Obohaceni o poháry odjížděli z českého Krumlova Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou. Po čtrnácti náročných rychlostních zkouškách a krásném souboji s Martinem Kočím si posádka ze Zlína dojela pro 7. místo absolutně, a tři druhá místa – RC3, F2 a Citroen trophy.
Po úspěšném startu na Valašské rally, kde Egon s Monikou ovládli svou třídu a kategorii dvoukolek, se zlínská dvojice vypravila na jih Čech k absolvování 42. Rally Český Krumlov. Smíšená posádka měla za cíl úspěšně navázat na loňský ročník, kdy v okolí Krumlova vyjela pěkné 11. místo absolutně. Po absolvování seznamovacích jízd byl Egon Smékal spokojený. „O soutěži v českém Krumlově se hovoří, jako o jedné z nejtěžších soutěží u nás a letošní rychlostní zkoušky toto tvrzení opět potvrzovaly. Erzety byly opravdu těžké a zároveň velmi krásné, tento druh zkoušek se mi velmi líbí. Do výsledků jistě hodně promluví počasí. Jen mám trošku rozpaky s umístěním shakedownu, neboť okruh na výstavišti absolutně nesplňuje účel, k čemu je shakedown určený. Na druhou stranu podmínky měli všichni stejné,“ uvedl před soutěží Egon Smékal.
Otazník u posádky visel nad novými pneumatikami, neboť Egon na nich doposud nestartoval a ani před závodem neproběhl žádný test. Jezdec ale zúročil své zkušenosti a poznatky a do závodu nastoupil s nastavením, které fungovalo. „S novými pneumatikami jsem velmi spokojený. Ač bez testů, dokázali jsme zajíždět časy v první desítce. Určitě jsem uvítal i možnost řezání gum, což z hlediska bezpečnosti posádek byl vstřícný krok,“ avizoval Smékal pochvalu směrem k pneumatikám.
Do soutěže vstupovala posádka plna očekávání, jak se prosadí v těžké konkurenci. Již úvodní zkoušky naznačili, že půjde hlavně o souboj s Martinem Kočím. Z sedmi pátečních rychlostních zkoušek byli Egon s Monikou třikrát rychlejší než Martin s Lukášem. Po první etapě byla zlínská posádka klasifikována na 14. místě absolutně, 2. místě ve třídě RC3 a průběžný stříbrný stupínek patřil dvojici i mezi dvoukolkami. Odstup od Martina Kočího byl 4, 2 vteřiny.
V sobotní etapě si dali Egon s Monikou za cíl potrápit Martina a dostat se do vedení třídy. To se jim i díky Kočího chybě na první sobotní zkoušce podařilo. Slovenský jezdec vylétl z tratě a o mez poškodil zadní část vozu, což znamenalo, že Smékal se dostal na čelo třídy s náskokem 7,2 vteřiny. A opět nastala přetahovaná o desetinky vteřin. „Před samotným závodem jsme předpokládali, že s ohledem na Martinovy dva letošní starty ve světě, nám bude ujíždět. To, že s ním budeme svádět vyrovnané souboje nás potěšilo a motivovalo do dalších kilometrů. Souboj s Martinem jsme si oba velmi užívali. Byl to krásný sport,“ uvedla Monika. Před posledními dvěmi erzetami měli Egon s Monikou náskok před svým největším soupeřem 4,7 vteřiny. První průjezd RZ Lipno rozhodl česko – slovenský souboj. „V sobotu se znatelně ochladilo a já jsem začala ztrácet hlas z prochladnutí. Jen jsem se modlila, aby Egon ještě něco krom mého sípání ve sluchátkách slyšel, neboť Lipno se na oči nedá jet,“ nastínila jeden problém Hýbnerová. Druhý, závažnější problém potkal posádku asi půl kilometru po startu erzety, kdy si Egon s Monikou vyzkoušeli, jaké to je jet s autem po sjezdovce. Samozřejmě se jednalo o nechtěný výlet a uklouznutí v pomalé ostré zatáčce. Autu ani posádce se naštěstí nic nestalo, horší to bylo s dosaženým časem. Zlínská dvojice přišla o náskok, což znamenalo pád na 2. místo. Závěrečná zkouška stvrdila konečný výsledek a Egon s Monikou dokončili Rally Český Krumlov na 7. místě absolutně, 2. místě ve třídě RC3, 2. místě v Citroen trophy a do třetice patří posádce stříbrná příčka i mezi dvoukolkami. Navíc brala posádka maximální počet bodů za vítězství v obou etapách i celý závod do hodnocení MMČR. „Byla to velmi těžká soutěž, kde náročnost znásobovalo i nepříznivé počasí. Závod jsem si užívala. Mé hlasivky jsou již v pořádku a pilně se připravuji na Rally Šumava. Díky za podporu fanouškům u trati,“ podělila se o dojmy po soutěži Monika Hýbnerová. „S výsledkem jsem velmi spokojený a Martinovi gratuluji k vítězství. Souboj s ním byl kořením soutěže a my si ho užívali, škoda jen, že neměl zlatou tečku… Tak snad příště. Chtěl bych poděkovat Monice za perfektní výkon i když to v závěru vypadalo, že místo mluvení bude psát vzkazy. Díky patří také celému týmu, mechanikům a všem obchodním partnerům za podporu. Nyní nás čeká Šumavská rally, kam zvu všechny naše příznivce a fanoušky,“ doplnil slova spolujezdkyně Egon Smékal.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.