V posledním období dlouhodobé historie rally na vyškovsku je to podruhé, co se tradičně pořádaná rally neuskuteční. Poprvé to bylo v roce 2011, kdy tato soutěž nebyla zařazena do kalendáře FAS AČR. V letošním roce finanční problémy donutily pořadatele, Hanácký rally klub v AČR, rally měsíc před plánovaným termínem jejího konání zrušit. XXI. Rally Vyškov se měla uskutečnit ve dnech 6. září až 7. září 2013.
V důsledku tragických událostí minulé sezony, a především po jejich prezentaci v médiích, došlo v rally sportu k výrazným změnám. Odrazilo se to nejen v přístupu sponzorů, ale i v pohledu věřejnosti na automobilový sport. Pro Hanácký rally klub v AČR to mělo dopad především v tom, že od spolupráce odstoupil generální sponzor minulých ročníků rally. Tím pořadatel XXI. Rally Vyškov přišel nejen o finanční a materiální podporu, ale i o zázemí celé soutěže.
Přesto pořadatelé doufali, že se situace změní k lepšímu a rally se podaří uspořádat. Byl ustanoven organizační výbor pro přípravu rally a byly zahájeny práce na přípravě soutěže. Současně s tím byli výborem vytipováni potencionální sponzoři rally a bylo s nimi průběžně jednáno. Bohužel v této oblasti se pořadatelům nepodařilo potřebné finanční prostředky získat.
K dnešnímu dni je XXI. Rally Vyškov po administrativní stránce připravena. Jsou vytyčeny a schváleny trasy jednotlivých rychlostních zkoušek, jsou zabezpečeny prostory pro ředitelství rally, servisní zónu a prostor startu a cíle rally. Vše je projednáno s dotčenými městy, obcemi, organizacemi a státními institucemi a pořadatel má jejich souhlasná stanoviska. Rovněž byly ve stanovených termínech dodány na FAS AČR požadované dokumenty ke schválení.
Organizační výbor pro přípravu XXI. Rally Vyškov udělal vše, co bylo v jeho možnostech a silách, aby se i letos rally na vyškovsku uskutečnila. Bohužel přes veškerou snahu nesehnal potřebné finanční prostředky na pokrytí nákladů souvisejících s pořádáním této soutěže. Jednání probíhala až do nejzažšího možného termínu.
Nyní, měsíc před plánovaným termínem uskutečnění rally, nemá Hanácký rally klub v AČR - pořadatel XXI. Rally Vyškov - vzhledem k výše uvedeným skutečnostem jinou možnost, než požádat Federaci automobilového sportu AČR o zrušení podniku, XXI. Rally Vyškov.
Výbor Hanáckého rally klubu v AČR se tímto omlouvá všem soutěžním posádkám a jejich týmům a všem divákům a příznivcům rally, kteří se chystali začátkem září tohoto roku na vyškovskou rally.
I přesto, že se letošní ročník vyškovské rally z výše uvedených důvodů neuskuteční, děkujeme za vstřícný přístup při přípravě soutěže městu Vyškov, Vojenským lesům a statkům ČR, s.p. Divize Plumlov, obci Nemojany, obci Račice-Pístovice, obci Prusy-Boškůvky, obci Topolany, obci Luleč, obci Ježkovice, obci Drnovice, vedení hotelu Nemojanský mlýn, Zemědělské společnosti Drnovice, a.s., společnosti CARSET s.r.o. Vyškov, Aeroklubu Vyškov, o.s., Policii ČR, Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje Brno, Správě a údržbě silnic Jihomoravského kraje, příspěvková organizace kraje - Oblast Vyškov, Městskému úřadu Vyškov - Odbor životního prostředí, společnosti SPP Vyškov s.r.o. - dopravní zdravotnická a asistenční služba, firmám Trasig, s.r.o. a Autonova Brno.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?