Na konci června se v malebném kraji jihomoravských vinic sešly k dalšímu měření sil nejen posádky MMČR, ale v sobotní etapě startovaly i dvojice zařazené do Poháru ČR v rally. Mezi těmito startujícími opět nechybělo duo Tomáš Janíček a Jan Mikulík.
Hustopečská soutěž nabízí zajímavou směsku povrchů. Od širokých rovných asfaltů, přes úzké cesty s kvalitním a méně kvalitním asfaltem, až po šotolinové úseky. Na těchto cestách a cestičkách se už od brzkého pátečního rána pohybovala i tréninková felicie s moravskou posádkou. „Na rally Hustopeče jsem se vyloženě těšil, protože jsem měl o podobě RZ představu již z minulosti, kdy jsem zde jel jako „špion“ jedné z posádek MMČR. Nedokážu říct, kde jinde v republice se na jedné RZ jede jak po širokém pěkném asfaltu, tak po úzkém asfaltu nebo šotolině. Moc pěkné a náročné,“ zhodnotil hustopečské erzety Tomáš Janíček. „Některé úseky mi přišly až moc rychlé, ale na šotolinové pasáže jsem se moc těšil. Dobře totiž vím, že Tomáš je velký šoumen, což v kombinaci se šotolinou znamená, že se bude jezdit dveřmi napřed. A to já mám rád,“ dodal natěšený Honza Mikulík. V pátek večer se ještě ogaři zašli pro inspiraci podívat na RZ 2 ke známému místu před rozhlednou. A pak rychle spát, aby byli na sobotu fit.
Sobotní ráno začínalo Starovickou polookruhovou rychlostkou a kluci nechtě nechat nic náhodě vletěli do této erzety jako draci. Dravý styl se odrazil i na výsledku, kdy se jim podařilo porazit i mnohé posádky z velkého mistráku. V rámci poháru se usadili na pátém místě celkově a vedli třídu V/2 o 14,4 sekund před Tomášem Macháčkem. Ovšem na další rychlostní zkoušce si vybralo daň zablácené místo, kde mnoho dalších posádek ztratilo cenné vteřiny. „O tomto místě jsme věděli, ale i přes velmi opatrný příjezd k levé zatáčce se nepodařilo auto udržet na cestě. Zjednodušeně řečeno auto nezabrzdilo, nezatočilo, nijak nereagovalo na mé pokusy udržet hondu na trati, což bylo vzhledem k 15cm vrstvě mokrého bláta asi normální. Nicméně jsme zastavili několik vlásků od stromu, který už někdo před námi označkoval. Poté jsme vycouvali a s citelnou ztrátou pokračovali dál,“ popsal krizovou situaci Tomáš. Díky tomuto nepříjemnému momentu se začal rýsovat zajímavý souboj s Tomem Macháčkem, který v po druhé pohárové zkoušce vedl třídu o 1,7 vteřiny. Při druhém průjezdu polookruhovou erzetou se Janíčkovi s Mikulíkem podařilo úder v podobě vyhrané zkoušky Macháčkovi vrátit a dostat se zpět do vedení ve třídě. Následně přišla zkouška, kde měla naše posádka krizový moment při prvním průjezdu. Tentokráte se jezdecké chyby kluci vyvarovali a navrch přidali svému soupeři další vteřinky. Po čtyřech odjetých rychlostkách se Janíček s Mikulíkem usadili na třetím místě v Poháru ČR v rally. Nutno sportovně přiznat, že na tomto průběžném výsledku mělo lví podíl i odstoupení Šimurdy a jezdecká chyba Kašpara, který ztratil mnoho cenných vteřin v blátě. Ve třídě vedli Tomáš s Honzou o pouhých 6,5 vteřin před Macháčkem, což slibovalo v odpoledních sekcích zajímavé souboje.
Odpoledne na posádky čekaly dva průjezdy RZ Bořetice a RZ Diváky rozdělené jednou servisní zastávkou. Ovšem hned při prvním průjezdu RZ Bořetice s pořadím zamíchala vyšší moc v podobě defektu. „Nedokáži říct, proč jsem auto do toho katu dal. Nejspíš jsem přeslech „nekat“, nebo jsem si to spojil se zatáčkou, která byla dříve a ta se katovala anebo jsem se nechal jenom začátečnicky nalákat do místa, které bylo prostě vyjeté ostatními posádkami. Přesto si myslím, že to nebyla taková rána, aby to guma nepřežila. Takže jsme po vzoru z Krkonoš jeli zase nějakých šest kilometrů na defektu. Dlužno dodat, že už nám jízda na defektu docela jde J. Tady patří velké díky Zbyňkovi Hrabcovi, který nám v cíli erzety půjčil klíč, když jsme tím naším nemohli povolit kolo,“ okomentoval kritické okamžiky Tomáš. Nabraná ztráta samozřejmě promluvila do pořadí a u naší posádky nastal propad pořadím dolů. Najednou z toho byl ve třídě stříbrný post a 7. místo v Poháru. Vzhledem k tomu, že se kluci s Macháčkem dosud tahali o vteřiny, nemělo smysl útočit na první místo ve třídě, protože to by znamenalo porážet svého největšího soupeře o 20 vteřin na každé další zkoušce a na tento rozdíl byl jejich vzájemný souboj až příliš moc vyrovnaný. Proto se Tomáš s Honzou rozhodli zbytečně neriskovat a na závěrečných erzetách už jen udržovali nastolený stav, tudíž do závěru soutěže se na pořadí nic nezměnilo. Což znamená, že posádka Tomáš Janíček – Jan Mikulík dokončila Rally Hustopeče na 7. místě absolutní klasifikace v rámci Poháru ČR v rally, na 2. místě ve skupině V a stříbrná příčka patří posádce také ve třídě V2. „Musím říct, že se mi závod moc líbil, jak po stránce organizační, tak po stránce rychlostních zkoušek. I díky tomu, že jsme startovali v soutěži společně s posádkami v MMČR, dosáhly erzety délky 113 km, což je pro nás v podstatě dvojitý sprint. Myslím, že můžu mluvit i za Honzu, když řeknu, že jsme si závody moc užili. A za sebe, pokud to bude možné, příští rok pojedu rád znovu. Závěrem bych chtěl poděkovat Honzovi za bezchybné čtení rozpisu a samozřejmě všem okolo, kteří nám se závody pomáhají,“ zhodnotil hustopečský závod Tomáš Janíček. „Pro mě to byl opět úžasný zážitek, protože jet s takovým jezdcem jako je Tomáš, to je opravdu paráda. Poté, co nás defekt vyřadil z boje o vítězství ve třídě, jsme si závěr opravdu užili, bo Tomáš tahal za ručku všude, kde to šlo. A moje ruka byla taky hodně často v permanenci, neboť jsem pro změnu mával na všechny kameramany a fotografy, které jsem podél tratí viděl. Jen doufám, že pro letošek už máme vydefektováno, i když v jízdě po disku se závod od závodu zlepšujeme J,“ doplnil své postřehy po závodě Honza Mikulík..
Na Valašské rally posádka Tomáš Janíček – Jan Mikulík nestartuje, neboť Honza přesedne na horké sedadlo k Filipovi Randýskovi. Ale už na konci července můžete naši posádku vidět na startu Rally Kostelec. „Přijeďte nás povzbudit. Vaše mávání podél tratí nám přidává pomyslné koně pod kapotou,“ vzkazuje posádka svým fanouškům.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.