Soutěžní posádka Roman Kresta – Petr Gross obsadila na jubilejním 40. ročníku Rally Bohemia třetí příčku absolutní klasifikace.
Rally Bohemia byla druhým letošním vystoupením Škody Fabia Super 2000 ADELL MOGUL racing teamu. Roman Kresta, šestinásobný vítěz mladoboleslavského závodu, se od úvodních kilometrů držel na medailových pozicích a výrazně konkuroval tandemu Jan Kopecký a Václav Pech. Během sobotního programu zajel dva nejrychlejší časy a ještě po RZ10 mu patřila druhá pozice s náskokem dvou desetin na Pecha. Tak dramatický duel letošní Bohemia desítkám tisíc fanoušků kolem trati nabízela. Na legendárním testu Vinec – Skalsko ale Kresta s Grossem průběžné stříbro neudrželi a do nedělního programu šli z třetí pozice.
„Bohemia bývala pověstná dlouhými vložkami, letos bylo vše jinak. Sobota byla složena z několika kratších úseků, což trochu ubralo na náročnosti soutěže. Ale bylo to stejné pro všechny, stejně jako nutnost použít nové pneumatiky. Bylo potřeba si na ně zvyknout, protože jsou proti minulosti jiné konstrukce a pocitově také odlišné směsi.Celý den to byla přetahovaná o sekundy. Až v závěru nás na Vinci trochu pozlobilo auto a jako by trochu ztratilo výkon, čehož dokázal Vašek Pech využít a získal mírný náskok,“ popsal průběh první etapy pátého závodu MMČR Roman Kresta.Ve druhé etapě zajeli Kresta s Grossem dva druhé časy na nejdelším úseku Rally Bohemia – RZ Sychrov, ale na zvrat dramatického souboje o stříbro s Pechem to nestačilo. Ani z třetí příčky však nikdo z členů týmu určitě nesmutnil.
„Díky Sychrovu jsme se v neděli svezli i na vložce s délkou ke třiceti kilometrům, což přesně mám rád. Celý závod jsme byli schopni jet jen malinko za Honzou Kopeckým, do poslední chvíle byl na dostřel Vašek Pech. Proto jsem s průběhem Bohemie naprosto spokojen. Nepamatuji si, kdy naposledy byly mezi námi tak těsné rozdíly. A přitom jsme všichni jeli neuvěřitelné tempo. S Petrem jsme se snažili, ale pár sekund nám tentokrát chybělo k lepšímu výsledku. Taková byla realita.Rally Bohemia opět nabídla nádherou, technickou trať. Pořadatelsky byla skvěle zvládnuta, letos to byl proti odjetým závodům nadstandard. Místní zkoušky jednoznačně patří k dominantám českého rallysportu. V neposlední řadě děkuji fanouškům za jejich ukázkový přístup, se kterým naše dramatické souboje sledovali,“ uzavřel luhačovický jezdec.Tandem Roman Kresta – Petr Gross nyní čeká vrchol sezony a třetí plánované letošní vystoupení. Tím bude start na zlínské Barum rally ve dnech 30. 8. – 1. 9. 2013. ADELL MOGUL racing team, tiskový servis
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.