Jeden z nejpopulárnějších rallysprintů v ČR, Rally Lužické Hory nezklamaly. Na trati závodilo pestré pole vozů a posádek, z nichž některé obouvaly pneumatiky Pirelli.
Pohár Pirelli o uplynulém víkendu zaznamenal druhou soutěž z Mistrovství České republiky ve Sprintrally. Tentokrát šlo o divácky velmi populární Rally Lužické Hory s centrem v Hrádku nad Nisou. Tento rallysprint dokonale využívá své polohy v Česko – Německo - Polském trojmezí, a tak jsme na trati mohli vidět právě i mnoho zahraničních jezdců ze jmenovaných zemí. Nutno podotknout, že mnoho z nich obouvalo právě soutěžní pneumatiky Pirelli. Nebyli ale registrováni do Poháru Pirelli, který je určen jen pro jezdce, kteří se přihlásí, a jako "zápisné" zakoupí jednu sadu pneumatik Pirelli pro svůj soutěžní automobil. Přihlášení do Poháru Pirelli pak kromě špičkových a cenově přijatelných soutěžních pneumatik Pirelli dostávají možnost v Poháru Pirelli průběžně bodovat. Ti nejúspěšnější mají pak šanci získat finanční prémii v celkové výši 50 000,- Kč pro nejlepšího účastníka Poháru Pirelli v daném šampionátu. Možnost přihlásit se do Poháru Pirelli v roce 2013 trvá už jen do 10. května.
Stejně jako při předchozí Rally Vrchovina, tak i na Rally Lužické Hory byl nejrychlejším jezdcem s pneumatikami Pirelli Miroslav Plíhal. Ten startoval se Škodou Octavia WRC a po jeho boku znovu seděl Jiří Stross. Dvě vítězství ze dvou, to znamená plný bodový zisk a skvělý start v Poháru Pirelli. Stejně dobře na tom ale jsou i Adam Kobliha s Petrem Chodurou. Ti byli nejrychlejší v rámci Poháru Pirelli ve třídě 6. Za nimi ve třídě skončili Jiří Máša s Ivo Vybíralem.
Jak už je to ve Sprintrally obvyklé, tak zdaleka nejvíce účastníků Poháru Pirelli bylo i v Lužických Horách ve třídě 9, tedy mezi nejslabšími šestnáctistovkami. Na startu se v Poháru Pirelli objevilo celkem sedm posádek. Nejrychlejší z nich byli Josef Vojáček s Karlem Voltnerem s Hondou Civic Vti. Ti zvítězili i v samotné třídě 9. Druzí za nimi v poháru byli Martin Lichovník s Bohumilem Černochem a třetí Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. Všichni s oblíbenými Hondami Civic VTi.
Ve třídě osm byli celkově nejrychlejší Oldřich Hrubý s Pavlem Krbcem s Renaultem Clio RS. Druzí skončili Matěj Řehák s Lukášem Říhou s Hondou Civic TypeR a třetí posádkou v Poháru Pirelli ve třídě osm byli Jan Petr s Martinou Strakovou také s Hondou Civic TypeR. Ve třídě sedm se z plného počtu deseti bodů mohla radovat slečna Pavlína Tydláčková, kterou tentokrát v Suzuki Ignis Sport navigoval Jiří Hlávka.
Už následující víkend se v rámci Sprintrally a poháru bude závodit znovu. Na programu je tentokrát Rallysprint Kopná. I zde jsou velmi náročné a technické tratě a i zde budou závodit posádky se soutěžními pneumatikami Pirelli.
Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.