Jeden z nejpopulárnějších rallysprintů v ČR, Rally Lužické Hory nezklamaly. Na trati závodilo pestré pole vozů a posádek, z nichž některé obouvaly pneumatiky Pirelli.
Pohár Pirelli o uplynulém víkendu zaznamenal druhou soutěž z Mistrovství České republiky ve Sprintrally. Tentokrát šlo o divácky velmi populární Rally Lužické Hory s centrem v Hrádku nad Nisou. Tento rallysprint dokonale využívá své polohy v Česko – Německo - Polském trojmezí, a tak jsme na trati mohli vidět právě i mnoho zahraničních jezdců ze jmenovaných zemí. Nutno podotknout, že mnoho z nich obouvalo právě soutěžní pneumatiky Pirelli. Nebyli ale registrováni do Poháru Pirelli, který je určen jen pro jezdce, kteří se přihlásí, a jako "zápisné" zakoupí jednu sadu pneumatik Pirelli pro svůj soutěžní automobil. Přihlášení do Poháru Pirelli pak kromě špičkových a cenově přijatelných soutěžních pneumatik Pirelli dostávají možnost v Poháru Pirelli průběžně bodovat. Ti nejúspěšnější mají pak šanci získat finanční prémii v celkové výši 50 000,- Kč pro nejlepšího účastníka Poháru Pirelli v daném šampionátu. Možnost přihlásit se do Poháru Pirelli v roce 2013 trvá už jen do 10. května.
Stejně jako při předchozí Rally Vrchovina, tak i na Rally Lužické Hory byl nejrychlejším jezdcem s pneumatikami Pirelli Miroslav Plíhal. Ten startoval se Škodou Octavia WRC a po jeho boku znovu seděl Jiří Stross. Dvě vítězství ze dvou, to znamená plný bodový zisk a skvělý start v Poháru Pirelli. Stejně dobře na tom ale jsou i Adam Kobliha s Petrem Chodurou. Ti byli nejrychlejší v rámci Poháru Pirelli ve třídě 6. Za nimi ve třídě skončili Jiří Máša s Ivo Vybíralem.
Jak už je to ve Sprintrally obvyklé, tak zdaleka nejvíce účastníků Poháru Pirelli bylo i v Lužických Horách ve třídě 9, tedy mezi nejslabšími šestnáctistovkami. Na startu se v Poháru Pirelli objevilo celkem sedm posádek. Nejrychlejší z nich byli Josef Vojáček s Karlem Voltnerem s Hondou Civic Vti. Ti zvítězili i v samotné třídě 9. Druzí za nimi v poháru byli Martin Lichovník s Bohumilem Černochem a třetí Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. Všichni s oblíbenými Hondami Civic VTi.
Ve třídě osm byli celkově nejrychlejší Oldřich Hrubý s Pavlem Krbcem s Renaultem Clio RS. Druzí skončili Matěj Řehák s Lukášem Říhou s Hondou Civic TypeR a třetí posádkou v Poháru Pirelli ve třídě osm byli Jan Petr s Martinou Strakovou také s Hondou Civic TypeR. Ve třídě sedm se z plného počtu deseti bodů mohla radovat slečna Pavlína Tydláčková, kterou tentokrát v Suzuki Ignis Sport navigoval Jiří Hlávka.
Už následující víkend se v rámci Sprintrally a poháru bude závodit znovu. Na programu je tentokrát Rallysprint Kopná. I zde jsou velmi náročné a technické tratě a i zde budou závodit posádky se soutěžními pneumatikami Pirelli.
Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?