K největším aspirantům na prvenství na XXI. MIT METAL Rallysprintu Kopná patří loňský mistr republiky ve sprintrally Tomáš Kostka. Zlínský rodák usedne společně se zkušeným spolujezdcem Miroslavem Houštěm do vozu Ford Fiesta RS WRC a třetí mistrovský rallysprint v letošním roce poslouží jako test k vrcholu sezony, kterým bude start na soutěži mistrovství světa v Německu koncem letních prázdnin. Kostka prozradil další plány na letošní sezonu při tiskové konferenci ve Slušovicích před startem Kopné. Vedle Kostky zastupovali jezdecké pole při setkání se zástupci sdělovacích prostředků rovněž Antonín Tlusťák a Lubomír Minařík.
Osmadvacetiletý Tomáš Kostka vyhrál před dvěma týdny Rally Lužické hory, kde představil v české premiéře soutěžní vůz Ford Fiesta RS WRC z nizozemské stáje Wevers Sport. „Letos máme v plánu méně soutěží než v předchozím roce, pojedeme asfaltové rally mistrovství světa. Koncem srpna se představíme na Německé rally a poté se zřejmě ukážeme i na dalších asfaltových podnicích světového šampionátu ve Francii a Španělsku. Vedle fiesty budeme testovat rovněž vůz Citroën DS3 WRC a teoreticky je možný i jeden start s tímto vozem. Současná fiesta z Holandska je na Německo již obsazená, proto vůz pro mistrovství světa nadále řešíme,“ pověděl Tomáš Kostka, který při loňském jubilejním ročníku Kopné sváděl nádherný souboj s Romanem Krestou. Kostka nakonec havaroval na předposledním rychlostním testu s názvem Májová a z boje o prvenství odstoupil až v samotném závěru. „Už je to za mnou. Až do havárie to byl pro nás povedený závod. Kopná je každopádně ze všech sprintů nejtěžší, neboť má velmi obtížné erzety a charakterem se blíží dvoudenní soutěži. Z mého pohledu je asi nejtěžší úsek Kameňák, kde jsou náročné pasáže v lesní části. Každopádně jsou zdejší tratě nejhezčí v České republice. Zkrátka je to pro mě srdeční podnik. Letos zde jedu testovat, přesto chci samozřejmě vyhrát,“ upřesnil Tomáš Kostka. V minulosti získal řadu vavřínů na okruzích, přesto návrat do této automobilové disciplíny nevylučuje. „V budoucnosti bych se rád na okruhy vrátil. Mám otevřené zpáteční dvířka, tak uvidíme,“ uzavřel Tomáš Kostka, otec ročního syna Matthiase.
Se startovním čísle 1 se objeví v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty Antonín Tlusťák na voze Mitsubishi Lancer WRC. Na místě spolujezdce se představí šéf hlavního partnera rallysprintu společnosti MIT METAL Martin Tomeček. „Neberu to tak, že bych vedle sebe vezl sponzora. Martin je plnohodnotný spolujezdec a naše spolupráce v autě funguje na výbornou. Na podzim nám to vyšlo ve Vsetíně parádně. Tady se sejde konkurence ještě těžší, ale pokusíme se zabojovat opět o první místo,“ řekl třicetiletý Antonín Tlusťák, v posledních sezonách pravidelný účastník mistrovství Evropy. Martin Tomeček se těší na opětovný start v soutěžním voze. „Pro mě je to jednoduché. Já jenom čtu, zatímco Tonda řídí. Každopádně člověku, který šoféruje, musíte stoprocentně důvěřovat,“ pověděl novinářům Tomeček.
Zádveřický Tlusťák startoval v letošním roce na všech soutěžích mistrovství Evropy, kde pilotuje vůz Škoda Fabia S2000. Nejlepší výsledek zajel před dvěma lýdny na Azorských ostrovech uprostřed Atlantického oceánu, kde skončil na devátém místě. Koncem března obsadil na Rally Kanárské ostrovy desátou příčku. „Na Kopné přesednu z fabie opět do vozu specifikace WRC. Nebude to žádný problém, už jsem na tuto změnu zvyklý. Před startem plánujeme důkladný test a na soutěž se dobře připravíme,“ uvedl Antonín Tlusťák.
Lubomír Minařík omezuje v letošní sezoně svůj závodní program, neboť jeho loňské soutěžní náčiní Renault Clio R3 má pronajaté Patrik Rujbr. Minařík plánuje v letošní sezoně pouze starty na Kopné a na zlínské barumce. V okolí Slušovic se představí na voze Škoda Fabia S2000 „Před dvěma lety jsem jel na Kopné poprvé s fabií a byl z toho výsledek v první desítce. Když jsem viděl, jaká se letos sjede do Slušovic konkurence, tak podobný výsledek těžko obhájíme,“ uvedl jezdec, jehož bude navigovat Jan Ryšánek. „Hodně náročný bude především úsek Kameňák. Tratě jsou zvolené velmi dobře a očekávám, že závod bude hezký. Snad vyjde i počasí, ale předpověď příliš příznivá není,“ uzavřel třiatřicetiletý soutěžní jezdec Lubomír Minařík z Podkopné Lhoty.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.