Rally Vsetín definitivně uzavřela sezonu sprintrally, kde se od Rallysprintu Kopná úspěšně pohybovala vítězka projektu Czech Women Talent DS3 R1 Lucie Červenková. I na Valašsku obsadila v dámské kategorii druhé místo za Martinou Daňhelovou a stejně vypadá i konečná klasifikace Dámského poháru v českém šampionátu.
Pro Lucii Červenkovou to byl pátý start s vozem Citroën DS3 R1 v sezoně a v cíli nakonec i druhá příčka v Dámském poháru popáté v řadě. Neztratila se však ani v přesile výkonnějších civiků třídy 9, kde obsadila páté místo.„Tratě vsetínského závodu patřily k těm nejkrásnějším v sezoně. Líbila se mi hlavně rychlostní zkouška okolo přehrady Bystřička a některé části testu Vsetín – Vesník. Naopak za nejtěžší zkoušku bych označila jednoznačně Semetín,“ okomentovala vsetínské tratě Lucie Červenková.
Právě Semetín byl úvodním testem soutěže a nabídl řadu uklouzaných a zrádných pasáží. Posádku Lucie Červenková – Tomáš Plachý navíc v úzké lesní pasáži zpomalil technický problém konkurenční fabie, když se „předjížděcí manévr“ přece jen protáhl více než by mělo být obvyklé. Vítězka CWT sice poté přijala omluvu, ale také musela dotahovat drobné „manko“ na druhou příčku Olgy Lounové v dámské kategorii. Obrat napověděl první průjezd Vesníkem, ale na Semetíně tahala Olga s výkonnějším dvoulitrem opět za delší provaz. Při druhém průjezdu testu Vsetín – Vesník vzájemný souboj, jako už po několikáté v sezoně, zastavila technická závada vozu populární zpěvačky. Do cíle tak Lucie Červenková dovezla Citroën DS3 R1B na druhém místě v Dámském poháru a tím si zajistila druhou pozici v této kategorii i v konečném hodnocení šampionátu.„Vsetín jsem úspěšně dojela s už tradičním umístěním, tedy na druhém místě v Dámském poháru. Závod proběhl bez jakýchkoli krizovek na trati a v cíli jsme měla z výsledku i úspěšného absolvování velkou radost.Rally Vsetín bych zhodnotila jako nejkrásnější sprint sezony. Závod se mi zamlouval, dokonale vyšlo počasí. Také tratě jsem hodnotila velmi kladně a poznala jsem zase trochu jinou charakteristiku českých zkoušek.Velmi ráda bych poděkovala celému týmu Gekon Racing za úspěšnou sezonu, spolujezdci za spolupráci a cenné rady. Moc jsem si to užila a nasbírala mnoho zkušeností,“ uvedla v cíli Lucie Červenková. „Děkuji Lucii na skvělou reprezentaci projektu Czech Women Talent 2013 ve sprintrally. Určitě svými výkony potvrdila oprávněnost našeho výběru. V nejbližších měsících se bude rozhodovat o dalším osudu Czech Women Talentu. Samozřejmě nebudu chtít, aby tato premiérová sezona byla i sezonou poslední. Na druhou stranu už nyní mohu prozradit vypsání poháru vozů třídy R1 v rámci Citroën Racing Trophy CZ 2014. Detailnější informace a výše finančních prémií se objeví v řádu několika dnů,“ odtajnil šéf stáje Gekon Racing a promotér Citroën Racing Trophy CZ Tomáš Pletka.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.