Tento víkend pokračuje seriál MMČR na českém území Rallye Šumava Klatovy, kde se poprvé v letošní sezóně představí mnoho posádek. Mezi ně patří i čerstvě zrozená středočeská posádka se Suzuki Ignis S1600: Václav Dunovský – Adam Eliáš.
Jsou vůbec dlouholetí kamarádi připraveni spolu vyrazit na trať velkého mistráku? „Přípravu jsme rozhodně nepodcenili. Ať už teoreticky, tak prakticky,“ směje se natěšený spolujezdec a ředitel 40. Rally Bohemia Adam Eliáš. Dunovský vzápětí taktéž s úsměvem jedním dechem dodává: „Říkali jsme si, že v prvním ostrém závodě se sehrajeme, zahřejeme na soutěžní teplotu… ale po tom, co jsem viděl průběžnou startovku a nabité dvoukolky a třídu 5, se budeme muset zahřát mnohem rychleji, než jsme doufali.“
Dunovský ví, o čem mluví, neboť už teď je jisté, že se na trati v okolí Klatov budou ve třídě potkávat s Petákem, Smékalem, Kneifelem, Trojanem a dalšími. Mezi největšího konkurenta ve dvoukolkách pak bude patřit Honza Černý s Pavlem Kohoutem. Lze předpokládat, že na nějaké pozvolné sehrávání nebude čas. „Není čas, ztrácet čas,“ rozverně komentuje situaci Eliáš, zároveň s nohama na zemi přidává: „Samozřejmě jsme realisté, budeme bojovat, ale v mezích. Potřebujeme sebe i auto na celou sezonu, ne na jeden závod. Těšíme se na atmosféru, těšíme se na konkurenci a doufáme, že se v Klatovech potkáme i s našimi fanoušky.“ Jak dopadne nově vzniklá posádka v úvodu sezony, se dozvíme již příští týden při Rally Šumava Klatovy. Dunovský uzavírá předzávodní horečku jasně: „Jak říká Adam, moc se těšíme na závod. Teď vtipkujeme, ale samozřejmě víme, kde jsou naše možnosti a cíle. Trénujeme, všichni děláme pro úspěch, co se dá, tak snad to bude znát. Držte nám palce v Klatovech!“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.