Jméno Martina Semeráda není motoristické veřejnosti jistě nikterak neznámé.
Jméno Martina Semeráda není motoristické veřejnosti jistě nikterak neznámé. Za svou relativně krátkou kariéru nasbíral řadu úspěchů a ocenění. Mezi ty nejcennější patří titul FIA Talent Roku 2008 a titul nejmladšího vítěze závodu Mistrovství Světa v Rally, který stále drží od svého vítězství na Švédské Rally 2011 v rámci produkčních vozů. V létě loňského roku se po autonehodě v Rally Bohemia Martin rozhodl aktivní závodní kariéru pozastavit a svůj tým na závodech WRC doprovázel jako manažer. U řízení automobilů ovšem setrval a nyní přichází s vlastním projektem DRIVING ACADEMY. Projekt nabízí všem automobilovým nadšencům a majitelům nejen sportovních aut příležitost zdokonalit své řidičské schopnosti pod dohledem zkušených instruktorů v prostředí bezpečných, uzavřených okruhů. Cílem DRIVING ACADEMY je zvyšování obecné motoristické gramotnosti, co se týká řízení a správného chování za volantem a tím zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
„Po ukončení závodní kariéry jsem přemýšlel, jak využít to, co si myslím, že umím nejlépe, a to je řízení automobilu. Mám zkušenosti z pozice instruktora kurzů sportovní jízdy, a proto jsem se rozhodl začít s Driving Academy, kde své pracně a draze nabyté zkušenosti i „umění“ předávat dál a třeba tak i zvýšit úroveň schopností českých řidičů, nebo alespoň těch, kteří o to trochu stojí.“ , říká Martin Semerád své pohnutky k nastartování projektu Driving Academy.
Driving Academy sjednocuje nabídku motoristicko-vzdělávacích akcí na území celé České republiky. V jejím portfoliu najdeme kurzy pro každého řidiče, který chce prověřit i zlepšit své schopnosti a lépe poznat svůj vůz různými způsoby - od školy smyku až po sportovní jízdu. Vedle kurzů Driving Academy nabízí pronájmy závodních vozů, zajištění firemního dne a další služby pro motoristické nadšence.
„Při příležitosti prvního představení Driving Academy veřejnosti jsem se rozhodl opět usednout do závodního vozu. Díky společnosti GOHD.cz, která je výhradním distributorem kamer GoPro pro Českou republiku, se 8. a 9.6. zúčastním exhibičního závodu Rally Show na autodromu Czechring v Hradci Králové. Navíc to bude na den přesně rok, co jsme spolu s Bohoušem Ceplechou vyhráli Rally Krkonoše v absolutní klasifikaci a závod pro mě tak bude mít hodně symbolickou hodnotu.“ přibližuje Martin své nejbližší plány.
Rally Show má nedlouhou tradici ovšem každoročně ji navštíví velké množství diváků a věříme, že premiérová účast Martina Semeráda se na návštěvnosti letošního ročníku náležitě projeví. Pro návštěvníky je přichystaná soutěž v prostoru depa týmu Driving Academy.cz na závodním simulátoru. Hlavní výhrou bude svezení v závodním voze na místě spolujezdce v rámci nedělního závodu. Další výherci si odnesou věcné ceny od společnosti GOHD.cz a dárkové poukazy na kurzy od Driving Academy.
Tímto bychom rádi pozvali všechny fanoušky rychlých kol a vůně benzínu na Rally Show 2013, která se uskuteční již příští víkend 8. a 9.6. na autodromu Czechring u Hradce Králové.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.