V rámci prvního závodu značkového poháru Citroën Racing Trophy CZ 2014 a české premiéry speciálu Citroën DS3 R5 v rukou Miroslava Jakeše se promotérovi, společnosti Gekon Racing, podařil husarský kousek. Rallye Český Krumlov 2014 se v rámci dobré spolupráce s Citroën Racingem zúčastní Daniel Elena a Sébastien Chardonnet.
Značkový pohár Citroën Racing Trophy CZ 2014 odstartuje na jihu Čech již pošesté. V letošním roce se do bojů zapojí účastníci s modely DS3 R3T a DS3 R1B.
Představení nového ročníku proběhne v pátek 2. května v 14:30 – 15:00 v pavilonu Z na Výstavišti v Českých Budějovicích, kde bude zároveň i letos prostor vymezený pro servisní zónu. Součástí tiskové konference bude i český „křest“ nové zbraně značky Citroën – čtyřkolky DS3 R5. Právě Daniel Elena a Sébastien Chardonnet budou čestnými hosty této akce. Daniel Elena se navíc s velkou pravděpodobností představí i vedle Miroslava Jakeše na trati testovacího shakedownu.„Bude to pro nás obrovská pocta, hostit nejúspěšnějšího spolujezdce historie světového šampionátu. Daniel Elena jistě bude tahákem pro fanoušky, pro které zároveň připravujeme podpisovou akci, a to v pátek 15:20 – 15:50 v servisní zóně přímo v zázemí Citroën. Sébastien Chardonnet je navíc současnou nastupující hvězdou francouzského rallysportu a letos se představí v seriálu WRC2 s vozem Citroën DS3 R5. Určitě tak bude moci předat Mirku Jakešovi cenné rady před jeho premiérovým startem s touto novinkou,“ říká manažer Gekon Racing Tomáš Pletka.Monacký rodák Daniel Elena se narodil 26. října 1972 a společně se Sébastienem Loebem získal devět světových titulů a zvítězil celkem v 78 závodech WRC. Jeho spojení s Citroënem se datuje od roku 1999, kdy s Loebem opanoval francouzský pohár Citroën Saxo Trophy a v následující sezoně získali pro značku šotolinový titul. V roce 2001 debutovali ve světovém šampionátu a hned v premiérové sezoně získali juniorský vavřín. O rok později už dosáhli na celkové vítězství na Rally Deutschland, což odstartovalo jejich spanilou jízdu za světovými tituly v letech 2004 až 2012. Zatím naposledy se v MS představili při Francouzské rally 2013, kterou po havárii nedokončili. Elena je zároveň šestinásobným vítězem slavné a pro něj domácí Rallye Monte Carlo (2003–2005, 2007–2008, 2012). Tento závod v roce 2011 zdárně absolvoval s Citroënem DS3 R3T i za volantem.Sebastien ChardonnetSébastien Chardonnet (narozen 17. října 1988) se se spolujezdcem Thibaultem de la Haye stali prvními šampiony nové kategorie WRC3 a světového seriálu vozů Citroën DS3 R3T pod názvem Citroën Top Driver 2013. Tento triumf jim pro letošní sezonu zajistil starty v seriálu WRC2 s vozem Citroën DS3 R5.Sébastien začínal na motokárách, ale k soutěžím měl vždy blízko. Jeho dědeček André 'Doudou' Chardonnet byl kromě soutěžního jezdce posléze i šéfem týmu, který získal ve světovém šampionátu několik vavřínů. S Lanciíí Stratos Teamu Chardonnet dominoval Bernard Darniche na Tour de Corse 1979 a 1981.Sébastien má za sebou i světový debut ve voze WRC. Při domácí Rallye de France 2012 obsadil za volantem Citroën DS3 WRC desáté místo.Daniel Elena/Sébastien Chardonnet na Rallye Český Krumlov:11:30-13:30 Elena odstartuje při shakedownu v DS3 R5 vedle M. Jakeše, výst. ČB14:30-15:00 Tisková konference k CRT CZ 2014 a DS3 R5, výst. ČB, pav. Z15:20-15:50 Autogramiáda Chardonneta/Eleny, výst. ČB, zázemí Citroën
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?