Pořadatelé z Rallysprint klubu AČR v Podkopné Lhotě byli příjemně zaskočeni počtem přihlášených posádek do letošního jednadvacátého ročníku jednoho z nejpopulárnějších rallysprintů na našem území. Ve finálním seznamu přihlášených najdeme na MIT METAL Rallysprint Kopná 2013 celkem 135 posádek z České republiky, Polska, Německa, Slovenska a Rakouska. V okolí Slušovic se bude zápolit druhou květnovou sobotu o další mistrovské body do seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally, dále Poháru České republiky v rally, mistrovství ČR juniorů a Dámského poháru. Organizátoři vypsali rovněž Pohár pořadatele a dále Volný pohár historických automobilů.
„Nečekali jsme tak vysoký počet přihlášek. Ještě dva dny před uzávěrkou jsme evidovali zhruba sedmdesát přihlášek. Po odjetí druhého rallysprintového podniku v Lužických horách se s přihláškami doslova roztrhl pytel. Řekl jsem, že pokud budeme mít na seznamu přihlášených něco málo přes sto soutěžících, budu spokojen. Nakonec jich máme téměř sto čtyřicet, když bereme v úvahu, že ještě tři posádky se nám omluvily a neuvedli jsme je na konečném seznamu,“ pověděl Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná. Při předchozích podnicích rallysprintového šampionátu ve Slavonicích a v Hrádku nad Nisou se přihlásilo kolem stovky posádek. Na úvodní podnik Rally Vrchovina, který se odehrával v zimních podmínkách, bylo převzalo jen 76 posádek, na Rally Lužické hory se sjelo koncem dubna 88 soutěžících. „I vzhledem k těmto počtům jsme byli spíše pesimisty. Po loňských tragických událostech na české rallyscéně neprožívá náš sport zrovna nejlepší období. Poznali jsme to na vlastní kůži při jednání s úřady nebo se sponzory. Na začátku sezony byl znatelný odliv soutěžících nejen v rallysprintovém šampionátu, ale především ve velkém mistráku. Jsme rádi, že Kopnou úbytek posádek nepostihl,“ uvedl Josef Minařík.
Diváci se mohou těšit v okolí Slušovicích nejen na početné startovní pole, ale rozhodně i kvalitní. V rozmanitém vozovém parku figuruje pět vozů specifikace WRC, osm vozů kategorie Super 2000, výkonné vozy třídy 3, ale například i historické vozy. Fanda soutěžního automobilového sportu si rozhodně přijde na své. K největším favoritům patří Tomáš Kostka (Ford Fiesta RS WRC), Antonín Tlusťák (Mitsubishi Lancer WRC) nebo mnohonásobný německý šampion Matthias Kahle (Škoda Octavia WRC). Na medailové stupně zaútočí úřadující slovenský mistr Grzegorz Grzyb z Polska, dále Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Jan Sýkora (všichni Škoda Fabia S2000) nebo vedoucí muž rallysprintového šampionátu po dvou odjetých podnicích Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Pořadatelé kolem rodinného klanu Minaříků každoročně lákají do Slušovic řadu známých tváří ze světa showbyznysu. V letošním ročníku Kopné se představí za volantem pohárové Hondy Civic VTi se startovním číslem 133 oblíbený herec Lukáš Langmajer, jehož bude navigovat ve Slušovicích dobře známý Otakar Brousek. „Pojedou na hondě pod hlavičkou GPD Mit Metal Racing Team. Lukáš určitě přiláká k trati soutěže a především do servisní zóny řady svých fanoušků. Diváci ho dobře poznají z filmů jako například Bobule nebo v současné době z úspěšného filmu Babovřesky, kde stvárnil roli faráře s lechtivým jménem Šoustal,“ upřesnil Minařík.
Vedle Langmajera s Brouskem bude ve Slušovicích i populární bavič a moderátor Dalibor Gondík. Tentokrát neusedne za volant soutěžního vozu, ale provede diváky svým odborným komentářem diváckou zónou na rychlostní zkoušce Kopná u autobusové točny nad Podkopnou Lhotou. „Večerní vyhlášení výsledků a rozdílení cen v oblíbeném slušovickém sudu neboli Derby clubu u dostihové dráhy proběhne rovněž pod moderátorským vedením tria Gondík, Brousek a Langmajer. Fandové se mají opravdu na co těšit,“ uzavřel Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?