Za volanty vozů Škoda Fabia S2000 usednou Jan Kopecký a Essapeka Lappi
Skvělá zpráva dorazila v těchto dnech pořadatelům Rallye Český Krumlov. Velkým tahákem 42. ročníku oblíbené soutěže bude start kompletního týmu Škoda Motorsport. Na jihu Čech se tedy o prvním květnovém víkendu představí hned dva tovární speciály Škoda Fabia Super 2000.Do toho prvního usednou úřadující mistři Evropy v automobilových soutěžích a obhájci triumfu z jubilejní 40. Rallye Český Krumlov 2012 Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, kteří tento týden absolvují na Novém Zélandu svůj letošní debut v asijsko-pacifickém šampionátu.
Na tratích Rallye Český Krumlov se objeví také finská dvojice Essapeka Lappi a Janne Ferm. Třiadvacetiletý Seveřan se letos blýskl absolutním vítězstvím při druhém podniku mistrovství Evropy, lotyšské Rally Liepaja, vloni vyhrál kategorii WRC 2 na mistrovství světa v Portugalsku a celkově ovládl i švýcarskou Rallye du Valais, závěrečný podnik ERC 2013.„Zájem továrního týmu Škoda Motorsport zúčastnit se českokrumlovské soutěže nás velice potěšil. Právě dnes jsem dostal informaci, že ještě do konce tohoto týdne bychom měli obdržet přihlášky obou posádek,“ potvrdil ředitel Rallye Český Krumlov Luboš Šalát.Seznam přihlášených posádek téměř dva týdny před uzávěrkou přihlášek čítá více než čtyři desítky soutěžících, mezi nimiž nechybí loňský vítěz Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000), Maďar János Puskádi (Škoda Fabia S2000) nebo Miroslav Jakeš, jenž by měl v Českém Krumlově představit v české premiéře Citroën DS3 R5. Organizátorům rovněž dorazila přihláška od nejrychlejšího pilota loňského závodu historiků Jiřího Kalisty (Subaru Legacy RS).Kompletní informace k 42. Rallye Český Krumlov 2014 se budou průběžně objevovat na oficiálních internetových stránkách www.rallyekrumlov.cz a www.ckmotorsport.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?