Českokrumlovská rallye byla každoročně baštou mnoha domácích posádek. Pravidelně se jí účastnila spousta jezdců i spolujezdců z jihu Čech, většina z nich ve vozech slabších objemových kubatur. Letošní dvaačtyřicátý ročník nebude výjimkou.
Někteří z těch, kteří během posledních let sjeli ze startovní rampy Rallye Český Krumlov, už ale ze seznamu přihlášených zmizeli. To ovšem neplatí o větřínském spolujezdci Františku Poláčkovi, jenž se domácího podniku zúčastní pošestnácté v řadě za sebou. Stejně jako při minulých pěti ročnících usedne do Škody Felicia Kit Car, nejstaršího stroje v poli soudobých vozidel (rok výroby 1995), vedle Západočecha Vlastimila Hodaně.
„Samozřejmě se moc těším, i když při domácí soutěži každoročně mívám plno jiných starostí. Trať se mi líbí, snad tedy vyjde počasí, i když předpověď není moc dobrá. Letos to bude náš první závod. Auto prošlo repasí, a tak chceme vyhrát ve třídě. Uvidíme, jak se nám bude proti konkurenci dařit,“ uvedl pár hodin před začátkem seznamovacích jízd František Poláček.
Hned dvě posádky budou při 42. ročníku reprezentovat tým ČK motorsport. Konkrétně vltavotýnská Martina Daňhelová navigovaná svým otcem Vlastimilem, která si v Českém Krumlově odbude premiéru za volantem Renaultu Clio R3 po Jiřím Trojanovi, a také českobudějovický Jan Jinderle. Jeho spolujezdcem v Hondě Civic VTi bude Petr Vojta z Volar.
Na předních příčkách třídy 6 se rozhodně bude chtít držet bratrská dvojice Michala a Marcela Kramlových. Ti v letošní sezoně plánují starty především se silným Subaru Impreza, na domácí rallye se ale hlubocko-vimperská posádka představí s dvoukolkou Škoda Fabia R2.
Zatímco nad startem Jiřího Sojky visí velký otazník, na trať rychlostních zkoušek by měla vyrazit českobudějovická posádka Jan Selichar - Petr Pitálek i dva jezdci přihlášení do šampionátu historiků. Škodu 130 LR představí Jan Krejča z Nové Včelnice, novější typ Favorit 136 L osedlá při své krumlovské premiéře Martin Fazekaš z Větřní. Chybět nemají ani dva jihočeští rodáci - větřínský jezdec trvale žijící ve Zlíně Petr Motz (Honda Civic VTi) a navigátorka Jindřiška Žáková, která sice bydlí v Praze, ale pochází z Pištína.
Jihočeši se objeví rovněž v rámci demonstrační jízdy historických soutěžních vozidel, 8. Rallye Legendy Show 2014. Jmenujme absolutního vítěze Rallye Český Krumlov z let 1972 a 1976 Jiřího Urbana, matadora českých rallye Jiřího Trojana (oba Škoda 130 RS), Františka Fadrného (Lada 2105 VFTS), Marcela Suchého (Ford Escort RS Cosworth), Zbyňka Pilse (Škoda 1000 MB), Františka Soukupa, Jiřího Perníka (oba Škoda 130 LR), Stanislava Bláhu (Wartburg 353 W), Radka Zajíce (Trabant 601) či Pavla Vlčka (Nissan Sunny). Domácí je částečně i posádka startující pod hlavičkou spolupořádajícího týmu ČK motorsport Miroslav Janota a Lukáš Vyoral s Lancií 037 Rally.Jihočeské posádky přihlášené do 42. Rallye Český Krumlov 201435 Michal Kraml - Marcel Kraml (Škoda Fabia R2, Montrago Racing)38 Martina Daňhelová - Vlastimil Daňhel (Renault Clio R3, ČK motorsport)46 Vlastimil Hodaň - František Poláček (Škoda Felicia Kit Car, AMK Rallye Český Krumlov)48 Jiří Sojka (Suzuki Swift Sport, AMK Rallye Český Krumlov)51 Jan Jinderle - Petr Vojta (Honda Civic VTi, ČK motorsport)58 Jan Selichar - Petr Pitálek (Škoda Felicia, Jan Selichar)69 Jan Krejča - Pavel Šárka (Škoda 130 LR, Jan Krejča)86 Martin Fazekaš - David Svinka (Škoda Favorit 136 L, Martin Fazekaš)
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?