Tento víkend pokračuje seriál MMČR na českém území Rallye Šumava Klatovy, kde se poprvé v letošní sezóně představí mnoho posádek. Mezi ně patří i čerstvě zrozená středočeská posádka se Suzuki Ignis S1600: Václav Dunovský – Adam Eliáš.
Jsou vůbec dlouholetí kamarádi připraveni spolu vyrazit na trať velkého mistráku? „Přípravu jsme rozhodně nepodcenili. Ať už teoreticky, tak prakticky,“ směje se natěšený spolujezdec a ředitel 40. Rally Bohemia Adam Eliáš. Dunovský vzápětí taktéž s úsměvem jedním dechem dodává: „Říkali jsme si, že v prvním ostrém závodě se sehrajeme, zahřejeme na soutěžní teplotu… ale po tom, co jsem viděl průběžnou startovku a nabité dvoukolky a třídu 5, se budeme muset zahřát mnohem rychleji, než jsme doufali.“
Dunovský ví, o čem mluví, neboť už teď je jisté, že se na trati v okolí Klatov budou ve třídě potkávat s Petákem, Smékalem, Kneifelem, Trojanem a dalšími. Mezi největšího konkurenta ve dvoukolkách pak bude patřit Honza Černý s Pavlem Kohoutem. Lze předpokládat, že na nějaké pozvolné sehrávání nebude čas. „Není čas, ztrácet čas,“ rozverně komentuje situaci Eliáš, zároveň s nohama na zemi přidává: „Samozřejmě jsme realisté, budeme bojovat, ale v mezích. Potřebujeme sebe i auto na celou sezonu, ne na jeden závod. Těšíme se na atmosféru, těšíme se na konkurenci a doufáme, že se v Klatovech potkáme i s našimi fanoušky.“ Jak dopadne nově vzniklá posádka v úvodu sezony, se dozvíme již příští týden při Rally Šumava Klatovy. Dunovský uzavírá předzávodní horečku jasně: „Jak říká Adam, moc se těšíme na závod. Teď vtipkujeme, ale samozřejmě víme, kde jsou naše možnosti a cíle. Trénujeme, všichni děláme pro úspěch, co se dá, tak snad to bude znát. Držte nám palce v Klatovech!“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?