EXKLUZIVNÍ VIDEO: Automobilový soutěžní jezdec Tomáš Kostka předvedl na loňské Barum Czech Rally Zlín obdivuhodný výkon, neboť do poslední chvíle bojoval o stupně vítězů s Romanem Krestou.
Sice skalp švagra nezískal, nicméně po odstoupení Jana Kopeckého se posunul na konečnou třetí pozici. Kostka začínal svou motoristickou dráhu na okruzích a postupem času přesedlal na rally, kde získává stále více vavřínů. V loňské sezoně vyhrál český rallysprintový šampionát. „Loňská barumka byla nesmírně obtížná zásluhou nestálého počasí. Z mého pohledu jednoznačně jeden z nejnáročnějších závodů, které jsem zatím v rally jel. Nakonec se k nám trochu přiklonilo i štěstí a po odstoupení Honzy Kopeckého jsme obsadili řetí místo, kterého si nesmírně cením,“ vzpomněl Tomáš na loňský ročník Barum Czech Rally Zlín, ve kterém pilotoval vůz Škoda Fabia S2000.
I letos do kokpitu závodního vozu usedne po jeho boku tradičně Miroslav Houšť. Společně připravili fanouškům překvapení v podobě startu s novou fiestou kategorie R5 v barvách Rufa Sport. „Fiesta patří týmu JM Racing, kterého je právě Miroslav Houšť spolumajitelem. Pro tým to bude první ostrý test vozu na asfaltu. Fiesta vyhrála v minulém týdnu podnik ukrajinského šampionátu na šotolině za volantem s Oleksandrem Saljukem. Auto jsem si vyzkoušel v Anglii a určitě má obrovský potenciál. Velmi se těším a uvidíme, jak budeme rychlí na zlínských tratích,“ pověděl Tomáš Kostka na tiskové konferenci novinářům.
Úřadující český rallysprintový šampion zatím vůz příliš nepoznal. „Jeden test proběhne v pátek, další máme naplánovaný v úterý. Budeme se věnovat především nastavení vozu,“ pověděl Kostka. Jak již bylo napsáno, posádce Tomáš Kostka, Miroslav Houšť patřilo v minulém roce ve Zlíně výborné třetí místo. Jaké jsou ambice pro letošní ročník barumky? „Myslím si, že o vítězství bude bojovat Kopecký s Bouffierem. Uvidíme, kdo promluví z české špičky do pořadí na špici. Samozřejmě se budeme snažit podat maximální výkon a chceme bojovat s nejlepšími. Ještě nevím, jak rychlé je auto, jak rychlí s ním budeme my, ale pojedeme jak nejlépe umíme,“ uzavřel devětadvacetiletý zlínský jezdec.
Kostka s Houštěm absolvovali v letošní sezoně zatím tři starty. Nejdříve nedokončili legendární soutěž mistroství světa Rallye Monte Carlo kvůli uraženému kolu na fabii v první erzetě a poté vyhráli s vozem Ford Fiesta RS WRC dva podniky rallysprintového šampionátu v Lužických horách a na Kopné. Plánovaný start na Německé rally byl zrušen a Kostka se představí v seriálu mistrovství světa až na podzim ve Francii.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.