Soutěžní posádka Roman Kresta – Petr Gross obsadila na jubilejním 40. ročníku Rally Bohemia třetí příčku absolutní klasifikace.
Rally Bohemia byla druhým letošním vystoupením Škody Fabia Super 2000 ADELL MOGUL racing teamu. Roman Kresta, šestinásobný vítěz mladoboleslavského závodu, se od úvodních kilometrů držel na medailových pozicích a výrazně konkuroval tandemu Jan Kopecký a Václav Pech. Během sobotního programu zajel dva nejrychlejší časy a ještě po RZ10 mu patřila druhá pozice s náskokem dvou desetin na Pecha. Tak dramatický duel letošní Bohemia desítkám tisíc fanoušků kolem trati nabízela. Na legendárním testu Vinec – Skalsko ale Kresta s Grossem průběžné stříbro neudrželi a do nedělního programu šli z třetí pozice.
„Bohemia bývala pověstná dlouhými vložkami, letos bylo vše jinak. Sobota byla složena z několika kratších úseků, což trochu ubralo na náročnosti soutěže. Ale bylo to stejné pro všechny, stejně jako nutnost použít nové pneumatiky. Bylo potřeba si na ně zvyknout, protože jsou proti minulosti jiné konstrukce a pocitově také odlišné směsi.Celý den to byla přetahovaná o sekundy. Až v závěru nás na Vinci trochu pozlobilo auto a jako by trochu ztratilo výkon, čehož dokázal Vašek Pech využít a získal mírný náskok,“ popsal průběh první etapy pátého závodu MMČR Roman Kresta.Ve druhé etapě zajeli Kresta s Grossem dva druhé časy na nejdelším úseku Rally Bohemia – RZ Sychrov, ale na zvrat dramatického souboje o stříbro s Pechem to nestačilo. Ani z třetí příčky však nikdo z členů týmu určitě nesmutnil.
„Díky Sychrovu jsme se v neděli svezli i na vložce s délkou ke třiceti kilometrům, což přesně mám rád. Celý závod jsme byli schopni jet jen malinko za Honzou Kopeckým, do poslední chvíle byl na dostřel Vašek Pech. Proto jsem s průběhem Bohemie naprosto spokojen. Nepamatuji si, kdy naposledy byly mezi námi tak těsné rozdíly. A přitom jsme všichni jeli neuvěřitelné tempo. S Petrem jsme se snažili, ale pár sekund nám tentokrát chybělo k lepšímu výsledku. Taková byla realita.Rally Bohemia opět nabídla nádherou, technickou trať. Pořadatelsky byla skvěle zvládnuta, letos to byl proti odjetým závodům nadstandard. Místní zkoušky jednoznačně patří k dominantám českého rallysportu. V neposlední řadě děkuji fanouškům za jejich ukázkový přístup, se kterým naše dramatické souboje sledovali,“ uzavřel luhačovický jezdec.Tandem Roman Kresta – Petr Gross nyní čeká vrchol sezony a třetí plánované letošní vystoupení. Tím bude start na zlínské Barum rally ve dnech 30. 8. – 1. 9. 2013. ADELL MOGUL racing team, tiskový servis
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.