Posádka Václav Dunovský a Adam Eliáš se po smolné Rally Šumava Klatovy, ve které jim vypověděl službu vůz Suzuki Ignis S1600, na poslední chvíli chystají na závod do srdce rallyesportu, na Moravu. Dalším plánovaným závodem MMČR totiž bude rally v Českém Krumlově, proto se vydávají Středočeši na „testování“ na XXI. MitMetal Rallysprint Kopná.
„Po Šumavě jsme s naším týmem Sparrow Racing team řešili problém, jestli se stihne Ignis dát dohromady na Krumlov. Protože jsme nechtěli riskovat absenci na dalším podniku MMČR (přece jenom chceme nasbírat nějaké ty body do třídy), Sparrow navrhl zajímavé řešení: zapůjčení jiného vozu. Naštěstí nám vyšel vstříc pan Pospíšil, který nám na oba závody, tedy na sprint na Moravě i na Krumlov, půjčí svůj vůz Honda Civic Type R R3. Díky tomu zůstaneme ve své třídě a můžeme se pokusit sebrat nějaké ty body soupeřům,“ přibližuje situaci Václav Dunovský.
XXI. MitMetal Rallysprint Kopná, tedy závod, který se koná již tento víkend, bude jakousi přípravou na závod nadcházející. Václav Dunovský bude sbírat informace o voze, aby mohl v Českém Krumlolvě bojovat o body ve třídě 5.
„Jsme rádi za toto elegantní řešení situace, děkujeme panu Pospíšilovi i Sparrow Racing teamu. Těšíme se na nové auto, navíc po dlouhé době značky Honda. Kopná je moje srdeční záležitost, oba ji s Adamem máme moc rádi, tak snad se smůla unavila a bude nám zase aspoň na chvíli nakloněno štěstí,“ usmívá se Dunovský.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?