AKTUALIZACE PO RZ14; Druhá soutěž českého mistrovství zavedla účastníky do Českého Krumlova. Startovní listina slibuje zajímavou podívanou, hlavně při účasti továrního týmu Škoda Motorsport.
Po RZ14:
Dnes na posádky v okolí Českého Krumlova čekalo sedm měřených testů. Ráno se jely čtyři a odpoledne tři. Hned na první RZ dne, kterou vyhrál Václav Pech, odstoupily dva speciály R5 - Roman Odložilík kvůli motoru a Antonín Tlusťák ulomil kolo. RZ9 vyhrál opět Pech a na průběžně vedoucího Kopeckého ztrácel už jen 4,1s.
Na RZ10 vypadl do té doby čtvrtý Jan Jelínek na Fabii S2000 kvůli problémům s řízením. Nejrychlejší byl opět jezdec na Mini JCW S2000 1,6T. Je třeba přiznat, že Kopecký nikdy moc neztratil. Na všech třech odjetých zkouškách zajel třetí čas Miroslav Jakeš s Citroënem DS3 R5, a tak si udržoval svoje průběžně také třetí místo. Na RZ11 byl opět nejrychlejší Václav Pech a šel tak před servisem o rovnou vteřinu do vedení.
Ani odpoledne Kopecký nestačil a po dalších dvou zkouškách ztrácel na stále vítězícího Pecha už 9,4s. Pak byl opět servis a zbývala poslední RZ dne. Na té jezdec továrního týmu Škoda Motorsport, Jan Kopecký, havaroval a do cíle tak nedojela ani jedna tovární posádka. Vítězství si po zásluze připsal Václav Pech. Druhý byl se ztrátou více než 3 minuty ve středoevropské premiéře Citroënu DS3 R5 Miroslav Jakeš.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:35:40,3
---
Mini John Cooper Works 1,6l S2000
2.
M. Jakeš - J. Novák
+3:12,9
Citroën DS3 R5
3.
V. Štajf - F. Rajnoha
+6:44,0
Subaru Impreza STi
4.
S. Frycz - T. Spurek
+7:52,5
Subaru Impreza STi
5.
P. Hozák - J. Radina
+30s
+8:16,9
Mitsubishi Lancer Evo IX
6.
M. Koči - L. Kostka
+8:48,9
Citroën DS3 R3T
7.
E. Smékal - M. Hýbnerová
+9:07,9
Citroën DS3 R3T
8.
J. Votava - F. Synáč
+9:14,5
Mitsubishi Lancer Evo IX
9.
R. Adolf - P. Gross
+10:47,0
Škoda Fabia S2000
10.
R. Firla - Z. Jůrka
+10:57,3
Subaru Impreza STi
Po RZ7:
Tovární jezdci Škody Auto poutají pozornost při každé soutěži, které se na našem území zúčastní. Nejinak tomu je v Krumlově. Finský mladík v barvách Škodovky, Lappi, na nic nečekal a hned zkraje soutěže šel do čela výsledkové listiny. Esapekka vyhrál tři úvodní zkoušky soutěže a měl už na čele náskok 7,8 s. Jenže na RZ4 jej zradil motor jeho Fabie S2000.
Na čele se tak objevila dvojice Kopecký a Pech. Jezdec Mini JCW 1,6l S2000 zajíždí po celý den hezké časy a drží se továrního jezdce Škody. Pech vyhrál RZ4, za tmy byl ale rychlejší Kopecký (RZ5-7). V sevisu v polovině etapy ztrácel Václav na Honzu 3,4s, po etapě to je 17,5s.
Dvojice se již odpoutala od Miroslava Jakeše, debutujícího s vozem Citroën DS3 R5. Ten po dnešku drží třetí místo před Romanem Odložilíkem, který má k dispozici také techniku R5 - Ford Fiesta. Jakeš s horkou novinkou z Francie zajíždí stabilně časy za nejrychlejší trojicí (Lappi, Kopecký a Pech), posléze dvojicí. V RZ6 havaroval Jan Dohnal s Peugeotem 207 S2000.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J. Kopecký - P. Dresler
39:22,4
---
Škoda Fabia S2000
2.
V. Pech - P. Uhel
+17,5
Mini John Cooper Works 1,6l S2000
3.
M. Jakeš - J. Novák
+1:24,5
Citroën DS3 R5
4.
R. Odložilík - M. Tureček
+1:41,5
Ford Fiesta R5
5.
J. Jelínek - P. Machů
+2:45,7
Škoda Fabia S2000
6.
S. Frycz - T. Spurek
+3:13,5
Subaru Impreza STi
7.
A. Tlusťák - L. Kučera
+3:17,3
Ford Fiesta R5
8.
V. Štajf - F. Rajnoha
+3:30,9
Subaru Impreza STi
9.
M. Vlček - R. Lasevič
+3:31,5
Škoda Fabia S2000
10.
P. Hozák - J. Radina
+3:37,5
Mitsubishi Lancer Evo IX
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.