Sobotní závod závěru rally sezóny, Tipcars Pražský Rallysprint, přinesl divácky velmi zajímavý automobilový zážitek.
Všechny rychlostní zkoušky byly zasazeny do prostoru dostihového závodiště v pražské Chuchli. Diváci tak mohli z tribuny sledovat celé dění automobilové show, která na šotolinovém povrchu nabídla velmi atraktivní podívanou plnou smyků, skoků a napínavých soubojů. Závodníky čekalo celkem 6 rychlostních zkoušek a startovní pole zahrnovalo celkem 30 posádek - několik vozů nejvyšší kategorie WRC a kategorie S2000, řadu produkčních vozů a pár zástupců historických aut.Za volantem soutěžního vozu se po delší době objevil i 23letý Martin Semerád, který před dvěma lety vyhrál ve své kategorii jeden ze závodů seriálu mistrovství světa WRC - Švédskou rally. Roli jeho navigátora zaujal olympijský medailista ve vodním slalomu, Vavřinec Hradilek. Za tým Semerád rally nastoupil také jeho otec Josef Semerád a letošní účastník MS Martin Hudec. Všechny tři produkční vozy Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Semerád rally se v celkovém pořadí umístily v první sedmičce absolutního pořadí.
Celkové vítězství si podle očekávání připsal Václav Pech s tím nejsilnějším, co startovní pole nabízelo - vozem Mini John Cooper Works WRC. Na druhé místo se probojoval právě Martin Semerád, který navíc přibližně 6 km jedné rychlostní zkoušky dojížděl s defektem pravého předního kola. Na poslední stupeň vítězů vystoupil Vojtěch Štajf, který sedlal Subaru Impreza STI. Teprve za čtvrtým Martinem Hudcem následoval druhý vůz WRC za volantem s Karlem Trojanem a sedmé místo obsadil Josef Semerád.
„Jsem moc rád, že se mě i celému týmu závod povedl. Po delší době jsem minulý týden v Sosnové a dnes soutěžil a závod mě bavil,“ řekl těsně před vystoupením na bednu Martin Semerád. „O tom, jestli se posadím do soutěžního vozu i na začátku příští sezóny, ještě nepřemýšlím.“
„Dnešní závod se nám opravdu povedl, a to i přes defekty, které nás v jeho průběhu potrápily, ale ty k závodům prostě patří,“ dodal Josef Semerád, který letos vybojoval za tým Peva mistrovský titul šampionátu Slovenské republiky v rally.
Jezdci, navigátoři i diváci se tímto závodem rozloučili s letošní sezónou a začíná příprava na tu příští.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?