Obohaceni o poháry odjížděli z českého Krumlova Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou. Po čtrnácti náročných rychlostních zkouškách a krásném souboji s Martinem Kočím si posádka ze Zlína dojela pro 7. místo absolutně, a tři druhá místa – RC3, F2 a Citroen trophy.
Po úspěšném startu na Valašské rally, kde Egon s Monikou ovládli svou třídu a kategorii dvoukolek, se zlínská dvojice vypravila na jih Čech k absolvování 42. Rally Český Krumlov. Smíšená posádka měla za cíl úspěšně navázat na loňský ročník, kdy v okolí Krumlova vyjela pěkné 11. místo absolutně. Po absolvování seznamovacích jízd byl Egon Smékal spokojený. „O soutěži v českém Krumlově se hovoří, jako o jedné z nejtěžších soutěží u nás a letošní rychlostní zkoušky toto tvrzení opět potvrzovaly. Erzety byly opravdu těžké a zároveň velmi krásné, tento druh zkoušek se mi velmi líbí. Do výsledků jistě hodně promluví počasí. Jen mám trošku rozpaky s umístěním shakedownu, neboť okruh na výstavišti absolutně nesplňuje účel, k čemu je shakedown určený. Na druhou stranu podmínky měli všichni stejné,“ uvedl před soutěží Egon Smékal.
Otazník u posádky visel nad novými pneumatikami, neboť Egon na nich doposud nestartoval a ani před závodem neproběhl žádný test. Jezdec ale zúročil své zkušenosti a poznatky a do závodu nastoupil s nastavením, které fungovalo. „S novými pneumatikami jsem velmi spokojený. Ač bez testů, dokázali jsme zajíždět časy v první desítce. Určitě jsem uvítal i možnost řezání gum, což z hlediska bezpečnosti posádek byl vstřícný krok,“ avizoval Smékal pochvalu směrem k pneumatikám.
Do soutěže vstupovala posádka plna očekávání, jak se prosadí v těžké konkurenci. Již úvodní zkoušky naznačili, že půjde hlavně o souboj s Martinem Kočím. Z sedmi pátečních rychlostních zkoušek byli Egon s Monikou třikrát rychlejší než Martin s Lukášem. Po první etapě byla zlínská posádka klasifikována na 14. místě absolutně, 2. místě ve třídě RC3 a průběžný stříbrný stupínek patřil dvojici i mezi dvoukolkami. Odstup od Martina Kočího byl 4, 2 vteřiny.
V sobotní etapě si dali Egon s Monikou za cíl potrápit Martina a dostat se do vedení třídy. To se jim i díky Kočího chybě na první sobotní zkoušce podařilo. Slovenský jezdec vylétl z tratě a o mez poškodil zadní část vozu, což znamenalo, že Smékal se dostal na čelo třídy s náskokem 7,2 vteřiny. A opět nastala přetahovaná o desetinky vteřin. „Před samotným závodem jsme předpokládali, že s ohledem na Martinovy dva letošní starty ve světě, nám bude ujíždět. To, že s ním budeme svádět vyrovnané souboje nás potěšilo a motivovalo do dalších kilometrů. Souboj s Martinem jsme si oba velmi užívali. Byl to krásný sport,“ uvedla Monika. Před posledními dvěmi erzetami měli Egon s Monikou náskok před svým největším soupeřem 4,7 vteřiny. První průjezd RZ Lipno rozhodl česko – slovenský souboj. „V sobotu se znatelně ochladilo a já jsem začala ztrácet hlas z prochladnutí. Jen jsem se modlila, aby Egon ještě něco krom mého sípání ve sluchátkách slyšel, neboť Lipno se na oči nedá jet,“ nastínila jeden problém Hýbnerová. Druhý, závažnější problém potkal posádku asi půl kilometru po startu erzety, kdy si Egon s Monikou vyzkoušeli, jaké to je jet s autem po sjezdovce. Samozřejmě se jednalo o nechtěný výlet a uklouznutí v pomalé ostré zatáčce. Autu ani posádce se naštěstí nic nestalo, horší to bylo s dosaženým časem. Zlínská dvojice přišla o náskok, což znamenalo pád na 2. místo. Závěrečná zkouška stvrdila konečný výsledek a Egon s Monikou dokončili Rally Český Krumlov na 7. místě absolutně, 2. místě ve třídě RC3, 2. místě v Citroen trophy a do třetice patří posádce stříbrná příčka i mezi dvoukolkami. Navíc brala posádka maximální počet bodů za vítězství v obou etapách i celý závod do hodnocení MMČR. „Byla to velmi těžká soutěž, kde náročnost znásobovalo i nepříznivé počasí. Závod jsem si užívala. Mé hlasivky jsou již v pořádku a pilně se připravuji na Rally Šumava. Díky za podporu fanouškům u trati,“ podělila se o dojmy po soutěži Monika Hýbnerová. „S výsledkem jsem velmi spokojený a Martinovi gratuluji k vítězství. Souboj s ním byl kořením soutěže a my si ho užívali, škoda jen, že neměl zlatou tečku… Tak snad příště. Chtěl bych poděkovat Monice za perfektní výkon i když to v závěru vypadalo, že místo mluvení bude psát vzkazy. Díky patří také celému týmu, mechanikům a všem obchodním partnerům za podporu. Nyní nás čeká Šumavská rally, kam zvu všechny naše příznivce a fanoušky,“ doplnil slova spolujezdkyně Egon Smékal.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.