Smékal s Hýbnerovou v Krumlově stříbrní

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 8. května 2014 21:49
Sdílej:

Obohaceni o poháry odjížděli z českého Krumlova Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou. Po čtrnácti náročných rychlostních zkouškách a krásném souboji s Martinem Kočím si posádka ze Zlína dojela pro 7. místo absolutně, a tři druhá místa – RC3, F2 a Citroen trophy.

Po úspěšném startu na Valašské rally, kde Egon s Monikou ovládli svou třídu a kategorii dvoukolek, se zlínská dvojice vypravila na jih Čech k absolvování 42. Rally Český Krumlov. Smíšená posádka měla za cíl úspěšně navázat na loňský ročník, kdy v okolí Krumlova vyjela pěkné 11. místo absolutně. Po absolvování seznamovacích jízd byl Egon Smékal spokojený. „O soutěži v českém Krumlově se hovoří, jako o jedné z nejtěžších soutěží u nás a letošní rychlostní zkoušky toto tvrzení opět potvrzovaly. Erzety byly opravdu těžké a zároveň velmi krásné, tento druh zkoušek se mi velmi líbí. Do výsledků jistě hodně promluví počasí. Jen mám trošku rozpaky s umístěním shakedownu, neboť okruh na výstavišti absolutně nesplňuje účel, k čemu je shakedown určený. Na druhou stranu podmínky měli všichni stejné,“ uvedl před soutěží Egon Smékal.

Otazník u posádky visel nad novými pneumatikami, neboť Egon na nich doposud nestartoval a ani před závodem neproběhl žádný test. Jezdec ale zúročil své zkušenosti a poznatky a do závodu nastoupil s nastavením, které fungovalo. „S novými pneumatikami jsem velmi spokojený. Ač bez testů, dokázali jsme zajíždět časy v první desítce. Určitě jsem uvítal i možnost řezání gum, což z hlediska bezpečnosti posádek byl vstřícný krok,“ avizoval Smékal pochvalu směrem k pneumatikám. 

Do soutěže vstupovala posádka plna očekávání, jak se prosadí v těžké konkurenci. Již úvodní zkoušky naznačili, že půjde hlavně o souboj s Martinem Kočím. Z sedmi pátečních rychlostních zkoušek byli Egon s Monikou třikrát rychlejší než Martin s Lukášem. Po první etapě byla zlínská posádka klasifikována na 14. místě absolutně, 2. místě ve třídě RC3 a průběžný stříbrný stupínek patřil dvojici i mezi dvoukolkami. Odstup od Martina Kočího byl 4, 2 vteřiny. 

V sobotní etapě si dali Egon s Monikou za cíl potrápit Martina a dostat se do vedení třídy. To se jim i díky Kočího chybě na první sobotní zkoušce podařilo. Slovenský jezdec vylétl z tratě a o mez poškodil zadní část vozu, což znamenalo, že Smékal se dostal na čelo třídy s náskokem 7,2 vteřiny. A opět nastala přetahovaná o desetinky vteřin. „Před samotným závodem jsme předpokládali, že s ohledem na Martinovy dva letošní starty ve světě, nám bude ujíždět. To, že s ním budeme svádět vyrovnané souboje nás potěšilo a motivovalo do dalších kilometrů. Souboj s Martinem jsme si oba velmi užívali. Byl to krásný sport,“ uvedla Monika. Před posledními dvěmi erzetami měli Egon s Monikou náskok před svým největším soupeřem 4,7 vteřiny. První průjezd RZ Lipno rozhodl česko – slovenský souboj. „V sobotu se znatelně ochladilo a já jsem začala ztrácet hlas z prochladnutí. Jen jsem se modlila, aby Egon ještě něco krom mého sípání ve sluchátkách slyšel, neboť Lipno se na oči nedá jet,“ nastínila jeden problém Hýbnerová. Druhý, závažnější problém potkal posádku asi půl kilometru po startu erzety, kdy si Egon s Monikou vyzkoušeli, jaké to je jet s autem po sjezdovce. Samozřejmě se jednalo o nechtěný výlet a uklouznutí v pomalé ostré zatáčce. Autu ani posádce se naštěstí nic nestalo, horší to bylo s dosaženým časem. Zlínská dvojice přišla o náskok, což znamenalo pád na 2. místo. Závěrečná zkouška stvrdila konečný výsledek a Egon s Monikou dokončili Rally Český Krumlov na 7. místě absolutně, 2. místě ve třídě RC3, 2. místě v Citroen trophy a do třetice patří posádce stříbrná příčka i mezi dvoukolkami. Navíc brala posádka maximální počet bodů za vítězství v obou etapách i celý závod do hodnocení MMČR. „Byla to velmi těžká soutěž, kde náročnost znásobovalo i nepříznivé počasí. Závod jsem si užívala. Mé hlasivky jsou již v pořádku a pilně se připravuji na Rally Šumava. Díky za podporu fanouškům u trati,“ podělila se o dojmy po soutěži Monika Hýbnerová. „S výsledkem jsem velmi spokojený a Martinovi gratuluji k vítězství. Souboj s ním byl kořením soutěže a my si ho užívali, škoda jen, že neměl zlatou tečku… Tak snad příště. Chtěl bych poděkovat Monice za perfektní výkon i když to v závěru vypadalo, že místo mluvení bude psát vzkazy. Díky patří také celému týmu, mechanikům a všem obchodním partnerům za podporu. Nyní nás čeká Šumavská rally, kam zvu všechny naše příznivce a fanoušky,“ doplnil slova spolujezdkyně Egon Smékal.

 
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.