Soutěžní posádka Roman Kresta – Petr Gross obsadila na jubilejním 40. ročníku Rally Bohemia třetí příčku absolutní klasifikace.
Rally Bohemia byla druhým letošním vystoupením Škody Fabia Super 2000 ADELL MOGUL racing teamu. Roman Kresta, šestinásobný vítěz mladoboleslavského závodu, se od úvodních kilometrů držel na medailových pozicích a výrazně konkuroval tandemu Jan Kopecký a Václav Pech. Během sobotního programu zajel dva nejrychlejší časy a ještě po RZ10 mu patřila druhá pozice s náskokem dvou desetin na Pecha. Tak dramatický duel letošní Bohemia desítkám tisíc fanoušků kolem trati nabízela. Na legendárním testu Vinec – Skalsko ale Kresta s Grossem průběžné stříbro neudrželi a do nedělního programu šli z třetí pozice.
„Bohemia bývala pověstná dlouhými vložkami, letos bylo vše jinak. Sobota byla složena z několika kratších úseků, což trochu ubralo na náročnosti soutěže. Ale bylo to stejné pro všechny, stejně jako nutnost použít nové pneumatiky. Bylo potřeba si na ně zvyknout, protože jsou proti minulosti jiné konstrukce a pocitově také odlišné směsi.Celý den to byla přetahovaná o sekundy. Až v závěru nás na Vinci trochu pozlobilo auto a jako by trochu ztratilo výkon, čehož dokázal Vašek Pech využít a získal mírný náskok,“ popsal průběh první etapy pátého závodu MMČR Roman Kresta.Ve druhé etapě zajeli Kresta s Grossem dva druhé časy na nejdelším úseku Rally Bohemia – RZ Sychrov, ale na zvrat dramatického souboje o stříbro s Pechem to nestačilo. Ani z třetí příčky však nikdo z členů týmu určitě nesmutnil.
„Díky Sychrovu jsme se v neděli svezli i na vložce s délkou ke třiceti kilometrům, což přesně mám rád. Celý závod jsme byli schopni jet jen malinko za Honzou Kopeckým, do poslední chvíle byl na dostřel Vašek Pech. Proto jsem s průběhem Bohemie naprosto spokojen. Nepamatuji si, kdy naposledy byly mezi námi tak těsné rozdíly. A přitom jsme všichni jeli neuvěřitelné tempo. S Petrem jsme se snažili, ale pár sekund nám tentokrát chybělo k lepšímu výsledku. Taková byla realita.Rally Bohemia opět nabídla nádherou, technickou trať. Pořadatelsky byla skvěle zvládnuta, letos to byl proti odjetým závodům nadstandard. Místní zkoušky jednoznačně patří k dominantám českého rallysportu. V neposlední řadě děkuji fanouškům za jejich ukázkový přístup, se kterým naše dramatické souboje sledovali,“ uzavřel luhačovický jezdec.Tandem Roman Kresta – Petr Gross nyní čeká vrchol sezony a třetí plánované letošní vystoupení. Tím bude start na zlínské Barum rally ve dnech 30. 8. – 1. 9. 2013. ADELL MOGUL racing team, tiskový servis
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?