Dne 17. ledna 2013 se jedenáctiletý Petr Semerád jel podívat na jeden z kurzů sportovní jízdy, které se pod patronací jeho bratra Martina Semeráda konají pravidelně na Autodromu v Sosnové.
Po chvíli Martina napadlo, že zkusí bratrovy schopnosti, posunul sedačku a volant u svého tréninkového Lanceru EVO VIII tak, aby se bráška za volantem nemusel podkládat polštáři a poté jej pod svým dohledem, kdy nejdříve Martin seděl na spolujezdecké sedačce, pustil na trať.
Na Petrovi bylo od počátku vidět jaká krev koluje v jeho žilách, a tak po čase vyrazil na trať dokonce i sám. Video je tedy autentický dokument z prvního dne, kdy se tento klučina posadil za volant opravdového auta. Petr Semerád se prohání od dvou let na čtyřkolkách, od deseti jezdí a závodí na motokárách, ale auto - zvláště pak velká přeplňovaná a téměř závodní čtyřkolka, to byla premiéra až na letošním sněhu. A vy to teď můžete vidět.
O tři dny později již zkoušel soutěžit v seriálu Mogul Driving Cup v Sosnové na stejném okruhu, ve kterém mu dělal spolujezdce jeho otec Josef Semerád, ale o tom připravíme video později. V posledním závodu Mogul Driving Cupu jedenáctiletý Petr Semerád skončil absolutně na druhém místě a zvítězil ve své třídě.
Jako připomenutí na Petrovi začátky jsme na svět vytáhli video, kde Petr Semerád jako šestiletý krotí čtyřkolku před domem. Video vzniklo v roce 2007 jako aprílový příspěvek pro eWRC a možná nebylo tak daleko od skutečnosti, když jej dokoukáte až do konce.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?