Predposledným podujatím tohtoročnej rally sezóny bol pre slovenský RUFA Šport Team Pražský Rallysprint 2013. Nebyť jedného vynechaného úseku na trati, mohol RUFA Šport Team z Prahy aj v tomto roku viezť strieborné poháre.
Ako sme vás už pred štartom Pražského Rallysprintu 2013 informovali, slovenský RUFA Šport Team na podujatí v hlavnom meste Českej republiky reprezentovala posádka Grzegorz Grzyb – Pawel Tarapacki. Spoločnosť na trati, ktorá bola celá namotaná v rámci dostihového štadiónu vo Veľkej Chuchli im robil rovnako ako na slovenskej Auto Show špeciál Ford Fiesta R5. O tom, že posádka slovenského tímu má chuť bojovať o jedno z najvyšších umiestnení nebolo pochýb, veď už v prvom a druhom teste jej patrila druhá priečka absolútneho poradia. Prišla však tretia rýchlostná skúška a jediná chybička, ktorá všetko zmenila. Čo sa vlastne na trati stalo nám vysvetlil jazdec Grzegorz Grzyb: „Trať prvých dvoch rýchlostných skúšok bola postavená normálne, čiže meraný úsek smeroval z bodu A do bodu B. Tretia rýchlostná skúška však bola natiahnutá ako okruhová, čo by nebol problém, ale práve na tomto teste nebolo nielen nám, ale viacerým posádkam všetko jasné. Organizátor totiž nemal jasne zaznačené koľko okruhov vlastne máme absolvovať a tak sme sa na to samozrejme na rozprave pýtali. Bolo nám povedané, že máme prejsť štyrikrát cez fotobunku, čo sme aj spravili. Po absolvovaní rýchlostnej skúšky nám ale bolo oznámené, že sme absolvovali o kolo menej. Neboli sme však sami, bolo viac posádok, ktoré práve v tomto momente pohoreli. Nechcem sa vyhovárať, ale v tomto prípade to bola jasná chyba organizátora.“
Po tomto incidente samozrejme nasledoval trest vo forme penalizácie, ktorá posádku RUFA Šport Teamu posunula z druhého miesta absolútneho poradia až na dvadsiatu siedmu priečku. V ďalšom vývoji súťaže síce Grzegorz s Pawlom jazdili medzi najlepšími, v cieli z ich snaženia nakoniec aj tak bola devätnásta priečka.
„Nie som nespokojný. Pražský Rallysprint je v podstate show, takže na výsledku až tak nezáleží, ale ak máte na dosah ruky striebro a nakoniec nie vašou vinou oň prídete, trochu to človeka škrie. Na druhej strane som spokojný, že Grzegorz mal zase možnosť vyskúšať Ford Fiesta R5 a urobiť s ňou ďalšie ostré kilometre. Dúfam, že sme sa aspoň trochu odmenili aj českým partnerom tímu a aj touto formou im poďakovali za podporu. O týždeň nás ešte čaká posledné podujatie sezóny, ktorým bude Mikuláš Rally Slušovice,“ ukončil rozprávanie Ľubomír Kleman, manažér RUFA Šport Teamu.Miro Majláth
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.