aromír Tarabus a Daniel Trunkát si ze slušovického Rallysprintu Kopná odvážejí druhé místo za suverénními vítězi Tomášem Kostkou a Miroslavem Houšťem na voze WRC. Mezi konkurencí s vozy S2000 přemožitele nenašli. Hlavním cílem celého týmu ovšem bylo především testování před další soutěží velkého mistrovství.
Dvojice „T&T” držela druhé místo za nedostižným Tomášem Kostkou s vozem WRC po celý závod. Jedinou výjimkou byl stav po čtvrté rychlostní zkoušce, kde se před ně na okamžik dostal Roman Odložilík s další Fabií S2000. I po návratu na druhou příčku zůstával náskok “Dalmatýnky” Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta v řádu sekund, v cíli jich pak bylo sedm. Třetí Polák Grzyb zaostal dalších pět sekund. „S Kopnou jsme určitě spokojeni. Kromě testování vozu se nám zde podařil i další krásný výsledek. Překvapil nás velmi pěkný výkon Romana Odložilíka s Martinem Turečkem, kteří se s námi tahali o sekundy po celou soutěž. Soupeření s nimi jsme si velmi užívali, stejně jako s Grzybem a Hundlou. Grzyb je na Kopné rychlý vždy a i tentokrát s námi sváděl poměrně těsný souboj o stupně vítězů,“ vyjadřuje potěšení nad napínavým průběhem závodu pilot Jaromír Tarabus.
„Účast na Kopné jsme brali primárně jako test před soubojem v Českém Krumlově. Navíc domácí Rallysprint Kopná je pro nás oba srdeční záležitost a vždy se nám tu dobře daří. Před závodem jsme si přáli sucho, na kterém jsme chtěli vyzkoušet nějaké nové věci v nastavení vozu. Sucho nám sice v souladu s tradicí řady posledních měsíců nevyšlo, ale záměr otestovat potřebné se nakonec i přesto částečně podařil. Navíc jsme si úspěšně vyzkoušeli i použití slicků na mokru,“ popisuje splnění účelu startu spolujezdec a manažer posádky Daniel Trunkát, a pokračuje: „Po celý závod jsme sváděli krásný souboj s Romanem Odložilíkem a Martinem Turečkem o druhé místo. Z jejich strany šlo o opravdu parádní výkon. Nyní se již naše myšlenky upínají na Rallye Český Krumlov, kde budeme chtít získat maximum bodů do velkého mistráku.“
Pro další zajímavosti ze života týmu a průběhu závodů můžete navštívit facebookový profil Tarabus&Trunkát rally team, kde se během závodů zpravidla objevuje téměř on-line zpravodajství přímo ze závodního vozu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?