Byla to bitva jako řemen a souboj, který vstoupí do historie českého rallye sportu.
Tak se dá ve stručnosti shrnout průběh právě skončené Agrotec Rallye Hustopeče, kde posádka EuroOil-invelt teamu s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo skončila na druhém místě absolutní klasifikace.
„Letošní trať na Hustopečích byla asi nejtěžší, kterou jsem zde zažil. Po večerní a noční bouřce se vyplavilo na cesty velké množství bláta a písku, navíc místa, která jsou obvykle pokryta typickým místním prachem z vinohradů, se proměnila v uklouzané blátíčko. A tak jsem na 4-té rychlostce nedobrzdil v pravém odbočení a musel s Miníkem „zaparkovat“ nedobrovolně mezi vinohrady. Trvalo asi 15 s než se mi podařilo vrátit na silnici. Tato moje chyba měla na celkový výsledek asi největší podíl, ale i to k rallye patří,“ prozrazuje nepříjemnosti první etapy Václav Pech jun., po které se spolujezdcem Petrem Uhlem šli spát na druhém místě se ztrátou 4,7 vteřiny na vedoucího továrního jezdce škodovky Kopeckého.
Ve druhé etapě už soutěžící zažili ty pravé Hustopeče, jak je všichni znají z předchozích let. Teplota začala stoupat ke třicítce a bláto se měnilo na prach. „Moc jsem se mezi etapami nevyspal, únava byla v tom velkém horku během dne znát a zejména v závěru jsem v sobě hledal fyzické rezervy. Cítil jsem, že auto skvěle funguje a máme na to držet s tovární mladoboleslavskou jedničkou Honzou Kopeckým krok. Jeli jsme zcela naplno a naše ztráta před závěrečnými dvěma testy byla 4 s. Předposlední rychlostní zkouška se nám perfektně povedla a podařilo se ztrátu snížit. Měl na to vliv i můj zkušený spolujezdec Petr Uhel, na kterého jsem se mohl opět bezmezně spolehnout. Proto před závěrečnou 15 km dlouhou rychlostní zkouškou nás dělilo pouhých 1,1 vteřiny od tovární škodovky. Jeli jsme ji opravdu naplno až do posledního metru, ale na vítězství to nestačilo. Po takovém vyrovnaném závodě trvalo zklamání jen chviličku, protože tohle druhé místo má pro náš tým obrovskou váhu. Upevnili jsme si průběžné vedení v šampionátu a získali slušnou porci bodů i díky etapovému vítězství. Až do závěru jsme bojovali, ale hlavně nám už spolehlivě fungoval Miník. I náš hlavní technik Jan Kubíček si cení více druhého místa z této rallye, než našeho vítězství ze Šumavy nebo Krumlova, a tvrdí, že konkurenceschopnost Miníka se projevila jednoznačně až zde v Hustopečích, neboť souboj s továrním jezdcem a vozem byla zkouška nejtěžší,“ uzavírá ale i tak spokojený Václav Pech jun., kterého od vítězství při Rallye Hustopeče dělily jen „nicotné“ 2,2 vteřiny.
"V pátek a sobotu jsme bojovali s tím nejlepším, co v naší kategorii na světě existuje. Honza za volantem Fabie byl zatím k neporažení, ale chtěli jsme to na něj zkusit i když jsme si sami říkali, že to bude asi sousto nad naše síly. Nicméně se ukázalo, že jsme došli s vývojem našeho vozu asi dál než jsme sami čekali. Věděl jsem od Václava, že si nový set up moc pochvaluje a výsledek na Krumlově už leccos napověděl. Stále jsme ale čekali na toto srovnání proti tovární posádce na suchém povrchu. Dopadlo to výborně. Samozřejmě, vítězství by potěšilo, ale v koncovce to nebylo až tak podstatné. Důležité je to, že se můžeme na následujících dvou velkých soutěžích pustit do boje o titul bez zbytečné přítěže pochybností. Letošní titul, ať už ho získá kdokoliv, bude zjevně tvrdě vybojovaný...," komentuje průběh soutěže Ing. Jiří Jirovec, ředitel společnosti Invelt s.r.o.
EuroOil–invelt team teď čekají tři týdny intenzivní přípravy na Rallye Bohemia, která se jede již druhý červencový víkend.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?