Letošní ročník GRAND PRIX BUGATTI, tedy setkání historických sportovních automobilů převážně značky Bugatti, proběhne pod hlavičkou Czech Hero Ride.
Tento projekt byl vytvořen coby prestižní mezinárodní seriál závodů, který v letošním a následujícím roce navštíví různé regiony České republiky. Jeho cílem je dlouhodobý rozvoj regionální turistiky s tématikou veteránského sportu a podpora samotných závodů, které budou atraktivní jak pro diváky, tak pro jejich účastníky.
Součástí zlínského setkání těchto nádherných závodních vozů z let minulých bude výstava před zámkem v centru města a především závodní jízda po trase divácké Super rychlostní zkoušky v ulicích Zlína. Ta opět proběhne jako prolog před startem hlavního startovního pole BARUM CZECH RALLY ZLÍN „Závody sdružené pod hlavičkou Czech Hero Ride jsou prestižní události na vysoké společenské úrovni, s řadou doprovodných akcí, takže si na své přijdou jak mladí, tak rodiny s dětmi i starší návštěvníci,“ uvedl Mgr. Robert Pergl, ředitel projektu.
Konceptem a nosným prvkem projektu „Czech Hero Ride – auta, která mají příběh“, je spojení konkrétní značky a typu historického vozu s osobností a historií daného regionu nebo závodu. Ve Zlíně se projekt ponese v duchu vozu Z4 vyrobeného Československou zbrojovkou Brno, zvaného Zetka, a osobnosti Tomáše Bati mladšího. „Během zlínské akce bude Tomáš Baťa ml., respektive jeho dvojník, poukazovat na krásy kraje a návštěvníkům sdělovat zajímavé informace. Závodu se pak zúčastní s vozem Z4, jelikož právě s takovým automobilem Tomáš Baťa mladší v roce 1934 vyhrál zdejší závod Zlínská osma,“ upřesnil Robert Pergl na tiskové konferenci v Praze.
Auto s příběhem bude možné reálně obdivovat společně s ostatními veterány během přehlídky nebo výstavy na vybraných lokalitách. Jednotlivé závody budou projektem Czech Hero Ride mediálně podpořeny inzeráty a rádiovými spoty.
V rámci projektu Czech Hero Ride budou realizovány tyto závody:
Grand Prix Bugatti – Zlín
Závod okolo Pradědu
Ecce Homo – Šternberk
Zbraslav, Jíloviště – Praha
Další atraktivity a rozšíření programu GRAND PRIX BUGATTI:
Zámek Zlín (výstava historických vozidel a automobilů Bugatti), pátek 30. srpna (15 – 16 hodin)
Baťovský areál Zlín (závod historických vozů), pátek 30. srpna (18.30 – 19.30 hodin)
Lázně Luhačovice (výstava vozů), sobota 31. srpna (11 – 14 hodin)
Zámek Holešov (výstava a program pro diváky), neděle 1. září (13 – 17 hodin)
Projekt Czech Hero Ride je spolufinancovaný Evropským fondem pro regionální rozvoj „Šance pro váš rozvoj“.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.