Českokrumlovská rallye byla každoročně baštou mnoha domácích posádek. Pravidelně se jí účastnila spousta jezdců i spolujezdců z jihu Čech, většina z nich ve vozech slabších objemových kubatur. Letošní dvaačtyřicátý ročník nebude výjimkou.
Někteří z těch, kteří během posledních let sjeli ze startovní rampy Rallye Český Krumlov, už ale ze seznamu přihlášených zmizeli. To ovšem neplatí o větřínském spolujezdci Františku Poláčkovi, jenž se domácího podniku zúčastní pošestnácté v řadě za sebou. Stejně jako při minulých pěti ročnících usedne do Škody Felicia Kit Car, nejstaršího stroje v poli soudobých vozidel (rok výroby 1995), vedle Západočecha Vlastimila Hodaně.
„Samozřejmě se moc těším, i když při domácí soutěži každoročně mívám plno jiných starostí. Trať se mi líbí, snad tedy vyjde počasí, i když předpověď není moc dobrá. Letos to bude náš první závod. Auto prošlo repasí, a tak chceme vyhrát ve třídě. Uvidíme, jak se nám bude proti konkurenci dařit,“ uvedl pár hodin před začátkem seznamovacích jízd František Poláček.
Hned dvě posádky budou při 42. ročníku reprezentovat tým ČK motorsport. Konkrétně vltavotýnská Martina Daňhelová navigovaná svým otcem Vlastimilem, která si v Českém Krumlově odbude premiéru za volantem Renaultu Clio R3 po Jiřím Trojanovi, a také českobudějovický Jan Jinderle. Jeho spolujezdcem v Hondě Civic VTi bude Petr Vojta z Volar.
Na předních příčkách třídy 6 se rozhodně bude chtít držet bratrská dvojice Michala a Marcela Kramlových. Ti v letošní sezoně plánují starty především se silným Subaru Impreza, na domácí rallye se ale hlubocko-vimperská posádka představí s dvoukolkou Škoda Fabia R2.
Zatímco nad startem Jiřího Sojky visí velký otazník, na trať rychlostních zkoušek by měla vyrazit českobudějovická posádka Jan Selichar - Petr Pitálek i dva jezdci přihlášení do šampionátu historiků. Škodu 130 LR představí Jan Krejča z Nové Včelnice, novější typ Favorit 136 L osedlá při své krumlovské premiéře Martin Fazekaš z Větřní. Chybět nemají ani dva jihočeští rodáci - větřínský jezdec trvale žijící ve Zlíně Petr Motz (Honda Civic VTi) a navigátorka Jindřiška Žáková, která sice bydlí v Praze, ale pochází z Pištína.
Jihočeši se objeví rovněž v rámci demonstrační jízdy historických soutěžních vozidel, 8. Rallye Legendy Show 2014. Jmenujme absolutního vítěze Rallye Český Krumlov z let 1972 a 1976 Jiřího Urbana, matadora českých rallye Jiřího Trojana (oba Škoda 130 RS), Františka Fadrného (Lada 2105 VFTS), Marcela Suchého (Ford Escort RS Cosworth), Zbyňka Pilse (Škoda 1000 MB), Františka Soukupa, Jiřího Perníka (oba Škoda 130 LR), Stanislava Bláhu (Wartburg 353 W), Radka Zajíce (Trabant 601) či Pavla Vlčka (Nissan Sunny). Domácí je částečně i posádka startující pod hlavičkou spolupořádajícího týmu ČK motorsport Miroslav Janota a Lukáš Vyoral s Lancií 037 Rally.Jihočeské posádky přihlášené do 42. Rallye Český Krumlov 201435 Michal Kraml - Marcel Kraml (Škoda Fabia R2, Montrago Racing)38 Martina Daňhelová - Vlastimil Daňhel (Renault Clio R3, ČK motorsport)46 Vlastimil Hodaň - František Poláček (Škoda Felicia Kit Car, AMK Rallye Český Krumlov)48 Jiří Sojka (Suzuki Swift Sport, AMK Rallye Český Krumlov)51 Jan Jinderle - Petr Vojta (Honda Civic VTi, ČK motorsport)58 Jan Selichar - Petr Pitálek (Škoda Felicia, Jan Selichar)69 Jan Krejča - Pavel Šárka (Škoda 130 LR, Jan Krejča)86 Martin Fazekaš - David Svinka (Škoda Favorit 136 L, Martin Fazekaš)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.