Byla to bitva jako řemen a souboj, který vstoupí do historie českého rallye sportu.
Tak se dá ve stručnosti shrnout průběh právě skončené Agrotec Rallye Hustopeče, kde posádka EuroOil-invelt teamu s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo skončila na druhém místě absolutní klasifikace.
„Letošní trať na Hustopečích byla asi nejtěžší, kterou jsem zde zažil. Po večerní a noční bouřce se vyplavilo na cesty velké množství bláta a písku, navíc místa, která jsou obvykle pokryta typickým místním prachem z vinohradů, se proměnila v uklouzané blátíčko. A tak jsem na 4-té rychlostce nedobrzdil v pravém odbočení a musel s Miníkem „zaparkovat“ nedobrovolně mezi vinohrady. Trvalo asi 15 s než se mi podařilo vrátit na silnici. Tato moje chyba měla na celkový výsledek asi největší podíl, ale i to k rallye patří,“ prozrazuje nepříjemnosti první etapy Václav Pech jun., po které se spolujezdcem Petrem Uhlem šli spát na druhém místě se ztrátou 4,7 vteřiny na vedoucího továrního jezdce škodovky Kopeckého.
Ve druhé etapě už soutěžící zažili ty pravé Hustopeče, jak je všichni znají z předchozích let. Teplota začala stoupat ke třicítce a bláto se měnilo na prach. „Moc jsem se mezi etapami nevyspal, únava byla v tom velkém horku během dne znát a zejména v závěru jsem v sobě hledal fyzické rezervy. Cítil jsem, že auto skvěle funguje a máme na to držet s tovární mladoboleslavskou jedničkou Honzou Kopeckým krok. Jeli jsme zcela naplno a naše ztráta před závěrečnými dvěma testy byla 4 s. Předposlední rychlostní zkouška se nám perfektně povedla a podařilo se ztrátu snížit. Měl na to vliv i můj zkušený spolujezdec Petr Uhel, na kterého jsem se mohl opět bezmezně spolehnout. Proto před závěrečnou 15 km dlouhou rychlostní zkouškou nás dělilo pouhých 1,1 vteřiny od tovární škodovky. Jeli jsme ji opravdu naplno až do posledního metru, ale na vítězství to nestačilo. Po takovém vyrovnaném závodě trvalo zklamání jen chviličku, protože tohle druhé místo má pro náš tým obrovskou váhu. Upevnili jsme si průběžné vedení v šampionátu a získali slušnou porci bodů i díky etapovému vítězství. Až do závěru jsme bojovali, ale hlavně nám už spolehlivě fungoval Miník. I náš hlavní technik Jan Kubíček si cení více druhého místa z této rallye, než našeho vítězství ze Šumavy nebo Krumlova, a tvrdí, že konkurenceschopnost Miníka se projevila jednoznačně až zde v Hustopečích, neboť souboj s továrním jezdcem a vozem byla zkouška nejtěžší,“ uzavírá ale i tak spokojený Václav Pech jun., kterého od vítězství při Rallye Hustopeče dělily jen „nicotné“ 2,2 vteřiny.
"V pátek a sobotu jsme bojovali s tím nejlepším, co v naší kategorii na světě existuje. Honza za volantem Fabie byl zatím k neporažení, ale chtěli jsme to na něj zkusit i když jsme si sami říkali, že to bude asi sousto nad naše síly. Nicméně se ukázalo, že jsme došli s vývojem našeho vozu asi dál než jsme sami čekali. Věděl jsem od Václava, že si nový set up moc pochvaluje a výsledek na Krumlově už leccos napověděl. Stále jsme ale čekali na toto srovnání proti tovární posádce na suchém povrchu. Dopadlo to výborně. Samozřejmě, vítězství by potěšilo, ale v koncovce to nebylo až tak podstatné. Důležité je to, že se můžeme na následujících dvou velkých soutěžích pustit do boje o titul bez zbytečné přítěže pochybností. Letošní titul, ať už ho získá kdokoliv, bude zjevně tvrdě vybojovaný...," komentuje průběh soutěže Ing. Jiří Jirovec, ředitel společnosti Invelt s.r.o.
EuroOil–invelt team teď čekají tři týdny intenzivní přípravy na Rallye Bohemia, která se jede již druhý červencový víkend.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.