K největším aspirantům na prvenství na XXI. MIT METAL Rallysprintu Kopná patří loňský mistr republiky ve sprintrally Tomáš Kostka. Zlínský rodák usedne společně se zkušeným spolujezdcem Miroslavem Houštěm do vozu Ford Fiesta RS WRC a třetí mistrovský rallysprint v letošním roce poslouží jako test k vrcholu sezony, kterým bude start na soutěži mistrovství světa v Německu koncem letních prázdnin. Kostka prozradil další plány na letošní sezonu při tiskové konferenci ve Slušovicích před startem Kopné. Vedle Kostky zastupovali jezdecké pole při setkání se zástupci sdělovacích prostředků rovněž Antonín Tlusťák a Lubomír Minařík.
Osmadvacetiletý Tomáš Kostka vyhrál před dvěma týdny Rally Lužické hory, kde představil v české premiéře soutěžní vůz Ford Fiesta RS WRC z nizozemské stáje Wevers Sport. „Letos máme v plánu méně soutěží než v předchozím roce, pojedeme asfaltové rally mistrovství světa. Koncem srpna se představíme na Německé rally a poté se zřejmě ukážeme i na dalších asfaltových podnicích světového šampionátu ve Francii a Španělsku. Vedle fiesty budeme testovat rovněž vůz Citroën DS3 WRC a teoreticky je možný i jeden start s tímto vozem. Současná fiesta z Holandska je na Německo již obsazená, proto vůz pro mistrovství světa nadále řešíme,“ pověděl Tomáš Kostka, který při loňském jubilejním ročníku Kopné sváděl nádherný souboj s Romanem Krestou. Kostka nakonec havaroval na předposledním rychlostním testu s názvem Májová a z boje o prvenství odstoupil až v samotném závěru. „Už je to za mnou. Až do havárie to byl pro nás povedený závod. Kopná je každopádně ze všech sprintů nejtěžší, neboť má velmi obtížné erzety a charakterem se blíží dvoudenní soutěži. Z mého pohledu je asi nejtěžší úsek Kameňák, kde jsou náročné pasáže v lesní části. Každopádně jsou zdejší tratě nejhezčí v České republice. Zkrátka je to pro mě srdeční podnik. Letos zde jedu testovat, přesto chci samozřejmě vyhrát,“ upřesnil Tomáš Kostka. V minulosti získal řadu vavřínů na okruzích, přesto návrat do této automobilové disciplíny nevylučuje. „V budoucnosti bych se rád na okruhy vrátil. Mám otevřené zpáteční dvířka, tak uvidíme,“ uzavřel Tomáš Kostka, otec ročního syna Matthiase.
Se startovním čísle 1 se objeví v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty Antonín Tlusťák na voze Mitsubishi Lancer WRC. Na místě spolujezdce se představí šéf hlavního partnera rallysprintu společnosti MIT METAL Martin Tomeček. „Neberu to tak, že bych vedle sebe vezl sponzora. Martin je plnohodnotný spolujezdec a naše spolupráce v autě funguje na výbornou. Na podzim nám to vyšlo ve Vsetíně parádně. Tady se sejde konkurence ještě těžší, ale pokusíme se zabojovat opět o první místo,“ řekl třicetiletý Antonín Tlusťák, v posledních sezonách pravidelný účastník mistrovství Evropy. Martin Tomeček se těší na opětovný start v soutěžním voze. „Pro mě je to jednoduché. Já jenom čtu, zatímco Tonda řídí. Každopádně člověku, který šoféruje, musíte stoprocentně důvěřovat,“ pověděl novinářům Tomeček.
Zádveřický Tlusťák startoval v letošním roce na všech soutěžích mistrovství Evropy, kde pilotuje vůz Škoda Fabia S2000. Nejlepší výsledek zajel před dvěma lýdny na Azorských ostrovech uprostřed Atlantického oceánu, kde skončil na devátém místě. Koncem března obsadil na Rally Kanárské ostrovy desátou příčku. „Na Kopné přesednu z fabie opět do vozu specifikace WRC. Nebude to žádný problém, už jsem na tuto změnu zvyklý. Před startem plánujeme důkladný test a na soutěž se dobře připravíme,“ uvedl Antonín Tlusťák.
Lubomír Minařík omezuje v letošní sezoně svůj závodní program, neboť jeho loňské soutěžní náčiní Renault Clio R3 má pronajaté Patrik Rujbr. Minařík plánuje v letošní sezoně pouze starty na Kopné a na zlínské barumce. V okolí Slušovic se představí na voze Škoda Fabia S2000 „Před dvěma lety jsem jel na Kopné poprvé s fabií a byl z toho výsledek v první desítce. Když jsem viděl, jaká se letos sjede do Slušovic konkurence, tak podobný výsledek těžko obhájíme,“ uvedl jezdec, jehož bude navigovat Jan Ryšánek. „Hodně náročný bude především úsek Kameňák. Tratě jsou zvolené velmi dobře a očekávám, že závod bude hezký. Snad vyjde i počasí, ale předpověď příliš příznivá není,“ uzavřel třiatřicetiletý soutěžní jezdec Lubomír Minařík z Podkopné Lhoty.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?