AKTUALIZACE PO RZ14; Druhá soutěž českého mistrovství zavedla účastníky do Českého Krumlova. Startovní listina slibuje zajímavou podívanou, hlavně při účasti továrního týmu Škoda Motorsport.
Po RZ14:
Dnes na posádky v okolí Českého Krumlova čekalo sedm měřených testů. Ráno se jely čtyři a odpoledne tři. Hned na první RZ dne, kterou vyhrál Václav Pech, odstoupily dva speciály R5 - Roman Odložilík kvůli motoru a Antonín Tlusťák ulomil kolo. RZ9 vyhrál opět Pech a na průběžně vedoucího Kopeckého ztrácel už jen 4,1s.
Na RZ10 vypadl do té doby čtvrtý Jan Jelínek na Fabii S2000 kvůli problémům s řízením. Nejrychlejší byl opět jezdec na Mini JCW S2000 1,6T. Je třeba přiznat, že Kopecký nikdy moc neztratil. Na všech třech odjetých zkouškách zajel třetí čas Miroslav Jakeš s Citroënem DS3 R5, a tak si udržoval svoje průběžně také třetí místo. Na RZ11 byl opět nejrychlejší Václav Pech a šel tak před servisem o rovnou vteřinu do vedení.
Ani odpoledne Kopecký nestačil a po dalších dvou zkouškách ztrácel na stále vítězícího Pecha už 9,4s. Pak byl opět servis a zbývala poslední RZ dne. Na té jezdec továrního týmu Škoda Motorsport, Jan Kopecký, havaroval a do cíle tak nedojela ani jedna tovární posádka. Vítězství si po zásluze připsal Václav Pech. Druhý byl se ztrátou více než 3 minuty ve středoevropské premiéře Citroënu DS3 R5 Miroslav Jakeš.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:35:40,3
---
Mini John Cooper Works 1,6l S2000
2.
M. Jakeš - J. Novák
+3:12,9
Citroën DS3 R5
3.
V. Štajf - F. Rajnoha
+6:44,0
Subaru Impreza STi
4.
S. Frycz - T. Spurek
+7:52,5
Subaru Impreza STi
5.
P. Hozák - J. Radina
+30s
+8:16,9
Mitsubishi Lancer Evo IX
6.
M. Koči - L. Kostka
+8:48,9
Citroën DS3 R3T
7.
E. Smékal - M. Hýbnerová
+9:07,9
Citroën DS3 R3T
8.
J. Votava - F. Synáč
+9:14,5
Mitsubishi Lancer Evo IX
9.
R. Adolf - P. Gross
+10:47,0
Škoda Fabia S2000
10.
R. Firla - Z. Jůrka
+10:57,3
Subaru Impreza STi
Po RZ7:
Tovární jezdci Škody Auto poutají pozornost při každé soutěži, které se na našem území zúčastní. Nejinak tomu je v Krumlově. Finský mladík v barvách Škodovky, Lappi, na nic nečekal a hned zkraje soutěže šel do čela výsledkové listiny. Esapekka vyhrál tři úvodní zkoušky soutěže a měl už na čele náskok 7,8 s. Jenže na RZ4 jej zradil motor jeho Fabie S2000.
Na čele se tak objevila dvojice Kopecký a Pech. Jezdec Mini JCW 1,6l S2000 zajíždí po celý den hezké časy a drží se továrního jezdce Škody. Pech vyhrál RZ4, za tmy byl ale rychlejší Kopecký (RZ5-7). V sevisu v polovině etapy ztrácel Václav na Honzu 3,4s, po etapě to je 17,5s.
Dvojice se již odpoutala od Miroslava Jakeše, debutujícího s vozem Citroën DS3 R5. Ten po dnešku drží třetí místo před Romanem Odložilíkem, který má k dispozici také techniku R5 - Ford Fiesta. Jakeš s horkou novinkou z Francie zajíždí stabilně časy za nejrychlejší trojicí (Lappi, Kopecký a Pech), posléze dvojicí. V RZ6 havaroval Jan Dohnal s Peugeotem 207 S2000.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J. Kopecký - P. Dresler
39:22,4
---
Škoda Fabia S2000
2.
V. Pech - P. Uhel
+17,5
Mini John Cooper Works 1,6l S2000
3.
M. Jakeš - J. Novák
+1:24,5
Citroën DS3 R5
4.
R. Odložilík - M. Tureček
+1:41,5
Ford Fiesta R5
5.
J. Jelínek - P. Machů
+2:45,7
Škoda Fabia S2000
6.
S. Frycz - T. Spurek
+3:13,5
Subaru Impreza STi
7.
A. Tlusťák - L. Kučera
+3:17,3
Ford Fiesta R5
8.
V. Štajf - F. Rajnoha
+3:30,9
Subaru Impreza STi
9.
M. Vlček - R. Lasevič
+3:31,5
Škoda Fabia S2000
10.
P. Hozák - J. Radina
+3:37,5
Mitsubishi Lancer Evo IX
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?