EXKLUZIVNÍ VIDEO: Automobilový soutěžní jezdec Tomáš Kostka předvedl na loňské Barum Czech Rally Zlín obdivuhodný výkon, neboť do poslední chvíle bojoval o stupně vítězů s Romanem Krestou.
Sice skalp švagra nezískal, nicméně po odstoupení Jana Kopeckého se posunul na konečnou třetí pozici. Kostka začínal svou motoristickou dráhu na okruzích a postupem času přesedlal na rally, kde získává stále více vavřínů. V loňské sezoně vyhrál český rallysprintový šampionát. „Loňská barumka byla nesmírně obtížná zásluhou nestálého počasí. Z mého pohledu jednoznačně jeden z nejnáročnějších závodů, které jsem zatím v rally jel. Nakonec se k nám trochu přiklonilo i štěstí a po odstoupení Honzy Kopeckého jsme obsadili řetí místo, kterého si nesmírně cením,“ vzpomněl Tomáš na loňský ročník Barum Czech Rally Zlín, ve kterém pilotoval vůz Škoda Fabia S2000.
I letos do kokpitu závodního vozu usedne po jeho boku tradičně Miroslav Houšť. Společně připravili fanouškům překvapení v podobě startu s novou fiestou kategorie R5 v barvách Rufa Sport. „Fiesta patří týmu JM Racing, kterého je právě Miroslav Houšť spolumajitelem. Pro tým to bude první ostrý test vozu na asfaltu. Fiesta vyhrála v minulém týdnu podnik ukrajinského šampionátu na šotolině za volantem s Oleksandrem Saljukem. Auto jsem si vyzkoušel v Anglii a určitě má obrovský potenciál. Velmi se těším a uvidíme, jak budeme rychlí na zlínských tratích,“ pověděl Tomáš Kostka na tiskové konferenci novinářům.
Úřadující český rallysprintový šampion zatím vůz příliš nepoznal. „Jeden test proběhne v pátek, další máme naplánovaný v úterý. Budeme se věnovat především nastavení vozu,“ pověděl Kostka. Jak již bylo napsáno, posádce Tomáš Kostka, Miroslav Houšť patřilo v minulém roce ve Zlíně výborné třetí místo. Jaké jsou ambice pro letošní ročník barumky? „Myslím si, že o vítězství bude bojovat Kopecký s Bouffierem. Uvidíme, kdo promluví z české špičky do pořadí na špici. Samozřejmě se budeme snažit podat maximální výkon a chceme bojovat s nejlepšími. Ještě nevím, jak rychlé je auto, jak rychlí s ním budeme my, ale pojedeme jak nejlépe umíme,“ uzavřel devětadvacetiletý zlínský jezdec.
Kostka s Houštěm absolvovali v letošní sezoně zatím tři starty. Nejdříve nedokončili legendární soutěž mistroství světa Rallye Monte Carlo kvůli uraženému kolu na fabii v první erzetě a poté vyhráli s vozem Ford Fiesta RS WRC dva podniky rallysprintového šampionátu v Lužických horách a na Kopné. Plánovaný start na Německé rally byl zrušen a Kostka se představí v seriálu mistrovství světa až na podzim ve Francii.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?