Dne 17. ledna 2013 se jedenáctiletý Petr Semerád jel podívat na jeden z kurzů sportovní jízdy, které se pod patronací jeho bratra Martina Semeráda konají pravidelně na Autodromu v Sosnové.
Po chvíli Martina napadlo, že zkusí bratrovy schopnosti, posunul sedačku a volant u svého tréninkového Lanceru EVO VIII tak, aby se bráška za volantem nemusel podkládat polštáři a poté jej pod svým dohledem, kdy nejdříve Martin seděl na spolujezdecké sedačce, pustil na trať.
Na Petrovi bylo od počátku vidět jaká krev koluje v jeho žilách, a tak po čase vyrazil na trať dokonce i sám. Video je tedy autentický dokument z prvního dne, kdy se tento klučina posadil za volant opravdového auta. Petr Semerád se prohání od dvou let na čtyřkolkách, od deseti jezdí a závodí na motokárách, ale auto - zvláště pak velká přeplňovaná a téměř závodní čtyřkolka, to byla premiéra až na letošním sněhu. A vy to teď můžete vidět.
O tři dny později již zkoušel soutěžit v seriálu Mogul Driving Cup v Sosnové na stejném okruhu, ve kterém mu dělal spolujezdce jeho otec Josef Semerád, ale o tom připravíme video později. V posledním závodu Mogul Driving Cupu jedenáctiletý Petr Semerád skončil absolutně na druhém místě a zvítězil ve své třídě.
Jako připomenutí na Petrovi začátky jsme na svět vytáhli video, kde Petr Semerád jako šestiletý krotí čtyřkolku před domem. Video vzniklo v roce 2007 jako aprílový příspěvek pro eWRC a možná nebylo tak daleko od skutečnosti, když jej dokoukáte až do konce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?