AKTUALIZACE PO RZ14; Druhá soutěž českého mistrovství zavedla účastníky do Českého Krumlova. Startovní listina slibuje zajímavou podívanou, hlavně při účasti továrního týmu Škoda Motorsport.
Po RZ14:
Dnes na posádky v okolí Českého Krumlova čekalo sedm měřených testů. Ráno se jely čtyři a odpoledne tři. Hned na první RZ dne, kterou vyhrál Václav Pech, odstoupily dva speciály R5 - Roman Odložilík kvůli motoru a Antonín Tlusťák ulomil kolo. RZ9 vyhrál opět Pech a na průběžně vedoucího Kopeckého ztrácel už jen 4,1s.
Na RZ10 vypadl do té doby čtvrtý Jan Jelínek na Fabii S2000 kvůli problémům s řízením. Nejrychlejší byl opět jezdec na Mini JCW S2000 1,6T. Je třeba přiznat, že Kopecký nikdy moc neztratil. Na všech třech odjetých zkouškách zajel třetí čas Miroslav Jakeš s Citroënem DS3 R5, a tak si udržoval svoje průběžně také třetí místo. Na RZ11 byl opět nejrychlejší Václav Pech a šel tak před servisem o rovnou vteřinu do vedení.
Ani odpoledne Kopecký nestačil a po dalších dvou zkouškách ztrácel na stále vítězícího Pecha už 9,4s. Pak byl opět servis a zbývala poslední RZ dne. Na té jezdec továrního týmu Škoda Motorsport, Jan Kopecký, havaroval a do cíle tak nedojela ani jedna tovární posádka. Vítězství si po zásluze připsal Václav Pech. Druhý byl se ztrátou více než 3 minuty ve středoevropské premiéře Citroënu DS3 R5 Miroslav Jakeš.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:35:40,3
---
Mini John Cooper Works 1,6l S2000
2.
M. Jakeš - J. Novák
+3:12,9
Citroën DS3 R5
3.
V. Štajf - F. Rajnoha
+6:44,0
Subaru Impreza STi
4.
S. Frycz - T. Spurek
+7:52,5
Subaru Impreza STi
5.
P. Hozák - J. Radina
+30s
+8:16,9
Mitsubishi Lancer Evo IX
6.
M. Koči - L. Kostka
+8:48,9
Citroën DS3 R3T
7.
E. Smékal - M. Hýbnerová
+9:07,9
Citroën DS3 R3T
8.
J. Votava - F. Synáč
+9:14,5
Mitsubishi Lancer Evo IX
9.
R. Adolf - P. Gross
+10:47,0
Škoda Fabia S2000
10.
R. Firla - Z. Jůrka
+10:57,3
Subaru Impreza STi
Po RZ7:
Tovární jezdci Škody Auto poutají pozornost při každé soutěži, které se na našem území zúčastní. Nejinak tomu je v Krumlově. Finský mladík v barvách Škodovky, Lappi, na nic nečekal a hned zkraje soutěže šel do čela výsledkové listiny. Esapekka vyhrál tři úvodní zkoušky soutěže a měl už na čele náskok 7,8 s. Jenže na RZ4 jej zradil motor jeho Fabie S2000.
Na čele se tak objevila dvojice Kopecký a Pech. Jezdec Mini JCW 1,6l S2000 zajíždí po celý den hezké časy a drží se továrního jezdce Škody. Pech vyhrál RZ4, za tmy byl ale rychlejší Kopecký (RZ5-7). V sevisu v polovině etapy ztrácel Václav na Honzu 3,4s, po etapě to je 17,5s.
Dvojice se již odpoutala od Miroslava Jakeše, debutujícího s vozem Citroën DS3 R5. Ten po dnešku drží třetí místo před Romanem Odložilíkem, který má k dispozici také techniku R5 - Ford Fiesta. Jakeš s horkou novinkou z Francie zajíždí stabilně časy za nejrychlejší trojicí (Lappi, Kopecký a Pech), posléze dvojicí. V RZ6 havaroval Jan Dohnal s Peugeotem 207 S2000.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J. Kopecký - P. Dresler
39:22,4
---
Škoda Fabia S2000
2.
V. Pech - P. Uhel
+17,5
Mini John Cooper Works 1,6l S2000
3.
M. Jakeš - J. Novák
+1:24,5
Citroën DS3 R5
4.
R. Odložilík - M. Tureček
+1:41,5
Ford Fiesta R5
5.
J. Jelínek - P. Machů
+2:45,7
Škoda Fabia S2000
6.
S. Frycz - T. Spurek
+3:13,5
Subaru Impreza STi
7.
A. Tlusťák - L. Kučera
+3:17,3
Ford Fiesta R5
8.
V. Štajf - F. Rajnoha
+3:30,9
Subaru Impreza STi
9.
M. Vlček - R. Lasevič
+3:31,5
Škoda Fabia S2000
10.
P. Hozák - J. Radina
+3:37,5
Mitsubishi Lancer Evo IX
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?