AKTUALIZACE PO RZ14; Druhá soutěž českého mistrovství zavedla účastníky do Českého Krumlova. Startovní listina slibuje zajímavou podívanou, hlavně při účasti továrního týmu Škoda Motorsport.
Po RZ14:
Dnes na posádky v okolí Českého Krumlova čekalo sedm měřených testů. Ráno se jely čtyři a odpoledne tři. Hned na první RZ dne, kterou vyhrál Václav Pech, odstoupily dva speciály R5 - Roman Odložilík kvůli motoru a Antonín Tlusťák ulomil kolo. RZ9 vyhrál opět Pech a na průběžně vedoucího Kopeckého ztrácel už jen 4,1s.
Na RZ10 vypadl do té doby čtvrtý Jan Jelínek na Fabii S2000 kvůli problémům s řízením. Nejrychlejší byl opět jezdec na Mini JCW S2000 1,6T. Je třeba přiznat, že Kopecký nikdy moc neztratil. Na všech třech odjetých zkouškách zajel třetí čas Miroslav Jakeš s Citroënem DS3 R5, a tak si udržoval svoje průběžně také třetí místo. Na RZ11 byl opět nejrychlejší Václav Pech a šel tak před servisem o rovnou vteřinu do vedení.
Ani odpoledne Kopecký nestačil a po dalších dvou zkouškách ztrácel na stále vítězícího Pecha už 9,4s. Pak byl opět servis a zbývala poslední RZ dne. Na té jezdec továrního týmu Škoda Motorsport, Jan Kopecký, havaroval a do cíle tak nedojela ani jedna tovární posádka. Vítězství si po zásluze připsal Václav Pech. Druhý byl se ztrátou více než 3 minuty ve středoevropské premiéře Citroënu DS3 R5 Miroslav Jakeš.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:35:40,3
---
Mini John Cooper Works 1,6l S2000
2.
M. Jakeš - J. Novák
+3:12,9
Citroën DS3 R5
3.
V. Štajf - F. Rajnoha
+6:44,0
Subaru Impreza STi
4.
S. Frycz - T. Spurek
+7:52,5
Subaru Impreza STi
5.
P. Hozák - J. Radina
+30s
+8:16,9
Mitsubishi Lancer Evo IX
6.
M. Koči - L. Kostka
+8:48,9
Citroën DS3 R3T
7.
E. Smékal - M. Hýbnerová
+9:07,9
Citroën DS3 R3T
8.
J. Votava - F. Synáč
+9:14,5
Mitsubishi Lancer Evo IX
9.
R. Adolf - P. Gross
+10:47,0
Škoda Fabia S2000
10.
R. Firla - Z. Jůrka
+10:57,3
Subaru Impreza STi
Po RZ7:
Tovární jezdci Škody Auto poutají pozornost při každé soutěži, které se na našem území zúčastní. Nejinak tomu je v Krumlově. Finský mladík v barvách Škodovky, Lappi, na nic nečekal a hned zkraje soutěže šel do čela výsledkové listiny. Esapekka vyhrál tři úvodní zkoušky soutěže a měl už na čele náskok 7,8 s. Jenže na RZ4 jej zradil motor jeho Fabie S2000.
Na čele se tak objevila dvojice Kopecký a Pech. Jezdec Mini JCW 1,6l S2000 zajíždí po celý den hezké časy a drží se továrního jezdce Škody. Pech vyhrál RZ4, za tmy byl ale rychlejší Kopecký (RZ5-7). V sevisu v polovině etapy ztrácel Václav na Honzu 3,4s, po etapě to je 17,5s.
Dvojice se již odpoutala od Miroslava Jakeše, debutujícího s vozem Citroën DS3 R5. Ten po dnešku drží třetí místo před Romanem Odložilíkem, který má k dispozici také techniku R5 - Ford Fiesta. Jakeš s horkou novinkou z Francie zajíždí stabilně časy za nejrychlejší trojicí (Lappi, Kopecký a Pech), posléze dvojicí. V RZ6 havaroval Jan Dohnal s Peugeotem 207 S2000.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J. Kopecký - P. Dresler
39:22,4
---
Škoda Fabia S2000
2.
V. Pech - P. Uhel
+17,5
Mini John Cooper Works 1,6l S2000
3.
M. Jakeš - J. Novák
+1:24,5
Citroën DS3 R5
4.
R. Odložilík - M. Tureček
+1:41,5
Ford Fiesta R5
5.
J. Jelínek - P. Machů
+2:45,7
Škoda Fabia S2000
6.
S. Frycz - T. Spurek
+3:13,5
Subaru Impreza STi
7.
A. Tlusťák - L. Kučera
+3:17,3
Ford Fiesta R5
8.
V. Štajf - F. Rajnoha
+3:30,9
Subaru Impreza STi
9.
M. Vlček - R. Lasevič
+3:31,5
Škoda Fabia S2000
10.
P. Hozák - J. Radina
+3:37,5
Mitsubishi Lancer Evo IX
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?