Patrik Rujbr zvítězil na Rally Lužické hory mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.
Letošní druhý start si na své konto připsala smíšená posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková. Tentokrát se Patrik s Petrou postavili na start Galaxy GRS Rally Lužické Hory. Opět to bylo s Renaultem Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. Seznamovací jízdy v okolí Hrádku nad Nisou probíhali za jarního počasí, ale na závod byl hlášen déšť. Hned od první rychlostní zkoušky hrála důležitou roli dobrá volba pneumatik. Patrik s Petrou zvládli vše na výbornou a hned na prvním měřeném testu si připsali první čas ve dvoukolkách. „Z času na první rychlostní zkoušce jsme byli překvapeni. Nečekali jsme, že se nám na mokru podaří zajet první ve dvoukolkách,“ podělil se o dojmy Patrik Rujbr. Na druhé rychlostní zkoušce smíšená posádka zastavovala u havárie Ondřeje Bisahy, ale i přesto se průběžně držela na prvním místě ve třídě i ve dvoukolkách.
Následoval servis a po něm další tři měřené testy. Rychlostní zkouška s číslem 3 byla od servisu vzdálená hodně daleko a na posádky čekalo několik desítek kilometrů přejezdu. „V druhých průjezdech rychlostních zkoušek už bylo v zatáčkách hodně vytahaného bláta a dost to klouzalo. Museli jsme si dávat pozor,“ vzpomíná na prostřední sekci Patrik Rujbr. I přes vytahané bláto ale posádka Rujbr – Řiháková zajela na všech třech erzetách 1. čas ve třídě 5 i mezi dvoukolkami. Po pěti odjetých rychlostních zkouškách se brněnská posádka nacházela na 1. místě mezi vozy poháněné jednou nápravou s náskokem necelých 24 vteřin na Martina Vlčka.
„Na poslední rychlostní zkoušce bylo hodně mlhy. My jsme se snažili udržet dobré tempo, které jsme nasadili hned od startu závodu,“ řekl Patrik Rujbr. To se podařilo a posádka Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou se v cíli radovala z 1. místa mezi dvoukolkami, 1. místa ve třídě 5 a 19. místa absolutního pořadí. „S výsledkem jsme naprosto spokojení. Byl to těžký závod. Hodně technických pasáží, které se střídaly s rychlými úseky. Máme velkou radost, že jsme vyhráli dvoukolky,“ radoval se v cíli spokojený Patrik Rujbr.
Další závod, kde se smíšená posádka s Renaultem Clio R3 představí, bude MitMetal Rallyspritn Kopná. Nejtěžší sprint sezony startuje již nadcházející víkend. Patrik s Petrou dostali od pořadatelů přidělené startovní číslo 37 a budou se snažit navázat na výsledek z Lužických Hor. Boj to však bude těžký, protože se do Slušovic sjede velká konkurence.
„Chtěl bych pozvat všechny fanoušky na Kopnou. Doufám, že tentokrát už pršet nebude a budou k vidění velmi zajímavé souboje. Zároveň bych chtěl velmi poděkovat našim sponzorů. Dále patří dík mechanikům z týmu Lubomíra Minaříka, kteří nám vždy skvěle připravují auto,“ dodal Patrik Rujbr.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?