Soutěžní posádka Roman Kresta – Petr Gross obsadila na jubilejním 40. ročníku Rally Bohemia třetí příčku absolutní klasifikace.
Rally Bohemia byla druhým letošním vystoupením Škody Fabia Super 2000 ADELL MOGUL racing teamu. Roman Kresta, šestinásobný vítěz mladoboleslavského závodu, se od úvodních kilometrů držel na medailových pozicích a výrazně konkuroval tandemu Jan Kopecký a Václav Pech. Během sobotního programu zajel dva nejrychlejší časy a ještě po RZ10 mu patřila druhá pozice s náskokem dvou desetin na Pecha. Tak dramatický duel letošní Bohemia desítkám tisíc fanoušků kolem trati nabízela. Na legendárním testu Vinec – Skalsko ale Kresta s Grossem průběžné stříbro neudrželi a do nedělního programu šli z třetí pozice.
„Bohemia bývala pověstná dlouhými vložkami, letos bylo vše jinak. Sobota byla složena z několika kratších úseků, což trochu ubralo na náročnosti soutěže. Ale bylo to stejné pro všechny, stejně jako nutnost použít nové pneumatiky. Bylo potřeba si na ně zvyknout, protože jsou proti minulosti jiné konstrukce a pocitově také odlišné směsi.Celý den to byla přetahovaná o sekundy. Až v závěru nás na Vinci trochu pozlobilo auto a jako by trochu ztratilo výkon, čehož dokázal Vašek Pech využít a získal mírný náskok,“ popsal průběh první etapy pátého závodu MMČR Roman Kresta.Ve druhé etapě zajeli Kresta s Grossem dva druhé časy na nejdelším úseku Rally Bohemia – RZ Sychrov, ale na zvrat dramatického souboje o stříbro s Pechem to nestačilo. Ani z třetí příčky však nikdo z členů týmu určitě nesmutnil.
„Díky Sychrovu jsme se v neděli svezli i na vložce s délkou ke třiceti kilometrům, což přesně mám rád. Celý závod jsme byli schopni jet jen malinko za Honzou Kopeckým, do poslední chvíle byl na dostřel Vašek Pech. Proto jsem s průběhem Bohemie naprosto spokojen. Nepamatuji si, kdy naposledy byly mezi námi tak těsné rozdíly. A přitom jsme všichni jeli neuvěřitelné tempo. S Petrem jsme se snažili, ale pár sekund nám tentokrát chybělo k lepšímu výsledku. Taková byla realita.Rally Bohemia opět nabídla nádherou, technickou trať. Pořadatelsky byla skvěle zvládnuta, letos to byl proti odjetým závodům nadstandard. Místní zkoušky jednoznačně patří k dominantám českého rallysportu. V neposlední řadě děkuji fanouškům za jejich ukázkový přístup, se kterým naše dramatické souboje sledovali,“ uzavřel luhačovický jezdec.Tandem Roman Kresta – Petr Gross nyní čeká vrchol sezony a třetí plánované letošní vystoupení. Tím bude start na zlínské Barum rally ve dnech 30. 8. – 1. 9. 2013. ADELL MOGUL racing team, tiskový servis
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?