K největším aspirantům na prvenství na XXI. MIT METAL Rallysprintu Kopná patří loňský mistr republiky ve sprintrally Tomáš Kostka. Zlínský rodák usedne společně se zkušeným spolujezdcem Miroslavem Houštěm do vozu Ford Fiesta RS WRC a třetí mistrovský rallysprint v letošním roce poslouží jako test k vrcholu sezony, kterým bude start na soutěži mistrovství světa v Německu koncem letních prázdnin. Kostka prozradil další plány na letošní sezonu při tiskové konferenci ve Slušovicích před startem Kopné. Vedle Kostky zastupovali jezdecké pole při setkání se zástupci sdělovacích prostředků rovněž Antonín Tlusťák a Lubomír Minařík.
Osmadvacetiletý Tomáš Kostka vyhrál před dvěma týdny Rally Lužické hory, kde představil v české premiéře soutěžní vůz Ford Fiesta RS WRC z nizozemské stáje Wevers Sport. „Letos máme v plánu méně soutěží než v předchozím roce, pojedeme asfaltové rally mistrovství světa. Koncem srpna se představíme na Německé rally a poté se zřejmě ukážeme i na dalších asfaltových podnicích světového šampionátu ve Francii a Španělsku. Vedle fiesty budeme testovat rovněž vůz Citroën DS3 WRC a teoreticky je možný i jeden start s tímto vozem. Současná fiesta z Holandska je na Německo již obsazená, proto vůz pro mistrovství světa nadále řešíme,“ pověděl Tomáš Kostka, který při loňském jubilejním ročníku Kopné sváděl nádherný souboj s Romanem Krestou. Kostka nakonec havaroval na předposledním rychlostním testu s názvem Májová a z boje o prvenství odstoupil až v samotném závěru. „Už je to za mnou. Až do havárie to byl pro nás povedený závod. Kopná je každopádně ze všech sprintů nejtěžší, neboť má velmi obtížné erzety a charakterem se blíží dvoudenní soutěži. Z mého pohledu je asi nejtěžší úsek Kameňák, kde jsou náročné pasáže v lesní části. Každopádně jsou zdejší tratě nejhezčí v České republice. Zkrátka je to pro mě srdeční podnik. Letos zde jedu testovat, přesto chci samozřejmě vyhrát,“ upřesnil Tomáš Kostka. V minulosti získal řadu vavřínů na okruzích, přesto návrat do této automobilové disciplíny nevylučuje. „V budoucnosti bych se rád na okruhy vrátil. Mám otevřené zpáteční dvířka, tak uvidíme,“ uzavřel Tomáš Kostka, otec ročního syna Matthiase.
Se startovním čísle 1 se objeví v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty Antonín Tlusťák na voze Mitsubishi Lancer WRC. Na místě spolujezdce se představí šéf hlavního partnera rallysprintu společnosti MIT METAL Martin Tomeček. „Neberu to tak, že bych vedle sebe vezl sponzora. Martin je plnohodnotný spolujezdec a naše spolupráce v autě funguje na výbornou. Na podzim nám to vyšlo ve Vsetíně parádně. Tady se sejde konkurence ještě těžší, ale pokusíme se zabojovat opět o první místo,“ řekl třicetiletý Antonín Tlusťák, v posledních sezonách pravidelný účastník mistrovství Evropy. Martin Tomeček se těší na opětovný start v soutěžním voze. „Pro mě je to jednoduché. Já jenom čtu, zatímco Tonda řídí. Každopádně člověku, který šoféruje, musíte stoprocentně důvěřovat,“ pověděl novinářům Tomeček.
Zádveřický Tlusťák startoval v letošním roce na všech soutěžích mistrovství Evropy, kde pilotuje vůz Škoda Fabia S2000. Nejlepší výsledek zajel před dvěma lýdny na Azorských ostrovech uprostřed Atlantického oceánu, kde skončil na devátém místě. Koncem března obsadil na Rally Kanárské ostrovy desátou příčku. „Na Kopné přesednu z fabie opět do vozu specifikace WRC. Nebude to žádný problém, už jsem na tuto změnu zvyklý. Před startem plánujeme důkladný test a na soutěž se dobře připravíme,“ uvedl Antonín Tlusťák.
Lubomír Minařík omezuje v letošní sezoně svůj závodní program, neboť jeho loňské soutěžní náčiní Renault Clio R3 má pronajaté Patrik Rujbr. Minařík plánuje v letošní sezoně pouze starty na Kopné a na zlínské barumce. V okolí Slušovic se představí na voze Škoda Fabia S2000 „Před dvěma lety jsem jel na Kopné poprvé s fabií a byl z toho výsledek v první desítce. Když jsem viděl, jaká se letos sjede do Slušovic konkurence, tak podobný výsledek těžko obhájíme,“ uvedl jezdec, jehož bude navigovat Jan Ryšánek. „Hodně náročný bude především úsek Kameňák. Tratě jsou zvolené velmi dobře a očekávám, že závod bude hezký. Snad vyjde i počasí, ale předpověď příliš příznivá není,“ uzavřel třiatřicetiletý soutěžní jezdec Lubomír Minařík z Podkopné Lhoty.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?