Překvapivým vítězem prvního podniku Timeseal MMČR ve Sprintrally se stala polská posádka Malyszczicky – Rathe s Mitsubishi Lancer EVO IX.
Soutěž byla poznamenána rozmary počasí, kdy trať na některých místech pokrýval sníh a na pneu bez hřebíků to byl docela očistec.
Některé posádky se už před soutěží omluvily, a ty co zůstaly a dojely do cíle, vlastně vyhrály.
Po prvné sekci, která měla dvě zkoušky vedl polský jezdec. Dvě vteřiny za ním byl Mirek Jakeš, který startoval za podpory Milana Pantálka, který se rozhodl tohoto talentovaného jezdce podporovat. Velké překvapení bylo třetí místo Roberta Kořistky, který poprvé v závodě osedlal Mitsubishi Evo IX z dílen Jarka Orsáka. Před RZ 1 odstoupil Sýkora, když trucovala elektronika jeho Mitsubishi, Jana Dohnala zase nepustily na start zdravotní důvody. Ze stejných důvodů odstoupil po RZ 2 Peták. V RZ 2 havaroval Tomaštík s Imprezou WRC, vozidlo má jen lehce poškozené LP kolo. Po výletu mi mo trať a neovladatelnost Ingise na tomto povrchu odstupuje posádka Pavlína Tydlačková s Pavla Fričová.
Třetí a sedmá rychlostní zkouška byla pro nebezpečnost zrušena.A tak čtyřku vyhrává Kořistka a dostává se do vedení. Štajf s Imprezou R4 postupuje na místo čtvrté. Pátá rychlostní zkouška je ve znamení stejného času Kořistky a Jakeše. Jenže pozdní příjezd do následující ČK znamená 20 vteřin pro Jakeše a 40 pro Kořistku s ve vedení je rázem polský pilot. Březík havaroval.Zdáhala, který si hrál na bobra a snažil se porazit menší strom, což se povedlo, ale naštěstí posádka je v pořádku, ale Subaru potřebuje karosářsku opravu. Šestou zkoušku vyhrává Jakeš před Štajfem. Zajímavostí je, že 5 posádek je v 8 vteřinách.
Po druhém servisu si už polský pilot pohlídal vítězství, ale neměl to jednoduché. Jakeš útočil jak mohl, ale vítězství na svou stranu už vybojovat nedokázal. V cíli ztratil na poslkou posádku 12,2 vteřiny. Třetí byl ve svém prvním vystoupení se silným vozem Kořistka, který se před poslední sekcí smířil se třetím místěm, na vítěze ztratil 31,2 vteřiny. Další minutu zpět za ním byl Miroslav Plíhal, s Octavií WRC v novém designu Království železnic. Páté místo patří Lumíru Firlovi s Evo IX, šestý je nakonec Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, sedmé místo patří Jaroslavu Pešlovi s EVO IX. Absolutně největší hvězda soutěže je pro mne posádka Šimurda – Dlouhý, která se silnou Škodou 130 LR je celkově na místě osmém. Devátý je Rober Adolf s Petrem Grossem a Fabií S 2000 z dílen Kresta Racing. Desáté místo a první dvoukolkou v cíli je velmi rychle jednoucí Martin Vopatřil s Lukášem Kostkou a Škodou Fabia R2.
Cíl spatřilo 51 posádek ze 76. Další soutěží je Galaxy GRS Rally Lužické Hory (MČR-S)na konci dubna.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.