Patrik Rujbr zvítězil na Rally Lužické hory mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.
Letošní druhý start si na své konto připsala smíšená posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková. Tentokrát se Patrik s Petrou postavili na start Galaxy GRS Rally Lužické Hory. Opět to bylo s Renaultem Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. Seznamovací jízdy v okolí Hrádku nad Nisou probíhali za jarního počasí, ale na závod byl hlášen déšť. Hned od první rychlostní zkoušky hrála důležitou roli dobrá volba pneumatik. Patrik s Petrou zvládli vše na výbornou a hned na prvním měřeném testu si připsali první čas ve dvoukolkách. „Z času na první rychlostní zkoušce jsme byli překvapeni. Nečekali jsme, že se nám na mokru podaří zajet první ve dvoukolkách,“ podělil se o dojmy Patrik Rujbr. Na druhé rychlostní zkoušce smíšená posádka zastavovala u havárie Ondřeje Bisahy, ale i přesto se průběžně držela na prvním místě ve třídě i ve dvoukolkách.
Následoval servis a po něm další tři měřené testy. Rychlostní zkouška s číslem 3 byla od servisu vzdálená hodně daleko a na posádky čekalo několik desítek kilometrů přejezdu. „V druhých průjezdech rychlostních zkoušek už bylo v zatáčkách hodně vytahaného bláta a dost to klouzalo. Museli jsme si dávat pozor,“ vzpomíná na prostřední sekci Patrik Rujbr. I přes vytahané bláto ale posádka Rujbr – Řiháková zajela na všech třech erzetách 1. čas ve třídě 5 i mezi dvoukolkami. Po pěti odjetých rychlostních zkouškách se brněnská posádka nacházela na 1. místě mezi vozy poháněné jednou nápravou s náskokem necelých 24 vteřin na Martina Vlčka.
„Na poslední rychlostní zkoušce bylo hodně mlhy. My jsme se snažili udržet dobré tempo, které jsme nasadili hned od startu závodu,“ řekl Patrik Rujbr. To se podařilo a posádka Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou se v cíli radovala z 1. místa mezi dvoukolkami, 1. místa ve třídě 5 a 19. místa absolutního pořadí. „S výsledkem jsme naprosto spokojení. Byl to těžký závod. Hodně technických pasáží, které se střídaly s rychlými úseky. Máme velkou radost, že jsme vyhráli dvoukolky,“ radoval se v cíli spokojený Patrik Rujbr.
Další závod, kde se smíšená posádka s Renaultem Clio R3 představí, bude MitMetal Rallyspritn Kopná. Nejtěžší sprint sezony startuje již nadcházející víkend. Patrik s Petrou dostali od pořadatelů přidělené startovní číslo 37 a budou se snažit navázat na výsledek z Lužických Hor. Boj to však bude těžký, protože se do Slušovic sjede velká konkurence.
„Chtěl bych pozvat všechny fanoušky na Kopnou. Doufám, že tentokrát už pršet nebude a budou k vidění velmi zajímavé souboje. Zároveň bych chtěl velmi poděkovat našim sponzorů. Dále patří dík mechanikům z týmu Lubomíra Minaříka, kteří nám vždy skvěle připravují auto,“ dodal Patrik Rujbr.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?