Jméno Martina Semeráda není motoristické veřejnosti jistě nikterak neznámé.
Jméno Martina Semeráda není motoristické veřejnosti jistě nikterak neznámé. Za svou relativně krátkou kariéru nasbíral řadu úspěchů a ocenění. Mezi ty nejcennější patří titul FIA Talent Roku 2008 a titul nejmladšího vítěze závodu Mistrovství Světa v Rally, který stále drží od svého vítězství na Švédské Rally 2011 v rámci produkčních vozů. V létě loňského roku se po autonehodě v Rally Bohemia Martin rozhodl aktivní závodní kariéru pozastavit a svůj tým na závodech WRC doprovázel jako manažer. U řízení automobilů ovšem setrval a nyní přichází s vlastním projektem DRIVING ACADEMY. Projekt nabízí všem automobilovým nadšencům a majitelům nejen sportovních aut příležitost zdokonalit své řidičské schopnosti pod dohledem zkušených instruktorů v prostředí bezpečných, uzavřených okruhů. Cílem DRIVING ACADEMY je zvyšování obecné motoristické gramotnosti, co se týká řízení a správného chování za volantem a tím zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
„Po ukončení závodní kariéry jsem přemýšlel, jak využít to, co si myslím, že umím nejlépe, a to je řízení automobilu. Mám zkušenosti z pozice instruktora kurzů sportovní jízdy, a proto jsem se rozhodl začít s Driving Academy, kde své pracně a draze nabyté zkušenosti i „umění“ předávat dál a třeba tak i zvýšit úroveň schopností českých řidičů, nebo alespoň těch, kteří o to trochu stojí.“ , říká Martin Semerád své pohnutky k nastartování projektu Driving Academy.
Driving Academy sjednocuje nabídku motoristicko-vzdělávacích akcí na území celé České republiky. V jejím portfoliu najdeme kurzy pro každého řidiče, který chce prověřit i zlepšit své schopnosti a lépe poznat svůj vůz různými způsoby - od školy smyku až po sportovní jízdu. Vedle kurzů Driving Academy nabízí pronájmy závodních vozů, zajištění firemního dne a další služby pro motoristické nadšence.
„Při příležitosti prvního představení Driving Academy veřejnosti jsem se rozhodl opět usednout do závodního vozu. Díky společnosti GOHD.cz, která je výhradním distributorem kamer GoPro pro Českou republiku, se 8. a 9.6. zúčastním exhibičního závodu Rally Show na autodromu Czechring v Hradci Králové. Navíc to bude na den přesně rok, co jsme spolu s Bohoušem Ceplechou vyhráli Rally Krkonoše v absolutní klasifikaci a závod pro mě tak bude mít hodně symbolickou hodnotu.“ přibližuje Martin své nejbližší plány.
Rally Show má nedlouhou tradici ovšem každoročně ji navštíví velké množství diváků a věříme, že premiérová účast Martina Semeráda se na návštěvnosti letošního ročníku náležitě projeví. Pro návštěvníky je přichystaná soutěž v prostoru depa týmu Driving Academy.cz na závodním simulátoru. Hlavní výhrou bude svezení v závodním voze na místě spolujezdce v rámci nedělního závodu. Další výherci si odnesou věcné ceny od společnosti GOHD.cz a dárkové poukazy na kurzy od Driving Academy.
Tímto bychom rádi pozvali všechny fanoušky rychlých kol a vůně benzínu na Rally Show 2013, která se uskuteční již příští víkend 8. a 9.6. na autodromu Czechring u Hradce Králové.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.