Predposledným podujatím tohtoročnej rally sezóny bol pre slovenský RUFA Šport Team Pražský Rallysprint 2013. Nebyť jedného vynechaného úseku na trati, mohol RUFA Šport Team z Prahy aj v tomto roku viezť strieborné poháre.
Ako sme vás už pred štartom Pražského Rallysprintu 2013 informovali, slovenský RUFA Šport Team na podujatí v hlavnom meste Českej republiky reprezentovala posádka Grzegorz Grzyb – Pawel Tarapacki. Spoločnosť na trati, ktorá bola celá namotaná v rámci dostihového štadiónu vo Veľkej Chuchli im robil rovnako ako na slovenskej Auto Show špeciál Ford Fiesta R5. O tom, že posádka slovenského tímu má chuť bojovať o jedno z najvyšších umiestnení nebolo pochýb, veď už v prvom a druhom teste jej patrila druhá priečka absolútneho poradia. Prišla však tretia rýchlostná skúška a jediná chybička, ktorá všetko zmenila. Čo sa vlastne na trati stalo nám vysvetlil jazdec Grzegorz Grzyb: „Trať prvých dvoch rýchlostných skúšok bola postavená normálne, čiže meraný úsek smeroval z bodu A do bodu B. Tretia rýchlostná skúška však bola natiahnutá ako okruhová, čo by nebol problém, ale práve na tomto teste nebolo nielen nám, ale viacerým posádkam všetko jasné. Organizátor totiž nemal jasne zaznačené koľko okruhov vlastne máme absolvovať a tak sme sa na to samozrejme na rozprave pýtali. Bolo nám povedané, že máme prejsť štyrikrát cez fotobunku, čo sme aj spravili. Po absolvovaní rýchlostnej skúšky nám ale bolo oznámené, že sme absolvovali o kolo menej. Neboli sme však sami, bolo viac posádok, ktoré práve v tomto momente pohoreli. Nechcem sa vyhovárať, ale v tomto prípade to bola jasná chyba organizátora.“
Po tomto incidente samozrejme nasledoval trest vo forme penalizácie, ktorá posádku RUFA Šport Teamu posunula z druhého miesta absolútneho poradia až na dvadsiatu siedmu priečku. V ďalšom vývoji súťaže síce Grzegorz s Pawlom jazdili medzi najlepšími, v cieli z ich snaženia nakoniec aj tak bola devätnásta priečka.
„Nie som nespokojný. Pražský Rallysprint je v podstate show, takže na výsledku až tak nezáleží, ale ak máte na dosah ruky striebro a nakoniec nie vašou vinou oň prídete, trochu to človeka škrie. Na druhej strane som spokojný, že Grzegorz mal zase možnosť vyskúšať Ford Fiesta R5 a urobiť s ňou ďalšie ostré kilometre. Dúfam, že sme sa aspoň trochu odmenili aj českým partnerom tímu a aj touto formou im poďakovali za podporu. O týždeň nás ešte čaká posledné podujatie sezóny, ktorým bude Mikuláš Rally Slušovice,“ ukončil rozprávanie Ľubomír Kleman, manažér RUFA Šport Teamu.Miro Majláth
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.