Tento víkend pokračuje seriál MMČR na českém území Rallye Šumava Klatovy, kde se poprvé v letošní sezóně představí mnoho posádek. Mezi ně patří i čerstvě zrozená středočeská posádka se Suzuki Ignis S1600: Václav Dunovský – Adam Eliáš.
Jsou vůbec dlouholetí kamarádi připraveni spolu vyrazit na trať velkého mistráku? „Přípravu jsme rozhodně nepodcenili. Ať už teoreticky, tak prakticky,“ směje se natěšený spolujezdec a ředitel 40. Rally Bohemia Adam Eliáš. Dunovský vzápětí taktéž s úsměvem jedním dechem dodává: „Říkali jsme si, že v prvním ostrém závodě se sehrajeme, zahřejeme na soutěžní teplotu… ale po tom, co jsem viděl průběžnou startovku a nabité dvoukolky a třídu 5, se budeme muset zahřát mnohem rychleji, než jsme doufali.“
Dunovský ví, o čem mluví, neboť už teď je jisté, že se na trati v okolí Klatov budou ve třídě potkávat s Petákem, Smékalem, Kneifelem, Trojanem a dalšími. Mezi největšího konkurenta ve dvoukolkách pak bude patřit Honza Černý s Pavlem Kohoutem. Lze předpokládat, že na nějaké pozvolné sehrávání nebude čas. „Není čas, ztrácet čas,“ rozverně komentuje situaci Eliáš, zároveň s nohama na zemi přidává: „Samozřejmě jsme realisté, budeme bojovat, ale v mezích. Potřebujeme sebe i auto na celou sezonu, ne na jeden závod. Těšíme se na atmosféru, těšíme se na konkurenci a doufáme, že se v Klatovech potkáme i s našimi fanoušky.“ Jak dopadne nově vzniklá posádka v úvodu sezony, se dozvíme již příští týden při Rally Šumava Klatovy. Dunovský uzavírá předzávodní horečku jasně: „Jak říká Adam, moc se těšíme na závod. Teď vtipkujeme, ale samozřejmě víme, kde jsou naše možnosti a cíle. Trénujeme, všichni děláme pro úspěch, co se dá, tak snad to bude znát. Držte nám palce v Klatovech!“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?