Obrat o 180 stupňů. Jak jinak porovnat účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem na Rally Vrchovina a v Lužických horách. Severomoraváci po nevydařeném vstupu do sezony parádně nabrali dech a vyrovnali svůj nejlepší výsledek od přestupu mezi „předokolky“.
Předokolky se v Lužických horách musely vyrovnávat s kluzkou tratí a množstvím vytahaných nečistot, což nejsou zrovna podmínky, ve kterých by se speciály s pohonem přední nápravy cítily doma. Po extrémní Vrchovině však i tento stav většina soutěžících brala všemi deseti. Na zážitku ze závodění se pozitivně projevila také kvalitní organizace a zajímavé tratě, výsledný dojem z „Lužiček“ proto nelze hodnotit jinak než kladně. „Rychlostní zkoušky byly velice dobře vybrány a pořadatelům patří velké díky za sportovní zážitek. Byli jsme velice mile překvapeni z toho, kolik kilometrů jsme strávili v obcích v úzkých uličkách mezi ploty. Je vidět, že kde je vůle, tam to jde. Smysluplně byla kontrolována i rychlost v seznamovacích jízdách, za což je třeba lužické pořadatele taky pochválit, protože pro měření vybírali místa v obcích, nikoliv na výjezdech v polích a mimo zástavbu, jak tomu bylo na předchozí soutěži,“ pochvaloval si „Vlčák“, který potvrdil, že když mu tratě sedí, projeví se to pozitivně i na jeho výkonu.
Posádka pestře zbarveného peugeotu potřebovala dojet a bodově eliminovat výpadek ze Slavonic. Vstup do soutěže byl proto z její strany možná trochu vlažnější než bývá zvykem, což zapříčinilo „až“ třetí pozici ve třídě po úvodní zkoušce. Martin s Richardem však věděli, kdy udeřit. Na trati dlouhé a členité václavické RZ vyválčili nejrychlejší čas mezi všemi dvoukolkami a posunuli se na první pozici ve třídě, kterou až do cíle nepustili. Skvělá je i stříbrná pozice v celé skupině dvoukolek, čímž vyrovnali svůj dosud nejlepší výsledek z loňské Kopné. A co bylo hlavní podmínkou úspěchu na severočeské soutěži? „Trénink proběhl s klimatizací a závod s topením, takto jsme už trénovali a závodili mnohokrát, takže psát mokrý rozpis ve vedru a počítat s šotolinou na trati i tam, kde byste ji nečekali, to byla podmínka úspěšného absolvování Lužických hor. Vysoká startovní čísla musí s tímto faktem počítat, ale jinak jsme velice vděčni počasí, že jsme nemuseli laborovat mezi zimní a mokrou pneumatikou jako na Vrchovině,“ nechal se v cíli slyšet spokojený „Vlčák“, který si spravil chuť nejen po protrápené Vrchovině, ale i po smolném minulém ročníku, kdy lužickou rally zakončil mimo trať. Jeho vyjádření pak tradičně doplnil „mitfára“ Richard Lasevič. „Co se týče soutěže, pořadatelů a přístupu ve srovnání s Vrchovinou, musím to shrnout slovy klasika: „…a to již jinde jsme, jiný kraj, jiná vesnice…“ Ne, opravdu, kromě počasí není co vytknout, snad jen málo času na přejezd na nejvzdálenější RZ, kdy to bylo opravdu natěsno, ale to je jen šmouha na povedených závodech. U mne vládne spokojenost. Bitva s kluky z potravinářského průmyslu byla skvělá stejně jako s Martinem Vopatřilem. Teď už se moc těšíme na Kopnou.“Pro úplnost ještě dodejme, že v 88členém startovním poli, které se v sobotu ráno vydalo na trať Rally Lužické hory, obsadili Martin Vlček s Richardem Lasevičem dvacáté místo v absolutním pořadí. Následující soutěž Mistrovství ČR ve sprintrally, populární Rallysprint Kopná, startuje již za týden v sobotu 11. května a posádka týmu Svarmetal Motorsport na této soutěži nebude chybět.
Foto: Michal Šebesta
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?