Pořadatelé z Rallysprint klubu AČR v Podkopné Lhotě byli příjemně zaskočeni počtem přihlášených posádek do letošního jednadvacátého ročníku jednoho z nejpopulárnějších rallysprintů na našem území. Ve finálním seznamu přihlášených najdeme na MIT METAL Rallysprint Kopná 2013 celkem 135 posádek z České republiky, Polska, Německa, Slovenska a Rakouska. V okolí Slušovic se bude zápolit druhou květnovou sobotu o další mistrovské body do seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally, dále Poháru České republiky v rally, mistrovství ČR juniorů a Dámského poháru. Organizátoři vypsali rovněž Pohár pořadatele a dále Volný pohár historických automobilů.
„Nečekali jsme tak vysoký počet přihlášek. Ještě dva dny před uzávěrkou jsme evidovali zhruba sedmdesát přihlášek. Po odjetí druhého rallysprintového podniku v Lužických horách se s přihláškami doslova roztrhl pytel. Řekl jsem, že pokud budeme mít na seznamu přihlášených něco málo přes sto soutěžících, budu spokojen. Nakonec jich máme téměř sto čtyřicet, když bereme v úvahu, že ještě tři posádky se nám omluvily a neuvedli jsme je na konečném seznamu,“ pověděl Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná. Při předchozích podnicích rallysprintového šampionátu ve Slavonicích a v Hrádku nad Nisou se přihlásilo kolem stovky posádek. Na úvodní podnik Rally Vrchovina, který se odehrával v zimních podmínkách, bylo převzalo jen 76 posádek, na Rally Lužické hory se sjelo koncem dubna 88 soutěžících. „I vzhledem k těmto počtům jsme byli spíše pesimisty. Po loňských tragických událostech na české rallyscéně neprožívá náš sport zrovna nejlepší období. Poznali jsme to na vlastní kůži při jednání s úřady nebo se sponzory. Na začátku sezony byl znatelný odliv soutěžících nejen v rallysprintovém šampionátu, ale především ve velkém mistráku. Jsme rádi, že Kopnou úbytek posádek nepostihl,“ uvedl Josef Minařík.
Diváci se mohou těšit v okolí Slušovicích nejen na početné startovní pole, ale rozhodně i kvalitní. V rozmanitém vozovém parku figuruje pět vozů specifikace WRC, osm vozů kategorie Super 2000, výkonné vozy třídy 3, ale například i historické vozy. Fanda soutěžního automobilového sportu si rozhodně přijde na své. K největším favoritům patří Tomáš Kostka (Ford Fiesta RS WRC), Antonín Tlusťák (Mitsubishi Lancer WRC) nebo mnohonásobný německý šampion Matthias Kahle (Škoda Octavia WRC). Na medailové stupně zaútočí úřadující slovenský mistr Grzegorz Grzyb z Polska, dále Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Jan Sýkora (všichni Škoda Fabia S2000) nebo vedoucí muž rallysprintového šampionátu po dvou odjetých podnicích Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Pořadatelé kolem rodinného klanu Minaříků každoročně lákají do Slušovic řadu známých tváří ze světa showbyznysu. V letošním ročníku Kopné se představí za volantem pohárové Hondy Civic VTi se startovním číslem 133 oblíbený herec Lukáš Langmajer, jehož bude navigovat ve Slušovicích dobře známý Otakar Brousek. „Pojedou na hondě pod hlavičkou GPD Mit Metal Racing Team. Lukáš určitě přiláká k trati soutěže a především do servisní zóny řady svých fanoušků. Diváci ho dobře poznají z filmů jako například Bobule nebo v současné době z úspěšného filmu Babovřesky, kde stvárnil roli faráře s lechtivým jménem Šoustal,“ upřesnil Minařík.
Vedle Langmajera s Brouskem bude ve Slušovicích i populární bavič a moderátor Dalibor Gondík. Tentokrát neusedne za volant soutěžního vozu, ale provede diváky svým odborným komentářem diváckou zónou na rychlostní zkoušce Kopná u autobusové točny nad Podkopnou Lhotou. „Večerní vyhlášení výsledků a rozdílení cen v oblíbeném slušovickém sudu neboli Derby clubu u dostihové dráhy proběhne rovněž pod moderátorským vedením tria Gondík, Brousek a Langmajer. Fandové se mají opravdu na co těšit,“ uzavřel Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.