Za volanty vozů Škoda Fabia S2000 usednou Jan Kopecký a Essapeka Lappi
Skvělá zpráva dorazila v těchto dnech pořadatelům Rallye Český Krumlov. Velkým tahákem 42. ročníku oblíbené soutěže bude start kompletního týmu Škoda Motorsport. Na jihu Čech se tedy o prvním květnovém víkendu představí hned dva tovární speciály Škoda Fabia Super 2000.Do toho prvního usednou úřadující mistři Evropy v automobilových soutěžích a obhájci triumfu z jubilejní 40. Rallye Český Krumlov 2012 Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, kteří tento týden absolvují na Novém Zélandu svůj letošní debut v asijsko-pacifickém šampionátu.
Na tratích Rallye Český Krumlov se objeví také finská dvojice Essapeka Lappi a Janne Ferm. Třiadvacetiletý Seveřan se letos blýskl absolutním vítězstvím při druhém podniku mistrovství Evropy, lotyšské Rally Liepaja, vloni vyhrál kategorii WRC 2 na mistrovství světa v Portugalsku a celkově ovládl i švýcarskou Rallye du Valais, závěrečný podnik ERC 2013.„Zájem továrního týmu Škoda Motorsport zúčastnit se českokrumlovské soutěže nás velice potěšil. Právě dnes jsem dostal informaci, že ještě do konce tohoto týdne bychom měli obdržet přihlášky obou posádek,“ potvrdil ředitel Rallye Český Krumlov Luboš Šalát.Seznam přihlášených posádek téměř dva týdny před uzávěrkou přihlášek čítá více než čtyři desítky soutěžících, mezi nimiž nechybí loňský vítěz Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000), Maďar János Puskádi (Škoda Fabia S2000) nebo Miroslav Jakeš, jenž by měl v Českém Krumlově představit v české premiéře Citroën DS3 R5. Organizátorům rovněž dorazila přihláška od nejrychlejšího pilota loňského závodu historiků Jiřího Kalisty (Subaru Legacy RS).Kompletní informace k 42. Rallye Český Krumlov 2014 se budou průběžně objevovat na oficiálních internetových stránkách www.rallyekrumlov.cz a www.ckmotorsport.cz.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.