EXKLUZIVNĚ: Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem se stali při své premiérové sezoně v automobilových soutěžích vícemistry třídy 9 v sprintrally. Pro letošní sezonu měli kluci z Tišnova smělé cíle a hned na Valašské rally potvrdili svou kvalitu 2. místem ve třídě. Také Rally Český Krumlov měla posádka dobře rozjetou…
Těch pár teček je dáno záměrně, neboť rally se končí až na cílové rampě a tu tentokráte Lukáš s Romanem neviděli. Po jezdecké chybě se ocitla posádka mimo trať a z dobře rozjeté soutěže, byl kalich plný hořkosti. Lukáš i Roman byli po chybě velmi frustrováni a o odstoupení nechtěli moc hovořit, ale po množících se dotazech jsme to z „Lukyna“ vymlátili.
„Do Českého Krumlova jsme se dostali tak, jak to někdy bývá, shodou náhody. Byla to soutěž, o které jsme samozřejmě snili, že ji někdy pojedeme, ale letos to v plánu nebylo. Shoda mnoha okolností a za přispění našich partnerů a týmu Minařík racing jsme se nakonec postavili na start. Ale nepředbíhejme… Během seznamovacích jízd nám došlo, že je místní rally pro nás do dnes nejtěžší soutěží. Velký respekt z soutěže jsme se snažili odlehčovat zlepšováky typu: budeme si rozpis malovat, protože psát ty zatáčky se prostě nedají J. Náš kamarád a jeden z nejvěrnějších fandů David, nám přispěchal s radou, ať si jej napíšeme „vo farebných zvieratkách“. Na start první RZ na budějovickém výstavišti jsme se postavili v dobré náladě a plni očekávání, jak budeme zvládat konkurenci a nástrahy tratě. Počasí bylo dost nepředvídatelné, ale díky radě Luby Minaříka jsme správně zvolili pneu a na proměnlivosti počasí vydělali.
Závěr úvodní etapy jsme přenocovali na prvním místě ve třídě 9. V sobotu na nás čekaly deštěm promočené tratě slavných RZ, jako jsou Malonty, Kohout a Lipno. Dařilo se nám udržovat páteční náskok a vzdorovat tlaku Martina Lichovníka a Tomáše Guryči. S oběma jsme si výborně zazávodili a s Martinem jsme i takřka každou odjetou erzetu probírali. V našich očích je Martin nejen výborný závodník, ale i kamarád a rádi si s ním vždycky pokecáme. Na 12. RZ - Malonty jsme dojeli posádku Holická - Žáková, kdy jsem předpokládal, že holky měly nějaký problém nebo výlet mimo trať. Naštěstí se nám je podařilo po chvíli předjet, za což bych chtěl Barboře poděkovat, jelikož sledovala v zrcátkách situaci za sebou. Bohužel o zkoušku dále na prvním průjezdu Lipnem situace opakovala a my dojeli holky ke konci zkoušky. Pokrátkém servisu následovala pro nás nešťastná zkouška. Před jejím startem jsme zvažovali tempo, jakým celý úsek absolvujeme, protože jsme měli dostatečný náskok, ale zase ne tak veliký, abychom o něj na osmnácti kilometrové zkoušce při vlažném tempu nemohli přijít. Rozhodli jsme se jet to svoje…
Zkoušku jsme začali vlažněji, ale pak jsme se dostali do parádního tempa a myslím si, že výsledný čas by asi nebyl špatný… Kosťa to sázel na jedničku, jízda byla svižná J a jelikož to byl druhý průjezd, krizová místa jsme měli osahaná. S blížícím koncem RZ jsem bohužel začal vypadávat z koncentrace a odbíhal myšlenkami k tomu, že už bude brzy cíl, a jestli náhodou za dalším horizontem nedojedeme Barču s Jindřiškou. I přes tyto myšlenky a ztrátu koncentrace jsem nezvolnil a na konci rychlejší pasáže, kdy následovalo brzdění do pravé 6 jsem sešlápl brzdový pedál hruběji než bylo zdrávo a dostal kola do smyku, čímž se nám prodloužila brzdná dráha. Před námi se otevřel asi osmi metrový průřez v keřích na louku. Vyšší tráva ukazovala terén, jako po celé délce rovný a tvářící, se jako nájezd na louku. Bohužel tomu tak bylo v délce asi šesti metrů, ale ne v těch dvou metrech kam jsem namířil já Hondu.
Další můj plán byl jasný: dobrzdění a couvnutí zpět na silnici. S otevřenou náručí tam na nás, ale čekala asi metr hluboká škarpa, přesto jsem původní plán chtěl splnit a příkopou vyjet na silnici. Ke vší smůle se nám dostala pohozená závodní pneumatika, která tam zřejmě ležela od loňského roku, mezi levé kolo a podběh a nám praskla poloosa… Tu beznaděj, vztek a smutek si snad nedovedete ani představit. V
Vynuloval jsem kilometry a během odtahu našeho vozu zjistil, že jsme byli 900 metrů od cíle. Po úspěšném absolvování 168,2 km RZ a přes 500 km celkově to fakt nasere. Celou věc beru, jako svou hrubou osobní chybu a chtěl bych se tímto znovu všem těm, kteří nás podporovali, fandili nám a starali se o nás, MOC OMLUVIT. Omlouvám se Kosťovi, kterého jsem na poslední chvíli přemluvil, aby obětoval další dovolenou a navzdory nevoli svého nadřízeného si vzal dovolenou a absolvoval se mnou tento závod a já mu mou chybou zkazil výborný výsledek, jenž byl na dosah. Omlouvám se celému týmu Minařík racing, který se o nás skvěle staral. Jmenovitě Lubovi Minaříkovi a Viktoru Semelovi, kteří nás opět dobrými radami správně směrovali, omluva patří i klukům mechanikům, kteří připravili auto na jedničku. Omlouvám se početnému týmu fandů, kteří nás podporovali přímo u tratě a i těm, sledujícím soutěž prostřednictvím online zpravodajství. A v neposlední řadě, se omlouvám mému a Kosťovu taťkovi, za chvíle strachu a nejistoty než jsme se jim ozvali. Děkuji za podporu Patrikovi a Petře, jenž se mnou situaci probrali a pomohli se mi z ní oklepat J. Doufám, že je to na dlouhou dobu moje poslední selhání… Kopná bude asi těžkou prověrkou J, ale pokusíme se výsledkem trošku napravit naši pošramocenou reputaci. Ještě jednou, VELKÁ OMLUVA,“ popsal celou situaci Lukáš Nekvapil. Velký respekt před každým závodníkem, který přizná svou chybu a neschovává se za různé výmluvy. Lukáši a Romane, držíme vám do dalších soutěží palce.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?