AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče odpočítává do startu poslední desítku dnů. Závod se pojede ve dnech 21. – 22. června 2013 jako součást MMČR a Evropského poháru s koeficientem 5.
Při pohledu do Zvláštních ustanovení soutěže, právě 10. června ve 24 hodin bude uzávěrka přihlášek letošního ročníku hustopečské soutěže.
„Nyní máme přihlášeno pět desítek posádek, ale podle tradice řada dalších dorazí až na poslední chvíli. Proto věříme, že nepřijdeme o žádný z vozů letošní špičky českého šampionátu. Opravdovým tahákem pak bude start vedoucího tandemu mistrovství Evropy Jan Kopecký – Pavel Dresler. Posádky továrního týmu Škoda Motorsport samozřejmě pojede s vozem Škoda Fabia Super 2000. Dočkáme se tak zajímavé konfrontace vítěze Jänneru Kopeckého a posledních dvou domácích závodů (Šumava, Český Krumlov), plzeňské dvojice Václav Pech – Petr Uhel. Nechybí ani Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem, naopak Roman Kresta už dříve uvedl, že se v Hustopečích neobjeví,“ naznačuje ředitel závodu Rudolf Kouřil.
V prozatímním seznamu přihlášených posádek zatím figurují čtyři vozy třídy 2 (Kopecký, Pech, Tarabus, Adolf), zastoupena je i špička třídy 3 (Štajf, Mifka, Barvík), stejně jako nejrychlejší piloti dvoukolek (Černý, Peták a Smékal). Hustopečská soutěž bude rovněž dalším podnikem Citroën Racing Trophy CZ a ROPRO Clio R3 Czech Trophy.
V sobotu se pak na tratě v okolí Hustopečí vydají i „poháristé“. V jejich výčtu se už nyní mohou fanoušci těšit na Petra Šimurdu a Petra Zedníka.
Ještě jednou připomínáme, že datum uzávěrky je o půlnoci 10. června. Zájemci o start mohou najít na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, v sekci „Soutěžící“, elektronickou přihlášku.
Pořadatelé AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče nabízí vybraným posádkám redukované startovné. Jde o dvojice přihlášené do MMČR s klubovou licencí nebo licencí jezdce přítomného v soutěžním voze, ještě méně zaplatí účastníci s vozy tříd 7, 8, 9, 10, včetně posádek Dámského poháru.
Více informací k AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2013 hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně v sociální síti facebook.com (Agrotec rally Hustopeče).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.