EXKLUZIVNÍ VIDEO: Automobilový soutěžní jezdec Tomáš Kostka předvedl na loňské Barum Czech Rally Zlín obdivuhodný výkon, neboť do poslední chvíle bojoval o stupně vítězů s Romanem Krestou.
Sice skalp švagra nezískal, nicméně po odstoupení Jana Kopeckého se posunul na konečnou třetí pozici. Kostka začínal svou motoristickou dráhu na okruzích a postupem času přesedlal na rally, kde získává stále více vavřínů. V loňské sezoně vyhrál český rallysprintový šampionát. „Loňská barumka byla nesmírně obtížná zásluhou nestálého počasí. Z mého pohledu jednoznačně jeden z nejnáročnějších závodů, které jsem zatím v rally jel. Nakonec se k nám trochu přiklonilo i štěstí a po odstoupení Honzy Kopeckého jsme obsadili řetí místo, kterého si nesmírně cením,“ vzpomněl Tomáš na loňský ročník Barum Czech Rally Zlín, ve kterém pilotoval vůz Škoda Fabia S2000.
I letos do kokpitu závodního vozu usedne po jeho boku tradičně Miroslav Houšť. Společně připravili fanouškům překvapení v podobě startu s novou fiestou kategorie R5 v barvách Rufa Sport. „Fiesta patří týmu JM Racing, kterého je právě Miroslav Houšť spolumajitelem. Pro tým to bude první ostrý test vozu na asfaltu. Fiesta vyhrála v minulém týdnu podnik ukrajinského šampionátu na šotolině za volantem s Oleksandrem Saljukem. Auto jsem si vyzkoušel v Anglii a určitě má obrovský potenciál. Velmi se těším a uvidíme, jak budeme rychlí na zlínských tratích,“ pověděl Tomáš Kostka na tiskové konferenci novinářům.
Úřadující český rallysprintový šampion zatím vůz příliš nepoznal. „Jeden test proběhne v pátek, další máme naplánovaný v úterý. Budeme se věnovat především nastavení vozu,“ pověděl Kostka. Jak již bylo napsáno, posádce Tomáš Kostka, Miroslav Houšť patřilo v minulém roce ve Zlíně výborné třetí místo. Jaké jsou ambice pro letošní ročník barumky? „Myslím si, že o vítězství bude bojovat Kopecký s Bouffierem. Uvidíme, kdo promluví z české špičky do pořadí na špici. Samozřejmě se budeme snažit podat maximální výkon a chceme bojovat s nejlepšími. Ještě nevím, jak rychlé je auto, jak rychlí s ním budeme my, ale pojedeme jak nejlépe umíme,“ uzavřel devětadvacetiletý zlínský jezdec.
Kostka s Houštěm absolvovali v letošní sezoně zatím tři starty. Nejdříve nedokončili legendární soutěž mistroství světa Rallye Monte Carlo kvůli uraženému kolu na fabii v první erzetě a poté vyhráli s vozem Ford Fiesta RS WRC dva podniky rallysprintového šampionátu v Lužických horách a na Kopné. Plánovaný start na Německé rally byl zrušen a Kostka se představí v seriálu mistrovství světa až na podzim ve Francii.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.