Jeden z nejpopulárnějších rallysprintů v ČR, Rally Lužické Hory nezklamaly. Na trati závodilo pestré pole vozů a posádek, z nichž některé obouvaly pneumatiky Pirelli.
Pohár Pirelli o uplynulém víkendu zaznamenal druhou soutěž z Mistrovství České republiky ve Sprintrally. Tentokrát šlo o divácky velmi populární Rally Lužické Hory s centrem v Hrádku nad Nisou. Tento rallysprint dokonale využívá své polohy v Česko – Německo - Polském trojmezí, a tak jsme na trati mohli vidět právě i mnoho zahraničních jezdců ze jmenovaných zemí. Nutno podotknout, že mnoho z nich obouvalo právě soutěžní pneumatiky Pirelli. Nebyli ale registrováni do Poháru Pirelli, který je určen jen pro jezdce, kteří se přihlásí, a jako "zápisné" zakoupí jednu sadu pneumatik Pirelli pro svůj soutěžní automobil. Přihlášení do Poháru Pirelli pak kromě špičkových a cenově přijatelných soutěžních pneumatik Pirelli dostávají možnost v Poháru Pirelli průběžně bodovat. Ti nejúspěšnější mají pak šanci získat finanční prémii v celkové výši 50 000,- Kč pro nejlepšího účastníka Poháru Pirelli v daném šampionátu. Možnost přihlásit se do Poháru Pirelli v roce 2013 trvá už jen do 10. května.
Stejně jako při předchozí Rally Vrchovina, tak i na Rally Lužické Hory byl nejrychlejším jezdcem s pneumatikami Pirelli Miroslav Plíhal. Ten startoval se Škodou Octavia WRC a po jeho boku znovu seděl Jiří Stross. Dvě vítězství ze dvou, to znamená plný bodový zisk a skvělý start v Poháru Pirelli. Stejně dobře na tom ale jsou i Adam Kobliha s Petrem Chodurou. Ti byli nejrychlejší v rámci Poháru Pirelli ve třídě 6. Za nimi ve třídě skončili Jiří Máša s Ivo Vybíralem.
Jak už je to ve Sprintrally obvyklé, tak zdaleka nejvíce účastníků Poháru Pirelli bylo i v Lužických Horách ve třídě 9, tedy mezi nejslabšími šestnáctistovkami. Na startu se v Poháru Pirelli objevilo celkem sedm posádek. Nejrychlejší z nich byli Josef Vojáček s Karlem Voltnerem s Hondou Civic Vti. Ti zvítězili i v samotné třídě 9. Druzí za nimi v poháru byli Martin Lichovník s Bohumilem Černochem a třetí Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. Všichni s oblíbenými Hondami Civic VTi.
Ve třídě osm byli celkově nejrychlejší Oldřich Hrubý s Pavlem Krbcem s Renaultem Clio RS. Druzí skončili Matěj Řehák s Lukášem Říhou s Hondou Civic TypeR a třetí posádkou v Poháru Pirelli ve třídě osm byli Jan Petr s Martinou Strakovou také s Hondou Civic TypeR. Ve třídě sedm se z plného počtu deseti bodů mohla radovat slečna Pavlína Tydláčková, kterou tentokrát v Suzuki Ignis Sport navigoval Jiří Hlávka.
Už následující víkend se v rámci Sprintrally a poháru bude závodit znovu. Na programu je tentokrát Rallysprint Kopná. I zde jsou velmi náročné a technické tratě a i zde budou závodit posádky se soutěžními pneumatikami Pirelli.
Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?