V posledním období dlouhodobé historie rally na vyškovsku je to podruhé, co se tradičně pořádaná rally neuskuteční. Poprvé to bylo v roce 2011, kdy tato soutěž nebyla zařazena do kalendáře FAS AČR. V letošním roce finanční problémy donutily pořadatele, Hanácký rally klub v AČR, rally měsíc před plánovaným termínem jejího konání zrušit. XXI. Rally Vyškov se měla uskutečnit ve dnech 6. září až 7. září 2013.
V důsledku tragických událostí minulé sezony, a především po jejich prezentaci v médiích, došlo v rally sportu k výrazným změnám. Odrazilo se to nejen v přístupu sponzorů, ale i v pohledu věřejnosti na automobilový sport. Pro Hanácký rally klub v AČR to mělo dopad především v tom, že od spolupráce odstoupil generální sponzor minulých ročníků rally. Tím pořadatel XXI. Rally Vyškov přišel nejen o finanční a materiální podporu, ale i o zázemí celé soutěže.
Přesto pořadatelé doufali, že se situace změní k lepšímu a rally se podaří uspořádat. Byl ustanoven organizační výbor pro přípravu rally a byly zahájeny práce na přípravě soutěže. Současně s tím byli výborem vytipováni potencionální sponzoři rally a bylo s nimi průběžně jednáno. Bohužel v této oblasti se pořadatelům nepodařilo potřebné finanční prostředky získat.
K dnešnímu dni je XXI. Rally Vyškov po administrativní stránce připravena. Jsou vytyčeny a schváleny trasy jednotlivých rychlostních zkoušek, jsou zabezpečeny prostory pro ředitelství rally, servisní zónu a prostor startu a cíle rally. Vše je projednáno s dotčenými městy, obcemi, organizacemi a státními institucemi a pořadatel má jejich souhlasná stanoviska. Rovněž byly ve stanovených termínech dodány na FAS AČR požadované dokumenty ke schválení.
Organizační výbor pro přípravu XXI. Rally Vyškov udělal vše, co bylo v jeho možnostech a silách, aby se i letos rally na vyškovsku uskutečnila. Bohužel přes veškerou snahu nesehnal potřebné finanční prostředky na pokrytí nákladů souvisejících s pořádáním této soutěže. Jednání probíhala až do nejzažšího možného termínu.
Nyní, měsíc před plánovaným termínem uskutečnění rally, nemá Hanácký rally klub v AČR - pořadatel XXI. Rally Vyškov - vzhledem k výše uvedeným skutečnostem jinou možnost, než požádat Federaci automobilového sportu AČR o zrušení podniku, XXI. Rally Vyškov.
Výbor Hanáckého rally klubu v AČR se tímto omlouvá všem soutěžním posádkám a jejich týmům a všem divákům a příznivcům rally, kteří se chystali začátkem září tohoto roku na vyškovskou rally.
I přesto, že se letošní ročník vyškovské rally z výše uvedených důvodů neuskuteční, děkujeme za vstřícný přístup při přípravě soutěže městu Vyškov, Vojenským lesům a statkům ČR, s.p. Divize Plumlov, obci Nemojany, obci Račice-Pístovice, obci Prusy-Boškůvky, obci Topolany, obci Luleč, obci Ježkovice, obci Drnovice, vedení hotelu Nemojanský mlýn, Zemědělské společnosti Drnovice, a.s., společnosti CARSET s.r.o. Vyškov, Aeroklubu Vyškov, o.s., Policii ČR, Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje Brno, Správě a údržbě silnic Jihomoravského kraje, příspěvková organizace kraje - Oblast Vyškov, Městskému úřadu Vyškov - Odbor životního prostředí, společnosti SPP Vyškov s.r.o. - dopravní zdravotnická a asistenční služba, firmám Trasig, s.r.o. a Autonova Brno.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?