Predposledným podujatím tohtoročnej rally sezóny bol pre slovenský RUFA Šport Team Pražský Rallysprint 2013. Nebyť jedného vynechaného úseku na trati, mohol RUFA Šport Team z Prahy aj v tomto roku viezť strieborné poháre.
Ako sme vás už pred štartom Pražského Rallysprintu 2013 informovali, slovenský RUFA Šport Team na podujatí v hlavnom meste Českej republiky reprezentovala posádka Grzegorz Grzyb – Pawel Tarapacki. Spoločnosť na trati, ktorá bola celá namotaná v rámci dostihového štadiónu vo Veľkej Chuchli im robil rovnako ako na slovenskej Auto Show špeciál Ford Fiesta R5. O tom, že posádka slovenského tímu má chuť bojovať o jedno z najvyšších umiestnení nebolo pochýb, veď už v prvom a druhom teste jej patrila druhá priečka absolútneho poradia. Prišla však tretia rýchlostná skúška a jediná chybička, ktorá všetko zmenila. Čo sa vlastne na trati stalo nám vysvetlil jazdec Grzegorz Grzyb: „Trať prvých dvoch rýchlostných skúšok bola postavená normálne, čiže meraný úsek smeroval z bodu A do bodu B. Tretia rýchlostná skúška však bola natiahnutá ako okruhová, čo by nebol problém, ale práve na tomto teste nebolo nielen nám, ale viacerým posádkam všetko jasné. Organizátor totiž nemal jasne zaznačené koľko okruhov vlastne máme absolvovať a tak sme sa na to samozrejme na rozprave pýtali. Bolo nám povedané, že máme prejsť štyrikrát cez fotobunku, čo sme aj spravili. Po absolvovaní rýchlostnej skúšky nám ale bolo oznámené, že sme absolvovali o kolo menej. Neboli sme však sami, bolo viac posádok, ktoré práve v tomto momente pohoreli. Nechcem sa vyhovárať, ale v tomto prípade to bola jasná chyba organizátora.“
Po tomto incidente samozrejme nasledoval trest vo forme penalizácie, ktorá posádku RUFA Šport Teamu posunula z druhého miesta absolútneho poradia až na dvadsiatu siedmu priečku. V ďalšom vývoji súťaže síce Grzegorz s Pawlom jazdili medzi najlepšími, v cieli z ich snaženia nakoniec aj tak bola devätnásta priečka.
„Nie som nespokojný. Pražský Rallysprint je v podstate show, takže na výsledku až tak nezáleží, ale ak máte na dosah ruky striebro a nakoniec nie vašou vinou oň prídete, trochu to človeka škrie. Na druhej strane som spokojný, že Grzegorz mal zase možnosť vyskúšať Ford Fiesta R5 a urobiť s ňou ďalšie ostré kilometre. Dúfam, že sme sa aspoň trochu odmenili aj českým partnerom tímu a aj touto formou im poďakovali za podporu. O týždeň nás ešte čaká posledné podujatie sezóny, ktorým bude Mikuláš Rally Slušovice,“ ukončil rozprávanie Ľubomír Kleman, manažér RUFA Šport Teamu.Miro Majláth
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.