Rally Vsetín definitivně uzavřela sezonu sprintrally, kde se od Rallysprintu Kopná úspěšně pohybovala vítězka projektu Czech Women Talent DS3 R1 Lucie Červenková. I na Valašsku obsadila v dámské kategorii druhé místo za Martinou Daňhelovou a stejně vypadá i konečná klasifikace Dámského poháru v českém šampionátu.
Pro Lucii Červenkovou to byl pátý start s vozem Citroën DS3 R1 v sezoně a v cíli nakonec i druhá příčka v Dámském poháru popáté v řadě. Neztratila se však ani v přesile výkonnějších civiků třídy 9, kde obsadila páté místo.„Tratě vsetínského závodu patřily k těm nejkrásnějším v sezoně. Líbila se mi hlavně rychlostní zkouška okolo přehrady Bystřička a některé části testu Vsetín – Vesník. Naopak za nejtěžší zkoušku bych označila jednoznačně Semetín,“ okomentovala vsetínské tratě Lucie Červenková.
Právě Semetín byl úvodním testem soutěže a nabídl řadu uklouzaných a zrádných pasáží. Posádku Lucie Červenková – Tomáš Plachý navíc v úzké lesní pasáži zpomalil technický problém konkurenční fabie, když se „předjížděcí manévr“ přece jen protáhl více než by mělo být obvyklé. Vítězka CWT sice poté přijala omluvu, ale také musela dotahovat drobné „manko“ na druhou příčku Olgy Lounové v dámské kategorii. Obrat napověděl první průjezd Vesníkem, ale na Semetíně tahala Olga s výkonnějším dvoulitrem opět za delší provaz. Při druhém průjezdu testu Vsetín – Vesník vzájemný souboj, jako už po několikáté v sezoně, zastavila technická závada vozu populární zpěvačky. Do cíle tak Lucie Červenková dovezla Citroën DS3 R1B na druhém místě v Dámském poháru a tím si zajistila druhou pozici v této kategorii i v konečném hodnocení šampionátu.„Vsetín jsem úspěšně dojela s už tradičním umístěním, tedy na druhém místě v Dámském poháru. Závod proběhl bez jakýchkoli krizovek na trati a v cíli jsme měla z výsledku i úspěšného absolvování velkou radost.Rally Vsetín bych zhodnotila jako nejkrásnější sprint sezony. Závod se mi zamlouval, dokonale vyšlo počasí. Také tratě jsem hodnotila velmi kladně a poznala jsem zase trochu jinou charakteristiku českých zkoušek.Velmi ráda bych poděkovala celému týmu Gekon Racing za úspěšnou sezonu, spolujezdci za spolupráci a cenné rady. Moc jsem si to užila a nasbírala mnoho zkušeností,“ uvedla v cíli Lucie Červenková. „Děkuji Lucii na skvělou reprezentaci projektu Czech Women Talent 2013 ve sprintrally. Určitě svými výkony potvrdila oprávněnost našeho výběru. V nejbližších měsících se bude rozhodovat o dalším osudu Czech Women Talentu. Samozřejmě nebudu chtít, aby tato premiérová sezona byla i sezonou poslední. Na druhou stranu už nyní mohu prozradit vypsání poháru vozů třídy R1 v rámci Citroën Racing Trophy CZ 2014. Detailnější informace a výše finančních prémií se objeví v řádu několika dnů,“ odtajnil šéf stáje Gekon Racing a promotér Citroën Racing Trophy CZ Tomáš Pletka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?