Na konci června se v malebném kraji jihomoravských vinic sešly k dalšímu měření sil nejen posádky MMČR, ale v sobotní etapě startovaly i dvojice zařazené do Poháru ČR v rally. Mezi těmito startujícími opět nechybělo duo Tomáš Janíček a Jan Mikulík.
Hustopečská soutěž nabízí zajímavou směsku povrchů. Od širokých rovných asfaltů, přes úzké cesty s kvalitním a méně kvalitním asfaltem, až po šotolinové úseky. Na těchto cestách a cestičkách se už od brzkého pátečního rána pohybovala i tréninková felicie s moravskou posádkou. „Na rally Hustopeče jsem se vyloženě těšil, protože jsem měl o podobě RZ představu již z minulosti, kdy jsem zde jel jako „špion“ jedné z posádek MMČR. Nedokážu říct, kde jinde v republice se na jedné RZ jede jak po širokém pěkném asfaltu, tak po úzkém asfaltu nebo šotolině. Moc pěkné a náročné,“ zhodnotil hustopečské erzety Tomáš Janíček. „Některé úseky mi přišly až moc rychlé, ale na šotolinové pasáže jsem se moc těšil. Dobře totiž vím, že Tomáš je velký šoumen, což v kombinaci se šotolinou znamená, že se bude jezdit dveřmi napřed. A to já mám rád,“ dodal natěšený Honza Mikulík. V pátek večer se ještě ogaři zašli pro inspiraci podívat na RZ 2 ke známému místu před rozhlednou. A pak rychle spát, aby byli na sobotu fit.
Sobotní ráno začínalo Starovickou polookruhovou rychlostkou a kluci nechtě nechat nic náhodě vletěli do této erzety jako draci. Dravý styl se odrazil i na výsledku, kdy se jim podařilo porazit i mnohé posádky z velkého mistráku. V rámci poháru se usadili na pátém místě celkově a vedli třídu V/2 o 14,4 sekund před Tomášem Macháčkem. Ovšem na další rychlostní zkoušce si vybralo daň zablácené místo, kde mnoho dalších posádek ztratilo cenné vteřiny. „O tomto místě jsme věděli, ale i přes velmi opatrný příjezd k levé zatáčce se nepodařilo auto udržet na cestě. Zjednodušeně řečeno auto nezabrzdilo, nezatočilo, nijak nereagovalo na mé pokusy udržet hondu na trati, což bylo vzhledem k 15cm vrstvě mokrého bláta asi normální. Nicméně jsme zastavili několik vlásků od stromu, který už někdo před námi označkoval. Poté jsme vycouvali a s citelnou ztrátou pokračovali dál,“ popsal krizovou situaci Tomáš. Díky tomuto nepříjemnému momentu se začal rýsovat zajímavý souboj s Tomem Macháčkem, který v po druhé pohárové zkoušce vedl třídu o 1,7 vteřiny. Při druhém průjezdu polookruhovou erzetou se Janíčkovi s Mikulíkem podařilo úder v podobě vyhrané zkoušky Macháčkovi vrátit a dostat se zpět do vedení ve třídě. Následně přišla zkouška, kde měla naše posádka krizový moment při prvním průjezdu. Tentokráte se jezdecké chyby kluci vyvarovali a navrch přidali svému soupeři další vteřinky. Po čtyřech odjetých rychlostkách se Janíček s Mikulíkem usadili na třetím místě v Poháru ČR v rally. Nutno sportovně přiznat, že na tomto průběžném výsledku mělo lví podíl i odstoupení Šimurdy a jezdecká chyba Kašpara, který ztratil mnoho cenných vteřin v blátě. Ve třídě vedli Tomáš s Honzou o pouhých 6,5 vteřin před Macháčkem, což slibovalo v odpoledních sekcích zajímavé souboje.
Odpoledne na posádky čekaly dva průjezdy RZ Bořetice a RZ Diváky rozdělené jednou servisní zastávkou. Ovšem hned při prvním průjezdu RZ Bořetice s pořadím zamíchala vyšší moc v podobě defektu. „Nedokáži říct, proč jsem auto do toho katu dal. Nejspíš jsem přeslech „nekat“, nebo jsem si to spojil se zatáčkou, která byla dříve a ta se katovala anebo jsem se nechal jenom začátečnicky nalákat do místa, které bylo prostě vyjeté ostatními posádkami. Přesto si myslím, že to nebyla taková rána, aby to guma nepřežila. Takže jsme po vzoru z Krkonoš jeli zase nějakých šest kilometrů na defektu. Dlužno dodat, že už nám jízda na defektu docela jde J. Tady patří velké díky Zbyňkovi Hrabcovi, který nám v cíli erzety půjčil klíč, když jsme tím naším nemohli povolit kolo,“ okomentoval kritické okamžiky Tomáš. Nabraná ztráta samozřejmě promluvila do pořadí a u naší posádky nastal propad pořadím dolů. Najednou z toho byl ve třídě stříbrný post a 7. místo v Poháru. Vzhledem k tomu, že se kluci s Macháčkem dosud tahali o vteřiny, nemělo smysl útočit na první místo ve třídě, protože to by znamenalo porážet svého největšího soupeře o 20 vteřin na každé další zkoušce a na tento rozdíl byl jejich vzájemný souboj až příliš moc vyrovnaný. Proto se Tomáš s Honzou rozhodli zbytečně neriskovat a na závěrečných erzetách už jen udržovali nastolený stav, tudíž do závěru soutěže se na pořadí nic nezměnilo. Což znamená, že posádka Tomáš Janíček – Jan Mikulík dokončila Rally Hustopeče na 7. místě absolutní klasifikace v rámci Poháru ČR v rally, na 2. místě ve skupině V a stříbrná příčka patří posádce také ve třídě V2. „Musím říct, že se mi závod moc líbil, jak po stránce organizační, tak po stránce rychlostních zkoušek. I díky tomu, že jsme startovali v soutěži společně s posádkami v MMČR, dosáhly erzety délky 113 km, což je pro nás v podstatě dvojitý sprint. Myslím, že můžu mluvit i za Honzu, když řeknu, že jsme si závody moc užili. A za sebe, pokud to bude možné, příští rok pojedu rád znovu. Závěrem bych chtěl poděkovat Honzovi za bezchybné čtení rozpisu a samozřejmě všem okolo, kteří nám se závody pomáhají,“ zhodnotil hustopečský závod Tomáš Janíček. „Pro mě to byl opět úžasný zážitek, protože jet s takovým jezdcem jako je Tomáš, to je opravdu paráda. Poté, co nás defekt vyřadil z boje o vítězství ve třídě, jsme si závěr opravdu užili, bo Tomáš tahal za ručku všude, kde to šlo. A moje ruka byla taky hodně často v permanenci, neboť jsem pro změnu mával na všechny kameramany a fotografy, které jsem podél tratí viděl. Jen doufám, že pro letošek už máme vydefektováno, i když v jízdě po disku se závod od závodu zlepšujeme J,“ doplnil své postřehy po závodě Honza Mikulík..
Na Valašské rally posádka Tomáš Janíček – Jan Mikulík nestartuje, neboť Honza přesedne na horké sedadlo k Filipovi Randýskovi. Ale už na konci července můžete naši posádku vidět na startu Rally Kostelec. „Přijeďte nás povzbudit. Vaše mávání podél tratí nám přidává pomyslné koně pod kapotou,“ vzkazuje posádka svým fanouškům.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?