Dne 17. ledna 2013 se jedenáctiletý Petr Semerád jel podívat na jeden z kurzů sportovní jízdy, které se pod patronací jeho bratra Martina Semeráda konají pravidelně na Autodromu v Sosnové.
Po chvíli Martina napadlo, že zkusí bratrovy schopnosti, posunul sedačku a volant u svého tréninkového Lanceru EVO VIII tak, aby se bráška za volantem nemusel podkládat polštáři a poté jej pod svým dohledem, kdy nejdříve Martin seděl na spolujezdecké sedačce, pustil na trať.
Na Petrovi bylo od počátku vidět jaká krev koluje v jeho žilách, a tak po čase vyrazil na trať dokonce i sám. Video je tedy autentický dokument z prvního dne, kdy se tento klučina posadil za volant opravdového auta. Petr Semerád se prohání od dvou let na čtyřkolkách, od deseti jezdí a závodí na motokárách, ale auto - zvláště pak velká přeplňovaná a téměř závodní čtyřkolka, to byla premiéra až na letošním sněhu. A vy to teď můžete vidět.
O tři dny později již zkoušel soutěžit v seriálu Mogul Driving Cup v Sosnové na stejném okruhu, ve kterém mu dělal spolujezdce jeho otec Josef Semerád, ale o tom připravíme video později. V posledním závodu Mogul Driving Cupu jedenáctiletý Petr Semerád skončil absolutně na druhém místě a zvítězil ve své třídě.
Jako připomenutí na Petrovi začátky jsme na svět vytáhli video, kde Petr Semerád jako šestiletý krotí čtyřkolku před domem. Video vzniklo v roce 2007 jako aprílový příspěvek pro eWRC a možná nebylo tak daleko od skutečnosti, když jej dokoukáte až do konce.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?