Dne 17. ledna 2013 se jedenáctiletý Petr Semerád jel podívat na jeden z kurzů sportovní jízdy, které se pod patronací jeho bratra Martina Semeráda konají pravidelně na Autodromu v Sosnové.
Po chvíli Martina napadlo, že zkusí bratrovy schopnosti, posunul sedačku a volant u svého tréninkového Lanceru EVO VIII tak, aby se bráška za volantem nemusel podkládat polštáři a poté jej pod svým dohledem, kdy nejdříve Martin seděl na spolujezdecké sedačce, pustil na trať.
Na Petrovi bylo od počátku vidět jaká krev koluje v jeho žilách, a tak po čase vyrazil na trať dokonce i sám. Video je tedy autentický dokument z prvního dne, kdy se tento klučina posadil za volant opravdového auta. Petr Semerád se prohání od dvou let na čtyřkolkách, od deseti jezdí a závodí na motokárách, ale auto - zvláště pak velká přeplňovaná a téměř závodní čtyřkolka, to byla premiéra až na letošním sněhu. A vy to teď můžete vidět.
O tři dny později již zkoušel soutěžit v seriálu Mogul Driving Cup v Sosnové na stejném okruhu, ve kterém mu dělal spolujezdce jeho otec Josef Semerád, ale o tom připravíme video později. V posledním závodu Mogul Driving Cupu jedenáctiletý Petr Semerád skončil absolutně na druhém místě a zvítězil ve své třídě.
Jako připomenutí na Petrovi začátky jsme na svět vytáhli video, kde Petr Semerád jako šestiletý krotí čtyřkolku před domem. Video vzniklo v roce 2007 jako aprílový příspěvek pro eWRC a možná nebylo tak daleko od skutečnosti, když jej dokoukáte až do konce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.