Byla to bitva jako řemen a souboj, který vstoupí do historie českého rallye sportu.
Tak se dá ve stručnosti shrnout průběh právě skončené Agrotec Rallye Hustopeče, kde posádka EuroOil-invelt teamu s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo skončila na druhém místě absolutní klasifikace.
„Letošní trať na Hustopečích byla asi nejtěžší, kterou jsem zde zažil. Po večerní a noční bouřce se vyplavilo na cesty velké množství bláta a písku, navíc místa, která jsou obvykle pokryta typickým místním prachem z vinohradů, se proměnila v uklouzané blátíčko. A tak jsem na 4-té rychlostce nedobrzdil v pravém odbočení a musel s Miníkem „zaparkovat“ nedobrovolně mezi vinohrady. Trvalo asi 15 s než se mi podařilo vrátit na silnici. Tato moje chyba měla na celkový výsledek asi největší podíl, ale i to k rallye patří,“ prozrazuje nepříjemnosti první etapy Václav Pech jun., po které se spolujezdcem Petrem Uhlem šli spát na druhém místě se ztrátou 4,7 vteřiny na vedoucího továrního jezdce škodovky Kopeckého.
Ve druhé etapě už soutěžící zažili ty pravé Hustopeče, jak je všichni znají z předchozích let. Teplota začala stoupat ke třicítce a bláto se měnilo na prach. „Moc jsem se mezi etapami nevyspal, únava byla v tom velkém horku během dne znát a zejména v závěru jsem v sobě hledal fyzické rezervy. Cítil jsem, že auto skvěle funguje a máme na to držet s tovární mladoboleslavskou jedničkou Honzou Kopeckým krok. Jeli jsme zcela naplno a naše ztráta před závěrečnými dvěma testy byla 4 s. Předposlední rychlostní zkouška se nám perfektně povedla a podařilo se ztrátu snížit. Měl na to vliv i můj zkušený spolujezdec Petr Uhel, na kterého jsem se mohl opět bezmezně spolehnout. Proto před závěrečnou 15 km dlouhou rychlostní zkouškou nás dělilo pouhých 1,1 vteřiny od tovární škodovky. Jeli jsme ji opravdu naplno až do posledního metru, ale na vítězství to nestačilo. Po takovém vyrovnaném závodě trvalo zklamání jen chviličku, protože tohle druhé místo má pro náš tým obrovskou váhu. Upevnili jsme si průběžné vedení v šampionátu a získali slušnou porci bodů i díky etapovému vítězství. Až do závěru jsme bojovali, ale hlavně nám už spolehlivě fungoval Miník. I náš hlavní technik Jan Kubíček si cení více druhého místa z této rallye, než našeho vítězství ze Šumavy nebo Krumlova, a tvrdí, že konkurenceschopnost Miníka se projevila jednoznačně až zde v Hustopečích, neboť souboj s továrním jezdcem a vozem byla zkouška nejtěžší,“ uzavírá ale i tak spokojený Václav Pech jun., kterého od vítězství při Rallye Hustopeče dělily jen „nicotné“ 2,2 vteřiny.
"V pátek a sobotu jsme bojovali s tím nejlepším, co v naší kategorii na světě existuje. Honza za volantem Fabie byl zatím k neporažení, ale chtěli jsme to na něj zkusit i když jsme si sami říkali, že to bude asi sousto nad naše síly. Nicméně se ukázalo, že jsme došli s vývojem našeho vozu asi dál než jsme sami čekali. Věděl jsem od Václava, že si nový set up moc pochvaluje a výsledek na Krumlově už leccos napověděl. Stále jsme ale čekali na toto srovnání proti tovární posádce na suchém povrchu. Dopadlo to výborně. Samozřejmě, vítězství by potěšilo, ale v koncovce to nebylo až tak podstatné. Důležité je to, že se můžeme na následujících dvou velkých soutěžích pustit do boje o titul bez zbytečné přítěže pochybností. Letošní titul, ať už ho získá kdokoliv, bude zjevně tvrdě vybojovaný...," komentuje průběh soutěže Ing. Jiří Jirovec, ředitel společnosti Invelt s.r.o.
EuroOil–invelt team teď čekají tři týdny intenzivní přípravy na Rallye Bohemia, která se jede již druhý červencový víkend.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.