Soutěžní posádka Roman Kresta – Petr Gross obsadila na jubilejním 40. ročníku Rally Bohemia třetí příčku absolutní klasifikace.
Rally Bohemia byla druhým letošním vystoupením Škody Fabia Super 2000 ADELL MOGUL racing teamu. Roman Kresta, šestinásobný vítěz mladoboleslavského závodu, se od úvodních kilometrů držel na medailových pozicích a výrazně konkuroval tandemu Jan Kopecký a Václav Pech. Během sobotního programu zajel dva nejrychlejší časy a ještě po RZ10 mu patřila druhá pozice s náskokem dvou desetin na Pecha. Tak dramatický duel letošní Bohemia desítkám tisíc fanoušků kolem trati nabízela. Na legendárním testu Vinec – Skalsko ale Kresta s Grossem průběžné stříbro neudrželi a do nedělního programu šli z třetí pozice.
„Bohemia bývala pověstná dlouhými vložkami, letos bylo vše jinak. Sobota byla složena z několika kratších úseků, což trochu ubralo na náročnosti soutěže. Ale bylo to stejné pro všechny, stejně jako nutnost použít nové pneumatiky. Bylo potřeba si na ně zvyknout, protože jsou proti minulosti jiné konstrukce a pocitově také odlišné směsi.Celý den to byla přetahovaná o sekundy. Až v závěru nás na Vinci trochu pozlobilo auto a jako by trochu ztratilo výkon, čehož dokázal Vašek Pech využít a získal mírný náskok,“ popsal průběh první etapy pátého závodu MMČR Roman Kresta.Ve druhé etapě zajeli Kresta s Grossem dva druhé časy na nejdelším úseku Rally Bohemia – RZ Sychrov, ale na zvrat dramatického souboje o stříbro s Pechem to nestačilo. Ani z třetí příčky však nikdo z členů týmu určitě nesmutnil.
„Díky Sychrovu jsme se v neděli svezli i na vložce s délkou ke třiceti kilometrům, což přesně mám rád. Celý závod jsme byli schopni jet jen malinko za Honzou Kopeckým, do poslední chvíle byl na dostřel Vašek Pech. Proto jsem s průběhem Bohemie naprosto spokojen. Nepamatuji si, kdy naposledy byly mezi námi tak těsné rozdíly. A přitom jsme všichni jeli neuvěřitelné tempo. S Petrem jsme se snažili, ale pár sekund nám tentokrát chybělo k lepšímu výsledku. Taková byla realita.Rally Bohemia opět nabídla nádherou, technickou trať. Pořadatelsky byla skvěle zvládnuta, letos to byl proti odjetým závodům nadstandard. Místní zkoušky jednoznačně patří k dominantám českého rallysportu. V neposlední řadě děkuji fanouškům za jejich ukázkový přístup, se kterým naše dramatické souboje sledovali,“ uzavřel luhačovický jezdec.Tandem Roman Kresta – Petr Gross nyní čeká vrchol sezony a třetí plánované letošní vystoupení. Tím bude start na zlínské Barum rally ve dnech 30. 8. – 1. 9. 2013. ADELL MOGUL racing team, tiskový servis
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.