Jméno Martina Semeráda není motoristické veřejnosti jistě nikterak neznámé.
Jméno Martina Semeráda není motoristické veřejnosti jistě nikterak neznámé. Za svou relativně krátkou kariéru nasbíral řadu úspěchů a ocenění. Mezi ty nejcennější patří titul FIA Talent Roku 2008 a titul nejmladšího vítěze závodu Mistrovství Světa v Rally, který stále drží od svého vítězství na Švédské Rally 2011 v rámci produkčních vozů. V létě loňského roku se po autonehodě v Rally Bohemia Martin rozhodl aktivní závodní kariéru pozastavit a svůj tým na závodech WRC doprovázel jako manažer. U řízení automobilů ovšem setrval a nyní přichází s vlastním projektem DRIVING ACADEMY. Projekt nabízí všem automobilovým nadšencům a majitelům nejen sportovních aut příležitost zdokonalit své řidičské schopnosti pod dohledem zkušených instruktorů v prostředí bezpečných, uzavřených okruhů. Cílem DRIVING ACADEMY je zvyšování obecné motoristické gramotnosti, co se týká řízení a správného chování za volantem a tím zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
„Po ukončení závodní kariéry jsem přemýšlel, jak využít to, co si myslím, že umím nejlépe, a to je řízení automobilu. Mám zkušenosti z pozice instruktora kurzů sportovní jízdy, a proto jsem se rozhodl začít s Driving Academy, kde své pracně a draze nabyté zkušenosti i „umění“ předávat dál a třeba tak i zvýšit úroveň schopností českých řidičů, nebo alespoň těch, kteří o to trochu stojí.“ , říká Martin Semerád své pohnutky k nastartování projektu Driving Academy.
Driving Academy sjednocuje nabídku motoristicko-vzdělávacích akcí na území celé České republiky. V jejím portfoliu najdeme kurzy pro každého řidiče, který chce prověřit i zlepšit své schopnosti a lépe poznat svůj vůz různými způsoby - od školy smyku až po sportovní jízdu. Vedle kurzů Driving Academy nabízí pronájmy závodních vozů, zajištění firemního dne a další služby pro motoristické nadšence.
„Při příležitosti prvního představení Driving Academy veřejnosti jsem se rozhodl opět usednout do závodního vozu. Díky společnosti GOHD.cz, která je výhradním distributorem kamer GoPro pro Českou republiku, se 8. a 9.6. zúčastním exhibičního závodu Rally Show na autodromu Czechring v Hradci Králové. Navíc to bude na den přesně rok, co jsme spolu s Bohoušem Ceplechou vyhráli Rally Krkonoše v absolutní klasifikaci a závod pro mě tak bude mít hodně symbolickou hodnotu.“ přibližuje Martin své nejbližší plány.
Rally Show má nedlouhou tradici ovšem každoročně ji navštíví velké množství diváků a věříme, že premiérová účast Martina Semeráda se na návštěvnosti letošního ročníku náležitě projeví. Pro návštěvníky je přichystaná soutěž v prostoru depa týmu Driving Academy.cz na závodním simulátoru. Hlavní výhrou bude svezení v závodním voze na místě spolujezdce v rámci nedělního závodu. Další výherci si odnesou věcné ceny od společnosti GOHD.cz a dárkové poukazy na kurzy od Driving Academy.
Tímto bychom rádi pozvali všechny fanoušky rychlých kol a vůně benzínu na Rally Show 2013, která se uskuteční již příští víkend 8. a 9.6. na autodromu Czechring u Hradce Králové.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?