Překvapivým vítězem prvního podniku Timeseal MMČR ve Sprintrally se stala polská posádka Malyszczicky – Rathe s Mitsubishi Lancer EVO IX.
Soutěž byla poznamenána rozmary počasí, kdy trať na některých místech pokrýval sníh a na pneu bez hřebíků to byl docela očistec.
Některé posádky se už před soutěží omluvily, a ty co zůstaly a dojely do cíle, vlastně vyhrály.
Po prvné sekci, která měla dvě zkoušky vedl polský jezdec. Dvě vteřiny za ním byl Mirek Jakeš, který startoval za podpory Milana Pantálka, který se rozhodl tohoto talentovaného jezdce podporovat. Velké překvapení bylo třetí místo Roberta Kořistky, který poprvé v závodě osedlal Mitsubishi Evo IX z dílen Jarka Orsáka. Před RZ 1 odstoupil Sýkora, když trucovala elektronika jeho Mitsubishi, Jana Dohnala zase nepustily na start zdravotní důvody. Ze stejných důvodů odstoupil po RZ 2 Peták. V RZ 2 havaroval Tomaštík s Imprezou WRC, vozidlo má jen lehce poškozené LP kolo. Po výletu mi mo trať a neovladatelnost Ingise na tomto povrchu odstupuje posádka Pavlína Tydlačková s Pavla Fričová.
Třetí a sedmá rychlostní zkouška byla pro nebezpečnost zrušena.A tak čtyřku vyhrává Kořistka a dostává se do vedení. Štajf s Imprezou R4 postupuje na místo čtvrté. Pátá rychlostní zkouška je ve znamení stejného času Kořistky a Jakeše. Jenže pozdní příjezd do následující ČK znamená 20 vteřin pro Jakeše a 40 pro Kořistku s ve vedení je rázem polský pilot. Březík havaroval.Zdáhala, který si hrál na bobra a snažil se porazit menší strom, což se povedlo, ale naštěstí posádka je v pořádku, ale Subaru potřebuje karosářsku opravu. Šestou zkoušku vyhrává Jakeš před Štajfem. Zajímavostí je, že 5 posádek je v 8 vteřinách.
Po druhém servisu si už polský pilot pohlídal vítězství, ale neměl to jednoduché. Jakeš útočil jak mohl, ale vítězství na svou stranu už vybojovat nedokázal. V cíli ztratil na poslkou posádku 12,2 vteřiny. Třetí byl ve svém prvním vystoupení se silným vozem Kořistka, který se před poslední sekcí smířil se třetím místěm, na vítěze ztratil 31,2 vteřiny. Další minutu zpět za ním byl Miroslav Plíhal, s Octavií WRC v novém designu Království železnic. Páté místo patří Lumíru Firlovi s Evo IX, šestý je nakonec Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, sedmé místo patří Jaroslavu Pešlovi s EVO IX. Absolutně největší hvězda soutěže je pro mne posádka Šimurda – Dlouhý, která se silnou Škodou 130 LR je celkově na místě osmém. Devátý je Rober Adolf s Petrem Grossem a Fabií S 2000 z dílen Kresta Racing. Desáté místo a první dvoukolkou v cíli je velmi rychle jednoucí Martin Vopatřil s Lukášem Kostkou a Škodou Fabia R2.
Cíl spatřilo 51 posádek ze 76. Další soutěží je Galaxy GRS Rally Lužické Hory (MČR-S)na konci dubna.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?