Obrat o 180 stupňů. Jak jinak porovnat účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem na Rally Vrchovina a v Lužických horách. Severomoraváci po nevydařeném vstupu do sezony parádně nabrali dech a vyrovnali svůj nejlepší výsledek od přestupu mezi „předokolky“.
Předokolky se v Lužických horách musely vyrovnávat s kluzkou tratí a množstvím vytahaných nečistot, což nejsou zrovna podmínky, ve kterých by se speciály s pohonem přední nápravy cítily doma. Po extrémní Vrchovině však i tento stav většina soutěžících brala všemi deseti. Na zážitku ze závodění se pozitivně projevila také kvalitní organizace a zajímavé tratě, výsledný dojem z „Lužiček“ proto nelze hodnotit jinak než kladně. „Rychlostní zkoušky byly velice dobře vybrány a pořadatelům patří velké díky za sportovní zážitek. Byli jsme velice mile překvapeni z toho, kolik kilometrů jsme strávili v obcích v úzkých uličkách mezi ploty. Je vidět, že kde je vůle, tam to jde. Smysluplně byla kontrolována i rychlost v seznamovacích jízdách, za což je třeba lužické pořadatele taky pochválit, protože pro měření vybírali místa v obcích, nikoliv na výjezdech v polích a mimo zástavbu, jak tomu bylo na předchozí soutěži,“ pochvaloval si „Vlčák“, který potvrdil, že když mu tratě sedí, projeví se to pozitivně i na jeho výkonu.
Posádka pestře zbarveného peugeotu potřebovala dojet a bodově eliminovat výpadek ze Slavonic. Vstup do soutěže byl proto z její strany možná trochu vlažnější než bývá zvykem, což zapříčinilo „až“ třetí pozici ve třídě po úvodní zkoušce. Martin s Richardem však věděli, kdy udeřit. Na trati dlouhé a členité václavické RZ vyválčili nejrychlejší čas mezi všemi dvoukolkami a posunuli se na první pozici ve třídě, kterou až do cíle nepustili. Skvělá je i stříbrná pozice v celé skupině dvoukolek, čímž vyrovnali svůj dosud nejlepší výsledek z loňské Kopné. A co bylo hlavní podmínkou úspěchu na severočeské soutěži? „Trénink proběhl s klimatizací a závod s topením, takto jsme už trénovali a závodili mnohokrát, takže psát mokrý rozpis ve vedru a počítat s šotolinou na trati i tam, kde byste ji nečekali, to byla podmínka úspěšného absolvování Lužických hor. Vysoká startovní čísla musí s tímto faktem počítat, ale jinak jsme velice vděčni počasí, že jsme nemuseli laborovat mezi zimní a mokrou pneumatikou jako na Vrchovině,“ nechal se v cíli slyšet spokojený „Vlčák“, který si spravil chuť nejen po protrápené Vrchovině, ale i po smolném minulém ročníku, kdy lužickou rally zakončil mimo trať. Jeho vyjádření pak tradičně doplnil „mitfára“ Richard Lasevič. „Co se týče soutěže, pořadatelů a přístupu ve srovnání s Vrchovinou, musím to shrnout slovy klasika: „…a to již jinde jsme, jiný kraj, jiná vesnice…“ Ne, opravdu, kromě počasí není co vytknout, snad jen málo času na přejezd na nejvzdálenější RZ, kdy to bylo opravdu natěsno, ale to je jen šmouha na povedených závodech. U mne vládne spokojenost. Bitva s kluky z potravinářského průmyslu byla skvělá stejně jako s Martinem Vopatřilem. Teď už se moc těšíme na Kopnou.“Pro úplnost ještě dodejme, že v 88členém startovním poli, které se v sobotu ráno vydalo na trať Rally Lužické hory, obsadili Martin Vlček s Richardem Lasevičem dvacáté místo v absolutním pořadí. Následující soutěž Mistrovství ČR ve sprintrally, populární Rallysprint Kopná, startuje již za týden v sobotu 11. května a posádka týmu Svarmetal Motorsport na této soutěži nebude chybět.
Foto: Michal Šebesta
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.