Letošní ročník GRAND PRIX BUGATTI, tedy setkání historických sportovních automobilů převážně značky Bugatti, proběhne pod hlavičkou Czech Hero Ride.
Tento projekt byl vytvořen coby prestižní mezinárodní seriál závodů, který v letošním a následujícím roce navštíví různé regiony České republiky. Jeho cílem je dlouhodobý rozvoj regionální turistiky s tématikou veteránského sportu a podpora samotných závodů, které budou atraktivní jak pro diváky, tak pro jejich účastníky.
Součástí zlínského setkání těchto nádherných závodních vozů z let minulých bude výstava před zámkem v centru města a především závodní jízda po trase divácké Super rychlostní zkoušky v ulicích Zlína. Ta opět proběhne jako prolog před startem hlavního startovního pole BARUM CZECH RALLY ZLÍN „Závody sdružené pod hlavičkou Czech Hero Ride jsou prestižní události na vysoké společenské úrovni, s řadou doprovodných akcí, takže si na své přijdou jak mladí, tak rodiny s dětmi i starší návštěvníci,“ uvedl Mgr. Robert Pergl, ředitel projektu.
Konceptem a nosným prvkem projektu „Czech Hero Ride – auta, která mají příběh“, je spojení konkrétní značky a typu historického vozu s osobností a historií daného regionu nebo závodu. Ve Zlíně se projekt ponese v duchu vozu Z4 vyrobeného Československou zbrojovkou Brno, zvaného Zetka, a osobnosti Tomáše Bati mladšího. „Během zlínské akce bude Tomáš Baťa ml., respektive jeho dvojník, poukazovat na krásy kraje a návštěvníkům sdělovat zajímavé informace. Závodu se pak zúčastní s vozem Z4, jelikož právě s takovým automobilem Tomáš Baťa mladší v roce 1934 vyhrál zdejší závod Zlínská osma,“ upřesnil Robert Pergl na tiskové konferenci v Praze.
Auto s příběhem bude možné reálně obdivovat společně s ostatními veterány během přehlídky nebo výstavy na vybraných lokalitách. Jednotlivé závody budou projektem Czech Hero Ride mediálně podpořeny inzeráty a rádiovými spoty.
V rámci projektu Czech Hero Ride budou realizovány tyto závody:
Grand Prix Bugatti – Zlín
Závod okolo Pradědu
Ecce Homo – Šternberk
Zbraslav, Jíloviště – Praha
Další atraktivity a rozšíření programu GRAND PRIX BUGATTI:
Zámek Zlín (výstava historických vozidel a automobilů Bugatti), pátek 30. srpna (15 – 16 hodin)
Baťovský areál Zlín (závod historických vozů), pátek 30. srpna (18.30 – 19.30 hodin)
Lázně Luhačovice (výstava vozů), sobota 31. srpna (11 – 14 hodin)
Zámek Holešov (výstava a program pro diváky), neděle 1. září (13 – 17 hodin)
Projekt Czech Hero Ride je spolufinancovaný Evropským fondem pro regionální rozvoj „Šance pro váš rozvoj“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.