Populární Rallysprint Kopná se pojede již pojednadvacáté!

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
Roman Ordelt 5. května 2013 19:40
Sdílej:

Nejoblíbenější český rallysprintový podnik Kopná se uskuteční v polovině května již pojednadvacáté. Letošní ročník proběhne pod oficiálním názvem MIT METAL Rallysprint Kopná ve dnech 10. – 11. května 2013 jako třetí podnik osmidílného seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally a zároveň jako součást Poháru České republiky v rally. Organizátoři z Podkopné Lhoty vypsali rovněž Pohár pořadatele a dále Volný pohár historických automobilů.

Poprvé se objevuje v názvu nejstaršího rallysprintu v České republice název společnosti MIT METAL, spol. s r.o., která se stala hlavním partnerem rallysprintu. „V loňském roce jsme přišli o dlouholetého stabilního sponzora. Letos se nám podařilo domluvit spolupráci se vsetínskou firmou Martina Tomečka. Samotný Martin se zúčastní Kopné jako aktivní spolujezdec, neboť usedne do vozu Mitsubishi Lancer 05 WRC po boku jednoho z favoritů Antonína Tlusťáka,“ uvedl Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná.

Celková trať Kopné měří v letošním roce 175,96 km a obsahuje 8 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích Kameňák, Kopná, Hvozdná a Raková v celkové délce 76,74 km. Samotný rallysprint se uskuteční v sobotu 11. května, start proběhne na náměstí ve Slušovicích v 9 hodin, první vůz se objeví v cíli na stejném místě v 15:39 hodin. Harmonogram rally vychází z osvědčeného formátu i schématu z předchozích let. „Opět jsme připravili soutěž v nejbližším okolí, takzvaně na pětníku. Ve Slušovicích máme velmi dobré zázemí na dostihové dráze. Výborně se nám spolupracuje se starostou města panem Petrem Hradeckým, který nám vychází všemožně vstříc. U dostihovky bude zřízena rozlehlá servisní zóna, start a cíl rallysprintu proběhne opět na slušovickém náměstí,“ upřesnil Minařík.Letošní novinkou je organizace testovací rychlostní zkoušky v předvečer samotného rallysprintu. Shakedown proběhne v pátek 10. května v době od 17 do 19 hodin na úseku Neubuz – Slušovice v blízkosti letiště Bílá hlína. „V minulosti nám volali rozhořčení starostové okolních obcí z Hrobic, Březové a Trnavy, že ještě nezačaly závody a už tam lítají po okolí závodní vozy. Letošní řády nám umožnují zorganizovat shakedown. Našli jsme vhodný úsek kolem  zemědělského letiště Bílá hlína a město Slušovice nám bez problémů vydalo povolení. Zamezíme tomu, abychom dráždili starosty okolních obcí jakýmkoliv testováním ostrých aut. Zároveň je zakázáno testování soutěžních vozidel v nejbližším okolí pod hrozbou vyloučení ze soutěže,“ pověděl ředitel Minařík.

Rallysport neprožívá v České republice zrovna nejlepší období. Po sérii loňských tragických událostí, které vyvrcholily smrtí diváků na Rally Show v Uherském Brodě, mají pořadatelé spoustu práce se zajištěním bezpečností na jednotlivých soutěžích. „Museli jsme najít bezpečná divácká místa podél tratě rychlostních zkoušek. Děláme bezpečnou rally pro diváky, ale na druhé straně nechceme, aby diváci stáli tři sta metrů od tratě. Po tragických událostech v loňském roce se složitě shání sponzoři, rovněž povolení na úřadech je velmi obtížné získat. Obce pořádají referenda, zda povolí průjezd soutěžních vozů, opravdu to není pro všechny pořadatele jednoduché období,“ řekl Josef Minařík.Pořadatelé z Podkopné Lhoty připravili pro početné zástupy fanoušků speciální divácké místo, které bude organizováno na rychlostní zkoušce Kopná. Jedná se o divácký supertip u autobusové točny nad obcí Podkopná Lhota. K dispozici bude bohaté zázemí s občerstvením, celý prostor bude ozvučen a na místě budou komentátoři. „Fanoušky provede děním svým komentářem mimo jiné Dalibor Gondík. Vytvořili jsme bezpečné divácké místo s kvalitním občerstvením. Dále se dá se projít diváckou stezkou do dalšího zajímavého místa, kterým je pravý vracák u garáží v Podkopné Lhotě, kam se dostanou po značené cestě od penzionu lesíkem zhruba po tři sta metrech. Fanoušek tak může snadno navštívit dvě atraktivní místa na této erzetě,“ upřesnil Josef Minařík, ředitel MIT METAL Rallysprint Kopná.Na startu letošní Kopné se očekává kolem stovky posádek, uzávěrka přihlášek pro soutěžící je stanovena na neděli 28. dubna. Přihlášku podobně jako další informace najdete na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a v nejbližší době rovněž v dalších tiskových informacích. Pro zástupce sdělovacích prostředků se připravuje pár dní před startem i tisková konference, která proběhne ve Slušovicích. XXI. MIT METAL Rallysprint Kopná 2013 hlasitě klepe na dveře! 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.