AKTUALIZACE PO RZ14; Druhá soutěž českého mistrovství zavedla účastníky do Českého Krumlova. Startovní listina slibuje zajímavou podívanou, hlavně při účasti továrního týmu Škoda Motorsport.
Po RZ14:
Dnes na posádky v okolí Českého Krumlova čekalo sedm měřených testů. Ráno se jely čtyři a odpoledne tři. Hned na první RZ dne, kterou vyhrál Václav Pech, odstoupily dva speciály R5 - Roman Odložilík kvůli motoru a Antonín Tlusťák ulomil kolo. RZ9 vyhrál opět Pech a na průběžně vedoucího Kopeckého ztrácel už jen 4,1s.
Na RZ10 vypadl do té doby čtvrtý Jan Jelínek na Fabii S2000 kvůli problémům s řízením. Nejrychlejší byl opět jezdec na Mini JCW S2000 1,6T. Je třeba přiznat, že Kopecký nikdy moc neztratil. Na všech třech odjetých zkouškách zajel třetí čas Miroslav Jakeš s Citroënem DS3 R5, a tak si udržoval svoje průběžně také třetí místo. Na RZ11 byl opět nejrychlejší Václav Pech a šel tak před servisem o rovnou vteřinu do vedení.
Ani odpoledne Kopecký nestačil a po dalších dvou zkouškách ztrácel na stále vítězícího Pecha už 9,4s. Pak byl opět servis a zbývala poslední RZ dne. Na té jezdec továrního týmu Škoda Motorsport, Jan Kopecký, havaroval a do cíle tak nedojela ani jedna tovární posádka. Vítězství si po zásluze připsal Václav Pech. Druhý byl se ztrátou více než 3 minuty ve středoevropské premiéře Citroënu DS3 R5 Miroslav Jakeš.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:35:40,3
---
Mini John Cooper Works 1,6l S2000
2.
M. Jakeš - J. Novák
+3:12,9
Citroën DS3 R5
3.
V. Štajf - F. Rajnoha
+6:44,0
Subaru Impreza STi
4.
S. Frycz - T. Spurek
+7:52,5
Subaru Impreza STi
5.
P. Hozák - J. Radina
+30s
+8:16,9
Mitsubishi Lancer Evo IX
6.
M. Koči - L. Kostka
+8:48,9
Citroën DS3 R3T
7.
E. Smékal - M. Hýbnerová
+9:07,9
Citroën DS3 R3T
8.
J. Votava - F. Synáč
+9:14,5
Mitsubishi Lancer Evo IX
9.
R. Adolf - P. Gross
+10:47,0
Škoda Fabia S2000
10.
R. Firla - Z. Jůrka
+10:57,3
Subaru Impreza STi
Po RZ7:
Tovární jezdci Škody Auto poutají pozornost při každé soutěži, které se na našem území zúčastní. Nejinak tomu je v Krumlově. Finský mladík v barvách Škodovky, Lappi, na nic nečekal a hned zkraje soutěže šel do čela výsledkové listiny. Esapekka vyhrál tři úvodní zkoušky soutěže a měl už na čele náskok 7,8 s. Jenže na RZ4 jej zradil motor jeho Fabie S2000.
Na čele se tak objevila dvojice Kopecký a Pech. Jezdec Mini JCW 1,6l S2000 zajíždí po celý den hezké časy a drží se továrního jezdce Škody. Pech vyhrál RZ4, za tmy byl ale rychlejší Kopecký (RZ5-7). V sevisu v polovině etapy ztrácel Václav na Honzu 3,4s, po etapě to je 17,5s.
Dvojice se již odpoutala od Miroslava Jakeše, debutujícího s vozem Citroën DS3 R5. Ten po dnešku drží třetí místo před Romanem Odložilíkem, který má k dispozici také techniku R5 - Ford Fiesta. Jakeš s horkou novinkou z Francie zajíždí stabilně časy za nejrychlejší trojicí (Lappi, Kopecký a Pech), posléze dvojicí. V RZ6 havaroval Jan Dohnal s Peugeotem 207 S2000.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J. Kopecký - P. Dresler
39:22,4
---
Škoda Fabia S2000
2.
V. Pech - P. Uhel
+17,5
Mini John Cooper Works 1,6l S2000
3.
M. Jakeš - J. Novák
+1:24,5
Citroën DS3 R5
4.
R. Odložilík - M. Tureček
+1:41,5
Ford Fiesta R5
5.
J. Jelínek - P. Machů
+2:45,7
Škoda Fabia S2000
6.
S. Frycz - T. Spurek
+3:13,5
Subaru Impreza STi
7.
A. Tlusťák - L. Kučera
+3:17,3
Ford Fiesta R5
8.
V. Štajf - F. Rajnoha
+3:30,9
Subaru Impreza STi
9.
M. Vlček - R. Lasevič
+3:31,5
Škoda Fabia S2000
10.
P. Hozák - J. Radina
+3:37,5
Mitsubishi Lancer Evo IX
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.