Obohaceni o poháry odjížděli z českého Krumlova Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou. Po čtrnácti náročných rychlostních zkouškách a krásném souboji s Martinem Kočím si posádka ze Zlína dojela pro 7. místo absolutně, a tři druhá místa – RC3, F2 a Citroen trophy.
Po úspěšném startu na Valašské rally, kde Egon s Monikou ovládli svou třídu a kategorii dvoukolek, se zlínská dvojice vypravila na jih Čech k absolvování 42. Rally Český Krumlov. Smíšená posádka měla za cíl úspěšně navázat na loňský ročník, kdy v okolí Krumlova vyjela pěkné 11. místo absolutně. Po absolvování seznamovacích jízd byl Egon Smékal spokojený. „O soutěži v českém Krumlově se hovoří, jako o jedné z nejtěžších soutěží u nás a letošní rychlostní zkoušky toto tvrzení opět potvrzovaly. Erzety byly opravdu těžké a zároveň velmi krásné, tento druh zkoušek se mi velmi líbí. Do výsledků jistě hodně promluví počasí. Jen mám trošku rozpaky s umístěním shakedownu, neboť okruh na výstavišti absolutně nesplňuje účel, k čemu je shakedown určený. Na druhou stranu podmínky měli všichni stejné,“ uvedl před soutěží Egon Smékal.
Otazník u posádky visel nad novými pneumatikami, neboť Egon na nich doposud nestartoval a ani před závodem neproběhl žádný test. Jezdec ale zúročil své zkušenosti a poznatky a do závodu nastoupil s nastavením, které fungovalo. „S novými pneumatikami jsem velmi spokojený. Ač bez testů, dokázali jsme zajíždět časy v první desítce. Určitě jsem uvítal i možnost řezání gum, což z hlediska bezpečnosti posádek byl vstřícný krok,“ avizoval Smékal pochvalu směrem k pneumatikám.
Do soutěže vstupovala posádka plna očekávání, jak se prosadí v těžké konkurenci. Již úvodní zkoušky naznačili, že půjde hlavně o souboj s Martinem Kočím. Z sedmi pátečních rychlostních zkoušek byli Egon s Monikou třikrát rychlejší než Martin s Lukášem. Po první etapě byla zlínská posádka klasifikována na 14. místě absolutně, 2. místě ve třídě RC3 a průběžný stříbrný stupínek patřil dvojici i mezi dvoukolkami. Odstup od Martina Kočího byl 4, 2 vteřiny.
V sobotní etapě si dali Egon s Monikou za cíl potrápit Martina a dostat se do vedení třídy. To se jim i díky Kočího chybě na první sobotní zkoušce podařilo. Slovenský jezdec vylétl z tratě a o mez poškodil zadní část vozu, což znamenalo, že Smékal se dostal na čelo třídy s náskokem 7,2 vteřiny. A opět nastala přetahovaná o desetinky vteřin. „Před samotným závodem jsme předpokládali, že s ohledem na Martinovy dva letošní starty ve světě, nám bude ujíždět. To, že s ním budeme svádět vyrovnané souboje nás potěšilo a motivovalo do dalších kilometrů. Souboj s Martinem jsme si oba velmi užívali. Byl to krásný sport,“ uvedla Monika. Před posledními dvěmi erzetami měli Egon s Monikou náskok před svým největším soupeřem 4,7 vteřiny. První průjezd RZ Lipno rozhodl česko – slovenský souboj. „V sobotu se znatelně ochladilo a já jsem začala ztrácet hlas z prochladnutí. Jen jsem se modlila, aby Egon ještě něco krom mého sípání ve sluchátkách slyšel, neboť Lipno se na oči nedá jet,“ nastínila jeden problém Hýbnerová. Druhý, závažnější problém potkal posádku asi půl kilometru po startu erzety, kdy si Egon s Monikou vyzkoušeli, jaké to je jet s autem po sjezdovce. Samozřejmě se jednalo o nechtěný výlet a uklouznutí v pomalé ostré zatáčce. Autu ani posádce se naštěstí nic nestalo, horší to bylo s dosaženým časem. Zlínská dvojice přišla o náskok, což znamenalo pád na 2. místo. Závěrečná zkouška stvrdila konečný výsledek a Egon s Monikou dokončili Rally Český Krumlov na 7. místě absolutně, 2. místě ve třídě RC3, 2. místě v Citroen trophy a do třetice patří posádce stříbrná příčka i mezi dvoukolkami. Navíc brala posádka maximální počet bodů za vítězství v obou etapách i celý závod do hodnocení MMČR. „Byla to velmi těžká soutěž, kde náročnost znásobovalo i nepříznivé počasí. Závod jsem si užívala. Mé hlasivky jsou již v pořádku a pilně se připravuji na Rally Šumava. Díky za podporu fanouškům u trati,“ podělila se o dojmy po soutěži Monika Hýbnerová. „S výsledkem jsem velmi spokojený a Martinovi gratuluji k vítězství. Souboj s ním byl kořením soutěže a my si ho užívali, škoda jen, že neměl zlatou tečku… Tak snad příště. Chtěl bych poděkovat Monice za perfektní výkon i když to v závěru vypadalo, že místo mluvení bude psát vzkazy. Díky patří také celému týmu, mechanikům a všem obchodním partnerům za podporu. Nyní nás čeká Šumavská rally, kam zvu všechny naše příznivce a fanoušky,“ doplnil slova spolujezdkyně Egon Smékal.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?