Letošní trať XXII. antiradary.net Rallysprint Kopná vychází z osvědčeného formátu z předchozích let.
Druhý podnik sedmidílného seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally měří v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty celkem 178,11 km a obsahuje osm náročných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích s názvy Kameňák, Kopná, Raková a Hvozdná v celkové délce 77,96 km. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili velmi obtížné erzety, které důkladně prověří připravenost jednotlivých posádek a vozového parku.
Organizátoři kolem motoristické rodiny Minaříků uspořádají opět tzv. rallysprint na pětníku v okolí Slušovic. „Je to náš záměr. Letos jsme hledali nové úseky, ale narazili jsme na neochotu některých starostů nebo vlastníků jednotlivých pozemků. V dnešní době hledat nové části úseků rychlostních zkoušek je velmi složitý proces a většinou narazíte na neochotu lidí. Točíme se pořád kolem osvědčených úseků, vymyslet nové tratě je téměř nadlidský úkol. Proto vycházíme z loňské podoby tratě, některé erzety jedeme v protisměru,“ uvedl Josef Minařík, ředitel antiradary.net Rallysprintu Kopná.
Perlou v itineráři Kopné je náročný a nejdelší úsek Kameňák v délce 13,15 km. V letošním ročníku se jede v opačném směru, start se nachází v Držkové a v úvodní části posádky prověří známý úsek Podhoran. Přes obec Vlčkovou vede náročná trať se sérií mnoha zatáček lesním úsekem až k cíli u cesty z Hutí na Rusavu. „Jsme rádi, že můžeme Kameňák jet i letos. Je to jedna z nejkrásnějších erzet v České republice. Máme zde s majitelem cesty dohodu o zpoplatnění každého průjezdu soutěžního vozu. V dalším roce nás už nechtějí pustit do této oblasti. Uvidíme, jak to dopadne, byla by škoda o tento krásný úsek přijít,“ upřesnil Josef Minařík.
Klasický úsek s názvem Kopná se jel v určitých podobách od prvního ročníku. Letos se jede s jedinou změnou. Do itineráře této tradiční erzety se vrátil náročný retardér u nového penzionu s pravým vracákem u autobusové točny. Rychlostní zkouška Raková se jede ve stejné podobě jako loni, neboť zásadní změny u této erzety narazily na neochotu kompetentních lidí a vlastníků pozemků. Čtvrtý úsek s názvem Hvozdná v blízkosti servisního areálu u dostihové dráhy doznal změn. Jede se se srovnání s loňskem v protisměru a cíl se nachází ještě před obávaným padákem do části Nové dvory. „Tento známý a divácky dobře přístupný úsek jsem oprášili v loňském roce, když nám vypadla z itineráře Májová. Ve Slušovicích se pojede koncem prázdnin opět populární barumka, tak jsme nechtěli jet ve stejném směru a zvolili start za obcí Veselá. V předchozích letech došlo ve známém padáku k řadě havárií, proto jsme ho vypustili a letmý cíl bude umístěn dvě stě metrů po pravém odbočení za Březovou,“ vysvětlil Minařík. Pořadatelé vyzývají diváky slušovického rallysprintu, aby svým chování a ukázněným přístupem přispěli ke zdárnému průběhu soutěže. „Je důležité, aby respektovali všechny pokyny pořadatelů, stáli na rychlostních zkouškách v diváckých zónách. Divácké tipy na každou erzetu najdete v oficiálním programu, který je v prodeji od víkendu na vybraných čerpacích stanicích v okolí rally. Příjezd k diváckým místům bude značen, vstupné na Kopné tradičně nevybíráme,“ upřesnil Josef Minařík. Na letošní ročník Rallysprintu Kopná se přihlásil úctyhodný počet celkem 139 posádek. Další informace najdete na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a v dalších tiskových informacích. Pro zástupce sdělovacích prostředků se připravena na úterní poledne ve Slušovicích tisková konference, kde se představí například Tomáš Kostka nebo Antonín Tlusťák. Nejoblíbenější český rallysprint už klepe na dveře.Časový harmonogram rychlostních zkoušek:XXII. antiradary.net Rallysprint Kopná 2014 – sobota 31. květnaRZ 1 Kameňák (13,15 km) 09:23 hodRZ 2 Kopná (10,40 km) 09:54 hodRZ 3 Raková (9,02 km) 10:25 hodRZ 4 Hvozdná (6,41 km) 12:03 hodRZ 5 Kameňák (13,15 km) 13:30 hodRZ 6 Kopná (10,40 km) 13:01 hodRZ 7 Raková (9,02 km) 14:40 hodRZ 8 Hvozdná (6,41 km) 15:07 hod
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.