které důkladně prověří připravenost jednotlivých posádek a vozového parku.
Organizátoři kolem motoristické rodiny Minaříků uspořádají opět tzv. rallysprint na pětníku v okolí Slušovic. „Je to náš záměr. Letos jsme hledali nové úseky, ale narazili jsme na neochotu některých starostů nebo vlastníků jednotlivých pozemků. V dnešní době hledat nové části úseků rychlostních zkoušek je velmi složitý proces a většinou narazíte na neochotu lidí. Točíme se pořád kolem osvědčených úseků, vymyslet nové tratě je téměř nadlidský úkol. Proto vycházíme z loňské podoby tratě, některé erzety jedeme v protisměru,“ uvedl Josef Minařík, ředitel antiradary.net Rallysprintu Kopná.
Perlou v itineráři Kopné je náročný a nejdelší úsek Kameňák v délce 13,15 km. V letošním ročníku se jede v opačném směru, start se nachází v Držkové a v úvodní části posádky prověří známý úsek Podhoran. Přes obec Vlčkovou vede náročná trať se sérií mnoha zatáček lesním úsekem až k cíli u cesty z Hutí na Rusavu. „Jsme rádi, že můžeme Kameňák jet i letos. Je to jedna z nejkrásnějších erzet v České republice. Máme zde s majitelem cesty dohodu o zpoplatnění každého průjezdu soutěžního vozu. V dalším roce nás už nechtějí pustit do této oblasti. Uvidíme, jak to dopadne, byla by škoda o tento krásný úsek přijít,“ upřesnil Josef Minařík.
Klasický úsek s názvem Kopná se jel v určitých podobách od prvního ročníku. Letos se jede s jedinou změnou. Do itineráře této tradiční erzety se vrátil náročný retardér u nového penzionu s pravým vracákem u autobusové točny. Rychlostní zkouška Raková se jede ve stejné podobě jako loni, neboť zásadní změny u této erzety narazily na neochotu kompetentních lidí a vlastníků pozemků. Čtvrtý úsek s názvem Hvozdná v blízkosti servisního areálu u dostihové dráhy doznal změn. Jede se se srovnání s loňskem v protisměru a cíl se nachází ještě před obávaným padákem do části Nové dvory. „Tento známý a divácky dobře přístupný úsek jsem oprášili v loňském roce, když nám vypadla z itineráře Májová. Ve Slušovicích se pojede koncem prázdnin opět populární barumka, tak jsme nechtěli jet ve stejném směru a zvolili start za obcí Veselá. V předchozích letech došlo ve známém padáku k řadě havárií, proto jsme ho vypustili a letmý cíl bude umístěn dvě stě metrů po pravém odbočení za Březovou,“ vysvětlil Minařík. Pořadatelé vyzývají diváky slušovického rallysprintu, aby svým chování a ukázněným přístupem přispěli ke zdárnému průběhu soutěže. „Je důležité, aby respektovali všechny pokyny pořadatelů, stáli na rychlostních zkouškách v diváckých zónách. Divácké tipy na každou erzetu najdete v oficiálním programu, který je v prodeji od víkendu na vybraných čerpacích stanicích v okolí rally. Příjezd k diváckým místům bude značen, vstupné na Kopné tradičně nevybíráme,“ upřesnil Josef Minařík. Na letošní ročník Rallysprintu Kopná se přihlásil úctyhodný počet celkem 139 posádek. Další informace najdete na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a v dalších tiskových informacích. Pro zástupce sdělovacích prostředků se připravena na úterní poledne ve Slušovicích tisková konference, kde se představí například Tomáš Kostka nebo Antonín Tlusťák. Nejoblíbenější český rallysprint už klepe na dveře.Časový harmonogram rychlostních zkoušek:XXII. antiradary.net Rallysprint Kopná 2014 – sobota 31. květnaRZ 1 Kameňák (13,15 km) 09:23 hodRZ 2 Kopná (10,40 km) 09:54 hodRZ 3 Raková (9,02 km) 10:25 hodRZ 4 Hvozdná (6,41 km) 12:03 hodRZ 5 Kameňák (13,15 km) 13:30 hodRZ 6 Kopná (10,40 km) 13:01 hodRZ 7 Raková (9,02 km) 14:40 hodRZ 8 Hvozdná (6,41 km) 15:07 hod
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.