Na konci června se v malebném kraji jihomoravských vinic sešly k dalšímu měření sil nejen posádky MMČR, ale v sobotní etapě startovaly i dvojice zařazené do Poháru ČR v rally. Mezi těmito startujícími opět nechybělo duo Tomáš Janíček a Jan Mikulík.
Hustopečská soutěž nabízí zajímavou směsku povrchů. Od širokých rovných asfaltů, přes úzké cesty s kvalitním a méně kvalitním asfaltem, až po šotolinové úseky. Na těchto cestách a cestičkách se už od brzkého pátečního rána pohybovala i tréninková felicie s moravskou posádkou. „Na rally Hustopeče jsem se vyloženě těšil, protože jsem měl o podobě RZ představu již z minulosti, kdy jsem zde jel jako „špion“ jedné z posádek MMČR. Nedokážu říct, kde jinde v republice se na jedné RZ jede jak po širokém pěkném asfaltu, tak po úzkém asfaltu nebo šotolině. Moc pěkné a náročné,“ zhodnotil hustopečské erzety Tomáš Janíček. „Některé úseky mi přišly až moc rychlé, ale na šotolinové pasáže jsem se moc těšil. Dobře totiž vím, že Tomáš je velký šoumen, což v kombinaci se šotolinou znamená, že se bude jezdit dveřmi napřed. A to já mám rád,“ dodal natěšený Honza Mikulík. V pátek večer se ještě ogaři zašli pro inspiraci podívat na RZ 2 ke známému místu před rozhlednou. A pak rychle spát, aby byli na sobotu fit.
Sobotní ráno začínalo Starovickou polookruhovou rychlostkou a kluci nechtě nechat nic náhodě vletěli do této erzety jako draci. Dravý styl se odrazil i na výsledku, kdy se jim podařilo porazit i mnohé posádky z velkého mistráku. V rámci poháru se usadili na pátém místě celkově a vedli třídu V/2 o 14,4 sekund před Tomášem Macháčkem. Ovšem na další rychlostní zkoušce si vybralo daň zablácené místo, kde mnoho dalších posádek ztratilo cenné vteřiny. „O tomto místě jsme věděli, ale i přes velmi opatrný příjezd k levé zatáčce se nepodařilo auto udržet na cestě. Zjednodušeně řečeno auto nezabrzdilo, nezatočilo, nijak nereagovalo na mé pokusy udržet hondu na trati, což bylo vzhledem k 15cm vrstvě mokrého bláta asi normální. Nicméně jsme zastavili několik vlásků od stromu, který už někdo před námi označkoval. Poté jsme vycouvali a s citelnou ztrátou pokračovali dál,“ popsal krizovou situaci Tomáš. Díky tomuto nepříjemnému momentu se začal rýsovat zajímavý souboj s Tomem Macháčkem, který v po druhé pohárové zkoušce vedl třídu o 1,7 vteřiny. Při druhém průjezdu polookruhovou erzetou se Janíčkovi s Mikulíkem podařilo úder v podobě vyhrané zkoušky Macháčkovi vrátit a dostat se zpět do vedení ve třídě. Následně přišla zkouška, kde měla naše posádka krizový moment při prvním průjezdu. Tentokráte se jezdecké chyby kluci vyvarovali a navrch přidali svému soupeři další vteřinky. Po čtyřech odjetých rychlostkách se Janíček s Mikulíkem usadili na třetím místě v Poháru ČR v rally. Nutno sportovně přiznat, že na tomto průběžném výsledku mělo lví podíl i odstoupení Šimurdy a jezdecká chyba Kašpara, který ztratil mnoho cenných vteřin v blátě. Ve třídě vedli Tomáš s Honzou o pouhých 6,5 vteřin před Macháčkem, což slibovalo v odpoledních sekcích zajímavé souboje.
Odpoledne na posádky čekaly dva průjezdy RZ Bořetice a RZ Diváky rozdělené jednou servisní zastávkou. Ovšem hned při prvním průjezdu RZ Bořetice s pořadím zamíchala vyšší moc v podobě defektu. „Nedokáži říct, proč jsem auto do toho katu dal. Nejspíš jsem přeslech „nekat“, nebo jsem si to spojil se zatáčkou, která byla dříve a ta se katovala anebo jsem se nechal jenom začátečnicky nalákat do místa, které bylo prostě vyjeté ostatními posádkami. Přesto si myslím, že to nebyla taková rána, aby to guma nepřežila. Takže jsme po vzoru z Krkonoš jeli zase nějakých šest kilometrů na defektu. Dlužno dodat, že už nám jízda na defektu docela jde J. Tady patří velké díky Zbyňkovi Hrabcovi, který nám v cíli erzety půjčil klíč, když jsme tím naším nemohli povolit kolo,“ okomentoval kritické okamžiky Tomáš. Nabraná ztráta samozřejmě promluvila do pořadí a u naší posádky nastal propad pořadím dolů. Najednou z toho byl ve třídě stříbrný post a 7. místo v Poháru. Vzhledem k tomu, že se kluci s Macháčkem dosud tahali o vteřiny, nemělo smysl útočit na první místo ve třídě, protože to by znamenalo porážet svého největšího soupeře o 20 vteřin na každé další zkoušce a na tento rozdíl byl jejich vzájemný souboj až příliš moc vyrovnaný. Proto se Tomáš s Honzou rozhodli zbytečně neriskovat a na závěrečných erzetách už jen udržovali nastolený stav, tudíž do závěru soutěže se na pořadí nic nezměnilo. Což znamená, že posádka Tomáš Janíček – Jan Mikulík dokončila Rally Hustopeče na 7. místě absolutní klasifikace v rámci Poháru ČR v rally, na 2. místě ve skupině V a stříbrná příčka patří posádce také ve třídě V2. „Musím říct, že se mi závod moc líbil, jak po stránce organizační, tak po stránce rychlostních zkoušek. I díky tomu, že jsme startovali v soutěži společně s posádkami v MMČR, dosáhly erzety délky 113 km, což je pro nás v podstatě dvojitý sprint. Myslím, že můžu mluvit i za Honzu, když řeknu, že jsme si závody moc užili. A za sebe, pokud to bude možné, příští rok pojedu rád znovu. Závěrem bych chtěl poděkovat Honzovi za bezchybné čtení rozpisu a samozřejmě všem okolo, kteří nám se závody pomáhají,“ zhodnotil hustopečský závod Tomáš Janíček. „Pro mě to byl opět úžasný zážitek, protože jet s takovým jezdcem jako je Tomáš, to je opravdu paráda. Poté, co nás defekt vyřadil z boje o vítězství ve třídě, jsme si závěr opravdu užili, bo Tomáš tahal za ručku všude, kde to šlo. A moje ruka byla taky hodně často v permanenci, neboť jsem pro změnu mával na všechny kameramany a fotografy, které jsem podél tratí viděl. Jen doufám, že pro letošek už máme vydefektováno, i když v jízdě po disku se závod od závodu zlepšujeme J,“ doplnil své postřehy po závodě Honza Mikulík..
Na Valašské rally posádka Tomáš Janíček – Jan Mikulík nestartuje, neboť Honza přesedne na horké sedadlo k Filipovi Randýskovi. Ale už na konci července můžete naši posádku vidět na startu Rally Kostelec. „Přijeďte nás povzbudit. Vaše mávání podél tratí nám přidává pomyslné koně pod kapotou,“ vzkazuje posádka svým fanouškům.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?