Překvapivým vítězem prvního podniku Timeseal MMČR ve Sprintrally se stala polská posádka Malyszczicky – Rathe s Mitsubishi Lancer EVO IX.
Soutěž byla poznamenána rozmary počasí, kdy trať na některých místech pokrýval sníh a na pneu bez hřebíků to byl docela očistec.
Některé posádky se už před soutěží omluvily, a ty co zůstaly a dojely do cíle, vlastně vyhrály.
Po prvné sekci, která měla dvě zkoušky vedl polský jezdec. Dvě vteřiny za ním byl Mirek Jakeš, který startoval za podpory Milana Pantálka, který se rozhodl tohoto talentovaného jezdce podporovat. Velké překvapení bylo třetí místo Roberta Kořistky, který poprvé v závodě osedlal Mitsubishi Evo IX z dílen Jarka Orsáka. Před RZ 1 odstoupil Sýkora, když trucovala elektronika jeho Mitsubishi, Jana Dohnala zase nepustily na start zdravotní důvody. Ze stejných důvodů odstoupil po RZ 2 Peták. V RZ 2 havaroval Tomaštík s Imprezou WRC, vozidlo má jen lehce poškozené LP kolo. Po výletu mi mo trať a neovladatelnost Ingise na tomto povrchu odstupuje posádka Pavlína Tydlačková s Pavla Fričová.
Třetí a sedmá rychlostní zkouška byla pro nebezpečnost zrušena.A tak čtyřku vyhrává Kořistka a dostává se do vedení. Štajf s Imprezou R4 postupuje na místo čtvrté. Pátá rychlostní zkouška je ve znamení stejného času Kořistky a Jakeše. Jenže pozdní příjezd do následující ČK znamená 20 vteřin pro Jakeše a 40 pro Kořistku s ve vedení je rázem polský pilot. Březík havaroval.Zdáhala, který si hrál na bobra a snažil se porazit menší strom, což se povedlo, ale naštěstí posádka je v pořádku, ale Subaru potřebuje karosářsku opravu. Šestou zkoušku vyhrává Jakeš před Štajfem. Zajímavostí je, že 5 posádek je v 8 vteřinách.
Po druhém servisu si už polský pilot pohlídal vítězství, ale neměl to jednoduché. Jakeš útočil jak mohl, ale vítězství na svou stranu už vybojovat nedokázal. V cíli ztratil na poslkou posádku 12,2 vteřiny. Třetí byl ve svém prvním vystoupení se silným vozem Kořistka, který se před poslední sekcí smířil se třetím místěm, na vítěze ztratil 31,2 vteřiny. Další minutu zpět za ním byl Miroslav Plíhal, s Octavií WRC v novém designu Království železnic. Páté místo patří Lumíru Firlovi s Evo IX, šestý je nakonec Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, sedmé místo patří Jaroslavu Pešlovi s EVO IX. Absolutně největší hvězda soutěže je pro mne posádka Šimurda – Dlouhý, která se silnou Škodou 130 LR je celkově na místě osmém. Devátý je Rober Adolf s Petrem Grossem a Fabií S 2000 z dílen Kresta Racing. Desáté místo a první dvoukolkou v cíli je velmi rychle jednoucí Martin Vopatřil s Lukášem Kostkou a Škodou Fabia R2.
Cíl spatřilo 51 posádek ze 76. Další soutěží je Galaxy GRS Rally Lužické Hory (MČR-S)na konci dubna.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?