aromír Tarabus a Daniel Trunkát si ze slušovického Rallysprintu Kopná odvážejí druhé místo za suverénními vítězi Tomášem Kostkou a Miroslavem Houšťem na voze WRC. Mezi konkurencí s vozy S2000 přemožitele nenašli. Hlavním cílem celého týmu ovšem bylo především testování před další soutěží velkého mistrovství.
Dvojice „T&T” držela druhé místo za nedostižným Tomášem Kostkou s vozem WRC po celý závod. Jedinou výjimkou byl stav po čtvrté rychlostní zkoušce, kde se před ně na okamžik dostal Roman Odložilík s další Fabií S2000. I po návratu na druhou příčku zůstával náskok “Dalmatýnky” Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta v řádu sekund, v cíli jich pak bylo sedm. Třetí Polák Grzyb zaostal dalších pět sekund. „S Kopnou jsme určitě spokojeni. Kromě testování vozu se nám zde podařil i další krásný výsledek. Překvapil nás velmi pěkný výkon Romana Odložilíka s Martinem Turečkem, kteří se s námi tahali o sekundy po celou soutěž. Soupeření s nimi jsme si velmi užívali, stejně jako s Grzybem a Hundlou. Grzyb je na Kopné rychlý vždy a i tentokrát s námi sváděl poměrně těsný souboj o stupně vítězů,“ vyjadřuje potěšení nad napínavým průběhem závodu pilot Jaromír Tarabus.
„Účast na Kopné jsme brali primárně jako test před soubojem v Českém Krumlově. Navíc domácí Rallysprint Kopná je pro nás oba srdeční záležitost a vždy se nám tu dobře daří. Před závodem jsme si přáli sucho, na kterém jsme chtěli vyzkoušet nějaké nové věci v nastavení vozu. Sucho nám sice v souladu s tradicí řady posledních měsíců nevyšlo, ale záměr otestovat potřebné se nakonec i přesto částečně podařil. Navíc jsme si úspěšně vyzkoušeli i použití slicků na mokru,“ popisuje splnění účelu startu spolujezdec a manažer posádky Daniel Trunkát, a pokračuje: „Po celý závod jsme sváděli krásný souboj s Romanem Odložilíkem a Martinem Turečkem o druhé místo. Z jejich strany šlo o opravdu parádní výkon. Nyní se již naše myšlenky upínají na Rallye Český Krumlov, kde budeme chtít získat maximum bodů do velkého mistráku.“
Pro další zajímavosti ze života týmu a průběhu závodů můžete navštívit facebookový profil Tarabus&Trunkát rally team, kde se během závodů zpravidla objevuje téměř on-line zpravodajství přímo ze závodního vozu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?