Tarabus a Trunkát na Kopné: Stříbro a vítězství mezi S2000

Tarabus, Jaromír - Trunkát, Daniel
Tarabus, Jaromír - Trunkát, Daniel, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Aleš Holakovský 16. května 2013 11:45
Sdílej:

aromír Tarabus a Daniel Trunkát si ze slušovického Rallysprintu Kopná odvážejí druhé místo za suverénními vítězi Tomášem Kostkou a Miroslavem Houšťem na voze WRC. Mezi konkurencí s vozy S2000 přemožitele nenašli. Hlavním cílem celého týmu ovšem bylo především testování před další soutěží velkého mistrovství.

Dvojice „T&T” držela druhé místo za nedostižným Tomášem Kostkou s vozem WRC po celý závod. Jedinou výjimkou byl stav po čtvrté rychlostní zkoušce, kde se před ně na okamžik dostal Roman Odložilík s další Fabií S2000. I po návratu na druhou příčku zůstával náskok “Dalmatýnky” Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta v řádu sekund, v cíli jich pak bylo sedm. Třetí Polák Grzyb zaostal dalších pět sekund. „S Kopnou jsme určitě spokojeni. Kromě testování vozu se nám zde podařil i další krásný výsledek. Překvapil nás velmi pěkný výkon Romana Odložilíka s Martinem Turečkem, kteří se s námi tahali o sekundy po celou soutěž. Soupeření s nimi jsme si velmi užívali, stejně jako s Grzybem a Hundlou. Grzyb je na Kopné rychlý vždy a i tentokrát s námi sváděl poměrně těsný souboj o stupně vítězů,“ vyjadřuje potěšení nad napínavým průběhem závodu pilot Jaromír Tarabus.

„Účast na Kopné jsme brali primárně jako test před soubojem v Českém Krumlově. Navíc domácí Rallysprint Kopná je pro nás oba srdeční záležitost a vždy se nám tu dobře daří. Před závodem jsme si přáli sucho, na kterém jsme chtěli vyzkoušet nějaké nové věci v nastavení vozu. Sucho nám sice v souladu s tradicí řady posledních měsíců nevyšlo, ale záměr otestovat potřebné se nakonec i přesto částečně podařil. Navíc jsme si úspěšně vyzkoušeli i použití slicků na mokru,“ popisuje splnění účelu startu spolujezdec a manažer posádky Daniel Trunkát, a pokračuje: „Po celý závod jsme sváděli krásný souboj s Romanem Odložilíkem a Martinem Turečkem o druhé místo. Z jejich strany šlo o opravdu parádní výkon. Nyní se již naše myšlenky upínají na Rallye Český Krumlov, kde budeme chtít získat maximum bodů do velkého mistráku.“

Pro další zajímavosti ze života týmu a průběhu závodů můžete navštívit facebookový profil Tarabus&Trunkát rally team, kde se během závodů zpravidla objevuje téměř on-line zpravodajství přímo ze závodního vozu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.