Smékal s Hýbnerovou v Krumlově stříbrní

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 8. května 2014 21:49
Sdílej:

Obohaceni o poháry odjížděli z českého Krumlova Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou. Po čtrnácti náročných rychlostních zkouškách a krásném souboji s Martinem Kočím si posádka ze Zlína dojela pro 7. místo absolutně, a tři druhá místa – RC3, F2 a Citroen trophy.

Po úspěšném startu na Valašské rally, kde Egon s Monikou ovládli svou třídu a kategorii dvoukolek, se zlínská dvojice vypravila na jih Čech k absolvování 42. Rally Český Krumlov. Smíšená posádka měla za cíl úspěšně navázat na loňský ročník, kdy v okolí Krumlova vyjela pěkné 11. místo absolutně. Po absolvování seznamovacích jízd byl Egon Smékal spokojený. „O soutěži v českém Krumlově se hovoří, jako o jedné z nejtěžších soutěží u nás a letošní rychlostní zkoušky toto tvrzení opět potvrzovaly. Erzety byly opravdu těžké a zároveň velmi krásné, tento druh zkoušek se mi velmi líbí. Do výsledků jistě hodně promluví počasí. Jen mám trošku rozpaky s umístěním shakedownu, neboť okruh na výstavišti absolutně nesplňuje účel, k čemu je shakedown určený. Na druhou stranu podmínky měli všichni stejné,“ uvedl před soutěží Egon Smékal.

Otazník u posádky visel nad novými pneumatikami, neboť Egon na nich doposud nestartoval a ani před závodem neproběhl žádný test. Jezdec ale zúročil své zkušenosti a poznatky a do závodu nastoupil s nastavením, které fungovalo. „S novými pneumatikami jsem velmi spokojený. Ač bez testů, dokázali jsme zajíždět časy v první desítce. Určitě jsem uvítal i možnost řezání gum, což z hlediska bezpečnosti posádek byl vstřícný krok,“ avizoval Smékal pochvalu směrem k pneumatikám. 

Do soutěže vstupovala posádka plna očekávání, jak se prosadí v těžké konkurenci. Již úvodní zkoušky naznačili, že půjde hlavně o souboj s Martinem Kočím. Z sedmi pátečních rychlostních zkoušek byli Egon s Monikou třikrát rychlejší než Martin s Lukášem. Po první etapě byla zlínská posádka klasifikována na 14. místě absolutně, 2. místě ve třídě RC3 a průběžný stříbrný stupínek patřil dvojici i mezi dvoukolkami. Odstup od Martina Kočího byl 4, 2 vteřiny. 

V sobotní etapě si dali Egon s Monikou za cíl potrápit Martina a dostat se do vedení třídy. To se jim i díky Kočího chybě na první sobotní zkoušce podařilo. Slovenský jezdec vylétl z tratě a o mez poškodil zadní část vozu, což znamenalo, že Smékal se dostal na čelo třídy s náskokem 7,2 vteřiny. A opět nastala přetahovaná o desetinky vteřin. „Před samotným závodem jsme předpokládali, že s ohledem na Martinovy dva letošní starty ve světě, nám bude ujíždět. To, že s ním budeme svádět vyrovnané souboje nás potěšilo a motivovalo do dalších kilometrů. Souboj s Martinem jsme si oba velmi užívali. Byl to krásný sport,“ uvedla Monika. Před posledními dvěmi erzetami měli Egon s Monikou náskok před svým největším soupeřem 4,7 vteřiny. První průjezd RZ Lipno rozhodl česko – slovenský souboj. „V sobotu se znatelně ochladilo a já jsem začala ztrácet hlas z prochladnutí. Jen jsem se modlila, aby Egon ještě něco krom mého sípání ve sluchátkách slyšel, neboť Lipno se na oči nedá jet,“ nastínila jeden problém Hýbnerová. Druhý, závažnější problém potkal posádku asi půl kilometru po startu erzety, kdy si Egon s Monikou vyzkoušeli, jaké to je jet s autem po sjezdovce. Samozřejmě se jednalo o nechtěný výlet a uklouznutí v pomalé ostré zatáčce. Autu ani posádce se naštěstí nic nestalo, horší to bylo s dosaženým časem. Zlínská dvojice přišla o náskok, což znamenalo pád na 2. místo. Závěrečná zkouška stvrdila konečný výsledek a Egon s Monikou dokončili Rally Český Krumlov na 7. místě absolutně, 2. místě ve třídě RC3, 2. místě v Citroen trophy a do třetice patří posádce stříbrná příčka i mezi dvoukolkami. Navíc brala posádka maximální počet bodů za vítězství v obou etapách i celý závod do hodnocení MMČR. „Byla to velmi těžká soutěž, kde náročnost znásobovalo i nepříznivé počasí. Závod jsem si užívala. Mé hlasivky jsou již v pořádku a pilně se připravuji na Rally Šumava. Díky za podporu fanouškům u trati,“ podělila se o dojmy po soutěži Monika Hýbnerová. „S výsledkem jsem velmi spokojený a Martinovi gratuluji k vítězství. Souboj s ním byl kořením soutěže a my si ho užívali, škoda jen, že neměl zlatou tečku… Tak snad příště. Chtěl bych poděkovat Monice za perfektní výkon i když to v závěru vypadalo, že místo mluvení bude psát vzkazy. Díky patří také celému týmu, mechanikům a všem obchodním partnerům za podporu. Nyní nás čeká Šumavská rally, kam zvu všechny naše příznivce a fanoušky,“ doplnil slova spolujezdkyně Egon Smékal.

 
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.