EXKLUZIVNĚ: Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem se stali při své premiérové sezoně v automobilových soutěžích vícemistry třídy 9 v sprintrally. Pro letošní sezonu měli kluci z Tišnova smělé cíle a hned na Valašské rally potvrdili svou kvalitu 2. místem ve třídě. Také Rally Český Krumlov měla posádka dobře rozjetou…
Těch pár teček je dáno záměrně, neboť rally se končí až na cílové rampě a tu tentokráte Lukáš s Romanem neviděli. Po jezdecké chybě se ocitla posádka mimo trať a z dobře rozjeté soutěže, byl kalich plný hořkosti. Lukáš i Roman byli po chybě velmi frustrováni a o odstoupení nechtěli moc hovořit, ale po množících se dotazech jsme to z „Lukyna“ vymlátili.
„Do Českého Krumlova jsme se dostali tak, jak to někdy bývá, shodou náhody. Byla to soutěž, o které jsme samozřejmě snili, že ji někdy pojedeme, ale letos to v plánu nebylo. Shoda mnoha okolností a za přispění našich partnerů a týmu Minařík racing jsme se nakonec postavili na start. Ale nepředbíhejme… Během seznamovacích jízd nám došlo, že je místní rally pro nás do dnes nejtěžší soutěží. Velký respekt z soutěže jsme se snažili odlehčovat zlepšováky typu: budeme si rozpis malovat, protože psát ty zatáčky se prostě nedají J. Náš kamarád a jeden z nejvěrnějších fandů David, nám přispěchal s radou, ať si jej napíšeme „vo farebných zvieratkách“. Na start první RZ na budějovickém výstavišti jsme se postavili v dobré náladě a plni očekávání, jak budeme zvládat konkurenci a nástrahy tratě. Počasí bylo dost nepředvídatelné, ale díky radě Luby Minaříka jsme správně zvolili pneu a na proměnlivosti počasí vydělali.
Závěr úvodní etapy jsme přenocovali na prvním místě ve třídě 9. V sobotu na nás čekaly deštěm promočené tratě slavných RZ, jako jsou Malonty, Kohout a Lipno. Dařilo se nám udržovat páteční náskok a vzdorovat tlaku Martina Lichovníka a Tomáše Guryči. S oběma jsme si výborně zazávodili a s Martinem jsme i takřka každou odjetou erzetu probírali. V našich očích je Martin nejen výborný závodník, ale i kamarád a rádi si s ním vždycky pokecáme. Na 12. RZ - Malonty jsme dojeli posádku Holická - Žáková, kdy jsem předpokládal, že holky měly nějaký problém nebo výlet mimo trať. Naštěstí se nám je podařilo po chvíli předjet, za což bych chtěl Barboře poděkovat, jelikož sledovala v zrcátkách situaci za sebou. Bohužel o zkoušku dále na prvním průjezdu Lipnem situace opakovala a my dojeli holky ke konci zkoušky. Pokrátkém servisu následovala pro nás nešťastná zkouška. Před jejím startem jsme zvažovali tempo, jakým celý úsek absolvujeme, protože jsme měli dostatečný náskok, ale zase ne tak veliký, abychom o něj na osmnácti kilometrové zkoušce při vlažném tempu nemohli přijít. Rozhodli jsme se jet to svoje…
Zkoušku jsme začali vlažněji, ale pak jsme se dostali do parádního tempa a myslím si, že výsledný čas by asi nebyl špatný… Kosťa to sázel na jedničku, jízda byla svižná J a jelikož to byl druhý průjezd, krizová místa jsme měli osahaná. S blížícím koncem RZ jsem bohužel začal vypadávat z koncentrace a odbíhal myšlenkami k tomu, že už bude brzy cíl, a jestli náhodou za dalším horizontem nedojedeme Barču s Jindřiškou. I přes tyto myšlenky a ztrátu koncentrace jsem nezvolnil a na konci rychlejší pasáže, kdy následovalo brzdění do pravé 6 jsem sešlápl brzdový pedál hruběji než bylo zdrávo a dostal kola do smyku, čímž se nám prodloužila brzdná dráha. Před námi se otevřel asi osmi metrový průřez v keřích na louku. Vyšší tráva ukazovala terén, jako po celé délce rovný a tvářící, se jako nájezd na louku. Bohužel tomu tak bylo v délce asi šesti metrů, ale ne v těch dvou metrech kam jsem namířil já Hondu.
Další můj plán byl jasný: dobrzdění a couvnutí zpět na silnici. S otevřenou náručí tam na nás, ale čekala asi metr hluboká škarpa, přesto jsem původní plán chtěl splnit a příkopou vyjet na silnici. Ke vší smůle se nám dostala pohozená závodní pneumatika, která tam zřejmě ležela od loňského roku, mezi levé kolo a podběh a nám praskla poloosa… Tu beznaděj, vztek a smutek si snad nedovedete ani představit. V
Vynuloval jsem kilometry a během odtahu našeho vozu zjistil, že jsme byli 900 metrů od cíle. Po úspěšném absolvování 168,2 km RZ a přes 500 km celkově to fakt nasere. Celou věc beru, jako svou hrubou osobní chybu a chtěl bych se tímto znovu všem těm, kteří nás podporovali, fandili nám a starali se o nás, MOC OMLUVIT. Omlouvám se Kosťovi, kterého jsem na poslední chvíli přemluvil, aby obětoval další dovolenou a navzdory nevoli svého nadřízeného si vzal dovolenou a absolvoval se mnou tento závod a já mu mou chybou zkazil výborný výsledek, jenž byl na dosah. Omlouvám se celému týmu Minařík racing, který se o nás skvěle staral. Jmenovitě Lubovi Minaříkovi a Viktoru Semelovi, kteří nás opět dobrými radami správně směrovali, omluva patří i klukům mechanikům, kteří připravili auto na jedničku. Omlouvám se početnému týmu fandů, kteří nás podporovali přímo u tratě a i těm, sledujícím soutěž prostřednictvím online zpravodajství. A v neposlední řadě, se omlouvám mému a Kosťovu taťkovi, za chvíle strachu a nejistoty než jsme se jim ozvali. Děkuji za podporu Patrikovi a Petře, jenž se mnou situaci probrali a pomohli se mi z ní oklepat J. Doufám, že je to na dlouhou dobu moje poslední selhání… Kopná bude asi těžkou prověrkou J, ale pokusíme se výsledkem trošku napravit naši pošramocenou reputaci. Ještě jednou, VELKÁ OMLUVA,“ popsal celou situaci Lukáš Nekvapil. Velký respekt před každým závodníkem, který přizná svou chybu a neschovává se za různé výmluvy. Lukáši a Romane, držíme vám do dalších soutěží palce.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.