Dne 17. ledna 2013 se jedenáctiletý Petr Semerád jel podívat na jeden z kurzů sportovní jízdy, které se pod patronací jeho bratra Martina Semeráda konají pravidelně na Autodromu v Sosnové.
Po chvíli Martina napadlo, že zkusí bratrovy schopnosti, posunul sedačku a volant u svého tréninkového Lanceru EVO VIII tak, aby se bráška za volantem nemusel podkládat polštáři a poté jej pod svým dohledem, kdy nejdříve Martin seděl na spolujezdecké sedačce, pustil na trať.
Na Petrovi bylo od počátku vidět jaká krev koluje v jeho žilách, a tak po čase vyrazil na trať dokonce i sám. Video je tedy autentický dokument z prvního dne, kdy se tento klučina posadil za volant opravdového auta. Petr Semerád se prohání od dvou let na čtyřkolkách, od deseti jezdí a závodí na motokárách, ale auto - zvláště pak velká přeplňovaná a téměř závodní čtyřkolka, to byla premiéra až na letošním sněhu. A vy to teď můžete vidět.
O tři dny později již zkoušel soutěžit v seriálu Mogul Driving Cup v Sosnové na stejném okruhu, ve kterém mu dělal spolujezdce jeho otec Josef Semerád, ale o tom připravíme video později. V posledním závodu Mogul Driving Cupu jedenáctiletý Petr Semerád skončil absolutně na druhém místě a zvítězil ve své třídě.
Jako připomenutí na Petrovi začátky jsme na svět vytáhli video, kde Petr Semerád jako šestiletý krotí čtyřkolku před domem. Video vzniklo v roce 2007 jako aprílový příspěvek pro eWRC a možná nebylo tak daleko od skutečnosti, když jej dokoukáte až do konce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.