Sobotní závod závěru rally sezóny, Tipcars Pražský Rallysprint, přinesl divácky velmi zajímavý automobilový zážitek.
Všechny rychlostní zkoušky byly zasazeny do prostoru dostihového závodiště v pražské Chuchli. Diváci tak mohli z tribuny sledovat celé dění automobilové show, která na šotolinovém povrchu nabídla velmi atraktivní podívanou plnou smyků, skoků a napínavých soubojů. Závodníky čekalo celkem 6 rychlostních zkoušek a startovní pole zahrnovalo celkem 30 posádek - několik vozů nejvyšší kategorie WRC a kategorie S2000, řadu produkčních vozů a pár zástupců historických aut.Za volantem soutěžního vozu se po delší době objevil i 23letý Martin Semerád, který před dvěma lety vyhrál ve své kategorii jeden ze závodů seriálu mistrovství světa WRC - Švédskou rally. Roli jeho navigátora zaujal olympijský medailista ve vodním slalomu, Vavřinec Hradilek. Za tým Semerád rally nastoupil také jeho otec Josef Semerád a letošní účastník MS Martin Hudec. Všechny tři produkční vozy Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Semerád rally se v celkovém pořadí umístily v první sedmičce absolutního pořadí.
Celkové vítězství si podle očekávání připsal Václav Pech s tím nejsilnějším, co startovní pole nabízelo - vozem Mini John Cooper Works WRC. Na druhé místo se probojoval právě Martin Semerád, který navíc přibližně 6 km jedné rychlostní zkoušky dojížděl s defektem pravého předního kola. Na poslední stupeň vítězů vystoupil Vojtěch Štajf, který sedlal Subaru Impreza STI. Teprve za čtvrtým Martinem Hudcem následoval druhý vůz WRC za volantem s Karlem Trojanem a sedmé místo obsadil Josef Semerád.
„Jsem moc rád, že se mě i celému týmu závod povedl. Po delší době jsem minulý týden v Sosnové a dnes soutěžil a závod mě bavil,“ řekl těsně před vystoupením na bednu Martin Semerád. „O tom, jestli se posadím do soutěžního vozu i na začátku příští sezóny, ještě nepřemýšlím.“
„Dnešní závod se nám opravdu povedl, a to i přes defekty, které nás v jeho průběhu potrápily, ale ty k závodům prostě patří,“ dodal Josef Semerád, který letos vybojoval za tým Peva mistrovský titul šampionátu Slovenské republiky v rally.
Jezdci, navigátoři i diváci se tímto závodem rozloučili s letošní sezónou a začíná příprava na tu příští.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.