Výborný začátek do TimeSeal mistrovství České republiky ve sprintrally zaznamenala v sobotu 6. dubna nově složená posádka Miroslav Jakeš se spolujezdcem Jaroslavem Novákem. Tato dvojice odstartovala do Rally Vrchovina s Mitsubishi Lancer EVO IX a na dveřích měla startovní číslo 7.
Mitsubishi, se kterým Mirek startoval však nebylo z vlastní dílny, ale byl to vůz, se kterým ještě loni jezdil Milan Pantálek. Jak k této dohodě došlo? „Už je to asi dva roky zpátky, co nám Milan Pantálek říkal, jak se mu líbí Mirkova jízda. Nabídl nám, že pokud bude moci, tak by rád Mirkovi pomohl. Jsme z jeho nabídky velmi nadšeni a hodně jsme se těšili na první závod s autem z dílen Václava Arazima,“ upřesnil Karel Jakeš.
Cíl před prvním „malým“ závodem byl jasný: dojet až na rampu s co nejlepším umístění a pokud možno s nepoškozeným autem. Podmínky, které panovaly na trati byly těžké, ale Mirka s Jardou to neodradilo od bojů a ráno odstartovali na první rychlostní zkoušku. Hned po tomto prvním měřeném testu se Mirek usadil na 4. místě absolutního pořadí. Důvodem horšího času byl drobný výlet mimo trať. Na prvního Malyszcyckiho ztrácel jen něco málo přes 5 vteřin. Druhá rychlostní zkouška však už byla pro valaškou posádku vítězná. Své hlavní soupeře za sebou Mirek zanechal o necelé 3 vteřiny a posunul se tak na druhé místo absolutního pořadí. Za ním na 3. místě byl Mirkův kamarád Robert Kořístka. „Robert je o pár let starší, chodili jsme spolu do školy. Oba pocházíme ze stejné vesnice, není mezi námi rivalita a jsme kamarádi,“ uvedl s úsměvem Miroslav Jakeš.
Po dvou odjetých RZ následoval servis a pak se jelo až na rychlostní zkoušku s číslem 4, protože úsek 3/7 byl ještě před startem zrušen kvůli špatné průjezdnosti tratě.
Na čtvrtém měřeném úseku zajel Mirda 4. čas a propadl se na třetí místo absolutního pořadí. Na čase v rychlostní zkoušce se podepsala jezdecká chyba, kdy v pomalé rychlosti Jakeš lehce nakoukl mimo cestu a zpět na trať mu museli pomoct diváci. Ztráta činila půl minuty. Tím se karlovický jezdec propadl 25,2 sekundy za prozatím vedoucího Kořístku a situace slibovala ještě velký boj. Očekávané se stalo skutečností a Mirek s Jardou vyhráli zbylé čtyři rychlostní zkoušky. V cíli se tak posádka Jakeš – Novák radovala z 2. místa absolutního pořadí, 2. místa ve skupině produkčních vozů a 1. místa v juniorské kategorii. Na prvního v cíli ztráceli kluci 12,2 vteřiny. Do ztráty také zasáhla dvacetisekundová penalizace, kterou posádka dostala za pozdní příjezd do časové kontroly po výměně pneumatik. Následná zledovatělá cesta byla nebezpečnější, než jízda po rychlostní zkoušce. Nebýt této penalizace, možná by Mirek vyhrál. Ale to k rally taky patří. „Na Vrchovině jsme jeli s pro nás novým autem a měli jsme obavy, zda bude dobře nastavené, jako je naše. Ale nakonec jsme zjistili, že je to výborné auto a obě jsou naprosto srovnatelné. S novým spolujezdcem Jardou Novákem vše klapalo na jedničku. Vyhráli jsme pět rychlostních zkoušek ze sedmi. Sice jsme mohli vyhrát absolutně, ale taky jsme nemuseli dojet vůbec. V týmu vládne naprostá spokojenost,“ řekl Miroslav Jakeš.
Je dobré, že se našli jezdci, se kterými může Mirek bojovat o umístění na stupních vítězů. Bude to pro něj motivace, a tyto souboje budou také velkým lákadlem pro diváky.
„Je to taková zajímavost, ale i s Polákem Malyszcyckiem jsme propojeni. Auto nám i Polákovi chystá Petr Pokora z Plzně. Mariusz auto těsně před startem Vrchoviny poškodil, a tak nám z týmu volali, jestli jim nepůjčíme nějaké díly z našeho auta, aby Poláci mohli odstartovat. Takže máme alespoň radost, že vyhrál náš blatník. I kdybych dopředu věděl, že nás Mariusz porazí, přesto bych mu vyhověl. Myslíme si, že rozhodovat by se mělo na tratích RZ,“ přiznal v duchu fair play po závodě Karel Jakeš.
Velké poděkování patří Milanu Pantálkovi, který Mirkovi Jakešovi nabídl pomoc a díky ní mohl karlovický jezdec na Vrchovině startovat a prát se s těžkými podmínkami na tratích. Dále patří poděkování také všem sponzorům a v neposlední řadě fanouškům.
Valašský jezdec má letos v plánu startovat na všech podnicích rallysprintového mistrovství a k tomu by se tým chtěl zúčastnit populární Barum rally. Nejbližší závod, na kterém diváci mohou Mirka s Jardou vidět bude ve dnech 26. – 27. dubna 2013 Galaxy GRS Rally Lužické Hory.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.