Byla to bitva jako řemen a souboj, který vstoupí do historie českého rallye sportu.
Tak se dá ve stručnosti shrnout průběh právě skončené Agrotec Rallye Hustopeče, kde posádka EuroOil-invelt teamu s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo skončila na druhém místě absolutní klasifikace.
„Letošní trať na Hustopečích byla asi nejtěžší, kterou jsem zde zažil. Po večerní a noční bouřce se vyplavilo na cesty velké množství bláta a písku, navíc místa, která jsou obvykle pokryta typickým místním prachem z vinohradů, se proměnila v uklouzané blátíčko. A tak jsem na 4-té rychlostce nedobrzdil v pravém odbočení a musel s Miníkem „zaparkovat“ nedobrovolně mezi vinohrady. Trvalo asi 15 s než se mi podařilo vrátit na silnici. Tato moje chyba měla na celkový výsledek asi největší podíl, ale i to k rallye patří,“ prozrazuje nepříjemnosti první etapy Václav Pech jun., po které se spolujezdcem Petrem Uhlem šli spát na druhém místě se ztrátou 4,7 vteřiny na vedoucího továrního jezdce škodovky Kopeckého.
Ve druhé etapě už soutěžící zažili ty pravé Hustopeče, jak je všichni znají z předchozích let. Teplota začala stoupat ke třicítce a bláto se měnilo na prach. „Moc jsem se mezi etapami nevyspal, únava byla v tom velkém horku během dne znát a zejména v závěru jsem v sobě hledal fyzické rezervy. Cítil jsem, že auto skvěle funguje a máme na to držet s tovární mladoboleslavskou jedničkou Honzou Kopeckým krok. Jeli jsme zcela naplno a naše ztráta před závěrečnými dvěma testy byla 4 s. Předposlední rychlostní zkouška se nám perfektně povedla a podařilo se ztrátu snížit. Měl na to vliv i můj zkušený spolujezdec Petr Uhel, na kterého jsem se mohl opět bezmezně spolehnout. Proto před závěrečnou 15 km dlouhou rychlostní zkouškou nás dělilo pouhých 1,1 vteřiny od tovární škodovky. Jeli jsme ji opravdu naplno až do posledního metru, ale na vítězství to nestačilo. Po takovém vyrovnaném závodě trvalo zklamání jen chviličku, protože tohle druhé místo má pro náš tým obrovskou váhu. Upevnili jsme si průběžné vedení v šampionátu a získali slušnou porci bodů i díky etapovému vítězství. Až do závěru jsme bojovali, ale hlavně nám už spolehlivě fungoval Miník. I náš hlavní technik Jan Kubíček si cení více druhého místa z této rallye, než našeho vítězství ze Šumavy nebo Krumlova, a tvrdí, že konkurenceschopnost Miníka se projevila jednoznačně až zde v Hustopečích, neboť souboj s továrním jezdcem a vozem byla zkouška nejtěžší,“ uzavírá ale i tak spokojený Václav Pech jun., kterého od vítězství při Rallye Hustopeče dělily jen „nicotné“ 2,2 vteřiny.
"V pátek a sobotu jsme bojovali s tím nejlepším, co v naší kategorii na světě existuje. Honza za volantem Fabie byl zatím k neporažení, ale chtěli jsme to na něj zkusit i když jsme si sami říkali, že to bude asi sousto nad naše síly. Nicméně se ukázalo, že jsme došli s vývojem našeho vozu asi dál než jsme sami čekali. Věděl jsem od Václava, že si nový set up moc pochvaluje a výsledek na Krumlově už leccos napověděl. Stále jsme ale čekali na toto srovnání proti tovární posádce na suchém povrchu. Dopadlo to výborně. Samozřejmě, vítězství by potěšilo, ale v koncovce to nebylo až tak podstatné. Důležité je to, že se můžeme na následujících dvou velkých soutěžích pustit do boje o titul bez zbytečné přítěže pochybností. Letošní titul, ať už ho získá kdokoliv, bude zjevně tvrdě vybojovaný...," komentuje průběh soutěže Ing. Jiří Jirovec, ředitel společnosti Invelt s.r.o.
EuroOil–invelt team teď čekají tři týdny intenzivní přípravy na Rallye Bohemia, která se jede již druhý červencový víkend.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?