Jeden z nejpopulárnějších rallysprintů v ČR, Rally Lužické Hory nezklamaly. Na trati závodilo pestré pole vozů a posádek, z nichž některé obouvaly pneumatiky Pirelli.
Pohár Pirelli o uplynulém víkendu zaznamenal druhou soutěž z Mistrovství České republiky ve Sprintrally. Tentokrát šlo o divácky velmi populární Rally Lužické Hory s centrem v Hrádku nad Nisou. Tento rallysprint dokonale využívá své polohy v Česko – Německo - Polském trojmezí, a tak jsme na trati mohli vidět právě i mnoho zahraničních jezdců ze jmenovaných zemí. Nutno podotknout, že mnoho z nich obouvalo právě soutěžní pneumatiky Pirelli. Nebyli ale registrováni do Poháru Pirelli, který je určen jen pro jezdce, kteří se přihlásí, a jako "zápisné" zakoupí jednu sadu pneumatik Pirelli pro svůj soutěžní automobil. Přihlášení do Poháru Pirelli pak kromě špičkových a cenově přijatelných soutěžních pneumatik Pirelli dostávají možnost v Poháru Pirelli průběžně bodovat. Ti nejúspěšnější mají pak šanci získat finanční prémii v celkové výši 50 000,- Kč pro nejlepšího účastníka Poháru Pirelli v daném šampionátu. Možnost přihlásit se do Poháru Pirelli v roce 2013 trvá už jen do 10. května.
Stejně jako při předchozí Rally Vrchovina, tak i na Rally Lužické Hory byl nejrychlejším jezdcem s pneumatikami Pirelli Miroslav Plíhal. Ten startoval se Škodou Octavia WRC a po jeho boku znovu seděl Jiří Stross. Dvě vítězství ze dvou, to znamená plný bodový zisk a skvělý start v Poháru Pirelli. Stejně dobře na tom ale jsou i Adam Kobliha s Petrem Chodurou. Ti byli nejrychlejší v rámci Poháru Pirelli ve třídě 6. Za nimi ve třídě skončili Jiří Máša s Ivo Vybíralem.
Jak už je to ve Sprintrally obvyklé, tak zdaleka nejvíce účastníků Poháru Pirelli bylo i v Lužických Horách ve třídě 9, tedy mezi nejslabšími šestnáctistovkami. Na startu se v Poháru Pirelli objevilo celkem sedm posádek. Nejrychlejší z nich byli Josef Vojáček s Karlem Voltnerem s Hondou Civic Vti. Ti zvítězili i v samotné třídě 9. Druzí za nimi v poháru byli Martin Lichovník s Bohumilem Černochem a třetí Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. Všichni s oblíbenými Hondami Civic VTi.
Ve třídě osm byli celkově nejrychlejší Oldřich Hrubý s Pavlem Krbcem s Renaultem Clio RS. Druzí skončili Matěj Řehák s Lukášem Říhou s Hondou Civic TypeR a třetí posádkou v Poháru Pirelli ve třídě osm byli Jan Petr s Martinou Strakovou také s Hondou Civic TypeR. Ve třídě sedm se z plného počtu deseti bodů mohla radovat slečna Pavlína Tydláčková, kterou tentokrát v Suzuki Ignis Sport navigoval Jiří Hlávka.
Už následující víkend se v rámci Sprintrally a poháru bude závodit znovu. Na programu je tentokrát Rallysprint Kopná. I zde jsou velmi náročné a technické tratě a i zde budou závodit posádky se soutěžními pneumatikami Pirelli.
Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.