Pořadatelé z Rallysprint klubu AČR v Podkopné Lhotě byli příjemně zaskočeni počtem přihlášených posádek do letošního jednadvacátého ročníku jednoho z nejpopulárnějších rallysprintů na našem území. Ve finálním seznamu přihlášených najdeme na MIT METAL Rallysprint Kopná 2013 celkem 135 posádek z České republiky, Polska, Německa, Slovenska a Rakouska. V okolí Slušovic se bude zápolit druhou květnovou sobotu o další mistrovské body do seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally, dále Poháru České republiky v rally, mistrovství ČR juniorů a Dámského poháru. Organizátoři vypsali rovněž Pohár pořadatele a dále Volný pohár historických automobilů.
„Nečekali jsme tak vysoký počet přihlášek. Ještě dva dny před uzávěrkou jsme evidovali zhruba sedmdesát přihlášek. Po odjetí druhého rallysprintového podniku v Lužických horách se s přihláškami doslova roztrhl pytel. Řekl jsem, že pokud budeme mít na seznamu přihlášených něco málo přes sto soutěžících, budu spokojen. Nakonec jich máme téměř sto čtyřicet, když bereme v úvahu, že ještě tři posádky se nám omluvily a neuvedli jsme je na konečném seznamu,“ pověděl Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná. Při předchozích podnicích rallysprintového šampionátu ve Slavonicích a v Hrádku nad Nisou se přihlásilo kolem stovky posádek. Na úvodní podnik Rally Vrchovina, který se odehrával v zimních podmínkách, bylo převzalo jen 76 posádek, na Rally Lužické hory se sjelo koncem dubna 88 soutěžících. „I vzhledem k těmto počtům jsme byli spíše pesimisty. Po loňských tragických událostech na české rallyscéně neprožívá náš sport zrovna nejlepší období. Poznali jsme to na vlastní kůži při jednání s úřady nebo se sponzory. Na začátku sezony byl znatelný odliv soutěžících nejen v rallysprintovém šampionátu, ale především ve velkém mistráku. Jsme rádi, že Kopnou úbytek posádek nepostihl,“ uvedl Josef Minařík.
Diváci se mohou těšit v okolí Slušovicích nejen na početné startovní pole, ale rozhodně i kvalitní. V rozmanitém vozovém parku figuruje pět vozů specifikace WRC, osm vozů kategorie Super 2000, výkonné vozy třídy 3, ale například i historické vozy. Fanda soutěžního automobilového sportu si rozhodně přijde na své. K největším favoritům patří Tomáš Kostka (Ford Fiesta RS WRC), Antonín Tlusťák (Mitsubishi Lancer WRC) nebo mnohonásobný německý šampion Matthias Kahle (Škoda Octavia WRC). Na medailové stupně zaútočí úřadující slovenský mistr Grzegorz Grzyb z Polska, dále Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Jan Sýkora (všichni Škoda Fabia S2000) nebo vedoucí muž rallysprintového šampionátu po dvou odjetých podnicích Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Pořadatelé kolem rodinného klanu Minaříků každoročně lákají do Slušovic řadu známých tváří ze světa showbyznysu. V letošním ročníku Kopné se představí za volantem pohárové Hondy Civic VTi se startovním číslem 133 oblíbený herec Lukáš Langmajer, jehož bude navigovat ve Slušovicích dobře známý Otakar Brousek. „Pojedou na hondě pod hlavičkou GPD Mit Metal Racing Team. Lukáš určitě přiláká k trati soutěže a především do servisní zóny řady svých fanoušků. Diváci ho dobře poznají z filmů jako například Bobule nebo v současné době z úspěšného filmu Babovřesky, kde stvárnil roli faráře s lechtivým jménem Šoustal,“ upřesnil Minařík.
Vedle Langmajera s Brouskem bude ve Slušovicích i populární bavič a moderátor Dalibor Gondík. Tentokrát neusedne za volant soutěžního vozu, ale provede diváky svým odborným komentářem diváckou zónou na rychlostní zkoušce Kopná u autobusové točny nad Podkopnou Lhotou. „Večerní vyhlášení výsledků a rozdílení cen v oblíbeném slušovickém sudu neboli Derby clubu u dostihové dráhy proběhne rovněž pod moderátorským vedením tria Gondík, Brousek a Langmajer. Fandové se mají opravdu na co těšit,“ uzavřel Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?