V posledním období dlouhodobé historie rally na vyškovsku je to podruhé, co se tradičně pořádaná rally neuskuteční. Poprvé to bylo v roce 2011, kdy tato soutěž nebyla zařazena do kalendáře FAS AČR. V letošním roce finanční problémy donutily pořadatele, Hanácký rally klub v AČR, rally měsíc před plánovaným termínem jejího konání zrušit. XXI. Rally Vyškov se měla uskutečnit ve dnech 6. září až 7. září 2013.
V důsledku tragických událostí minulé sezony, a především po jejich prezentaci v médiích, došlo v rally sportu k výrazným změnám. Odrazilo se to nejen v přístupu sponzorů, ale i v pohledu věřejnosti na automobilový sport. Pro Hanácký rally klub v AČR to mělo dopad především v tom, že od spolupráce odstoupil generální sponzor minulých ročníků rally. Tím pořadatel XXI. Rally Vyškov přišel nejen o finanční a materiální podporu, ale i o zázemí celé soutěže.
Přesto pořadatelé doufali, že se situace změní k lepšímu a rally se podaří uspořádat. Byl ustanoven organizační výbor pro přípravu rally a byly zahájeny práce na přípravě soutěže. Současně s tím byli výborem vytipováni potencionální sponzoři rally a bylo s nimi průběžně jednáno. Bohužel v této oblasti se pořadatelům nepodařilo potřebné finanční prostředky získat.
K dnešnímu dni je XXI. Rally Vyškov po administrativní stránce připravena. Jsou vytyčeny a schváleny trasy jednotlivých rychlostních zkoušek, jsou zabezpečeny prostory pro ředitelství rally, servisní zónu a prostor startu a cíle rally. Vše je projednáno s dotčenými městy, obcemi, organizacemi a státními institucemi a pořadatel má jejich souhlasná stanoviska. Rovněž byly ve stanovených termínech dodány na FAS AČR požadované dokumenty ke schválení.
Organizační výbor pro přípravu XXI. Rally Vyškov udělal vše, co bylo v jeho možnostech a silách, aby se i letos rally na vyškovsku uskutečnila. Bohužel přes veškerou snahu nesehnal potřebné finanční prostředky na pokrytí nákladů souvisejících s pořádáním této soutěže. Jednání probíhala až do nejzažšího možného termínu.
Nyní, měsíc před plánovaným termínem uskutečnění rally, nemá Hanácký rally klub v AČR - pořadatel XXI. Rally Vyškov - vzhledem k výše uvedeným skutečnostem jinou možnost, než požádat Federaci automobilového sportu AČR o zrušení podniku, XXI. Rally Vyškov.
Výbor Hanáckého rally klubu v AČR se tímto omlouvá všem soutěžním posádkám a jejich týmům a všem divákům a příznivcům rally, kteří se chystali začátkem září tohoto roku na vyškovskou rally.
I přesto, že se letošní ročník vyškovské rally z výše uvedených důvodů neuskuteční, děkujeme za vstřícný přístup při přípravě soutěže městu Vyškov, Vojenským lesům a statkům ČR, s.p. Divize Plumlov, obci Nemojany, obci Račice-Pístovice, obci Prusy-Boškůvky, obci Topolany, obci Luleč, obci Ježkovice, obci Drnovice, vedení hotelu Nemojanský mlýn, Zemědělské společnosti Drnovice, a.s., společnosti CARSET s.r.o. Vyškov, Aeroklubu Vyškov, o.s., Policii ČR, Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje Brno, Správě a údržbě silnic Jihomoravského kraje, příspěvková organizace kraje - Oblast Vyškov, Městskému úřadu Vyškov - Odbor životního prostředí, společnosti SPP Vyškov s.r.o. - dopravní zdravotnická a asistenční služba, firmám Trasig, s.r.o. a Autonova Brno.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?