Obrat o 180 stupňů. Jak jinak porovnat účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem na Rally Vrchovina a v Lužických horách. Severomoraváci po nevydařeném vstupu do sezony parádně nabrali dech a vyrovnali svůj nejlepší výsledek od přestupu mezi „předokolky“.
Předokolky se v Lužických horách musely vyrovnávat s kluzkou tratí a množstvím vytahaných nečistot, což nejsou zrovna podmínky, ve kterých by se speciály s pohonem přední nápravy cítily doma. Po extrémní Vrchovině však i tento stav většina soutěžících brala všemi deseti. Na zážitku ze závodění se pozitivně projevila také kvalitní organizace a zajímavé tratě, výsledný dojem z „Lužiček“ proto nelze hodnotit jinak než kladně. „Rychlostní zkoušky byly velice dobře vybrány a pořadatelům patří velké díky za sportovní zážitek. Byli jsme velice mile překvapeni z toho, kolik kilometrů jsme strávili v obcích v úzkých uličkách mezi ploty. Je vidět, že kde je vůle, tam to jde. Smysluplně byla kontrolována i rychlost v seznamovacích jízdách, za což je třeba lužické pořadatele taky pochválit, protože pro měření vybírali místa v obcích, nikoliv na výjezdech v polích a mimo zástavbu, jak tomu bylo na předchozí soutěži,“ pochvaloval si „Vlčák“, který potvrdil, že když mu tratě sedí, projeví se to pozitivně i na jeho výkonu.
Posádka pestře zbarveného peugeotu potřebovala dojet a bodově eliminovat výpadek ze Slavonic. Vstup do soutěže byl proto z její strany možná trochu vlažnější než bývá zvykem, což zapříčinilo „až“ třetí pozici ve třídě po úvodní zkoušce. Martin s Richardem však věděli, kdy udeřit. Na trati dlouhé a členité václavické RZ vyválčili nejrychlejší čas mezi všemi dvoukolkami a posunuli se na první pozici ve třídě, kterou až do cíle nepustili. Skvělá je i stříbrná pozice v celé skupině dvoukolek, čímž vyrovnali svůj dosud nejlepší výsledek z loňské Kopné. A co bylo hlavní podmínkou úspěchu na severočeské soutěži? „Trénink proběhl s klimatizací a závod s topením, takto jsme už trénovali a závodili mnohokrát, takže psát mokrý rozpis ve vedru a počítat s šotolinou na trati i tam, kde byste ji nečekali, to byla podmínka úspěšného absolvování Lužických hor. Vysoká startovní čísla musí s tímto faktem počítat, ale jinak jsme velice vděčni počasí, že jsme nemuseli laborovat mezi zimní a mokrou pneumatikou jako na Vrchovině,“ nechal se v cíli slyšet spokojený „Vlčák“, který si spravil chuť nejen po protrápené Vrchovině, ale i po smolném minulém ročníku, kdy lužickou rally zakončil mimo trať. Jeho vyjádření pak tradičně doplnil „mitfára“ Richard Lasevič. „Co se týče soutěže, pořadatelů a přístupu ve srovnání s Vrchovinou, musím to shrnout slovy klasika: „…a to již jinde jsme, jiný kraj, jiná vesnice…“ Ne, opravdu, kromě počasí není co vytknout, snad jen málo času na přejezd na nejvzdálenější RZ, kdy to bylo opravdu natěsno, ale to je jen šmouha na povedených závodech. U mne vládne spokojenost. Bitva s kluky z potravinářského průmyslu byla skvělá stejně jako s Martinem Vopatřilem. Teď už se moc těšíme na Kopnou.“Pro úplnost ještě dodejme, že v 88členém startovním poli, které se v sobotu ráno vydalo na trať Rally Lužické hory, obsadili Martin Vlček s Richardem Lasevičem dvacáté místo v absolutním pořadí. Následující soutěž Mistrovství ČR ve sprintrally, populární Rallysprint Kopná, startuje již za týden v sobotu 11. května a posádka týmu Svarmetal Motorsport na této soutěži nebude chybět.
Foto: Michal Šebesta
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.