Českokrumlovská rallye byla každoročně baštou mnoha domácích posádek. Pravidelně se jí účastnila spousta jezdců i spolujezdců z jihu Čech, většina z nich ve vozech slabších objemových kubatur. Letošní dvaačtyřicátý ročník nebude výjimkou.
Někteří z těch, kteří během posledních let sjeli ze startovní rampy Rallye Český Krumlov, už ale ze seznamu přihlášených zmizeli. To ovšem neplatí o větřínském spolujezdci Františku Poláčkovi, jenž se domácího podniku zúčastní pošestnácté v řadě za sebou. Stejně jako při minulých pěti ročnících usedne do Škody Felicia Kit Car, nejstaršího stroje v poli soudobých vozidel (rok výroby 1995), vedle Západočecha Vlastimila Hodaně.
„Samozřejmě se moc těším, i když při domácí soutěži každoročně mívám plno jiných starostí. Trať se mi líbí, snad tedy vyjde počasí, i když předpověď není moc dobrá. Letos to bude náš první závod. Auto prošlo repasí, a tak chceme vyhrát ve třídě. Uvidíme, jak se nám bude proti konkurenci dařit,“ uvedl pár hodin před začátkem seznamovacích jízd František Poláček.
Hned dvě posádky budou při 42. ročníku reprezentovat tým ČK motorsport. Konkrétně vltavotýnská Martina Daňhelová navigovaná svým otcem Vlastimilem, která si v Českém Krumlově odbude premiéru za volantem Renaultu Clio R3 po Jiřím Trojanovi, a také českobudějovický Jan Jinderle. Jeho spolujezdcem v Hondě Civic VTi bude Petr Vojta z Volar.
Na předních příčkách třídy 6 se rozhodně bude chtít držet bratrská dvojice Michala a Marcela Kramlových. Ti v letošní sezoně plánují starty především se silným Subaru Impreza, na domácí rallye se ale hlubocko-vimperská posádka představí s dvoukolkou Škoda Fabia R2.
Zatímco nad startem Jiřího Sojky visí velký otazník, na trať rychlostních zkoušek by měla vyrazit českobudějovická posádka Jan Selichar - Petr Pitálek i dva jezdci přihlášení do šampionátu historiků. Škodu 130 LR představí Jan Krejča z Nové Včelnice, novější typ Favorit 136 L osedlá při své krumlovské premiéře Martin Fazekaš z Větřní. Chybět nemají ani dva jihočeští rodáci - větřínský jezdec trvale žijící ve Zlíně Petr Motz (Honda Civic VTi) a navigátorka Jindřiška Žáková, která sice bydlí v Praze, ale pochází z Pištína.
Jihočeši se objeví rovněž v rámci demonstrační jízdy historických soutěžních vozidel, 8. Rallye Legendy Show 2014. Jmenujme absolutního vítěze Rallye Český Krumlov z let 1972 a 1976 Jiřího Urbana, matadora českých rallye Jiřího Trojana (oba Škoda 130 RS), Františka Fadrného (Lada 2105 VFTS), Marcela Suchého (Ford Escort RS Cosworth), Zbyňka Pilse (Škoda 1000 MB), Františka Soukupa, Jiřího Perníka (oba Škoda 130 LR), Stanislava Bláhu (Wartburg 353 W), Radka Zajíce (Trabant 601) či Pavla Vlčka (Nissan Sunny). Domácí je částečně i posádka startující pod hlavičkou spolupořádajícího týmu ČK motorsport Miroslav Janota a Lukáš Vyoral s Lancií 037 Rally.Jihočeské posádky přihlášené do 42. Rallye Český Krumlov 201435 Michal Kraml - Marcel Kraml (Škoda Fabia R2, Montrago Racing)38 Martina Daňhelová - Vlastimil Daňhel (Renault Clio R3, ČK motorsport)46 Vlastimil Hodaň - František Poláček (Škoda Felicia Kit Car, AMK Rallye Český Krumlov)48 Jiří Sojka (Suzuki Swift Sport, AMK Rallye Český Krumlov)51 Jan Jinderle - Petr Vojta (Honda Civic VTi, ČK motorsport)58 Jan Selichar - Petr Pitálek (Škoda Felicia, Jan Selichar)69 Jan Krejča - Pavel Šárka (Škoda 130 LR, Jan Krejča)86 Martin Fazekaš - David Svinka (Škoda Favorit 136 L, Martin Fazekaš)
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.