Tento víkend pokračuje seriál MMČR na českém území Rallye Šumava Klatovy, kde se poprvé v letošní sezóně představí mnoho posádek. Mezi ně patří i čerstvě zrozená středočeská posádka se Suzuki Ignis S1600: Václav Dunovský – Adam Eliáš.
Jsou vůbec dlouholetí kamarádi připraveni spolu vyrazit na trať velkého mistráku? „Přípravu jsme rozhodně nepodcenili. Ať už teoreticky, tak prakticky,“ směje se natěšený spolujezdec a ředitel 40. Rally Bohemia Adam Eliáš. Dunovský vzápětí taktéž s úsměvem jedním dechem dodává: „Říkali jsme si, že v prvním ostrém závodě se sehrajeme, zahřejeme na soutěžní teplotu… ale po tom, co jsem viděl průběžnou startovku a nabité dvoukolky a třídu 5, se budeme muset zahřát mnohem rychleji, než jsme doufali.“
Dunovský ví, o čem mluví, neboť už teď je jisté, že se na trati v okolí Klatov budou ve třídě potkávat s Petákem, Smékalem, Kneifelem, Trojanem a dalšími. Mezi největšího konkurenta ve dvoukolkách pak bude patřit Honza Černý s Pavlem Kohoutem. Lze předpokládat, že na nějaké pozvolné sehrávání nebude čas. „Není čas, ztrácet čas,“ rozverně komentuje situaci Eliáš, zároveň s nohama na zemi přidává: „Samozřejmě jsme realisté, budeme bojovat, ale v mezích. Potřebujeme sebe i auto na celou sezonu, ne na jeden závod. Těšíme se na atmosféru, těšíme se na konkurenci a doufáme, že se v Klatovech potkáme i s našimi fanoušky.“ Jak dopadne nově vzniklá posádka v úvodu sezony, se dozvíme již příští týden při Rally Šumava Klatovy. Dunovský uzavírá předzávodní horečku jasně: „Jak říká Adam, moc se těšíme na závod. Teď vtipkujeme, ale samozřejmě víme, kde jsou naše možnosti a cíle. Trénujeme, všichni děláme pro úspěch, co se dá, tak snad to bude znát. Držte nám palce v Klatovech!“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?