EXKLUZIVNĚ: Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem se stali při své premiérové sezoně v automobilových soutěžích vícemistry třídy 9 v sprintrally. Pro letošní sezonu měli kluci z Tišnova smělé cíle a hned na Valašské rally potvrdili svou kvalitu 2. místem ve třídě. Také Rally Český Krumlov měla posádka dobře rozjetou…
Těch pár teček je dáno záměrně, neboť rally se končí až na cílové rampě a tu tentokráte Lukáš s Romanem neviděli. Po jezdecké chybě se ocitla posádka mimo trať a z dobře rozjeté soutěže, byl kalich plný hořkosti. Lukáš i Roman byli po chybě velmi frustrováni a o odstoupení nechtěli moc hovořit, ale po množících se dotazech jsme to z „Lukyna“ vymlátili.
„Do Českého Krumlova jsme se dostali tak, jak to někdy bývá, shodou náhody. Byla to soutěž, o které jsme samozřejmě snili, že ji někdy pojedeme, ale letos to v plánu nebylo. Shoda mnoha okolností a za přispění našich partnerů a týmu Minařík racing jsme se nakonec postavili na start. Ale nepředbíhejme… Během seznamovacích jízd nám došlo, že je místní rally pro nás do dnes nejtěžší soutěží. Velký respekt z soutěže jsme se snažili odlehčovat zlepšováky typu: budeme si rozpis malovat, protože psát ty zatáčky se prostě nedají J. Náš kamarád a jeden z nejvěrnějších fandů David, nám přispěchal s radou, ať si jej napíšeme „vo farebných zvieratkách“. Na start první RZ na budějovickém výstavišti jsme se postavili v dobré náladě a plni očekávání, jak budeme zvládat konkurenci a nástrahy tratě. Počasí bylo dost nepředvídatelné, ale díky radě Luby Minaříka jsme správně zvolili pneu a na proměnlivosti počasí vydělali.
Závěr úvodní etapy jsme přenocovali na prvním místě ve třídě 9. V sobotu na nás čekaly deštěm promočené tratě slavných RZ, jako jsou Malonty, Kohout a Lipno. Dařilo se nám udržovat páteční náskok a vzdorovat tlaku Martina Lichovníka a Tomáše Guryči. S oběma jsme si výborně zazávodili a s Martinem jsme i takřka každou odjetou erzetu probírali. V našich očích je Martin nejen výborný závodník, ale i kamarád a rádi si s ním vždycky pokecáme. Na 12. RZ - Malonty jsme dojeli posádku Holická - Žáková, kdy jsem předpokládal, že holky měly nějaký problém nebo výlet mimo trať. Naštěstí se nám je podařilo po chvíli předjet, za což bych chtěl Barboře poděkovat, jelikož sledovala v zrcátkách situaci za sebou. Bohužel o zkoušku dále na prvním průjezdu Lipnem situace opakovala a my dojeli holky ke konci zkoušky. Pokrátkém servisu následovala pro nás nešťastná zkouška. Před jejím startem jsme zvažovali tempo, jakým celý úsek absolvujeme, protože jsme měli dostatečný náskok, ale zase ne tak veliký, abychom o něj na osmnácti kilometrové zkoušce při vlažném tempu nemohli přijít. Rozhodli jsme se jet to svoje…
Zkoušku jsme začali vlažněji, ale pak jsme se dostali do parádního tempa a myslím si, že výsledný čas by asi nebyl špatný… Kosťa to sázel na jedničku, jízda byla svižná J a jelikož to byl druhý průjezd, krizová místa jsme měli osahaná. S blížícím koncem RZ jsem bohužel začal vypadávat z koncentrace a odbíhal myšlenkami k tomu, že už bude brzy cíl, a jestli náhodou za dalším horizontem nedojedeme Barču s Jindřiškou. I přes tyto myšlenky a ztrátu koncentrace jsem nezvolnil a na konci rychlejší pasáže, kdy následovalo brzdění do pravé 6 jsem sešlápl brzdový pedál hruběji než bylo zdrávo a dostal kola do smyku, čímž se nám prodloužila brzdná dráha. Před námi se otevřel asi osmi metrový průřez v keřích na louku. Vyšší tráva ukazovala terén, jako po celé délce rovný a tvářící, se jako nájezd na louku. Bohužel tomu tak bylo v délce asi šesti metrů, ale ne v těch dvou metrech kam jsem namířil já Hondu.
Další můj plán byl jasný: dobrzdění a couvnutí zpět na silnici. S otevřenou náručí tam na nás, ale čekala asi metr hluboká škarpa, přesto jsem původní plán chtěl splnit a příkopou vyjet na silnici. Ke vší smůle se nám dostala pohozená závodní pneumatika, která tam zřejmě ležela od loňského roku, mezi levé kolo a podběh a nám praskla poloosa… Tu beznaděj, vztek a smutek si snad nedovedete ani představit. V
Vynuloval jsem kilometry a během odtahu našeho vozu zjistil, že jsme byli 900 metrů od cíle. Po úspěšném absolvování 168,2 km RZ a přes 500 km celkově to fakt nasere. Celou věc beru, jako svou hrubou osobní chybu a chtěl bych se tímto znovu všem těm, kteří nás podporovali, fandili nám a starali se o nás, MOC OMLUVIT. Omlouvám se Kosťovi, kterého jsem na poslední chvíli přemluvil, aby obětoval další dovolenou a navzdory nevoli svého nadřízeného si vzal dovolenou a absolvoval se mnou tento závod a já mu mou chybou zkazil výborný výsledek, jenž byl na dosah. Omlouvám se celému týmu Minařík racing, který se o nás skvěle staral. Jmenovitě Lubovi Minaříkovi a Viktoru Semelovi, kteří nás opět dobrými radami správně směrovali, omluva patří i klukům mechanikům, kteří připravili auto na jedničku. Omlouvám se početnému týmu fandů, kteří nás podporovali přímo u tratě a i těm, sledujícím soutěž prostřednictvím online zpravodajství. A v neposlední řadě, se omlouvám mému a Kosťovu taťkovi, za chvíle strachu a nejistoty než jsme se jim ozvali. Děkuji za podporu Patrikovi a Petře, jenž se mnou situaci probrali a pomohli se mi z ní oklepat J. Doufám, že je to na dlouhou dobu moje poslední selhání… Kopná bude asi těžkou prověrkou J, ale pokusíme se výsledkem trošku napravit naši pošramocenou reputaci. Ještě jednou, VELKÁ OMLUVA,“ popsal celou situaci Lukáš Nekvapil. Velký respekt před každým závodníkem, který přizná svou chybu a neschovává se za různé výmluvy. Lukáši a Romane, držíme vám do dalších soutěží palce.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.