Českokrumlovská rallye byla každoročně baštou mnoha domácích posádek. Pravidelně se jí účastnila spousta jezdců i spolujezdců z jihu Čech, většina z nich ve vozech slabších objemových kubatur. Letošní dvaačtyřicátý ročník nebude výjimkou.
Někteří z těch, kteří během posledních let sjeli ze startovní rampy Rallye Český Krumlov, už ale ze seznamu přihlášených zmizeli. To ovšem neplatí o větřínském spolujezdci Františku Poláčkovi, jenž se domácího podniku zúčastní pošestnácté v řadě za sebou. Stejně jako při minulých pěti ročnících usedne do Škody Felicia Kit Car, nejstaršího stroje v poli soudobých vozidel (rok výroby 1995), vedle Západočecha Vlastimila Hodaně.
„Samozřejmě se moc těším, i když při domácí soutěži každoročně mívám plno jiných starostí. Trať se mi líbí, snad tedy vyjde počasí, i když předpověď není moc dobrá. Letos to bude náš první závod. Auto prošlo repasí, a tak chceme vyhrát ve třídě. Uvidíme, jak se nám bude proti konkurenci dařit,“ uvedl pár hodin před začátkem seznamovacích jízd František Poláček.
Hned dvě posádky budou při 42. ročníku reprezentovat tým ČK motorsport. Konkrétně vltavotýnská Martina Daňhelová navigovaná svým otcem Vlastimilem, která si v Českém Krumlově odbude premiéru za volantem Renaultu Clio R3 po Jiřím Trojanovi, a také českobudějovický Jan Jinderle. Jeho spolujezdcem v Hondě Civic VTi bude Petr Vojta z Volar.
Na předních příčkách třídy 6 se rozhodně bude chtít držet bratrská dvojice Michala a Marcela Kramlových. Ti v letošní sezoně plánují starty především se silným Subaru Impreza, na domácí rallye se ale hlubocko-vimperská posádka představí s dvoukolkou Škoda Fabia R2.
Zatímco nad startem Jiřího Sojky visí velký otazník, na trať rychlostních zkoušek by měla vyrazit českobudějovická posádka Jan Selichar - Petr Pitálek i dva jezdci přihlášení do šampionátu historiků. Škodu 130 LR představí Jan Krejča z Nové Včelnice, novější typ Favorit 136 L osedlá při své krumlovské premiéře Martin Fazekaš z Větřní. Chybět nemají ani dva jihočeští rodáci - větřínský jezdec trvale žijící ve Zlíně Petr Motz (Honda Civic VTi) a navigátorka Jindřiška Žáková, která sice bydlí v Praze, ale pochází z Pištína.
Jihočeši se objeví rovněž v rámci demonstrační jízdy historických soutěžních vozidel, 8. Rallye Legendy Show 2014. Jmenujme absolutního vítěze Rallye Český Krumlov z let 1972 a 1976 Jiřího Urbana, matadora českých rallye Jiřího Trojana (oba Škoda 130 RS), Františka Fadrného (Lada 2105 VFTS), Marcela Suchého (Ford Escort RS Cosworth), Zbyňka Pilse (Škoda 1000 MB), Františka Soukupa, Jiřího Perníka (oba Škoda 130 LR), Stanislava Bláhu (Wartburg 353 W), Radka Zajíce (Trabant 601) či Pavla Vlčka (Nissan Sunny). Domácí je částečně i posádka startující pod hlavičkou spolupořádajícího týmu ČK motorsport Miroslav Janota a Lukáš Vyoral s Lancií 037 Rally.Jihočeské posádky přihlášené do 42. Rallye Český Krumlov 201435 Michal Kraml - Marcel Kraml (Škoda Fabia R2, Montrago Racing)38 Martina Daňhelová - Vlastimil Daňhel (Renault Clio R3, ČK motorsport)46 Vlastimil Hodaň - František Poláček (Škoda Felicia Kit Car, AMK Rallye Český Krumlov)48 Jiří Sojka (Suzuki Swift Sport, AMK Rallye Český Krumlov)51 Jan Jinderle - Petr Vojta (Honda Civic VTi, ČK motorsport)58 Jan Selichar - Petr Pitálek (Škoda Felicia, Jan Selichar)69 Jan Krejča - Pavel Šárka (Škoda 130 LR, Jan Krejča)86 Martin Fazekaš - David Svinka (Škoda Favorit 136 L, Martin Fazekaš)
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?