Trénink s klimou, na závod přiložit

rally lužické hory
rally lužické hory, foto: Šebesta, Michal
Jiří Dokulil 5. května 2013 20:45
Sdílej:

Obrat o 180 stupňů. Jak jinak porovnat účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem na Rally Vrchovina a v Lužických horách. Severomoraváci po nevydařeném vstupu do sezony parádně nabrali dech a vyrovnali svůj nejlepší výsledek od přestupu mezi „předokolky“.

Předokolky se v Lužických horách musely vyrovnávat s kluzkou tratí a množstvím vytahaných nečistot, což nejsou zrovna podmínky, ve kterých by se speciály s pohonem přední nápravy cítily doma. Po extrémní Vrchovině však i tento stav většina soutěžících brala všemi deseti. Na zážitku ze závodění se pozitivně projevila také kvalitní organizace a zajímavé tratě, výsledný dojem z „Lužiček“ proto nelze hodnotit jinak než kladně. „Rychlostní zkoušky byly velice dobře vybrány a pořadatelům patří velké díky za sportovní zážitek. Byli jsme velice mile překvapeni z toho, kolik kilometrů jsme strávili v obcích v úzkých uličkách mezi ploty. Je vidět, že kde je vůle, tam to jde. Smysluplně byla kontrolována i rychlost v seznamovacích jízdách, za což je třeba lužické pořadatele taky pochválit, protože pro měření vybírali místa v obcích, nikoliv na výjezdech v polích a mimo zástavbu, jak tomu bylo na předchozí soutěži,“ pochvaloval si „Vlčák“, který potvrdil, že když mu tratě sedí, projeví se to pozitivně i na jeho výkonu.

Posádka pestře zbarveného peugeotu potřebovala dojet a bodově eliminovat výpadek ze Slavonic. Vstup do soutěže byl proto z její strany možná trochu vlažnější než bývá zvykem, což zapříčinilo „až“ třetí pozici ve třídě po úvodní zkoušce. Martin s Richardem však věděli, kdy udeřit. Na trati dlouhé a členité václavické RZ vyválčili nejrychlejší čas mezi všemi dvoukolkami a posunuli se na první pozici ve třídě, kterou až do cíle nepustili. Skvělá je i stříbrná pozice v celé skupině dvoukolek, čímž vyrovnali svůj dosud nejlepší výsledek z loňské Kopné. A co bylo hlavní podmínkou úspěchu na severočeské soutěži? „Trénink proběhl s klimatizací a závod s topením, takto jsme už trénovali a závodili mnohokrát, takže psát mokrý rozpis ve vedru a počítat s šotolinou na trati i tam, kde byste ji nečekali, to byla podmínka úspěšného absolvování Lužických hor. Vysoká startovní čísla musí s tímto faktem počítat, ale jinak jsme velice vděčni počasí, že jsme nemuseli laborovat mezi zimní a mokrou pneumatikou jako na Vrchovině,“ nechal se v cíli slyšet spokojený „Vlčák“, který si spravil chuť nejen po protrápené Vrchovině, ale i po smolném minulém ročníku, kdy lužickou rally zakončil mimo trať. Jeho vyjádření pak tradičně doplnil „mitfára“ Richard Lasevič. „Co se týče soutěže, pořadatelů a přístupu ve srovnání s Vrchovinou, musím to shrnout slovy klasika: „…a to již jinde jsme, jiný kraj, jiná vesnice…“ Ne, opravdu, kromě počasí není co vytknout, snad jen málo času na přejezd na nejvzdálenější RZ, kdy to bylo opravdu natěsno, ale to je jen šmouha na povedených závodech. U mne vládne spokojenost. Bitva s kluky z potravinářského průmyslu byla skvělá stejně jako s Martinem Vopatřilem. Teď už se moc těšíme na Kopnou.“Pro úplnost ještě dodejme, že v 88členém startovním poli, které se v sobotu ráno vydalo na trať Rally Lužické hory, obsadili Martin Vlček s Richardem Lasevičem dvacáté místo v absolutním pořadí. Následující soutěž Mistrovství ČR ve sprintrally, populární Rallysprint Kopná, startuje již za týden v sobotu 11. května a posádka týmu Svarmetal Motorsport na této soutěži nebude chybět.

Foto: Michal Šebesta

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.