aromír Tarabus a Daniel Trunkát si ze slušovického Rallysprintu Kopná odvážejí druhé místo za suverénními vítězi Tomášem Kostkou a Miroslavem Houšťem na voze WRC. Mezi konkurencí s vozy S2000 přemožitele nenašli. Hlavním cílem celého týmu ovšem bylo především testování před další soutěží velkého mistrovství.
Dvojice „T&T” držela druhé místo za nedostižným Tomášem Kostkou s vozem WRC po celý závod. Jedinou výjimkou byl stav po čtvrté rychlostní zkoušce, kde se před ně na okamžik dostal Roman Odložilík s další Fabií S2000. I po návratu na druhou příčku zůstával náskok “Dalmatýnky” Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta v řádu sekund, v cíli jich pak bylo sedm. Třetí Polák Grzyb zaostal dalších pět sekund. „S Kopnou jsme určitě spokojeni. Kromě testování vozu se nám zde podařil i další krásný výsledek. Překvapil nás velmi pěkný výkon Romana Odložilíka s Martinem Turečkem, kteří se s námi tahali o sekundy po celou soutěž. Soupeření s nimi jsme si velmi užívali, stejně jako s Grzybem a Hundlou. Grzyb je na Kopné rychlý vždy a i tentokrát s námi sváděl poměrně těsný souboj o stupně vítězů,“ vyjadřuje potěšení nad napínavým průběhem závodu pilot Jaromír Tarabus.
„Účast na Kopné jsme brali primárně jako test před soubojem v Českém Krumlově. Navíc domácí Rallysprint Kopná je pro nás oba srdeční záležitost a vždy se nám tu dobře daří. Před závodem jsme si přáli sucho, na kterém jsme chtěli vyzkoušet nějaké nové věci v nastavení vozu. Sucho nám sice v souladu s tradicí řady posledních měsíců nevyšlo, ale záměr otestovat potřebné se nakonec i přesto částečně podařil. Navíc jsme si úspěšně vyzkoušeli i použití slicků na mokru,“ popisuje splnění účelu startu spolujezdec a manažer posádky Daniel Trunkát, a pokračuje: „Po celý závod jsme sváděli krásný souboj s Romanem Odložilíkem a Martinem Turečkem o druhé místo. Z jejich strany šlo o opravdu parádní výkon. Nyní se již naše myšlenky upínají na Rallye Český Krumlov, kde budeme chtít získat maximum bodů do velkého mistráku.“
Pro další zajímavosti ze života týmu a průběhu závodů můžete navštívit facebookový profil Tarabus&Trunkát rally team, kde se během závodů zpravidla objevuje téměř on-line zpravodajství přímo ze závodního vozu.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?